Gość gray Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Witam, Zastanawiam się jaką ilość spalanego oleju na 10000km przy przebiegu 90000km można uznać za dopuszczalną. Czy możecie podzielić się ze mną swoim zdaniem na ten temat? -- gray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Ok. Litr na 1000 km to jest standard w tych silnikach i zarazem dopuszczalna wartość... Olej warto wymieniać częściej jak co 10 tyś km i dobrze by było lać coś gęstrzego np. 10 w 60 albo 15 w 50... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Ok. Litr na 1000 km to jest standard w tych silnikach i zarazem dopuszczalna wartość...Olej warto wymieniać częściej jak co 10 tyś km i dobrze by było lać coś gęstrzego np. 10 w 60 albo 15 w 50... 1 litr na 1000 km - to po przejechaniu 10tyś. dolewka 10 litrów :?: to chyba 3 wymiany. To chyba pomyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 chłopaki nie wiem czy wiece ale dla HONDA dla swoich najlepszych silników przewiduje branie oleju na poziomie 1itra na 1000km - przy bardzo agresywnej jeździe... W związku z tym że silniki z rodziny QG18 są bardzo kiepściutkie takie wartości można przyjąć za normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Coobcio co rozumiesz pod pojęciem W związku z tym że silniki z rodziny QG18 są bardzo kiepściutkie takie wartości można przyjąć za normalne.. Ponoć tak jak honda mają zmienne fazy rozrządu. Oprócz naciągającego się łańcucha i dużego spalania co im można zarzucić?? Tak pytam, bo jestem ciekawy i sam mam taki silnik QG16DE Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Największa ich wada to za ciasno "siedzące" pierścienie w tłokach, w skrajnych wypadkachach dochodzi do ich zakleszczenia albo i pękania przez co rośnie sporzycie oleju... Silniki te od nowości powinny być ujerzdzane na oleju syntetucznym i powinno się go wymeiniać nie żadizej jak 10 tyś km żeby zapobiec tej bolączce... Ps. te silniki nie mają takiej zmiennej fazy jak HONDA, mają jedynie wairiator na wałku ssącym a więc nie ma on wpływu na skok zaworu a jedynie opóźnianie/przyspieszanie jego otwierania/zamykania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur1970 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 dla mnie akceptowalny poziom to od wymiany do wymiany bez dolewania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gray Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Coobcio, dzięki za info. Szczerze pisząc, uspokoiłeś mnie. Do tej pory przejeżdżając 10000km na dolewki zużywałem około 1l oleju. Ostatnio pokonałem "dosyć szybko" trasę 2000km i przyznam że się bardzo zdziwiłem, kiedy musiałem dolać prawie 1l aby uzyskać poziom oleju sprzed wyjazdu. -- gray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.