Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czarny dym


Gość kaczawa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i prosze o pomoc.

Mój Nissan 2.0Td zaczał strasznie dymic na czarno, przy redukcji biegów na mniejszy i przy obciązeniu zostawia za soba chmure czarnego dymu, widok przerażający. Pompa była u regulacji i powiedzieli ze tam jest wszystko ok i juz nie wiem co mam robic. Proszę o jakąkolwiek poradę co moze byc przyczyna tego faktu. Muszę jeszcze dodać ze auto straciło strasznie na mocy, jakby połowa koni uciekła!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarny dym to oznaka ze dawka wtrysku w stosunku do powietrza jest za duża.

więc masz albo zapchany filtr powietrza albo uszkodzone turbo albo źle wyregulowaną pompę wtryskową i ta opcja moim zdaniem jest najbardziej prawdopodobna.

 

może też to być spowodowane złym ustawieniem kąta wtrysku co obniży moc silnika i może spowodować dymienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o jakąkolwiek poradę co moze byc przyczyna tego faktu.

 

Turbo dizel może strasznie dymić jak coś z szczelnością układu doprowadzającego powietrze jest nie tak. Wystarczy że gdzieś opaska spadnie, przewód pęknie, interkuler nieszczelny lub przypchany i kopci jak wściekły. Życzę ci żeby to był tylko taki banalny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaz panowie od regulacji pompy powiedzieli ze silnik sie konczy!!!

To sprawdź sprężanie skoro oni tak twierdzą, ale moim zdaniem coś nie tak z tą regulacją i jak koledzy powyżej pisali, sprawdź porządnie układ powietrza od filtra począwszy a także końcówki wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze na zapalonym silniku jak wyciągnę bagnet to leci białe powietrze, biały dym i tak samo leci z przewodó do filtra po odłączeniu ich oczywiście, i to mnie niepokoi

 

[ Dodano: Pon 16 Lip, 2007 18:40 ]

pompa była 2 razy u regulacji i ponoć wszystko jest ok lekko podjechane są wtryskiwacze, ale powiedzieli ze to nie jest od tego, więc pompę wykluczam pozostaje albo turbo albo cos nie tak z silnikiem( nie wiem moze pierscienie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już leci dymek to przedmuchy ma czyli kompresja słaba. Sprawdź ciśnienie jak małe to kapke oleju do dziury po świecy i sprawdzasz ponownie. Jak wzrasta znaczy że pierścienie do wymiany. Na 90 % obstawiam pierścienie. Wszystko co piszesz na to wskazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzięki za udzielenie rady

 

Tego sie obawiałem!!! Wymiana pierścieni to pewnie kosztowna inwestycja, a nawet pewnie bardzo kosztowna. Może ktoś poda przypuszczalny koszt naprawy tego defektu. No to sie narobiło!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariuszle
Witam i prosze o pomoc.

Mój Nissan 2.0Td zaczał strasznie dymic na czarno, przy redukcji biegów na mniejszy i przy obciązeniu zostawia za soba chmure czarnego dymu, widok przerażający. Pompa była u regulacji i powiedzieli ze tam jest wszystko ok i juz nie wiem co mam robic. Proszę o jakąkolwiek poradę co moze byc przyczyna tego faktu. Muszę jeszcze dodać ze auto straciło strasznie na mocy, jakby połowa koni uciekła!!!

 

Miałem podobne objawy (słaby , czarny dym i wir wzbiorniku) .

Zaprowadziłem do mechanika i okazło się że coś w pompie wtryskowe jakiś zaworek

- koszt naprawy 400zł

(wcześniej byłem u paru mechaników i niewiedzieli co jest)

 

Miesiąc pużniej rozmawiałem ze znazjomym że też miał takie objawy i naprawa polegała na zresetowaniu komputera ponieważ komputer przestawił się w tryb awaryjny.

(podobno komputer można zresetować odłaczając akumulator na pare godzin)

 

 

A tutaj wyczytałem coś na temat podobnych objawów.

 

[6. Lampka diagnostyczna systemu sterowania

silnika

Lampka ta zaświeca się po włączeniu zapłonu

i powinna zgasnąć w chwilę po uruchomieniu

silnika. Jeśli lampka ta zaświeci się podczas

pracy silnika, sygnalizuje ona niesprawność systemu

sterowania silnika. Silnik może wówczas

nadal pracować w trybie awaryjnym, lecz nie

jest to praca optymalna (zmniejszona moc, zwiększone

zużycie paliwa) i w przypadku niektórych

niesprawności możliwa jest dalsza jazda. Zaleca

się niezwłoczne usunięcie niesprawności sterowania

silnika w specjalistycznej stacji obsługi,

aby nie spowodować powiększenia zakresu

uszkodzeń.

Uwaga. W wersjach wyposażonych w immobilizer

NATS miganie lampki diagnostycznej systemu

sterowania silnika może oznaczać także

wykrycie usterki w układzie immobilizera.]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...