Aurelius Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 (edytowane) W zeszłym roku w okolicach listopada miałem podobny problem z nawiewem. Po prostu przestał działać, a szyby w tym okresie parowały na potegę. Również skorzystałem wtedy z opisu w tym topicu. Najlepszy numer to taki, że w pierwszej kolejności zawiozłem autko do ASO, celem zdiagnozowania problemu. Panowie mechanicy w ASO zamrozili mi nyskę na 3 (trzy) dni) diagnozując przyczynę problemu i... nie wykryli go, informując, iż szukają intensywnie cały czas, ale nie moga znaleźć, a komputer nie wykazuje problemu. Wtedy dotarłem właśnie do opisu w tym topicu. Wydrukowałem to fachowcom z ASO i pomogło. W przypływie wdzięczności za pomoc, jak to określił Pan z obłsugi klienta, zostałem skasowany "tylko" ok. 200 zł, czy też 250 zł za robociznę i wymianę na nowy moduł. Edytowane 19 Września 2009 przez Aurelius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kriskob1 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Coś nie bardzo mogę zaskoczyć o który sterownik idzie. W starszych modelach odpowiedzialne za nadmuch były tzw. oporniki, czy rezystory dmuchawy, jak kto woli. Tutaj też jest coś takiego, ale z mała elektroniką. Skrzyneczka ta znajduje się mniej więcej nad prawą nogą kierowcy, przykręcona dwoma wkrętami. We wtyczce będą na 99% 3 piny. Jak dwa z nich zewrzesz to dmuchawa będzie chodzić na full. Oczywiście jeśli winne jest to urządzonko. I to, może się mylę, kosztuje jakieś 300 PLN, oczywiście w ASO. jestes wielki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lubin Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Na dzis ASO kosztuje 190zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk__1979 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Witam Jestem posiadaczem P11 z 1997r i mam podobny problem : mianowicie nadmuch wentylatora w moim autku dzala tylko na czwartym biegu.Co moze byc przyczyna?pisaliscie wczesniej cos o rezystorach,jesli to one to prosze powiedzcie gdzie sie znajduja i jak je wymienic ,o ile mozna samemu.i ile taka czesc moze kosztowac?pozdrawiam i czekam na odpowiedz Kolego w mojej primerce z 98r to samo sie działo zawinił opornik ktory znajduje sie za schowkiem od strony pasażera. Opornik to metalowa płytka na której znajdują się scieżki u mnie jedna z tych ścieżek po prostu się przepaliła. Wystarczyło odbudować ścieżkę i tyle. Można też oczywiście kupić całą płytkę koszt około 200zł. Z tego co pamiętam cały problem jest opisany w dziale ZRÓB TO SAM ze zdjęciami więc śmiało możesz sam podjąć się naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sim69 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Witam wszystkich. Jestem tu siweżak (jak to powiadają) :-) Od 2 miesięcy jestem posiadaczem nyski p12 (wcześniej miałem p11). Mój problem tez dotyczy nawiewu. Z regulacją nie ma problemu, choć na wyświetlaczy max. obroty pokazywana są jako 3 kreska z 5 jednak to jestem w stanie przeżyć. Problem jest z nawiewem na kabinę. Nawiew na szybę i nogi działa idealnie, jednak gdy próbuję włączyć nawiew na kabinę (chyba 5 na konsoli) to nie przełącza i wraca na nogi. Może ktoś podejrzewa przyczynę. Na logikę pewnie padło jakieś serwo sterujące przepływem, ale gdzie tego szukać? Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 (edytowane) Skasowałem bo odpowiedź była do innego tematu Kol. SIM69 u ciebie wygląda to na nieumiejętność obsługi niż na usterkę. Na ręcznym sterowaniu ustawisz nawiewy i prędkość wg. własnego życzenia .3-ka prędkość 5-a nawiewy. .Na automacie sterowanie działa wg. programu fabrycznego w zależności od temperatury w kabinie.Zwróć uwagę na to co się na wyświetlaczu wyświetla. Spróbuj i napisz z jakim rezultatem potem pomyślimy co dalej Edytowane 27 Listopada 2011 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sim69 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Skasowałem bo odpowiedź była do innego tematu Kol. SIM69 u ciebie wygląda to na nieumiejętność obsługi niż na usterkę. Na ręcznym sterowaniu ustawisz nawiewy i prędkość wg. własnego życzenia .3-ka prędkość 5-a nawiewy. .Na automacie sterowanie działa wg. programu fabrycznego w zależności od temperatury w kabinie.Zwróć uwagę na to co się na wyświetlaczu wyświetla. Spróbuj i napisz z jakim rezultatem potem pomyślimy co dalej Cóż, myślę że jestem starej daty jednak rozróżniam tryb automatyczny od ręcznego. Gdy wyłączam auto nie mogę włączyć nawiewu centralnego. Po kliknięciu, na moment (w chwili kliknięcia) podświetla się nawiew centralny i zaraz gaśnie. Z wylotów centralnych nie wydobywa się powietrze (nawet na auto i A/C), stąd moje przypuszczenie, że coś jest nie tak ze sterowaniem centralnym nawiewem. Jak wspominałem nadmuch na szybę i nogi działa poprawnie. Jeśli chodzi o wskazania prędkości to też po wyłączeniu auto mogę zwiększyć obroty do 3 kreski z pięciu i to jest max. Mam podejrzenie że może to wynikać właśnie z tego, że wntylator owszem chodzi na max, jednak przepływ jest ograniczony tylko do szyby i nóg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 No to mamy do sprawdzenia jeszcze filtr przeciwpyłkowy ( za schowkiem pasażera - ale to wpływa na sile dmuchania) i sterownik z prawej strony pedału gazu, nad nim jest wtyczka a za nią sterownik - dawniej to się zwało opornica czy coś takiego , teraz jest to tyrystor sterowany napięciem - czyli elektronika ( ale wtedy wentylator lata na jednym biegu lub wcale) a na końcu to trzeba poszukać silniczków zamykających i otwierających te nawiewy, może ten od centralnego nawiewu wyzionął ducha i stąd taka reakcja na wyświetlaczu. Jak wyglądają to luknij na allegro .Gdzieś tu leży problem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sim69 Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 No to mamy do sprawdzenia jeszcze filtr przeciwpyłkowy ( za schowkiem pasażera - ale to wpływa na sile dmuchania) i sterownik z prawej strony pedału gazu, nad nim jest wtyczka a za nią sterownik - dawniej to się zwało opornica czy coś takiego , teraz jest to tyrystor sterowany napięciem - czyli elektronika ( ale wtedy wentylator lata na jednym biegu lub wcale) a na końcu to trzeba poszukać silniczków zamykających i otwierających te nawiewy, może ten od centralnego nawiewu wyzionął ducha i stąd taka reakcja na wyświetlaczu. Jak wyglądają to luknij na allegro .Gdzieś tu leży problem.. W wiesz może gdzie szukać tych silniczków, żebym nie musiał pół prymki rozebrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Zacznij od wyjęcia schowka od strony pasażera tam się rozejrzyj ,będzie widać po kablach , przełączaj nawiewy a silniczek zdradzi się swoją pracą ( ja nie miałem tego problemu więc nie wskażę ci dokładnie ale tym sposobem bym szukał ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sim69 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Zacznij od wyjęcia schowka od strony pasażera tam się rozejrzyj ,będzie widać po kablach , przełączaj nawiewy a silniczek zdradzi się swoją pracą ( ja nie miałem tego problemu więc nie wskażę ci dokładnie ale tym sposobem bym szukał ) Wielkie dzięki, jutro się biorę do roboty ... zobaczymy co da śledztwo :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dada64 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 witam wszystkich, moj problem jest typowy dla opisywanych w tym temacie,a mianowicie w mojej p12 nawiew dziala tylko na najwyzszym biegu.po zakupie nie bardzo mi to przeszkadzalo,bo bylo w kabinie w miare cicho,jednakze po wymianie filtra kabinowego zrobilo sie duzo glosniej ,co z kolei zmotywowalo mnie do proby usuniecia tej usterki.za pomoca Waszego forum a takze anglojezycznego NPOC doszedlem do wniosku,ze winowajca jest sterownik.koszt zakupu nowego w serwisie Nissana to 38 funtow(czyli cena taka jak w Polsce) plus dwa dni czekania.wymienilem ow sterownik i pelen nadzei odpalilem samochod...a tu lipa jak bylo tak jest!czy ktos z szanownych forumowiczow ma jakies pomysly co moze byc nie tak? tak jeszcze wpadlem na pomysl zrobienia "self-testu" w samochodzie,moze to mi cos rozjasni.co o tym sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf77 Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Specjalnie się zarejestrowałem żeby podziękować za informacje zawarte w tym temacie. Za tydzień wyjazd na wakacje do Polski a tu dmuchawa padła. W życiu sam bym tego nie znalazł. Sterownik zamówiony w nissan uk 40 funtów, będzie na poniedziałem (dziś piątek). Raz jeszcze dziękuję, przez weekend dmuchawa na krótko, na full ale mamy 30 stopni ;-) Dodam jeszcze że w wersji uk jest on po stronie kierowcy nad pedałem sprzęgła. Wystarczy pociągnąć boczną osłonę tunelu aby go odsłonić. Jak wiedziałem jak wygląda to od razu go rozpoznałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercleb Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Witam, nie zakładam nowego postu, może tu mi ktoś pomoże. Mój problem jet taki, że nadmuch działa do 3 biegu, na 4 i 5 nie dmucha już nic mocniej. Przeszukałem całe forum bo wydawało mi się, że już kiedyś o identycznym problemie czytałem, ale no jak teraz potrzebuje rozwiązania to nie mogę znaleźć. Gdzie szukać przyczyny? W tym module przy nogach kierowcy, czy przy dmuchawie za schowkiem? Zima się zaczyna i bym wolał aby jednak mocniej dmuchało. Proszę o pomoc i wyrozumiałość, albowiem szukałem i nie znalazłem sam rozwiązania. Filtr kabinowy jest nowy, na żadnym ustawieniu (szyba, nogi i pozostałe) nie czuć różnicy w sile nadmuchu od 3 biegu dmuchawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris80 Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam, odświeżę wątek bo w piątek przestała mi działać dmuchawa. Dzięki waszym sugestiom sprawdziłem sterownik. Ciężko mi było go zlokalizować bo nie mogłem otworzyć żadnych dołączonych zdjęć. Co się nagimnastykowałem i na rozkręcałem to moje:) Już miałem się poddać ale natrafiłem na link do NPOC gdzie znalazłem zdjęcia (żeby zobaczyć zdjęcia trzeba założyć konto) . Wymontowanie i diagnoza zajęło mi ok 5 min - przyczyna walnięty opornik 2 A 140 stopni (po zmostkowaniu przewodem dmuchawa działa). Zamówiłem nowy bo w sklepie z elektronikom nie mieli takowego i w poniedziałek będę miał wszystko gotowe. Dodam jeszcze ze dzwoniłem do ASO Wrocław Bielany cena za sterownik 340 zł z dnia na dzień. O wymianę opornika poprosiłem znajomego elektronika. Dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.