Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ginący prąd


qwasar

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z niedoładowywaniem akumulatora (nowy 55Ah). Przy włączonych światłach mijania na alternatorze jest 14,1V, a na klemach 13,6V (niezależnie od obrotów silnika). Żadne inne odbiorniki prądu nie są właczone (bo wtedy jest jeszcze mniej). Sprawdziłem mocowania i przeczyściłem zaciski. Jak odzyskać te 0,5V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy kolego masy!! Na bloku silnika masz ze 2 masy jedna po lewej druga po prawej stronie, dodatkowo jeszcze jedną masz zaraz przy podstawie pod akumulator - musisz wyjąć akumulator i odkręcić podstawę i zobaczysz kolejną masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co masz na myśli mówiąc o tych masach? Jaśniej proszę.

Na marginesie. Oprócz fabrycznych mas, pociągnąłem jeszcze dwużyłowy kabel (plecionkę) od ujemnej klemy do bloku silnika i przedniego wzmocnienia zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa czyli inaczej będzie minus z akumulatora - czyli cała karoseria - nie ma żadnego potencjału.

Niepotrzebnie ciągnąłeś nowy kabel, oryginalny w zupełności wystarcza. Jeżeli dawałeś jakiś, to mogłeś dać od bloku silnika do karoserii - maksymalnie krótki i gruby tak z 7-10mm średnicy (albo taki jak był w polonezach pomiędzy blokiem silnika a karoserią płaski za to szeroki). Jak będziesz "szedł" od ujemnej klemy wzdłuż przewodu natrafisz na pierwsze podłączenie do karoserii (jest zaraz przy podstawie pod akumulator) - oczyść je dobrze. Dalej idąc tym przewodem natrafisz na podpięcie do bloku silnika (koło rury idącej do chłodnicy) Kolejną masę również masz koło rury od chłodnicy, ale po drugiej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę stan oryginalnej masy i poczyszczę. Mam nadzieję, że to coś pomoże.

 

[ Dodano: Pon 06 Sie, 2007 09:26 ]

Odkęciłem wszystkie masy, wyczyściłem do połysku i poprawiło się niewiele. Jakieś inne sugestie? Czy można pociągnąć (dodatkowy) przewód bezpośrednio od minusa alternatora do minusa akumulatora?

 

[ Dodano: Wto 05 Lut, 2008 16:16 ]

Wpisałem się w różne tematy o elektryce, ale nie dostałem jakiś konkretów. Dlatego odgrzewam swojego posta.

Sprawdziłem elektrykę w/g Waszych pomysłów i utknąłem w martwym punkcie. Konkretnie: wyłączone wszystkie elektryczne rzeczy (zdemontowałem radio, odłączyłem alarm i immobilaiser) i miernik pokazał pobór prądu na poziomie 70mA. Co może ciągnąć tyle prądu (bo chyba nie zegarek w obrotomierzu)? Nowy akumulator pada po kilku dniach niejeżdżenia. Rezystancja karoserii 13kOhm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...