Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Pływająca primera


Gość andi7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po przerwie klubowiczow,i prosze o pomoc bo juz nie daje rady z zawieszeniem w p10! otóż zaczęła plywac w koleinach takie uczucie bocznego wiatru!!(nawet gdy nie wieje),dodam że amortyzatory w pełni sprawne,4 nowe opony,zbieznośc idealna,na szarpakach pokazało tylko minimalny luz na zwrotnicy,czy to ta przyczyna bo nie chce kupować części w ciemno!!!!dodam że jeszcze doszły stuki w kolumnie kierowniczej na kazdej dziurce czuć metaliczne uderzenie na kierownicy!!czy to krzyżak czy może padła maglownica(chyba nie mam kasacji luzu)chyba że śruba jest pod zaślepka.z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że moja prima jest wrażliwa na zbyt niskie ciśnienie w oponach. Jak zaczyna świrować to jadę dopompować. Przeglądając stare posty widzę iż primery mają to do siebie że nie lubią kolein i szerokich opon. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Czy na gładkiej, prostej drodze też samochód zachowuje się nie poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik
Zauważyłem że moja prima jest wrażliwa na zbyt niskie ciśnienie w oponach. Jak zaczyna świrować to jadę dopompować. Przeglądając stare posty widzę iż primery mają to do siebie że nie lubią kolein i szerokich opon. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Czy na gładkiej, prostej drodze też samochód zachowuje się nie poprawnie?

 

Oczywiście że się mylisz. Primera prowadzi się znakomicie pod warunkiem sprawnego zawieszenia. Test na szarpakach nic nie warta. Prawdziwymi winowajcami tak złego prowadzenia auta - wrażenie silnego bocznego wiatru są GÓRNE WAHACZE!!!!! .

A sprawdzenie ich jest banalne - auto do góry (nawet na podnośniku wystarczy), złapać koło w układzie 6-12 (góra - dół) i mocno poruszać naprzemiennie. Jak jest mocno wybity to potrafi ponad centymetr na obwodzie koło się odchylać od pionu. Jeśli luz jest mniejszy, to trzeba patrzeć czy wahacz się rusza w płaszczyznach prostopadłych do osi tulejek.

Piszę to już po raz n-ty i za chwilę ktoś następny zaczyna nowy wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w oponach ok!na równej drodze raczej poprawnie,chyba że złapie pobocze to lubi niezle zakołysać!trzymajac kierownice czuje jak autko delikatnie odpływa i trzeba go kontrować przy większej pedkosci robi się to troche niebezpieczne,,, :/ opony są standart 14/185/65,jutro spróbuję z tymi wachaczami,,,wiem że primerka powinna się prowadzić idealnie,bo jeszcze niedawno tak bylo chodzila jak po sznurku,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrażenie silnego bocznego wiatru
złapać koło w układzie 6-12 (góra - dół) i mocno poruszać naprzemiennie. Jak jest mocno wybity to potrafi ponad centymetr na obwodzie koło się odchylać od pionu

U mnie jest dokładnie to samo. Z tym że u mnie są luzy na łożyskach zwrotnicy a nie na wahaczu. Jak zrobię to dam znać czy poprawiło się prowadzenie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej primerce też mam podobny problem. I wiem że to wina górnego wahacza. Tyle że szarpanie koła ani tego wahacza nic nie pokazało. Dopiero jak odpiąłem wahacz i złapałem sobie jedną z wewnętrznych tulejek w imadle to zauważyłem że jest pożadnie wybita. No i standardowo wahacz sobie popiskuje na dziurkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło szarpałem na wszystkie strony i żadnych luzów nie czuje. Musze kiedyś zdjąć koło i może coś zobaczę (o ile jest szansa coś zobaczyć). Na przeglądzie nic luzów nie było widać a trafił mi się wyjątkowo upierdliwy koleś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło szarpałem na wszystkie strony i żadnych luzów nie czuje. Musze kiedyś zdjąć koło i może coś zobaczę (o ile jest szansa coś zobaczyć). Na przeglądzie nic luzów nie było widać a trafił mi się wyjątkowo upierdliwy koleś.

U mnie tez nic nie znalezli a górne wachacze były w stanie opłakanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez nic nie znalezli a górne wachacze były w stanie opłakanym.

 

A luzy miałeś (szarpiąc za koło). Może jak bym je wykręcił to da się ocenić ich stan. Zamontowane wyglądają ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od niedawna mam swoją P11 i już w trakcie pierwszego wypadu za miasto przy 120km/h zaczęło mnie rzucać na boki - (górne wahacze oki bo były wymieniane dopiero co) - pojechałem na ustawienie zbieżności, teraz już przy ok 140km/h i w górę czuję mocne falowanie, zwłaszcza podczas zmian pasa ruchu.

Dziś byłem w warsztacie i okazało się że tuleje dolnych wahaczy są w kiepskim stanie. W przyszłym tygodniu wymieniam dolne wahacze.

Powiem czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem łożyska na zwrotnicy obylo się bez wiekszych problemów (przy okazji próbowałem poroszać kołem na 6/12 nawet za pomoca montówki ale górny wachacz ani drgne!)stare wzrokowo są ok,ale dzisiaj już niestety jestem na dopingu(browarek przy wymianie łożysk) to nie moge ocenić czy jest jakaś poprawa,ale jutro napisze czy to była ta przyczyna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A luzy miałeś (szarpiąc za koło). Może jak bym je wykręcił to da się ocenić ich stan. Zamontowane wyglądają ok.

Moje były w takim stanie ze jak wykreciłem wachacz to tuleje rozpadły sie i powypadały na podłoge. Jak sarpałem za koło to wiele nie wyczyłem, dopiero po zdjeciu koła i uzyciu łomu było widać luzy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mama pytanie, u mnie na szarpakach i na górnym wachaczu żadnego luzu nie było ale do 120 km/h lekko mi chodzi kierownica opony mam nówki wyważone, to nie jest drzenie tylko lekki ruch kierownicą tak jak sprawdza się luz na drążkach. Przy takich ruchach z wyłączonym silnikiem coś mi lekko stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po ustwieniu zbieżności podobny problem zniknął. Wcześniej miałem ustawianą zbieżność na starych tulejach w wahaczach. Po wymianie okazało się, że zbieżność się przestawiła. Kierownica dziwnie pływała a przy wietrze bocznym auto mi fruwało. Chciałbym zwrócić Wam uwagę, że majster nie zawsze ma rację jeśłi mówi, że to lub tamto nie ma wpływu na coś innego. Jestem za sprawdzaniem zbieżności po każdej wymianie swożni, łączników i wahaczy. Jeśli wahacze były dokręcane na podniesionym aucie, to zbieżność leci na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...