Gość minek106 Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Witam. Mam problem z moją Primerą p11-144 (1,6 benzyna bez gazu) otóż parę dni temu zapalała mi się kontrolka Check Engine wiec pojechałem do mechanika który podpiął samochód pod komputer i powiedział że zapalanie się kontrolki powoduje zbyt uboga mieszanka paliwowa. Ale nic konkretnego mi nie powiedział co może być tego przyczyną zresetował kompa ustawił po swojemu jakieś parametry i powiedział żeby przegazować samochód gdzieś na trasie. Tak tez zrobiłem ale wczoraj znowu zapaliła mi się kontrolka Check Engine. I moje pytanie co może być przyczyną zbyt ubogiej mieszanki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Może przepływomierz masz uwalony i komputer źle czyta parametry?? Nie jestem mechanikiem ale jak byłeś u mechanika, to chyba on powinien coś wiedzieć. Może katalizator lub sonda coś pieprzy w ustawieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość minek106 Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Sory nie dopisałem mechanik powiedział że sondy działają poprawnie i że przpływka tez jest ok. W sumie to mechanik sam nie bardzo wiedział dlaczego tak sie dzieje dlatego pytam na forum może ktoś miał do czynienia z takim problemem albo wiec w czym może leżeć przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo333 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Sory nie dopisałem mechanik powiedział że sondy działają poprawnie i że przpływka tez jest ok. W sumie to mechanik sam nie bardzo wiedział dlaczego tak sie dzieje dlatego pytam na forum może ktoś miał do czynienia z takim problemem albo wiec w czym może leżeć przyczyna. Witam podepne sie pod temat bo równiez mam taki problem, u mechanika wychodzi na komputerze słaba mieszanka paliwa wymienił już sonde lambda bo wczesniej były niewłaściwe odczyty, a teraz znów sie świeci bo po podłączeniu pokazuje w/w ubogą mieszanke przy zakresie obr. do ok 5000 powyżej już jest ok. kolejna podjęta ma zostac czynnośc czyszczenia przepływomierza, czy waszym zdaniem w dobrym kierunku to wszystko idzie? czy macie już może jakieś doswiadczenia z taką sytuacją? proszę o podpowiedzi gdzie szukac przyczyny bo boje się że darmo kase pakuje w to autko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Przepływomierz możesz sobie sam przeczyścić (jest gdzieś instrukcja na forum), z tego co wiem to przy pełnym bucie pow. 4,5tys obrotów odczyty z sondy lambda nie są brane pod uwagę, więc może być taka sytuacja że nowa sonda też nie bangla. Warto to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo333 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Przepływomierz możesz sobie sam przeczyścić (jest gdzieś instrukcja na forum), z tego co wiem to przy pełnym bucie pow. 4,5tys obrotów odczyty z sondy lambda nie są brane pod uwagę, więc może być taka sytuacja że nowa sonda też nie bangla. Warto to sprawdzić. ok ale dziś sprawdzaliśmy auto przy podpiętym komputerze i mówił że brakuje mu mocy dosyc znacznie przy przyspieszaniu według wykresu z kompa oczywiście, resetował kompa żeby check zgasł ale teraz komp auta uczy się sondy i jeżdzi jak 1.6 a nawet momentami gorzej a to jest 2.0 bez gazu. On twierdzi że to bedzie wina przepływomierza, jak sądzisz ma rację? mnie w sumie boli najbardziej ten check który się na pewno zapali bo już to przerabiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Zamulenie auta jak najbardziej może być spowodowane przepływką, warto pomierzyć jej parametry, ktoś kiedyś opisywał jakie powinny być prawidłowe napięcia przy różnych obrotach. Ostatecznie zanim ją wymienisz warto sprawdzić i wsadzić do Ciebie przepływkę od takiej samej p11.144 i wtedy będziesz wiedział na 100% i nie wyrzucisz kasy w błoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo333 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Zamulenie auta jak najbardziej może być spowodowane przepływką, warto pomierzyć jej parametry, ktoś kiedyś opisywał jakie powinny być prawidłowe napięcia przy różnych obrotach. Ostatecznie zanim ją wymienisz warto sprawdzić i wsadzić do Ciebie przepływkę od takiej samej p11.144 i wtedy będziesz wiedział na 100% i nie wyrzucisz kasy w błoto. dzieki kolego:) ps. wiem że napiecie było ok 3 a powinno według mechanika byc ok 5 wiec jednak z nia coś nie tak, on też proponował sprawdzenie na innej ale niestety nie znam nikogo z takim autem:( po jutrze ma ją przeczyścic mam nadzieje że pomoże a jesli nie to gdzie najtaniej dostanę bo niedaleko mnie czyli w Radomiu podobno 1100zł a na miejscu w sklepie 800zł jakaś alternatywa istnieje? Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Popytaj na forum, może ktoś w okolicy ma p11.144 s SR20DE i Cie poratuje podmianą przepływki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pachoł Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 witam Może to dość banalne, ale czy przypadkiem nie zatankowałeś jakiegoś trefnego paliwa? nie musiała to być mała stacja... w Koszałkowie swojego czasu na BP lali takie g... , że dwóch znajomych Vectry musiały przejść remont układu wtryskowego. Z autopsji zauważyłem sporo podróżując po Europie , ze na naszym paliwie się nie poszaleje, być może tu leży problem ubogiej mieszanki. To tylko taka moja refleksja. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo333 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 witam Może to dość banalne, ale czy przypadkiem nie zatankowałeś jakiegoś trefnego paliwa? nie musiała to być mała stacja... w Koszałkowie swojego czasu na BP lali takie g... , że dwóch znajomych Vectry musiały przejść remont układu wtryskowego. Z autopsji zauważyłem sporo podróżując po Europie , ze na naszym paliwie się nie poszaleje, być może tu leży problem ubogiej mieszanki. To tylko taka moja refleksja. Pozdrawiam Dzięki kolego lecz raczej nie to ponieważ atuo sprowadziłem i check już się swiecił zrobiłem nim ponad 7000km i wszystko działało lecz gdy już jestem w kraju chcialem go naprawic by usunąc błąd lecz co się okazuje nie jest to takie proste a już na pewno nie tanie:) Dzięki za radę, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NissanP11 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Witam mam uwalony przepływomierz i nastawnik zaworu regulacji dawki paliwa w silniku 2.0 TD wiem że musze wymienić pierwsze i wyczyścić drugie.. Zastanawiam się tylko jeszcze nad tym przepływomierzem.. - mi na przyspieszeniu w tym aucie nie zależy to też myślę czy nie jeździć dalej z tym walniętym przepływomierzem i czym to ew. grozi - dalsza taka ekploatacja..? Bo zawór dawki paliwa - ten regulator/nastawnik czy jakby tego nie zwał jest zbyt drogi i lepiej wyczyścić niż kupować nowy.. A teraz chyba więcej mi pali..:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 widze że kolega NissanP11 jeszcze nie zdążył się ogarnąć na forum, Koledzy piszą o silniku benzynowym a kolega wpycha sie z dizelkiem, prośba do kolegi aby się obracał ze swoimi problemami wśród "swoich" kolegów z 2.0TD , i prośba taka żeby czytać co oni piszą bo nie ładnie jest kogoś pouczać jak się jest w klubie od "wczoraj" . A tak wogóle to auto kupiłeś za kilka tysięcy a na przepływke szkoda... Wymień i po sprawie to jest ważny element i powinien być sprawny a jak już wymienisz to pilnuj wymiany filtrów... No i pisz w odpowiednim dziale!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.