Gość Michel Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Hej, Mam nadzieję, że tego tematu nie było, albo, że przynajmniej nie był nadmiernie wyeksploatowany: przednie opony mam wyząbkowane, zauważam, a raczej słyszę nadmierne buczenie opon - na pewno nie wynika to z właściwości jezdnych opon. Wyząbkowane opony są z przodu, ale wulkanizator powiedział mi, że tylne opony podobno też są zjechane - ja tego wprawdzie nie widzę, opony z tyłu wyglądają na nowe. Ale podobno, gdy przejedzie się ręką w przeciwną stronę pod bieżnik - powinno być gładko a u mnie wyczuwalne są rowki. Nie wiem czy wulkanizator miał rację czy ściemniał żeby wcisnąc mi nowe opony, ale prawda jest taka, że opony są bardzo głośne (wydaje mi się, że słychać przednie, ale mogę sie mylić). Dodam jeszcze na koniec - zrobiłem zbieżność i wyważyłem koła - bez zmian. Co dziwne mimo zrobienia zbieżności kierownicę przy jeździe prosto muszę trochę trzymać przesunięta w lewo - minimalnie, ale zawsze. Objawy są najbardziej odczuwalne przy obciążonym samochodzie (znoszenie na lewno, drganie kierownicy) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 co do kierowicy tez tak mam - tez robilem ustawienie zbiezności, i dalej tak jest... mam nadzieje ze "ten typ tak ma" co do oponek, jakiej masz firmy? cisnienie jest w odpowiednich parametrach? Ja ostatnio tez zaobserwowalem u siebie nadmiar halasu z opon, okazalo sie ze troche za duzo cisnienia sie napompowalo... (uszkodzony cisnieniomiez na stacji) po upuszczeniu wszystko wrocilo do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michel Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Opony Continental - nie pamiętam modelu niestety. Ciśnienie w oponach ok. Szum nie jest ciągły, najbardziej go słychać tak od 60 do 80 km/h - potem ustaje. Dalej przy prędkości 120 zaczyna się drganie kierownicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastello Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam. Co do opon to ja ostatnio zakladalem w swojej primerze i pojechalem do znajomego mial komplet 4 takich samych opon z tym ze dwie po przejechaniu po nich reka mialy zabki i powiedzial ze beda halasowac wiec podejrzewam ze wulkanizator zrobil Cie w balona. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 przednie opony mam wyząbkowane Witam Jedną z przyczyn ząbkowania opon mogą być zużyte lub uszkodzone amortyzatory. Poczytaj tutaj : http://www.autocentrum.pl/drukuj.php?FF=14...p;id=1799361040 Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michel Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Amortyzatory były sprawdzane na przeglądzie obowiązakowym ostatnio - wszystkie właściwości jezdne bez problemu...Zasnatawiam się też skąd ten szum... [ Dodano: Pią 27 Lip, 2007 13:03 ] Problemem jest to, że chwilowo nie mogę sobie pozwolić na pozostawienie almerki w serwisie, zakup auto nadwyrężył moje finanse, a zbliżają się też wakacje. Kusi mnie żeby poczekać do jesieni i wtedy po zmianie opon na zimowe sprawdzić jak się będzie zahcowywać, ale z drugiej strony nie chcę tyle czekać, sami wiecie jak to jest, gdy nie wszystko w Waszych samochodach działa idealnie. Mi przynajmniej nie daje to spokoju.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Znalazłem na temat ząbkowania jeszcze taki artykuł. http://www.opony.com.pl/encyklopedia/609_c...h_autach__.html Możesz jeszcze wrzucić w Google hasło "ząbkowanie opon". Jest sporo wypowiedzi użytkowników aut z innych forów motoryzacyjnych. Może one przybliżą wyjaśnienie problemu. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michel Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Dzięki wielkie, myślę, że ten artykuł sporo wniesie w moje przemyślenia Bałem się, że kupiłem jakiegoś rzęcha - takie wrażenie chciał mi wbić do głowy wulkanizator. Mimo, że na przeglądzie wszystko było idealnie, nie dawało mi to spokoju. Spróbuję jeszcze wyważyc koła na samochodzie, może to też trochę pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 gdy przejedzie się ręką w przeciwną stronę pod bieżnik - powinno być gładko a u mnie wyczuwalne są rowki. Tak dokładnie jest -jeśli są wyczuwalne rowki to świadczy o "ząbkowaniu" opony. Nic z taka oponą się nie zrobi... Co dziwne mimo zrobienia zbieżności kierownicę przy jeździe prosto muszę trochę trzymać przesunięta w lewo - minimalnie, ale zawsze. Jest to wina błędnego ustawienia "środka" koła kierownicy podczas ustawiania zbieżności. Wtedy próbując "wysrodkować" kierownicę zaczyna ściągać... choć tak naprawdę zaczynasz poprostu minimalny skręt . Udaj się do warsztatu który robił Ci zbieżność - w ramach reklamacji musi ustawić koło kierownicy w pozycji " na wprost". Ewidentny błąd/ niedopatrzenie mechanika. Kiedyś jak diagnosta/mechanik spieprzył pozycje "0" to mozna było zdjąć kierownicę i usatwić na wprost - teraz za duże ryzyko ze względu na Airbag'a. Dalej przy prędkości 120 zaczyna się drganie kierownicy... - zobacz czy od wewn strony felgi nie ma przylepionego błota - wielokrotnie tak miałem - wyczyścić i jeśli nadal to ponowne wyważenie. Jeśłi nie pomaga - niestety opona może być uszkodzona ( pęka kord wewnętrzny ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 na przeglądzie wszystko było idealnie Poczytaj jeszcze np. chociażby tutaj : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=714198 tutaj : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6537 i tutaj : http://forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?p=10115 Pozdrawiam i życzę szybkiego usunięcia usterki. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Złe ustawienie kierownicy "na wprost", co jak pisali inny robione jest podczas ustawiania zbieżności, może powodować ściąganie samochodu. Oś układu wspomagania nie jest prosto i wspomaganie delikatnie działa ściągając samochód. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Złe ustawienie kierownicy "na wprost", co jak pisali inny robione jest podczas ustawiania zbieżności, może powodować ściąganie samochodu. Oś układu wspomagania nie jest prosto i wspomaganie delikatnie działa ściągając samochód.Pozdro wspomaganie powyzej jakiejs tam predkosci wogole nie dziala wiec nie ma obawy promlem z przestawieniem kiery jest tylko wtedy kiedy ktos boi sie ruszyc AIRbaga z kiery - co nie jest niczym skomplikowanym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi_ Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Może kupiłeś auto z używanymi oponami od innego auta? Ja kiedyś chciałem zaoszczędzić i kupiłem używane opony. Tyle zaoszczędziłem, że potem musiałem kupić nowe. Opony założyłem z tyłu, jak auto było nieobciążone na tył, było OK, ale jak jechało kilka osób to słychać było przenikliwe buczenie, które znikało po przekroczeniu ok. 120km/h. Najpierw myślałem ze to łożyska, ale w końcu po wymianie opon jak ręką odjął. opony faktycznie były poząbkowane, choć bieżnik miały dosyć wysoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michel Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 samochód kupiłem dopiero miesiąc temu więc ciężko mi powiedzieć skąd pochodzą opony. Byłem wczoraj u wulkanizatora na doważaniu opon i powiedział mi, że wina złej zbieżności, opony na zewnątrz wyglądają ok, ale są na maxa zjechana do środka - podobno stąd szum, drgania na kierownicy. Dzięki za zainteresowanie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.