Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N14 GTI rozrząd


Gość lukas.nis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukas.nis

Witam.

Potrzebuje zdjąć głowicę z SRDE ,chcę zdjąć rozrząd ale na łańcuchu rozrządu mam tylko jedno ogniwko zaznaczone(jaśniejsze), a gdzie pozostałe 2 znaki do ustawienia na wałkach?? Czyżby jakoś liczyło się ogniwa łańcucha???

Prosił bym o bliższe informacje lub jakiś schemat.Dzięki.

 

POZDRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wałkach na bank są fabryczne znaki. Policzyć ogniwka łańcucha musisz. Jeśli nie wymieniasz na nowy to oznacz sobie wsjioo flamastrem i rozkręcaj. Pozostanie poskładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po iluś latach ogniwa tracą pierwotne zabarwienie. Ale mimo to powinieneś je jeszcze odróżnić, pokręc wałem, dobrze się przyjrzyj. Głowicy do wymiany rozrządu nie trzeba ściągać, miski koniecznie, bo inaczej po prostu fizycznie nie zdejmiesz pompy oleju, czyli pokrywy rozrządu.

Rysunek 1

Rysunek 2

Fotka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas.nis
Głowicy do wymiany rozrządu nie trzeba ściągać

Wiem,ale muszę zdjąć głowicę,żeby zobaczyć/znaleźć przyczynę małego ciśnienia na garach(1,2,4 gar 6 atm ,3 gar tylko 3 atm)dodam jeszcze ,że silnik mało bieże oleju i niekopci na niebiesko czy to na zimnym czy przy butowaniu.Może głowica/zawory padły??I mam jeszcze jedno pytanie czy do zdjęcia głowicy muszę rozbebeszyć cały rozrząd?czy tylko górne koła odkręcić?

Pozdrawiam.

PS. dodam tyle ,że moje GTI jest bardzo słabe:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tylko górne koła odkręcić?

 

Tylko górne i napinacz.

 

[ Dodano: Pon 30 Lip, 2007 19:29 ]

(1,2,4 gar 6 atm ,3 gar tylko 3 atm)

Nie pomyliłeś się z tym ciśnieniem? Ten motor chodził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas.nis
Ten motor chodził?

chodził i chodzi nadal.Wiem o tym ,że ciśnienie musi być ponad 10 atm. ale na tym moim manometrze tak wychodzi(może uszkodzony jest czy co?)

 

Zrobiłem jeszcze taki test.Ustawiłem 3 gar w GMP suw spr.nalałem w cylinder na maxa benzyny i po krótkim czasie ubyło jej.Najpierw myślałem,że to może pierścienie ale skoro niebieże dużo oleju i nie kopci na niebiesko to może coś z głowicą jest ??

 

[ Dodano: Pon 30 Lip, 2007 19:42 ]

Co sądzicie o tym fancie?? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewno zawory masz podgięte... Chłopaki jak kręcą SR20stki na LPG do 9000 to się tak dzieje.

Zanim rozbierzesz motor zrób próbę olejową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas.nis
Zanim rozbierzesz motor zrób próbę olejową

robiłem taką probę ciśnienie niewiele wzrosło.Muszęzdjąć główkę dopiero będę wiedział co i jak?

pewno zawory masz podgięte... Chłopaki jak kręcą SR20stki na LPG do 9000 to się tak dzieje

LPG nieposiadam.......ale z tymi podgiętymi zaworami to może dobry trop.

Jak rozbiorę motor dam znać.

POZDRO i dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sciagasz łep to przy tej okazji splanuj go o 1,5mm - będzie czuć poprawę w osiagach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie czy trzeba jakoś zabezpieczyć ten napinacz przed wyjęciem aby się nierozpadł??

 

Nie trzeba, nie rozpadnie się. Jak go wyciągniesz, to zobaczysz jak jest skonstruowany i wtedy zabezpieczysz do montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas.nis
Nie trzeba, nie rozpadnie się. Jak go wyciągniesz, to zobaczysz jak jest skonstruowany i wtedy zabezpieczysz do montażu.

Dzięki za podpowiedź.Przeglądałem właśnie schemat rozrządu i zauważyłem zapadkę na napinaczu.Ale teraz już mam rozwiane wątpliwości :D

 

[ Dodano: Pon 06 Sie, 2007 19:33 ]

Po zdjęciu głowicy okazało się ,że przepuszczają zawory.Cylindry są jeszcze w miarę dobre.Oddałem głowicę do regeneracji.skasowali mnie 550 zł.

za tą cenę mają zrobić:

*wymiana prowadnic zawora na wydechu 8szt.(na ssacym prowadnice bez zastrzeżeń)

*wymiana uszczelniaczy zaworów 16 szt.

*przeszlifowanie gniazd zaworów i przylgni wszystkich zaworów + docieranie

*planowanie głowy( 1mm) <głowica jeszcze nigdy niebyła planowana>

Jutro składanie wszystkiego do kupy :) zobaczymy jak teraz GTI hulaaaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...