Gość bromis Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Mam następujący problem: Podczas korzystania z trybu pracy czasowej lub po użyciu spryskiwaczy szyby wycieraczki zostają za każdym razem w innej pozycji i nie wracają na swoje miejsce na dole szyby. Przekaźnik za każdym razem włącza je na około 3 sekundy. Gdzie szukać przyczyny ? Z góry dzięki za pomoc! A oto rozwiązanie problemu. W pierwszej kolejności należy zdemontować napęd wycieraczek. Zostało to już po części opisane http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Nissa...wycieraczek.pdf. Dodam tylko, że należy odkręcić silniczek z przekładnią ślimakową a mechanizmy wycieraczek pozostawić jeśli nie potrzebujemy ich naprawiać. Odłączamy kostkę zasilania, odkręcamy 4 śruby kluczem 10 mm lub śrubokrętem krzyżakowym. Kiedy już mamy napęd w ręku delikatnie rozwiercamy wiertłem 4 mm cztery nity na fot. nr 1 zaznaczone strzałkami. Ważne jest aby rozwiercając starać się trafić w środek nita. Pozwoli to później uniknąć problemów przy składaniu. Pod klapką którą zdejmiemy znajdują się 3 styki ( fot.2). Są one odpowiedzialne za automatyczny powrót wycieraczek na dół szyby, czyli na swoje miejsce spoczynku. W moim przypadku wystarczające okazało się podgięcie tych styków do góry. Przy okazji polecam wymianę smaru w przekładni ślimakowej na świeży. Przed ponownym zanitowaniem powinniśmy wykonać test. Napęd najlepiej ścisnąć ściskiem stolarskim lub małym imakiem i podłączyć do instalacji. Jeśli wszystko się udało to krótkie ramię z kulką powinno wykonać w trybie czasowym za każdym razem jedno pełne koło. Teraz możemy przewiercić dziurki na nowe nity (fot 3 czerwone kropki), w tych samych miejscach gdzie były stare. Oryginalnie nie ma otworów na przelot, teraz będziemy ich potrzebowali. Oczywiście zamiast nitów można użyć śrubek z nakrętkami. Na fot nr 3 widoczne są wyraźne ślady (1) jakie wyrobiły styki oraz "martwe miejsce" (2) które "mówi" przekaźnikowi wycieraczek STOP. Teraz pozostaje tylko montaż napędu i gotowe. Mając pod ręką wszystkie niezbędne narzędzia potrzeba na tę naprawę około 45 minut. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Hej! Wg mnie przekaźnik od czasówki padł i dlatego tak sie dzieje. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bromis Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Hej!Wg mnie przekaźnik od czasówki padł i dlatego tak sie dzieje. pozdr. Przekaźnik jest OK, zamieniałem go na w 100% sprawny który mam w zapasie. Zresztą objawy sa takie jakby jakieś zwiarze podtrzymujące przekaźnik nie spełniało swojej roli. A może ktoś rozbierał napęd mechanizmu wycieraczek? może tam jest coś co podtrzymuje przekaźnik do czasu powrotu wycieraczek na swoje miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Nie wiem dokładnie jak to w p11 jest ale skoro tak to jest jeszcze jeden przekaznik(chyba)który odpowiada za "dokańczanie pracy wycieraczek"na własciwym miejscu czyli w dole szyby.Moze tym tropem pójdź?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bromis Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Poszedłem swoim tropem i okazało się że miałem rację. Przekaźnik, jak sama nazwa wskazuje przekazuje prąd do urządzenia ( w tym przypadku silniczek wycieraczek) i musi dostać sygnał "włącz wycieraczki" "zatrzymaj wycieraczki". Rolę "sygnalizatora" pełni manetka w kabinie oraz 3 styki ukryte w obudowie napędu. Właśnie przygotowuję opis do "jak to zrobić" wraz ze zdjęciami. W moim przypadku wystarczyło podgiąć miedziane styki i jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przem Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 niestety..mam ten sam problem..i nie daje rody..ponad miesiac...przeczyszczone styki w silniczku..i nic..przekaznika nie moge zlokalizowac....chyba nie ma go pod maska... moze dlatego ze mam plynna regulacje czestotliwosci w pracy przerywanej wycieraczek...sam juz nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bromis Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 U mnie nie ma płynnej regulacji. Jest kilkustopniowa w manetce wycieraczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przem Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 to wlasnie mialem na mysli..bo niektorzy tego nie maja... wazniejsze jest to ze nadal niestety nie moge dac sobie z tym rady.. i nie wiem za bardzo jak sobie poradzic.. :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wafel Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Witam, ja maiłem dokładnie ten sam problem (wycieraczki stawały gdzie chciały). Zrobilem krok po kroku według opisu powyżej (tylko ze ja nie demontowałem wycieraczek) i to naprawde pomogło wycieraczki teraz chodzą jak marzenie dzięki!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przem Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 no u mnie sie okazalo ze to byl przekaznik..i juz wszystko dziala...nareszcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawele_o2 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 no u mnie sie okazalo ze to byl przekaznik..i juz wszystko dziala...nareszcie witam, a gdzie jest ten czarodziejski przekaznik ? jak go zlokalizować i jak on wygląda ? prosze o podpowiedz - bede go szukal ! pzdr pawel [ Dodano: Czw 14 Lut, 2008 23:59 ] witam, umnie tez wycieraczki zatrzymuja sie w polowie drogi powrotnej, moze to przekaznik ? ale gdzie jest ten czarodziejski przekaznik pracy wycieraczek ? jak go zlokalizować i jak on wygląda ? prosze o podpowiedz - bede go szukal ! pzdr pawel [ Dodano: Czw 14 Lut, 2008 23:59 ] witam, umnie tez wycieraczki zatrzymuja sie w polowie drogi powrotnej, moze to przekaznik ? ale gdzie jest ten czarodziejski przekaznik pracy wycieraczek ? jak go zlokalizować i jak on wygląda ? prosze o podpowiedz - bede go szukal ! pzdr pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przem Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 u mnie jest w skrzynce przekaznikow..w tej patrzac z przodu z lewej strony komory silnika..taka czarna plastikowa skrzynka... w niej z prawej strony blizej zderzaka...(postaram sie zrobic dzis fotke i zapodac tu..). w niektorych modelach jest osobno na sciance pomiedzy komora silnika a kabina.. pozdro aaaa..i zapomnialem ze tak jest w Primerach.. [ Dodano: Pią 15 Lut, 2008 09:24 ] to ten czarny przekaznik na samym dole..zaraz obok niebieskiego...ten "obcy".. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.