Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Katalizator


Gość piotrek29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrek29

Witam. Proszę o pomoc. Wypowiadałem sie juz na ten temat na forum chodzi o katalizator.Moja primerka 1.6 16v 1997 htb po kozystaniu z wysokich obrotów wydaje poprostu smród..........wina katalizatora, do tego bujanie na wolnych obrotach zgasła mi ostatnio i cos ciezko idzie, i chyba wiecej pali. Gdzie jest katalizator, czy to jest zaraz za kolektorem wydechowym czy jest dalej. Mam oczywiście za kolektorem jakby puche, nie wiem czy to kat czy co. Ile kosztują zamienniki i czy wogóle warto wsadzac nowy kat czy zamiennik. Rózne sa opinie na forum jednak gdzie jest kat i czy moze sa dwa???

 

dzieki za pomoc z góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim aucie masz jeden katalizator zaraz za kolektorem, to ta pucha. Na wysokich obr. jest smród to normalne. Ja u siebie też tak mam, jak go przykatuje. Taką jakby siarką czuć. Na bank kat blokuje spaliny. Wywal kata> to większość chłopaków ci powie. Ja na tygodniach wywale kata. Zgroza, że jeszcze u mnie on sie znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie P11 miały dwa katy, jeden zintegrowany z kolektorem wydechowym a drugi zaraz za plecionką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie P11 miały dwa katy, jeden zintegrowany z kolektorem wydechowym a drugi zaraz za plecionką.

 

a u mnie coobcio nie ma plecionki w p11 1,6 ga16de czyli mam kata w kolektorze czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przy kolektorze a zamiast plecionki masz inny typ połączenia elastycznego - takie długie śroby ze spręzynami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie długie śroby ze spręzynami...
Jakby zastąpić te śruby zwykłymi bez tych sprężyn-coś by się stało?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przy kolektorze

Kurde że ja tego nie wiedziałem... Coobcio co sie stanie jak wywale to ustrojstwo z kolektora? czy sonda lambda nie będzie stwarzać problemów po takim zabiegu? Jeszcze nie prędko będzie 4-2-1 dlatego to dla mnie ważne :/

 

Jakby zastąpić te śruby zwykłymi bez tych sprężyn-coś by się stało?

nie wiem czy byłby to dobry pomysł bo na tej rurze jest takie złącze obrotowe i dlatego są sprężyny aby rurę za tym złączem dobrze ustawić. szczelne to jest na 100% dlatego bym nie kombinował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość marekdaniel85

witam mam primerę 1.6 1997 r i posypał mi sie układ wydechowy. w zeszłym roku wymieniłem część końcową i środkową to w tym przyszła kolej na tą przy kolektorze. rura jest w takim stanie że trzeba ja wymienić tylko zastanawiam się co z katalizatorem. wygląda że blachy ma jeszcze niezłe tylko problem może być z odkręceniem go od rury bo szpilki są skorodowane totalnie(od kolektora już całość odkręciłem). teraz moje pytanie czy męczyć się z odkręcaniem starego katalizatora który za rok może się zepsuć czy kupić jakiś zamiennik. na allegro widziałem takie po 90 zł. http://allegro.pl/tlumik-katalizator-nissan-primera-sunny-100nx-i1310576286.html tylko w zasadzie to nawet nie jest katalizator tylko rodzaj tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam primerę 1.6 1997 r i posypał mi sie układ wydechowy. w zeszłym roku wymieniłem część końcową i środkową to w tym przyszła kolej na tą przy kolektorze. rura jest w takim stanie że trzeba ja wymienić tylko zastanawiam się co z katalizatorem. wygląda że blachy ma jeszcze niezłe tylko problem może być z odkręceniem go od rury bo szpilki są skorodowane totalnie(od kolektora już całość odkręciłem). teraz moje pytanie czy męczyć się z odkręcaniem starego katalizatora który za rok może się zepsuć czy kupić jakiś zamiennik. na allegro widziałem takie po 90 zł. http://allegro.pl/tlumik-katalizator-nissan-primera-sunny-100nx-i1310576286.html tylko w zasadzie to nawet nie jest katalizator tylko rodzaj tłumika.

wygląda jak katalizator aby na przeglądzie się nie czepiali, bo rzadko robią badanie spalin.. możesz wspawać kawałek rurki tej samej średnicy i będzie ok i mocy troszkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już jest temat odnośnie katalizatora w P11 to mam takie małe pytanko, aby nie tworzyć nowych tematów, posiadam P11 SiR wersje, 2.0 kat ale z tego co widziałem to jest też wersja 2.0 bez kata i teraz moje pytanie brzmi, czy jak wytne katalizator to dalej będzie wszystko ok? i czy mi tej mocy przybędzie tak jak do wersji bez katalizatora??:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekdaniel85

wracając do tematu wymieniłem sam tłumik bo katalizator udało sie jeszcze uratować. trzeba go było odciąć od starego tłumika i przewiercić pozostałości po szpilkach ale sie udało. mam nadzieje że trochę jeszcze posłuży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...