Gość beno75 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Witam Pytanie nr 1. Przymierzam się do wymiany tłumika w mojej Primerce. Pech chciał że przerdzewiała mi rura przed takimi klamrami łączącymi końcowy tłumik i tłumik środkowy. Wydaje mi się że spawanie rdzy nie ma większego sensu. W związku z powyższym proszę o poradę jakich tłumików mam szukać (końcowy i środkowy). Chodzi mi o jakieś symbole i parametry, żeby nie kupować kota w worku. Mam Nissana Primerę 1.6 SI z 1997r. Pytanie nr 2. Mam zainstalowan ą instalację gazową. Nie chodzi tutaj o generację tej instalacji, ale top co sie dzieje podczas pracy na gazie. I tylko na gazie bo na benzynie jest ok. Wiec np. jadę normalną prędkością 80 km/gt i ściągam nogę z gazu żeby troche wychamować silnikiem i jednoczesnie ze spadaniem obrotów silnika słychac "pyrkanie" w układzie wydechowym w rejonie tłumików. Słychac to tak jak bym jechał trabantem. Na benzynie jest ok, tylko jak przełącze na gaz. Aha i jak jade np. 80 km/g i wrzuice luz by np powoli wytracac predkosc to wtedy tego nie slychc. Pomóżcie. Pozdrawiam , BernardM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 w sr20 mam to samo, ale czy na benzynie nie ma efektow to nie wiem, obstawialem poprzepalane komory tlumika albo wode w ukladzie, ale jak narazie nic nie robie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Nie chodzi tutaj o generację tej instalacji, ale top co sie dzieje podczas pracy na gazi Bardzo dużo zależy..własnie od gazu.To co słyszysz to efekt detonacyjnego dopalania mieszanki gazowej w tłumikach, dosyć niekorzystny efekt bo bardzo niszczy katalizator. Prawdopodobnie nie masz ustawionej funkcji CUT-OFF w centralce gazu (albo masz centralke typu STAG lamba control...ktora w sumie to nic nie robi ). Czesto instalatorzy nie wlaczaja tej funkcji bo moze sprawiac klopoty z gasnieciem auta podczas jazdy. [ Dodano: Czw 13 Wrz, 2007 02:19 ] A jesli chodzi o tłumiki.. to jesli to sama rura anieprzepalona puszka... to mozna wstawic nowa rure. Jesli tłumiki tez sie konczą to porponuje cos z ASMETU, BOSALA..powinni miec. Musza być aluminiowane bo inaczej szybko sie opprzepalaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 co jesli tak sie dzieje przy blosie ? centralke lovato nie wiem wkoncu czy podpinac czy odpiac, raz jezdze z nia, a raz bez, nie widze roznicy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Blos to tylko inny sposób wytworzenia Jesli gaz jest podawany do blosa czy miksera podczas hamowania silnikiem..(kiedy przeciez nie ma zapłonu od iskry) to "przelatuje" do układu wydechowego gdzie nastepuje samoczynny zapłon... Jak masz blosa to trzeba by bylo troche pokombinować ale Lovato 2gen. powinien sobie poradzić. Należało by pobawić sie troszkę z wysterowaniem i wlaczyc cut-off. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 nie wiesz gdzie moglbym znalezc jakas instrukcje typowo warsztatowa od takiej instalki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Tego co potrzebujesz żeby cokolwiek zmienic we własnym zakresie to: - kabel z kostka do centralki i jakis PC z RS232 w zasiegu tegoż kabla - tu polecam Allerogo - wspomniany manual - najprędzej na www.elektroda.pl - ogolna smykałka - to juz mozesz miec we wlasnym zakresie Dziwi mnie tylko ze nie robi Ci roznic czy jezdzisz z centralka czy bez, przy poprawnych instalacjach 2generacji taki trick nie wyjdzie. Czy miedzy blosem a reduktorem masz sterowanie krokowcem na przwodzie gazu? Czy LPG cały czas miałeś na zwyklą srube? [ Dodano: Pią 14 Wrz, 2007 00:03 ] A i pozdrak dla Lodzi! Niedlugo tam wroce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 mialem sterowanie silniczkiem krokowym, ale go wywalilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 A widzisz...to tu jest klopot. Masz juz ustawionego BLOSA wiec jedyne co mozesz zrobic, to podpiac krokowca i wysterowac go centralka zawsze na pełne otwarcie, i wlaczyć funkcje CUT oFF. Powinien nic nie zmienic przy jezdzie - bo mieszanka zajmie sie sam BLOS, ale przy hamowaniu silnikiem odetnie dopływ gazu do Blosa. Jedyne co to trzeba sprawdzić czy bedzie gasil silnika. Ze wzgledu na czasochlonność najlepiej to samemu wystroić bobedzie potrzebne pare jazd probnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 no wiec czas zaczac w przyszlym tygodniu, tylko musze sie zaopatrzyc dzieki wielkie za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.