Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Po wymianie rozrządu - regulacja?


baciarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy po wymianie rozrządu w TD konieczna jest regulacja na pasku od pompy albo jakaś inna jej regulacja?

 

Kiedyś zapodałem wątek, że po wymianie rozrządu nagle silnik wkręcał się na 4600 obrotów a wcześniej 4000. Więc wnioskuje, że albo już na napinającej rolce był już duży luz i źle się kółka ustawiły a mechanik złożył na zablokowanych kołach ze starego ustawienia albo mechanik źle złożył rozrząd.

 

Samochód zaczął dymić na szaro podczas przyspieszania praktycznie na każdym biegu a przy przegazowaniu zostawia czarną plamę na asfalcie. Przyspieszenia są ok. Przepływomierz ma napięcie 2.0 V , filtry wszystkie wymienione. Turbinę słychać już przy ok 1700 - 1800 obr więc ładnie się załącza.

Olej zalałem GTD Magnatec półsyntetyk przy przebiegu 180 kkm

Swiece wymieniłem 2 narazie i końcówki były czarne więc wydaje i się, że coś z ustawieniem pompy lub wtryski leją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie rozrządu w TD konieczna jest regulacja na pasku od pompy albo jakaś inna jej regulacja?

 

Żadnej regulacji. Jeśli przy ustawieniu pompy nikt wcześniej po fabryce nie grzebał, to wymiana pasków rozrządu nie wymaga korekty na pompie. Ustawienie fabryczne ma być na zawsze, no chyba, że z jakiegoś powodu się demontuje pompę. W praktyce często się zdarzają błędne ustawienia paska przy pompie, tym mechanikom, którzy sporadycznie się tym zajmują. Wykluczam pasek dłuższy, gdyż przy przestawieniu go tylko o 1 ząb silnik praktycznie nie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś jak kupił autko to miał przestawiony pasek o 1 ząbek i auto jeździło choć dość mulasto.

Jeśli była robiona regulacja (jakiekolwiek ruszanie) pompy na starym tzn lekko wyciągniętym pasku to mogą być teraz jaja. Dymienie na szaro oznacza nie trafienie "punktu zapłonu" czyli przestawienie pompy...no chyba że coś grzebał przy wtryskach i uszkodził sterujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na 100 % nic nie grzebał przy wtryskach dlatego mnie dziwi, że coś się rozjechało, a dymek z rurki jest dość wkurzający, bo zamiast patrzeć przed siebie patrze w lusterka. Pytam bo mój pompiarz będzie dostępny dopiero w połowie sierpnia a mnie już ciśnienie wysoko stoi jak wsiadam do auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie jezeli wymieniasz rozrząd to nie ruszasz paska z drugiej strony tzn.od pompy nic nie moglo sie tam zmienic anie przestawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z przedmówcami, ale przy wymianie rozrządu należ wymienić obydwa paski, żeby spokojnie spać ;) , u mnie mechanior walnął się o jeden ząbek na pompie. wychwycił to zaraz check i się zaświecił a pomylił się w tą stronę, że silnik pracował ale był mulasty i bardziej klekotał, po poprawce wszystko wróciło do normy.na pompie może się walnąć bez większych konsekwencji, na wale nigdy bo będzie bummm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to teraz zasadnicze pytanie na czym polega regulacja pompy, kąta wtrysku itp bo pewnie o to się rozbije i ciekawi mnie jak to fizycznie wygląda - czy ktoś wie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem:

-Odkręca się przewpody paliwowe łączące pompę z wtryskami,

-odkręca się śrubę/zaślepkę na środku pompy i wkręca się cos w rodzaju zegara/mikrometra

-ustawiając wg znaków na kole zębatym przy prawym nadkolu kręci się nim i obserwuje wychylenie wskazówki na zegarze

- w razie potrzeby obraca się mocowaniem całej pompy by uzyskać nastawy fabryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam ponownie, jeszcze nie rozwiązałem problemu, ale potwierdzam, że po wymianie rozrządu należy wyregulować kąt wtrysku ze względu na zmiane naprężenia paska od pompy i w rezultacie rzejście parametrów na pompie, wiadomości zaczerpnąłem z dwóch innych forów gdzie dosyć pokaźnie opisuje się usterki w primerze jeśli chodzi o silnik, co ciekawe niektóre parametry pracy układu paliwowego nastawia się stukając w jakiś element pompy wtr lub nastawnika dawki paliwa już teraz nie pamiętam, nie wiem czy moge podać linki do tych forów .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą nie dymił, tzn dymił ale jak mu wcisnąłem np na postoju do oporu to przy 4000-4500 obr puścił czarnego dyma, a tak to nie dymił wogóle. Teraz widze, że dymi cały czas - w dzień to jeszcze tak nie denerwuje bo inaczej ten dymek widać, ale w nocy wrażenia wizualne są inne i bardziej spotengowane, samochód za tobą staje w delikatnej mgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://obd2.pl/forum/

 

niestety nie mogę podać dokładniejszego bo trzeba się zarejestrować i użyć funkcji szukaj np primera i wyskakuje nam 32 strony primer. Może akurat wasz mechanik zadaje tam pytania :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wracajac do tematu ostatnio byłem u mechaniaka bo czasem mi sie silnik dusił przy b. niskich obrotach a on wyregulował mi kat wtrysków i przestawił pasek na pompie z 31 na 29 ząbek. Auto teraz chodzi mułowato i nadal jest usterka ale tak jeżdze... Co on mi zrobił i po co przestawił ten pasek na pompie? oje... mnie i chchiał kase? czy to coś pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...