Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Porada odnośnie tłumików Primery...


Gość beno75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pytanie nr 1.

Przymierzam się do wymiany tłumika w mojej Primerce. Pech chciał że przerdzewiała mi rura przed takimi klamrami łączącymi końcowy tłumik i tłumik środkowy. Wydaje mi się że spawanie rdzy nie ma większego sensu. W związku z powyższym proszę o poradę jakich tłumików mam szukać (końcowy i środkowy). Chodzi mi o jakieś symbole i parametry, żeby nie kupować kota w worku. Mam Nissana Primerę 1.6 SI z 1997r.

 

Pytanie nr 2.

Mam zainstalowan ą instalację gazową. Nie chodzi tutaj o generację tej instalacji, ale top co sie dzieje podczas pracy na gazie. I tylko na gazie bo na benzynie jest ok. Wiec np. jadę normalną prędkością 80 km/gt i ściągam nogę z gazu żeby troche wychamować silnikiem i jednoczesnie ze spadaniem obrotów silnika słychac "pyrkanie" w układzie wydechowym w rejonie tłumików. Słychac to tak jak bym jechał trabantem. Na benzynie jest ok, tylko jak przełącze na gaz. Aha i jak jade np. 80 km/g i wrzuice luz by np powoli wytracac predkosc to wtedy tego nie slychc. Pomóżcie.

 

Pozdrawiam , BernardM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w sr20 mam to samo, ale czy na benzynie nie ma efektow to nie wiem, obstawialem poprzepalane komory tlumika albo wode w ukladzie, ale jak narazie nic nie robie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tutaj o generację tej instalacji, ale top co sie dzieje podczas pracy na gazi

 

Bardzo dużo zależy..własnie od gazu.To co słyszysz to efekt detonacyjnego dopalania mieszanki gazowej w tłumikach, dosyć niekorzystny efekt bo bardzo niszczy katalizator. Prawdopodobnie nie masz ustawionej funkcji CUT-OFF w centralce gazu (albo masz centralke typu STAG lamba control...ktora w sumie to nic nie robi :P ). Czesto instalatorzy nie wlaczaja tej funkcji bo moze sprawiac klopoty z gasnieciem auta podczas jazdy.

 

[ Dodano: Czw 13 Wrz, 2007 02:19 ]

A jesli chodzi o tłumiki.. to jesli to sama rura anieprzepalona puszka... to mozna wstawic nowa rure. Jesli tłumiki tez sie konczą to porponuje cos z ASMETU, BOSALA..powinni miec. Musza być aluminiowane bo inaczej szybko sie opprzepalaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jesli tak sie dzieje przy blosie ? :)

centralke lovato nie wiem wkoncu czy podpinac czy odpiac, raz jezdze z nia, a raz bez, nie widze roznicy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blos to tylko inny sposób wytworzenia Jesli gaz jest podawany do blosa czy miksera podczas hamowania silnikiem..(kiedy przeciez nie ma zapłonu od iskry) to "przelatuje" do układu wydechowego gdzie nastepuje samoczynny zapłon...

Jak masz blosa to trzeba by bylo troche pokombinować ale Lovato 2gen. powinien sobie poradzić. Należało by pobawić sie troszkę z wysterowaniem i wlaczyc cut-off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego co potrzebujesz żeby cokolwiek zmienic we własnym zakresie to:

- kabel z kostka do centralki i jakis PC z RS232 w zasiegu tegoż kabla - tu polecam Allerogo

- wspomniany manual - najprędzej na www.elektroda.pl

- ogolna smykałka - to juz mozesz miec we wlasnym zakresie

 

Dziwi mnie tylko ze nie robi Ci roznic czy jezdzisz z centralka czy bez, przy poprawnych instalacjach 2generacji taki trick nie wyjdzie. Czy miedzy blosem a reduktorem masz sterowanie krokowcem na przwodzie gazu? Czy LPG cały czas miałeś na zwyklą srube?

 

[ Dodano: Pią 14 Wrz, 2007 00:03 ]

A i pozdrak dla Lodzi! Niedlugo tam wroce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz...to tu jest klopot.

 

Masz juz ustawionego BLOSA wiec jedyne co mozesz zrobic, to podpiac krokowca i wysterowac go centralka zawsze na pełne otwarcie, i wlaczyć funkcje CUT oFF. Powinien nic nie zmienic przy jezdzie - bo mieszanka zajmie sie sam BLOS, ale przy hamowaniu silnikiem odetnie dopływ gazu do Blosa. Jedyne co to trzeba sprawdzić czy bedzie gasil silnika. Ze wzgledu na czasochlonność najlepiej to samemu wystroić bobedzie potrzebne pare jazd probnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...