SaBaKa Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Męcze się z korkiem wlewu oleju ale za nic nie mogę go odkręcić, klucze nie dają rady. W związku z tym mam pytanie czy można go wlać jakoś inaczej do skrzyni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Męcze się z korkiem wlewu oleju ale za nic nie mogę go odkręcić, klucze nie dają rady.W związku z tym mam pytanie czy można go wlać jakoś inaczej do skrzyni ? Slabe klucze masz. kup sobie jeden porzadny i odkrec. Nie ma co kombinowac trzeba odkrecic:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 korek od skrzyni jak nie ruszany przez długi czas to może być ciężko odkręcić trzeba co jakiś czas ruszyć go kluczem narazie podlej WD40 i lepiej żebyś korka nie ukręcił bo jak zostanie w skrzyni to już wiercenie zostanie ew można go spróbować na ciepło tzn podgrzać palnikiem tylko nie przesadź! bo łatwo przesadzić życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Mozna. Przynajmniej u mnie w Dieslu wystarczyło odkręcić mechanizm napędzający linkę prędkościomierza. Tzn. najpierw odkręcasz od skrzyni linkę, następnie cały jej mechanizm napędowy i wyciągasz go ze skrzyni. Przez otwór po tym mechaniźmie mozna spokojnie wlać olej - tylko musisz wiedzieć ile ma go być, wg instrukcji serwisowej. Dla Sunny z silnikiem CD20 jest to 3,2 litra. Co do problemów z odkręceniem korka - u mnie było to samo. Zmiana klucza na lepszy nic nie pomogła. Gdyby się uprzeć i mocniej kręcić jedynym efektem byłoby uszkodzenie korka (a i tak się ruszyc nie chciał). Nie odkręcałem sam - tylko doświadczony mechanik, mówił, że w starszych Nissanach czasem tak bywa (mój ma 14 lat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fer Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Męcze się z korkiem wlewu oleju ale za nic nie mogę go odkręcić, klucze nie dają rady. W związku z tym mam pytanie czy można go wlać jakoś inaczej do skrzyni ? Cóż, nie mam takiego samego Nissana, ale do skrzyni w moim olej był lany przez miejsce gdzie wchodzi lewarek zmiany biegów. Odkręca się go i leje się. [ Dodano: Pią 13 Lip, 2007 23:17 ] No cóż, głupi sposób ale nie mam innego wyboru bo korek wlewu jest jakoś zafiksowany że młotem nie idzie ruszyć go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SaBaKa Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 A tą rurką od odpowietrzania skrzyni jest możliwość wlania? bo nie chce brać na siłę żeby korka nie ukręcic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 przez dziure od linki nie nalejesz to nie ma polaczenia ze skrzynia, tak samo przez otwor odpowietrzajacy Sorry, ale jakoś nie moge sobie wyobrazić, żeby zębatka od prędkościomierza chodziła na sucho. W mazdzie jak i w oplu olej do skrzyni wlewa się tylko i wyłącznie przez otwór po lince prędkościomierza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Mozna. Przynajmniej u mnie w Dieslu wystarczyło odkręcić mechanizm napędzający linkę prędkościomierza. Tzn. najpierw odkręcasz od skrzyni linkę, następnie cały jej mechanizm napędowy i wyciągasz go ze skrzyni. Przez otwór po tym mechaniźmie mozna spokojnie wlać olej - tylko musisz wiedzieć ile ma go być, wg instrukcji serwisowej. Zgadza się. Przecież do skrzyń w K10 i K11 (te bez korka wlewowego) tak się właśnie olej wlewa. Natomiast Laurela nie porówujmy z uwagi na całkowicie inną konstrukcję - napęd na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Jak wyciagałem mechanizm od linki ze skrzyni w N13 to nie widziałem polaczenia ze skrzynia żadnego :/ To jest jedna i ta sama przestrzeń, nie ma żadnych oddzielających grodzi . Najlepiej jakbyś miał okazję zerknąć rozkręconą skrzynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Jak wyciagałem mechanizm od linki ze skrzyni w N13 to nie widziałem polaczenia ze skrzynia żadnego :/ To jest jedna i ta sama przestrzeń, nie ma żadnych oddzielających grodzi . Najlepiej jakbyś miał okazję zerknąć rozkręconą skrzynię. Miał okazję zerknąć tylko się leniowi nie chciało A tak na serio to najgorzej jest ten korek ruszyć... ostatnio gdy chciałem dolać oleju to męczyłem się z nim jakąś godzinę ale się udało... Jakieś WD40 trochę cierpliwości, delikatnie "poudarować" go młotkiem i można się brać za próby odkręcenia... jak nie pójdzie to poprawka... W ostateczności może być i przez mechanizm od linki - nie musisz wykręcać najpierw linki - wystarczy odkręcić jedną śrubę "10" i wyciągasz cały ślimak a dziurę do wlania masz jak stodoła (tylko nie przesadź z ilością oleju"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SaBaKa Opublikowano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Udało się Poskutkowało WD-40, jeszcze więcej WD-40 a na końcu solidna rurka z pancernym kluczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 proponuję mocno nie doręcać teraz korka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Felix Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Ja sobie zrobilem klucz Opilowalem pret na ten kwadrat, zahartowalem, podgrzalem korek palnikiem gazowym i nie było bata zeby nie puscilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 wiecie co zastanawiam sie co może się stac jeżeli w skrzyni biegów będzie dużo więcej oleju jak byc powinno czyli powinno sie mieścić 2,9L a wleje się ful czy powiedzmy pod korek planuje dolac oleju przez linke licznika..... tylko nie bardzo wiem ile i stąd moje pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Ja miałem problem podobny z tym, że próby odkręcenia korka spełzły na niczym... w środku wyrobiło sie i klucz sie omykał... slimaka od prędkościomierza strach ruszać - stał na dębowo.. to przyspawaliśmy nakrętkę do korka spustowego i teraz mam korek spustowy na klucz chyba 32 :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 SaBaKa przez dziure od linki nie nalejesz to nie ma polaczenia ze skrzynia, tak samo przez otwor odpowietrzajacy. Polecam jak koledzy pisali wczesniej. WD40 i dłuższe ramie klucza Bombel ale ty dajesz do myślenia W zeszłym roku wymieniałem olej w skrzyni i ni jak nie mogłem odkręcić korka wlewowego. A potrzebny był imbus czworokątny 10. Kupiłem i z zastosowaniem długich rur niedało rady go odkręcić, grzałem pryskałem odrdzewiaczem i nic. W końcu wlałem właśnie przez otwór odpowietrzający. To jeśli nie do skrzyni to niby gdzie wlałem?? Od tego czasu to nismo ma z 15tyś. zrobione. Bez oleju to już dawno biegi by nie działały i wogule :kosci: :kosci: . :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 To tędy wlałem prawie 2 litry oleju. Trudno może sie troche przesmarował Ale bałem sie ciągnąc dalej ten korek żeby czegoś nie urwać. Zawsze to alternatywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.