Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Skrzynia biegów - problem z 1 i 2 biegiem


Gość mar0791
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem a raczej juz nie mam bo nie mam tych biegow w mojej primerce,nie moge przechylic lewarka do konca zeby wbic te biegi,reszta chodzi bez zarzutu wrecz idealnie,czy jest sens naprawiac to?Wczesniej mialem problemy ale myslalme ze moze poduszki sa wybite i skrzynia sie obrocila ale po wymianie poduszek jest nadal to samo ,i po odkreceniu lewarka mozna wbic wszystkie biegi oprocz jedynki i dwojki,prosze opinie i sugestie.

dziekuje za zaangazowanie,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Myślę że skrzynia jest do remontu jeżeli lubisz i chcesz się z tym pobawić. Jeżli nie to proponuję poszukać używki. Tyle że z tym też może być problem. Można kupić kota w worku. Ale o takim problemie słyszę pierwszy raz. Najczęstszą dolegliwością skrzynki jest wyskakiwanie piątki po ponad 200tyś km. Nie napisałeś ile masz przejechane. Ja bym chyba się pobawił i to rozebrał. Najprawdopodobniej wodzik jest już zużyty. A takiego nie dostaniesz raczej w pierwszym lepszym sklepie. Pozostanie Ci ASO a może i nie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zajrzał w połączenie lewarka ze skrzynią - może tam te plastiki i gumy się powycierały.

Znajomy miał podobny problem w Carismie, że mu nie wchodziła "1" - po poprawieniu i wymianie elementów w tym łączniku działa baz zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fox_tychy

Miałem podobnie tyle że z całą skrzynią (wszystkie biegi) po oględzinach okazało się że się coś zapiekło i po oczyszczeniu (koszt 50zł) chodzi jak nowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Problem 1

Witam u mnie wystapil tez taki sam problem jak jest tu opisany.Podczas jazdy na 4 biegu i wkladaniu 5 nastapil zgrzyt, i teraz jest tak non stop,ale jak z 4 wloze na luz i puszcze sprzeglo i ponownie wcisne i wloze 5 to wejdzie ok.I tu mysle ze polecial synchronizator.

Problem 2

Wczoraj padla 1 i 2 nie mozna ich wlozyc predzej zlamie lewarek niz wejdzie jakis bieg.podnislem auto na lewarku i biegi wchodzily przejechalem 40m na 2 biegu wlozylem 3 i juz nie moglem zredukowac ponownie na 2 ani 1-wszy.Czasem wejda ale bardzo ciezko.Co moze byc ??

Czy oplaca sie robic ta skrzynie czy kupic jakas uzywana? Auto ;Primera p10 2.0 16v 93r.B+G a i czy bedzie pasowala skrzynia od p11 i czy musi byc koniecznie z auta o tej samej pojemnosci czy moze byc z np.1.6 ? Prosze o szybka rade bo zostalem bez auta a do roboty 30km ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, pozwolę sobie podłączyć się pod temat, wprawdzie mam model P11 2.TD z 1999 r, ale nie będę zakładał nowego tematu gdyż mam identyczny problem jak kolega powyżej.Dodam ze w moim przypadku 5-ty bieg czasem zazgrzypi. Miałem wymieniać już na inna skrzynie ale mało brakowało i kupiłbym bubla, więc zastanawiam się czy nie lepiej zrobić z starą skrzynią,robił ktoś Was już z taką usterka??? Dodam ,że moja primera ma przebieg 190 tyś, ale osobiście nie wierzę że jest on realny ponieważ zdarzyłem wymienić uszczelkę, uszczelniacze i turbo, a to już o czymś świadczy.

Jeśli ktoś coś w tym temacie wie to proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jaka była przyczyna tej usterki? U mnie 1 i 2 bieg ciezkowato wchodza. Wrzucenie 1 jest mozliwe dopiero przy zatrzymaniu samochodu - przy predkosci nawet 5-10 km/h jest to praktycznie niemożliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra

powiem jak było u mnie . najpierw zaczął wyskakiwac 5 -bieg około 250 tyś przebiegu pozniej zaczea zgrzytać 2 ..(synchronizator) pózniej 3- auto miało wtedy około 350 tyś przebiegu.. myślałem nad jakimś remoncikiem albo 2 skrzynią. biegi wchodziły lekko do samego końca.. cos koło 400 tysi wymieniłem skrzynie.. ten polecony koles z siedlec nie robi nic innego jak obraca koła bo i skąd by miał brac nowe jak są tylko w servisie za kolosalną kase.. wiem bo kiedyś po nim rozbieralem ciekaw byłem kto mu te koła toczy i ott moje zdziwienie ze są te co były ale mniejsza o to... skrzynia w p10 jest troszke za delikatna.. jak ktos rozbierał to wie szerokość koła jest chyba nawet mniejsza jak w trybach od malucha.. jeszcze wodziki 5 biegu nie dokońca zazębiają .. jeśli kupimy skrzynie z około 250tyś km. sprawną rozbierzemy i poskładamy z drobnymi usprawnieniami bedzie jeszcze jakies 100 tysi chodzić... u was problem lezy w mechaniżmie wybierania.. powiem tak bez rozebrania skrzyni nie da sie tego zrobic... rozbierac skrzynie koła posprawdzać ewen po obracać synchronizatory mozna zmienić bo wiem ze ktoś produkuje... i cieszyć sie ..śmiejemy sie z golfów i opli ale oni maja twardsze skrzynie... moze japońce nie mysleli ze ich silniki beda takie dynamiczne i takie przebiegi osiągać... osobiście nie spotkałem sie jeszcze aby skrzynia z p10 1.6 niedomagała... czy tez w dieslu.. gdy byście widzieli co ta moja primerka ciągała i jak ona była tłuczonaa... teraz chyba ja oprawie w ramke az dziw ze te tryby nie powyskakiwały...

Edytowane przez donn_primerra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem jak było u mnie . najpierw zaczął wyskakiwac 5 -bieg około 250 tyś przebiegu pozniej zaczea zgrzytać 2 ..(synchronizator) pózniej 3- auto miało wtedy około 350 tyś przebiegu.. myślałem nad jakimś remoncikiem albo 2 skrzynią. biegi wchodziły lekko do samego końca.. cos koło 400 tysi wymieniłem skrzynie.. ten polecony koles z siedlec nie robi nic innego jak obraca koła bo i skąd by miał brac nowe jak są tylko w servisie za kolosalną kase.. wiem bo kiedyś po nim rozbieralem ciekaw byłem kto mu te koła toczy i ott moje zdziwienie ze są te co były ale mniejsza o to... skrzynia w p10 jest troszke za delikatna.. jak ktos rozbierał to wie szerokość koła jest chyba nawet mniejsza jak w trybach od malucha.. jeszcze wodziki 5 biegu nie dokońca zazębiają .. jeśli kupimy skrzynie z około 250tyś km. sprawną rozbierzemy i poskładamy z drobnymi usprawnieniami bedzie jeszcze jakies 100 tysi chodzić... u was problem lezy w mechaniżmie wybierania.. powiem tak bez rozebrania skrzyni nie da sie tego zrobic... rozbierac skrzynie koła posprawdzać ewen po obracać synchronizatory mozna zmienić bo wiem ze ktoś produkuje... i cieszyć sie ..śmiejemy sie z golfów i opli ale oni maja twardsze skrzynie... moze japońce nie mysleli ze ich silniki beda takie dynamiczne i takie przebiegi osiągać... osobiście nie spotkałem sie jeszcze aby skrzynia z p10 1.6 niedomagała... czy tez w dieslu.. gdy byście widzieli co ta moja primerka ciągała i jak ona była tłuczonaa... teraz chyba ja oprawie w ramke az dziw ze te tryby nie powyskakiwały...

 

 

Ja mam 1.6 i mi nie domaga, ciekawe ile mechanior w moim mieście chciał by za przełożenie tego koła i jaki był by efekt :D

dużo jest z tym roboty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku to wyglądało w ten sposób,że kupiłem ja z uszkodzoną skrzynia(piątka nie wchodziła praktycznie w ogóle i zgrzypiało,aż nieprzyjemnie)Miesiąc później jak zawsze wchodzę do auta ,odpalam, chce jechać a tu lewarek jak wmurowany, ani jeden ani 2. Jakoś na "chama" udało mi się wbić jeden potem dwa, ale chodziło do tego stopnia ciężko,że z 2 na jeden albo trzy trzeba było używać sporo siły. Zacząłem wtedy szukać skrzyni, ale to nie było takie proste, tym bardziej, że obawiałem się zakupu bubla.Ale wracając do tematu z czasem 1 i 2 wchodziły znacznie łatwiej, choć nadal ciężko w porównaniu do 3 i 4( być może już przez to wyrobiłem swoją łapę:D i nie czuje tego.5-ty bieg wskakuje teraz znacznie lepiej niż poprzednio( na początku musiałem dać na obroty do 3 tyś ,żeby wskoczyła) bez większego wysiłku i przy niskich obrotach wbijam piąteczkę. Byłem u mechanika znajomego, jego teza(wg mnie mylna) gdzie stwierdził, iż oleju jest mało. Spuściliśmy do trochę do zakrętki i olej był taki żółty, wpadający w pomarańcz(chyba nie ważne), był "spieniony" wyraźne bąbelki, no i była też czarna kropa w tym tak jakby był przypalony olej(wg mnie wióry to były).

Czytam ,szukam, sam nie wiem co robić,żeby nie wpakować się w zbędne koszta,a tym bardziej kupić bubla. Osobiście wolałbym zrobić remont tylko już sam nie wiem czy to jakieś wodziki czy synchronizatory. Dodam ze od spodu i przy połączeniach skrzyni z silnikiem wszystko ok, więc problem na 100% w środku skrzyni.

PS

a przebieg jej to "prawie" 191 tyś

 

W moim przypadku to wyglądało w ten sposób,że kupiłem ja z uszkodzoną skrzynia(piątka nie wchodziła praktycznie w ogóle i zgrzypiało,aż nieprzyjemnie)Miesiąc później jak zawsze wchodzę do auta ,odpalam, chce jechać a tu lewarek jak wmurowany, ani jeden ani 2. Jakoś na "chama" udało mi się wbić jeden potem dwa, ale chodziło do tego stopnia ciężko,że z 2 na jeden albo trzy trzeba było używać sporo siły. Zacząłem wtedy szukać skrzyni, ale to nie było takie proste, tym bardziej, że obawiałem się zakupu bubla.Ale wracając do tematu z czasem 1 i 2 wchodziły znacznie łatwiej, choć nadal ciężko w porównaniu do 3 i 4( być może już przez to wyrobiłem swoją łapę:D i nie czuje tego.5-ty bieg wskakuje teraz znacznie lepiej niż poprzednio( na początku musiałem dać na obroty do 3 tyś ,żeby wskoczyła) bez większego wysiłku i przy niskich obrotach wbijam piąteczkę. Byłem u mechanika znajomego, jego teza(wg mnie mylna) gdzie stwierdził, iż oleju jest mało. Spuściliśmy do trochę do zakrętki i olej był taki żółty, wpadający w pomarańcz(chyba nie ważne), był "spieniony" wyraźne bąbelki, no i była też czarna kropa w tym tak jakby był przypalony olej(wg mnie wióry to były).

Czytam ,szukam, sam nie wiem co robić,żeby nie wpakować się w zbędne koszta,a tym bardziej kupić bubla. Osobiście wolałbym zrobić remont tylko już sam nie wiem czy to jakieś wodziki czy synchronizatory. Dodam ze od spodu i przy połączeniach skrzyni z silnikiem wszystko ok, więc problem na 100% w środku skrzyni.

PS

a przebieg jej to "prawie" 191 tyś

 

 

Bardzo proszę, jeśli ktoś może podać jakieś sugestie odnośnie naprawy, bo ją właśnie biorę pod uwagę, w ostateczności pewnie wymiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Wiadomo, że po takich przebiegach rzędu 200-300 tysi jedna skrzynka będzie jeszzce w miarę, druga do wyrzucenia. U mnie w starej W10 po wymianie sprzęgła i później już linki sprzęgła dalej nie byłem zadowolony z pracy całego układu. I bez awarii postanowiłem zainwestować w podmiankę. Starą miałem okazję zobaczyć po wyjęciu i powiem krótko. Zamiast zębów na kołach były już tylko listki. Pewnie jeszcze by to pochodziło, ale nie wiadomo jak długo. Wrzuciliśmy skrzynkę z almery kolegi(mam ją teraz do sprzedania ze swieżym syntetycznym olejem ) i było i ciszej i gładko biegi wchodziły i przede wszystkim nie bałem sie wyjechać w trasę. Remont skrzyni raczej nikomu nie będzie się kalkulował, chyba, że ma drugą uszkodzoną pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno mnie zastanawia... Jest sens wymienić olej w starej skrzyni??? bo podobno może to pomóc, oczywiście w pewnym stopniu.Pytam dlatego ponieważ on się nie zużywa tak jak silnikowy,więc przy wymianie skrzyni można by go zlać do tej nowej jeśli byłaby taka potrzeba. A druga rzecz to jaki preferujecie olej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam według licznika(może być więcej)275 tyś.i ze skrzynią zero problemów(odpukać) :shiftyninja: Nawet sprzęgło to samo :whistle: Tak więc,nie ma reguły.

Edytowane przez Mike_83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

mam problem ze swoja skrzynią , otóż pare dni temu na duzym sniegu zaczalem sie bawic w baczki, no bylo tak : na wstecznym skrecona kierownica i obroty silnika i wiadomo ze rowniez obroty auta. powtarzam ze bylo duzo sniegu . potem chcialem sobie odjechac z parkingu i okazalo sie ze dwojka wchodzi ze ZGRZYTEM :-( do tej pory jak redukuje z 3 na 2 jest zgrzyt ! (dramatyczny dzwiek) , sytuacja jest ta sama jak sie rozpedzam z beigu 1 i wrzucam 2 to tez jest zgrzyt. Natomiast jezeli powoli rusze i delikatnie wrzuce bieg 2 to wejdzie po cichu ale juz nie tak samo jak wczesniej. Mam w zwiazku z tym pytanie, czy to mogl sie wodzik wygiąć czy nawaliło śniegu w te wodziki albo moze rozwaliło sie cos (gumki, plastiki?) a moze dolac oleju ? Co w tej sytuacji radzicie zrobic ? primerka ma 234 tys przebiegu rocznik 2000 p11.144 2.0 TD. kombi. Potrzebuje auta i boje sie jeździć tak :-( pomocy co robić...pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za rady ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia powiem Ci,że jest to do zrobienia, ale nie sądzę ,żeby któryś mechanior podjął się naprawy, a jak naprawi to za ładną sumke, zrzucaj skrzynie i kupuj inna może trafisz na dobry egzemplarz. Ja póki co jeżdżę z taką wadą. Wiele nie pomogłem, ale potraktuj to jako dobrą radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

pojawiło sie tu kilka problemów ze skrzyniami...

jak 1 nie chce wejsc to proponuje wrzucić 2 i potem jedynke tak sie robi jak jest zle wyregulowanw wodziki

2 wchodzi łatwiej bo ma zęby skośne i potem jest łatwiej na 1.

(zauważ jak nieraz taksówkarze ruszaja w starych 124)

jak nie chce Wam panowie wchodzić wyższe biegi np. z 2 na 3 to zróbcie tak:

ruszacie 1 sprzegło 2 sprzęgło wcisknąć i puscić i jeszcze raz wcisną i 3

jak wejdzie to znaczy ze synchronizator biegu uszkodzony (pogięty np.)

dzieje sie tak jak wcisniecie drugi raz sprzegło to wałek głowny sie zatrzyma i bieg wejdzie

ale zeby to naprawić to trzeba do skrzyni zajzeć

 

ja mam tak z 3 x na 100 przypadków

np. blokuje komus wyjazd .. chce dać wsteczny by szybko odjechać a on akurat nie chce wejsc

wtedy puszczem sprzegło jeszcze raz wciskam pedał i jest gitara

jak komus sie to zdarza czesto to niestety remont

 

ps. piątke mozna naprawić bez wyciagając skrzyni odkrecejąc tylko dekiel

dlatego ze zebatki piatki sa na montowane nak koncu

 

jak komuś pomogłem to miło ;)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, widzę że starsza szkoła się kłania z tym "dwutaktem":) kiedyś kierowcy ciężkich szprzętów takie życie mieli... u mnie jak temperatura otoczenia spadnie poniżej -10'C to nawet nie wrzucam "2" tylko bezposrednio z "1" na "3". jak się olej w szkrzyni nagrzeje to już jest ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Tomoziomo

Z doświadczenia powiem Ci,że jest to do zrobienia, ale nie sądzę ,żeby któryś mechanior podjął się naprawy, a jak naprawi to za ładną sumke, zrzucaj skrzynie i kupuj inna może trafisz na dobry egzemplarz. Ja póki co jeżdżę z taką wadą. Wiele nie pomogłem, ale potraktuj to jako dobrą radę.

 

otóż Ralfi ja tez jak narazie jeżdżę ,ale obawiam się że to moze byc tez wina sprzęgła i docisku ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ralfi_ch

Dosłownie dwa dni temu, skrzynia nagle zaczęła pracować idealnie, 1 i 2 u mnie wchodzi bez problemu, nie jestem w stanie tego wyjaśnić, biorę pod uwagę to ,że pewnie się już kończy i w pewnym momencie siądzie całkiem, teraz jestem na etapie wymiany oleju, bo jakąś cichą nadzieje mam, będę pisał jak coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...