Gość Pan Dziendobry Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Po odpaleniu samochodu (kiedy silnik jest zimny) slychac niepokojacy dzwiek dobiegajacy z silnika, cos w stylu klekotania. Dzwiek ustaje po jakis 4 sekundach. Czy jest mozliwe ze to serwo albo cos w tym stylu. Auto ma przejechane 130.000km ( 80.000 mil).Jest to Almera Action (model wypuszczony na rynek Wielkiej Brytanii tylko w 1997r.) Paski, swiece, filtry oraz olej zmienione miesiac temu.Gdyby ktos wiedzial co jeszcze moge zrobic aby utrzymac autko w dobrym stanie, lub jakich usterek moge sie spodziewac po takim przebiegu, bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie porady. Ciesze sie ze moglem dolaczyc do grona wlascicieli Nysek. Dziekuje i Pozdrawiam. Piotr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Spoko to nic wielkiego!! Jeździć, jeździć i raz jeszcze jeździć... Alma jest nie do zdarcia!!! Szerokiej drogi!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Po odpaleniu samochodu (kiedy silnik jest zimny) slychac niepokojacy dzwiek dobiegajacy z silnika, cos w stylu klekotania. Dzwiek ustaje po jakis 4 sekundach. Poszukaj na forum było o tym. Zeby Cię uspokoić dodam do postów napisanych wyżej - iz przyczyną tego jest chwilowy brak oleju - który scieka z łańcuszka podczaj postoju- normalna sprawa. Zjawisko mniej lub bardziej odczuwalne uzależnione od lepkości oleju. Jak napisali koledzy wyżej lac i jeździć :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebek Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 To są bardzo dobre silniki, więc niema się czym martwić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelu Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Forumowicze, Proszę napiszcie jasno, jaki olej stosować i filter a jakich nie. Opinie są super podzielone. PS. Czytałem na NF, że Catrol TWS jest do bani i rozwali silnik. Zaczynam się bać ... Dziękuję Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichalKa Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Po odpaleniu samochodu (kiedy silnik jest zimny) slychac niepokojacy dzwiek dobiegajacy z silnika, cos w stylu klekotania. Dzwiek ustaje po jakis 4 sekundach. Czy jest mozliwe ze to serwo albo cos w tym stylu. Auto ma przejechane 130.000km ( 80.000 mil).Jest to Almera Action (model wypuszczony na rynek Wielkiej Brytanii tylko w 1997r.) Paski, swiece, filtry oraz olej zmienione miesiac temu.Gdyby ktos wiedzial co jeszcze moge zrobic aby utrzymac autko w dobrym stanie, lub jakich usterek moge sie spodziewac po takim przebiegu, bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie porady. Ciesze sie ze moglem dolaczyc do grona wlascicieli Nysek. Dziekuje i Pozdrawiam. Piotr. Witaj, mam coś podobnego. Jak opalam to dzwiek jakby diesla Faktycznie to zaraz przechodzi i ja poki co problemow przez to nie mialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Major Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Jaki olej jest najlepszy dla Almery :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Major Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Dzięki ja z mojej strony moge ejszcze polecic castrol gtx magnatec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 ja z mojej strony moge ejszcze polecic castrol gtx magnatec. Ale nie ten z Polski, bo jakośc ta sama co LOTOS ee tam... przesadzasz panie Bombel 4 zmiany juz robilem, poprzedni wlasciciel tez jezdzil na magnatecu i nie widze zadnych problemow. podstawa to dobry filtr oleju i nie bedzie klekotac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichalKa Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2007 ja z mojej strony moge ejszcze polecic castrol gtx magnatec. Ale nie ten z Polski, bo jakośc ta sama co LOTOS Hej, wielokrotnie lałem do róznych aut LOTOS (głownie półsyntetyk) i nie uważam go za zły olej (oczywiscie w normalnej ekspolatacji a nie w extremum) więc uważam, ze sporp przesadzasz z tą opinią o jakosci ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N15user Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Po odpaleniu samochodu (kiedy silnik jest zimny) slychac niepokojacy dzwiek dobiegajacy z silnika, cos w stylu klekotania. Dzwiek ustaje po jakis 4 sekundach. Czy jest mozliwe ze to serwo albo cos w tym stylu. Auto ma przejechane 130.000km ( 80.000 mil).Jest to Almera Action (model wypuszczony na rynek Wielkiej Brytanii tylko w 1997r.) Paski, swiece, filtry oraz olej zmienione miesiac temu.Gdyby ktos wiedzial co jeszcze moge zrobic aby utrzymac autko w dobrym stanie, lub jakich usterek moge sie spodziewac po takim przebiegu, bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie porady. Ciesze sie ze moglem dolaczyc do grona wlascicieli Nysek. Dziekuje i Pozdrawiam. Piotr. jak pisali koledzy poniżej - leję tylko Castrol i nie klekocze az tak głosno albo wcale. Nie polecam oleju texaco ani mobil1 bo na nich klekot jest głośny. Mam przejechane 220 000km i autko jest super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Nie polecam oleju texaco ani mobil1 bo na nich klekot jest głośny. Mam przejechane 220 000km i autko jest super po mobilu klekot jest dlatego ze mobil zawiera duzo substancji czyszczacych, mobil nie jest zly jesli stosujesz go od poczatku (w vw mam mobila), ale pozniej zmiana nie ma sensu, biorac jeszcze pod uwage ze jest drogi :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 N15user, A ja odwrotnie, polecałbym Texaco 5 W40 Havoline do N15. Auto nie bierze oleju a w pomiarze spalin wszystko jest OK po 109 tys km na tym samym. Głośny klekot??? Kwestia względna ja tego nie zauważyłem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limo Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Po przeczytaniu forum stwierdzam, ze nawet wybor oleju urasta do rangi problemu - ja pierdziu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 polecam texaco 5 w 40 - mam 176 tys i ani kapki nie ubywa! a wlaśnie wrócilem z chorwacji i smigalem po autobanach czechy austria slowenia i chorwacja 120-170 km/h i wszystko ok ! na 3400 km srednie spalanie 6,8 l 35% trasy z klimą. a i u mnie lekko zaklekocze - ale to nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariuszz Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 JA ZAŹ WSZYSTKIM POLECAM SHELL HELIX PLUS 10w 40 SYNTETIC OK. 115 PLN. MÓJ MA PRZEJECHANE 340.000 I CHODZI RÓWNO I CICHUTKO !!! POZDRAWIAM, LAĆ SCHELLA I DO PRZODU [ Dodano: Pon 21 Sty, 2008 22:18 ] JA ZAŹ WSZYSTKIM POLECAM SHELL HELIX PLUS 10w 40 SYNTETIC OK. 115 PLN. MÓJ MA PRZEJECHANE 340.000 I CHODZI RÓWNO I CICHUTKO !!! POZDRAWIAM, LAĆ SCHELLA I DO PRZODU NISSANEK LUBI MIEĆ DOBRZE POSMAROWANE.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 A ZAŹ WSZYSTKIM POLECAM SHELL HELIX PLUS 10w 40 SYNTETIC OK. 115 PLN. MÓJ MA PRZEJECHANE 340.000 I CHODZI RÓWNO I CICHUTKO !!! POZDRAWIAM, LAĆ SCHELLA I DO PRZODU JEŻDŻE CAŁY CZAS NA SHELL 10 W 40 A MAM JUŻ 360.000 NA SZAFIE I WSZYSTKO OK. POLECAM GORĄCO !!! :/ :?: kolega sie w końcu zdecyduje ile ma przejechane, bo co watek to inna wersja, poza tym, przestań krzyczeć!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiauo Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 klajgus twoja n15 1,4 nastukane ma 360 ? respekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 nie , zapomniałem dać cudzysłów """A ZAŹ WSZYSTKIM POLECAM SHELL HELIX PLUS 10w 40 SYNTETIC OK. 115 PLN. MÓJ MA PRZEJECHANE 340.000 I CHODZI RÓWNO I CICHUTKO !!! POZDRAWIAM, LAĆ SCHELLA I DO PRZODU JEŻDŻE CAŁY CZAS NA SHELL 10 W 40 A MAM JUŻ 360.000 NA SZAFIE I WSZYSTKO OK. POLECAM GORĄCO !!! """" obydwie wypowiedzi są kolegi Mariuszz tylko z dwóch rożnych wątków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patison1980 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Kupilem niedawno Nissana Almere 1.6 170tys przebiegu. Poniewaz nie wiedzialem jakim olejem byl zalany, a widzialem ze z silnika jest sporo wyciekow oleju to zalalem go mineralnym shell Helix dynamic 15W40. Nie bardzo mi sie podobal pomysl lania oleju mineralnego ale dodatkowo znajomy mechanik polecil mi to zrobic bo mial juz kilka przypadkow ze ktos zalal samochod nawet polsyntetykiem nie wiedzac co bylo przedtem i potem silnik nadawal sie juz tylko do remontu. Wybralem wiec shell bo slyszalem ze jest dobry do Nissanow i dodatkowo najdrozszy mineralny z polki (mysle wiec ze jakosciowo najlepszy). Przejechalem na nim juz 1500km, glownie po autostradzie trzymajac caly czas silnik w okolicach 4 tys obr/min, poziom na bagnecie nie zmienil sie nawet o milimetr a silnik sie nieco wyciszyl, szczegolnie slychac to tuz po odpaleniu jak jest zimny, nie ma juz charakterystycznego klekotu. Olej ten jest troche gestszy od olejow 10W czy 5 W. Jedyna rzecz o ktorej nalezy pamietac to taka ze poniewaz jakosciowo olej mineralny jest najgorszy to nalezy go wymieniac co 10tys, polsyntetyk co 12tys i syntetyk co 15tys, wtedy nie bedzie problemow. I jeszcze jedno, w dyskusji powyzej duzo osob rzuca tylko marki oleju co wg mnie nie daje wystarczajacej informacji. Podawajcie jaki dokladnie lejecie mineralny, syntetyk, klasa lepkosci itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.