Gość Hooligan. Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Wiem, że juz o tym pisano, ale nie doszukałem się jasnej, zdecydowanej odpowiedzi. Otóż instrukcja do k10 jasno precyzuje, że wentyle ustawia się na ciepłym silniku, gdy wskazówka temperatury dojdzie do połowy skali – przecież to strasznie gorąco – woda ma wtedy chyba 90 st. - jak zdjąć obudowę filtra i pokrywę klawiatury, aby sobie palców nie poparzyć? Ponadto w tym czasie silnik przecież stygnie – zależnie od tego ile trwają wspomniane czynności przygotowawcze silnik może ostygnąć do różnej temperatury. Jak to jest dokładnie? Zbyt wiele tu niedopowiedzeń w tym wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 to sie ustawia w zamkniętym pomieszczeniu azeby silnik nie wystygł za szybko. a jak chcesz ustawiać na zimnym?? Gdy sie nagrzeje wystepuje zjawisko rozszerzalności temperaturowej, i jak ustawisz na zimnym silniku na gorącym pojawią sie szczeliny w gniazdach zaworów - brak kompresji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Aby sie nei poparzyć użyj specjalnych rękawiczek roboczych. Ustawiałem w Micrze zaworki w garażu, więc ciepło nie uciekało zbyt szybko z silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hooligan. Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 tylko dlaczego np. nie mozna ustawiac na zimno z odpowiednio powiększonymi luzami? np. 0.35 zamiast 0,30 dla wydechu i 0,3 zamiast 0,25 dla ssania. W skodzie (fakt faktem że tam był rozrzad popychaczowy) było podane po 0.2 mm na zimno - i nigdy było problemów - silnik chodził jak pszczoła (oczywiście jak na standardy skody z lat 80-tych ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 właśnie dlatego że to nissan i tu producent jest bardziej precyzyjny niż w skodzie. dopuszcza możliwości różne wachania rozszerzalności temp poszczególnych elementów. i zeby tego uniknąc zaleca ustawiać zawory na silniku w temp pracy zresztą jak większość producentów aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hooligan. Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 temperatury pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 jak zdjąć obudowę filtra i pokrywę klawiatury, aby sobie palców nie poparzyć? Ponadto w tym czasie silnik przecież stygnie – zależnie od tego ile trwają wspomniane czynności przygotowawcze silnik może ostygnąć do różnej temperatury. Jak to jest dokładnie? Zbyt wiele tu niedopowiedzeń w tym wszystkim Fachurka się wyrobi i się nie poparzy. I jeszcze zgrzewce da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Fachurka się wyrobi i się nie poparzy. I jeszcze zgrzewce da radę. A to może fachura ma być zagrzany ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Popychacze przy swojej długości mają całkowicie inną rozszeżalność cieplną niż układ OHC.W K10tce przy nagrzanym silniku luzy rosną a nie jak to było w rozrządzie OHV malały poniewarz rozgrzane dźwigienki nie kompęsują w takim stopniu jak popychacze (przyrostu cieplnego) tależyków zaworowych jak i gniazd zaworowych osadzonych przecierz w ciepłej komorze spalania.I z tego względu na ciepło jest S 0,25 a W 0,3,przy zimnym wynosi to podobno S 0,18 a W 0,25. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.