Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG kontra CVT


Gość ARCHICAR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników. Jestem tu od kilku minut. Jak pewnie zauważacie nie mam Nissana, jednak moje auto (Fiat Panda Selecta '92) jest powiązana nieco z Micrą.

W moim pandolocie mam japońską skrzynkę bezstopniową E-CVT. Jest to rocznik 1992. Generalnie skrzynkę taką miały Subaru Justy CVT a także LAncia Y10 Selectronic i... Nissan Micra, ztym że zdaje się w wersji K10. Wynikałoby to z rocznika. Skrzynkę N-CVT stosowana była w Punto Selecta a także (prawdopodobnie) w Lacii Y (nie y10!) Elefantino CVT. Późniejsze klony stosowano również w Punto II.

Czytając Wasze forum natknąłem się na kilka wątpliwości dotyczących aut w których stosowano CVT.

Po pierwsze wszystkie te skrzynie produkuje Fuji Heavy Industries. Pomijając całą produkcję Japońską (gdzie prawie każde autko ma tę skrzynkę!) to w Europie stosowano ją W Fiatach Panda, Uno, Tipo/Tempra, Lancii Y10, Y, Ypsilon, Subaru Justy I i II (tu takze wersja z wyprowadzeniem wału na 4x4!) a takze Fordzie Fiesta CTX MkIII i Roverze 200 (chyba). Ponoć trafiała sie także w w Tico i Matizie (ale to jest informacja niesprawdzona!).

Dziś również jest dostępna (choć w baaardzo zmodernizowanej wersji!), w niektórych autach Fiata w wersji Dualogic. Pokrewna była też skrzynia Selespeed z Alfy 156.

 

Użytkuję to autko od bardzo długiego czasu. Przeżyłem awarię ecvt. Mianowicie było tak, że po naciśnięciu hamulca skrzynia się rozsprzęglała. Trzeba było zgasić silnik i odpalić na nowo i można było jechać do następnego hamowania. Powód..? Na 100% nie jestem pewien jednak po wielu rentgenach i przeczytaniu sporej ilości materiałów o tej skrzyni a także konsultacjach w Nissanie doszedłem do wniosku, że była to... ściubinka silikonu! Otóż autko kupiłęm sprowadzone z Niemiec ale od Polaka... Chłopina chciał pewnie jak najlepiej i zmienił Dextron ale bez filtra no i oczywiście po co dawacnową uszczelkę... Od czego jest silikon... Jakiś mały kłaczek musiał się oderwać i moim zdaniem blokuje któryś z hydraulicznych kanalików odpowiedzialnych za "schodzenie" się jednej pary stożków! Pas ewidentnie się ślizgał! AMiast naprawiać (2500zł,-) wymieniłem na inną z Lancii Y10 za 150€...

Jak kogoś to interesuje... pisać, pisać pisać... ( archicar@o2.pl ).

Odpowiem doradzę, pomogę... Mam też fachową niemiecką ksiażkę serwisowo - naprawczą od skrzynki E-CVT (ale to chyba wszędzie to samo!)

 

Teraz tak...

 

Moja Panda ma ECVT i silnik 1,1 Fire na jednopunktowym wtrysku Boscha (MonoJetronic).

Pali mało (w trasie ok 5L/100) po mieście nie przekracza 6,5L. Zastrzegam, że jeżdżę raczej spokojnie, choć to i owo potrafię... :027:

Powiedzmy, że nie chce bulić za benzynę, głównie z powodu tego, żeby poprzez podatki zawarte w jej cenie, nie sponsorować tego co siedzi na stołkach w Stolicy... Nawet nie wymienię nazwisk bo mi przez gardło nie przechodzą...

Z tego i nie tylko powodu postanowiłem pandziorę zagazować... No i tu się pojawiają pewne nieścisłości...

Jedni twierdzą, że nie da rady.. inni że spoko... a mnie się wydaje że skrzynce to "lotto" co spala silnik...

 

Jak to jest naprawdę..? Proszę o rzetelną wiedzę... szkoda by było znów zmieniać skrzynke...

 

 

Pozdrawiam

 

Paweł Taraszkiewicz

ARCHICAR

Gdansk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Przyznam Ci się że nie przebrnąłem przez cały tekst. Pokuszę się jednak o wskazówkę. W toyocie ojca paliwo miało znaczący wpływ na działanie automatycznej skrzyni biegów. Po wdepnięciu w gaz skrzynia czekała aż silnik osiągnie około 6k obrotów.... czego nie był on w stanie dokonać na gazie i się męczył. W końcu po kilku sekundach zaskakiwał kolejny bieg ale... Komputer bądź mechanika skrzyni może być wyregulowana na konkretny moment obroty i moc na konkretnych obrotach. Stąd może nie do końca prawidłowo pracować na innych parametrach paliwa. Może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybki odzew....!

 

No OK ale to w Toyocie.. Przypuszczam, że to jakaś megafura z mocno skomplikowaną elektroniką, w której komputer silnika ma wpływ a na komputer skrzyni lub odwrotnie... Przed tym mnie właśnie przestrzegali fachmani na forum :automat.pl Niejaki Pan Olczak powiedział ze nie da rady jednak na pytanie dlaczego odpowiedział, że w Punto Selecta nie da rady.. A to jest wersja zbieżna raczej z Micrą K11.

 

A może ktoś kto ma Micrę CVT z gazem coś powie..??

 

Pozdrawiam...

 

ARCHI

 

[ Dodano: Nie 05 Sie, 2007 12:35 ]

Hallooo

 

I co szanowni Klubowicze... Nikt mi wiecej nic nie powie...?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

hmm ciekawy artykuł ;)

cvt kontra lpg

dzialac bedzie ale bedzie mialo znaczacy wplyw mimo wszystko na ta skrzynke ktora jest nadzwyczaj delikatna .

stawiasza pytanie cvt czy lpg

ja odpowiem pytanie oszczednosc czy wydatek

to co zaoszedzisz na jezdzie na lpg wydasza na wieczne regulacje gazu i odbije sie to na skrzyni [znaczaco]

przy okazji zaznacze za masz ciekawe autka szczegulnie Y10 bardzo fajne autko takie wieksze cc :) czesto z dobrym wyposazeniem, szkoda tylko ze ergonomia i plastiki wnetrza lichwe :zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez sie wydaje ze skrzyni obojetne co kreci silnikiem, czy LPG czy Pb. Moze tu chodzi o wieksza wrazliwosc na strzaly itp?

Znam przypadek ze gazownicy wpieli sie w zasilanie sterownika skrzyni zeby miec blizej z kablami i nei ciagnac zasilania do centralki LPG od akumulatora co zabilo skrzynie, teraz mowia ze sie nie da do automatow gazu zakladac... takie gadanie bo sie boja porazki znowu.

Mase osob ma LPG i automaty na forum, sam ponad 2 lata bez najmniejszego problemu uzywalem lpg w automacie (fakt ze nie CVT)

 

Uwazam podobnie jak Ty, za stara skrzynia zeby robilo jej roznice co spala silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wielkie dzięki za wypowiedzi...

Ja jednak się będę tak długo wstrzymywał z założeniem LPG aż mi powie ktoś kto ma np Micrę NCVT z gazem i przejechał na niej przynajmniej 80tys km... (no może przesadziłem).

Muszę to mieć jasno jak na dłoni... Raz jużskrzynkęwymieniałem i powiadam ż eto nic przyjemnego... Nie mówiąc jużo tym, że krucho z tymi skrzynkami na wtórnym rynku a auto jeździć musi..

 

Tak czy owak czekam na więcej wypowiedzi...

 

 

ARCHI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

powiem krodko i na temat

ktos kto kupuje celowo micre z automatem

spodziewa sie wiekszych wydatkow spalania kosztow wynian oleju itp. gdyby szukali oszczednosci i mniejszego spalania wybrali by manual, ale ci co lubia wygode biora automat.[nie tyczy sie to inwalidow]

z tad malo aut majacych cvt i lpg.

wiec podsumujac w warsztacie gdzie czesto wstawialem swoje auta w zeszlym roku bylo ok 9 micr ze skrzynka cvt . glownie silniki 1.0 .

2 z nich mialy gaz i do uszkodzenia doszlo przy wymianie paliwa z gazu na benz lub na odwrut podczas charakterystycznego szarpniecia.

wiadomo na gazie autko przy przezucaniu szarpie co niekorzystnie dziala na cvt,cvt niekorzystnie odbiera zmiany obrotów a tak czzesto dzije sie z lpg. mowa o tanszych lpg bo drorzszych nie oplaca sie montowac bo to bedzie polowa ceny auta.

Najwazniejsze natomiast jest to ze brak gazu gdy auto gasnie lub po przy chamowaniu dostanie niskich obrotów i tez zgasnie to toczace auto z cvt na biegu D rowniez nie dziala korzystnie,

NA KONIEC NAJWAZNIEJSZE CVT JEST INnA AUTOMATYCZNA SKRZYNIA NIZ TYPOWY AUTOMAT,JEST DELIKATNA, I NIE PRAWDA JEST TO ZE AUTOMATOWI TO OBOJETNE NA CZYM JEZDZI AUTO. JAK KTOS MA WATPLIWOSCI TO DLACZEGO CVT NIGDY NIE WYLADOWALO W DIESLU//?////???? , NAWET W PRIMERZE P11 GDZIE BYLA SKRZYNIA CVT.M6 PO 1997 TEZ NIGDY NIE BYL;A W DIESLU.

POWUD PROSTY NIE WYTRZYMALA BY TAKIEGO MOMENTU OBROTOWEGO TKIEGO OBCIZENIA KOLA PASOWEGO,

AUTOMAT to niewatpliwie luksus który jest drozszy w obsludze niz manual.

POLSKA nie dorosla jeszcze do kozystania z automatów i wiekszosc polakow boi sie automatow lub w ich miejsce wklada manual a to blad.

poprostu nie stac cie na utrzymanie automatu lub ew.remont to poprostu go nie kupuj jezeli nie musisz jak np inwalida.

jezeli szukasz oszczednosci w jezdzie to odpusc sobie automat i kup manual.jezdzac automatami z pasji musisz byc przygotowany finansowo

 

[ Dodano: Czw 23 Sie, 2007 12:00 ]

. Europie stosowano ją W Fiatach Panda, Uno, Tipo/Tempra, Lancii Y10, Y, Ypsilon, Subaru Justy I i II (tu takze wersja z wyprowadzeniem wału na 4x4!) a takze Fordzie Fiesta CTX MkIII i Roverze 200 (chyba). Ponoć trafiała sie także w w Tico i Matizie (ale to jest informacja niesprawdzona!).

Dziś również jest dostępna (choć w baaardzo zmodernizowanej wersji!), w niektórych autach Fiata w wersji Dualogic. Pokrewna była też skrzynia Selespeed z Alfy 156.

 

Gdansk

 

 

dodam ze punto MK1

w uno byl tylko tradycyjny automat na naszym rynku i tylko z silnikiem 1,4

poza tym byla wersja inwalidzka z manualem i automatycznym sprzeglem.

reszta fiatów sie zgadza

ponad to

lanci

mazada 121 mk3 i blizniak fiesta mk3

trafilo to jeszcze do lexusa

subaru

micra k11

primera p11 cvt m6 byla to skrzynia cvt ale z mozliwoscia przelozen recznie

alfa ale byla wycofana!!!

tico mialo zwykly automat!!!

w rowerze trafily japonskie automaty z hondy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. no to niby racja... To że CVT nie lubi szarpnięć to wiem...! Kiedyś zalałem silnik wodą i strasznie się męczyła ;-(

Co do korelacji JA <> CVT to powiem tak.. Stać mnie na nie takie cudo.. jednak tak nieznoszę tego co w warsiawce na stołkach siedzi, że w moim przypadku założenie gazu to kwestia niechęci do dokładania sie (tu za pomocą większej akcyzy) do tego rydzykowego systemu. Jak mogę nie płacić lub płacić im mniej to tak robię.

Twierdzisz, że prosty gaz może nie spełnić oczekiwań CVT... Wygląda że masz rację.. Ale sekwencja, lub jakaś bardzo nowoczesna instalacja powinna spełnić...(sam niewiem).

Witz w tym, że to jest MOJA instalacja, którą SAM sobie kupię i jak mi się znudzi to sobie ją na półkę położę i żadna kaczka nie będzie się na niej pasła. Wolę wydac pieniądze na to lub je nawet spuścić w kiblu (dla zabawy) niż dać pod jakąkolwiek postacią tym [...] w sejmie itd...

 

Dzięki za porady.

 

Paweł T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sekwencja, lub jakaś bardzo nowoczesna instalacja powinna spełnić...
na sequent24 BRC w primerze zony 2.0 136kM SRI nie ma żadnych szarpnięć! auto przejechało dopiero 3500 na LPG i nie ma żadnej różnicy w osiągach i komforcie jazdy. odcięcie LPG (czyt> paliwa ) możesz ustawić prawie dowolnie (byle nie za wyoko, bo wtryskiwacze nie nadążą) instalka za 2900 wystarczy - mowa o BRC i żadne inne badziewie. szkoda kasy i czasu na ustawianie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi, że BRC sequent 24 kręci silnikiem do odcięcia, więc jaki problem? Mapę LPG bardziej na bogato to i skróci czasy Pb tak, że przy 6,5 tys rmp nie bedzie efektu stałego otwarcia wtryskiwacza, wystarczy dać większe ciśnienia na reduktorze i obleci. Skrzyni naprawdę nie wadzi co napedza silnik, dla skrzyni ważny jest w danym momencie - rmp, moment obrotowy i obciążenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...