baciarek Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Czy po wymianie rozrządu w TD konieczna jest regulacja na pasku od pompy albo jakaś inna jej regulacja? Kiedyś zapodałem wątek, że po wymianie rozrządu nagle silnik wkręcał się na 4600 obrotów a wcześniej 4000. Więc wnioskuje, że albo już na napinającej rolce był już duży luz i źle się kółka ustawiły a mechanik złożył na zablokowanych kołach ze starego ustawienia albo mechanik źle złożył rozrząd. Samochód zaczął dymić na szaro podczas przyspieszania praktycznie na każdym biegu a przy przegazowaniu zostawia czarną plamę na asfalcie. Przyspieszenia są ok. Przepływomierz ma napięcie 2.0 V , filtry wszystkie wymienione. Turbinę słychać już przy ok 1700 - 1800 obr więc ładnie się załącza. Olej zalałem GTD Magnatec półsyntetyk przy przebiegu 180 kkm Swiece wymieniłem 2 narazie i końcówki były czarne więc wydaje i się, że coś z ustawieniem pompy lub wtryski leją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Czy po wymianie rozrządu w TD konieczna jest regulacja na pasku od pompy albo jakaś inna jej regulacja? Żadnej regulacji. Jeśli przy ustawieniu pompy nikt wcześniej po fabryce nie grzebał, to wymiana pasków rozrządu nie wymaga korekty na pompie. Ustawienie fabryczne ma być na zawsze, no chyba, że z jakiegoś powodu się demontuje pompę. W praktyce często się zdarzają błędne ustawienia paska przy pompie, tym mechanikom, którzy sporadycznie się tym zajmują. Wykluczam pasek dłuższy, gdyż przy przestawieniu go tylko o 1 ząb silnik praktycznie nie chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Koleś jak kupił autko to miał przestawiony pasek o 1 ząbek i auto jeździło choć dość mulasto. Jeśli była robiona regulacja (jakiekolwiek ruszanie) pompy na starym tzn lekko wyciągniętym pasku to mogą być teraz jaja. Dymienie na szaro oznacza nie trafienie "punktu zapłonu" czyli przestawienie pompy...no chyba że coś grzebał przy wtryskach i uszkodził sterujący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 No właśnie na 100 % nic nie grzebał przy wtryskach dlatego mnie dziwi, że coś się rozjechało, a dymek z rurki jest dość wkurzający, bo zamiast patrzeć przed siebie patrze w lusterka. Pytam bo mój pompiarz będzie dostępny dopiero w połowie sierpnia a mnie już ciśnienie wysoko stoi jak wsiadam do auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 No to pompiarz Cię nie minie... no chyba że rozrząd jest źle założony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Absolutnie nie jezeli wymieniasz rozrząd to nie ruszasz paska z drugiej strony tzn.od pompy nic nie moglo sie tam zmienic anie przestawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachu Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 zgadzam się z przedmówcami, ale przy wymianie rozrządu należ wymienić obydwa paski, żeby spokojnie spać , u mnie mechanior walnął się o jeden ząbek na pompie. wychwycił to zaraz check i się zaświecił a pomylił się w tą stronę, że silnik pracował ale był mulasty i bardziej klekotał, po poprawce wszystko wróciło do normy.na pompie może się walnąć bez większych konsekwencji, na wale nigdy bo będzie bummm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 to dymienie w takim razie będzie winą lejących wtrysków ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Dymienie na czarno to może być wina wtrysków (tak nagle by sie skończyły po wymianie pasków?), dymienie na siwo -wina pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 ok to teraz zasadnicze pytanie na czym polega regulacja pompy, kąta wtrysku itp bo pewnie o to się rozbije i ciekawi mnie jak to fizycznie wygląda - czy ktoś wie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Z tego co widziałem: -Odkręca się przewpody paliwowe łączące pompę z wtryskami, -odkręca się śrubę/zaślepkę na środku pompy i wkręca się cos w rodzaju zegara/mikrometra -ustawiając wg znaków na kole zębatym przy prawym nadkolu kręci się nim i obserwuje wychylenie wskazówki na zegarze - w razie potrzeby obraca się mocowaniem całej pompy by uzyskać nastawy fabryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 witam ponownie, jeszcze nie rozwiązałem problemu, ale potwierdzam, że po wymianie rozrządu należy wyregulować kąt wtrysku ze względu na zmiane naprężenia paska od pompy i w rezultacie rzejście parametrów na pompie, wiadomości zaczerpnąłem z dwóch innych forów gdzie dosyć pokaźnie opisuje się usterki w primerze jeśli chodzi o silnik, co ciekawe niektóre parametry pracy układu paliwowego nastawia się stukając w jakiś element pompy wtr lub nastawnika dawki paliwa już teraz nie pamiętam, nie wiem czy moge podać linki do tych forów . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 U mnie po wymianie rozrządu musiałem regulować kąt wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 mam pytanie czy przed wymiana rozrządu tez dymił????. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Przed wymianą nie dymił, tzn dymił ale jak mu wcisnąłem np na postoju do oporu to przy 4000-4500 obr puścił czarnego dyma, a tak to nie dymił wogóle. Teraz widze, że dymi cały czas - w dzień to jeszcze tak nie denerwuje bo inaczej ten dymek widać, ale w nocy wrażenia wizualne są inne i bardziej spotengowane, samochód za tobą staje w delikatnej mgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 nie wiem czy moge podać linki do tych forów . jeśli w temacie to zapodawaj śmiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 http://obd2.pl/forum/ niestety nie mogę podać dokładniejszego bo trzeba się zarejestrować i użyć funkcji szukaj np primera i wyskakuje nam 32 strony primer. Może akurat wasz mechanik zadaje tam pytania :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ernyl Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 wracajac do tematu ostatnio byłem u mechaniaka bo czasem mi sie silnik dusił przy b. niskich obrotach a on wyregulował mi kat wtrysków i przestawił pasek na pompie z 31 na 29 ząbek. Auto teraz chodzi mułowato i nadal jest usterka ale tak jeżdze... Co on mi zrobił i po co przestawił ten pasek na pompie? oje... mnie i chchiał kase? czy to coś pomogło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.