Gość mikemat Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Witam wszystkich. Zastanawiam sie nad zakupem Navary i mam prosbe o odpowiedzi na kilka moich pytan. Samochod potrzebuje do przewozenia dosc sporych rozmiarowo rzeczy, nie waza za duzo, wiec bardziej chodzi o wymiary niz o wage, wszystko zawsze ladnie zapakowane, wiec sa to "niebrudzace" rozne roznosci;) Zasze marzylem o terenowce, a moja kieszen o pelnym odliczeniu VAT , tak na dobra sprawe zastanawiam sie nad 2 samochodami calkowicie roznych kategorii: Navara i ESPACE w wersji grand - maja porownywalna przestrzen bagazowa, ale wolabym jednak Navare, choc mam kilka watpliwosci... Czasem bede musial przewiezc moja rodzine: 2 + 2, z tym, ze to drugie z drugiej dwojki, ma dopiero 4 miesiace, pierwsze z drugiej dwojki ma 6 lat, wiec oba dzieciaki jezdza w fotelikach + na srodku kanapy Zona... W tej chwili jezdzimy Scenic'iem i w miare wygodnie maja moje Panie z tylu, mam obawy jak im sie bedzie jezdzilo w Navarze DC, zazwyczaj srodek kanapy jest maks niewygodny, jakie macie w tym wzgledzie doswiadczenia z Waszymi rodzinami ? Mam jeszcze kilka innych pytan: - lekki tyl i dociazenie, zastanawiam sie nad wrzuceniem pod pake po kawalku szyny z kazdej strony, coby auto nie skakalo po drodze na dziurach za bardzo - dobrze mysle ? czy mozna jakos bez wiercenia w konstrukcji samochodu podpiac jakis kawal blachy (szyny?) - jak sie jezdzi zima, chce wersje z AT, wiec gwaltownych redukacji nie bedzie, ostatnim samochodem z napedem na tyl byl duzy fiat, ktory juz ledwo pamietam pamietam, za to dobrze, ze mozna bylo robic nim fajne baczki na sniegu - jeszcze pytanie o naped: jak to wyglada zima, czy mozna jezdzic w czasie zlych warunkow, z predkoscia do powiedzmy 50-70km/s, z zalaczonym stale 4x4 ? - w samochodzie spedzam dosc sporo czasu, przejezdzam rocznie okolo 60k km, jak oceniacie wygode na przednich siedzeniach, w czasie jazdy probnej, siedzialo mi sie bardzo dobrze, ale to nie znaczy, ze po 5h jazdy tez tak jest? - troche poczytalem to forum i samochod mial / ma ? wade zwiazana z paleniam sie sprzegla, czy ktos sie orientuje, czy to zostalo juz poprawione? - chce kupic zabudowe packi, czy brac w ASO, czy tez lepiej zakupic gdzies indziej, podobnie z wykladzina do niej, prosze o rade, podobno ASO nie przyklada sie do roboty i czesto zle zakladaja ? - grill - podobnie jak zabudowa, lepiej ASO i 3k w plecy, czy allegro i 2k zostaje w portfelu ? czy warto to w ogole zakladac? zapewne gorzej wtedy jest z podjazdem pod jakies strome wzniesienie, ale chyba troche chroni przod przy lekkim dzwonie ? - CB radio - bez niego nie wyjezdam w zadna trase jak wyglada montaz, czy miesci sie standartowe radyjko do jakiejs wneki, tak, zeby go nie bylo widac jak na tacy przez szybe, lubie jak mam oryginalne szyby w samochodzie.... Jak z kablem do anteny, mozna sie jakos bez wiercenia wydostac na zewnatrz ? - antena na stale zamocowana do relignow ? - jakie macie doswiadczenia z ASO na Slasku, zastanawiam sie gdzie kupic i gdzie serwisowac, mam do wyboru Japan Motors (10 minut jazdy od mojego domu) w Katowicach, badz ASO w Tychach, sa jeszcze jakies ? - o jazde w terenie nie pytam, bo wiem, ze bez "special parts" za duzo sie nie uda zrobic - jesli ktos mieszka w Katowicach i mialby czas, zeby mogl pogadac z nim/nia chwile to prosze o kontakt, juz idealnie by bylo, zeby jeszcze mial ze skrzynia AT Znalazlem nowy topic o wersji 2008, ale nie ma za duzo informacji w nim o nowym modelu, jesli ktos ma takowe, to prosze o nie uff, koniec i kropka, skonczyla sie zwrotka Prosze o odpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p0is0n Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Ja powiem tylko tyle- nie kupuj Espace. Nissan,to Nissan-tym bardziej ze odliczysz magiczne 22% Pamietaj o zasadzie,ze nie kupujesie zamochodow na "F" - tj. fordow,fiatow i francuzow. Wiemcomowie,bo do niedawna bylem posiadaczemlaguny z silnikiem 1,9 dCi - 44 naprawy gwarancyjne podczaj pierwszych 6 miesiecy uzytkowania-potem bylo jeszcze gorzej...-trzykrotna wymiana turbiny,wymiana wiazki elektrycznej...z tego co sie orientuje w espace jest silnik 2,2 dCi,w ktorym padnieta turbina jest takze dosyc czestym problemem,nie wspomne juz o zawieszeniu,ktore bez watpienia bardziej komfortowe niz w Navarze,ale zarazem baardzo podatne na nasze drogi. Jesli chodzi o Navare,to oddam glos kolegam,ktorzy jezdza nia na codzien,ja mialem stycznosc tylko ze starszym pick-up'em oraz z Titanem,ale powtorze jesze raz : ESCPACE mowimy stanowcze NIE! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 nie kupujesie zamochodow na "F" - tj. fordow,fiatow i francuzow czyli tez nissana jakby nie bylo...- jeszcze pytanie o naped: jak to wyglada zima, czy mozna jezdzic w czasie zlych warunkow, z predkoscia do powiedzmy 50-70km/s, z zalaczonym stale 4x4 ? przy 130 tez problemow byc nie powinno - chce kupic zabudowe packi, czy brac w ASO, czy tez lepiej zakupic gdzies indziej, podobnie z wykladzina do niej, prosze o rade, podobno ASO nie przyklada sie do roboty i czesto zle zakladaja ? nie polecam ze wzgledu na cene i jakosc... - grill - podobnie jak zabudowa, lepiej ASO i 3k w plecy, czy allegro i 2k zostaje w portfelu ? czy warto to w ogole zakladac? zapewne gorzej wtedy jest z podjazdem pod jakies strome wzniesienie, ale chyba troche chroni przod przy lekkim dzwonie ? chodzi pewnie o kangura ? no to jesli ma to byc zgodny z normami unijnymi to to nie ma sensu bo chyba nie spelnia zadnej innej funkcji niz estetyczna... a przy lekkim dzwonie i tak masz zderzak do wymiany bo jest plastikowy i nawet lekkie pukniecie go deformuje... - o jazde w terenie nie pytam, bo wiem, ze bez "special parts" za duzo sie nie uda zrobic hmm mysle ze po zmianie opon juz sie mozna pobawic w lekki teren... - troche poczytalem to forum i samochod mial / ma ? wade zwiazana z paleniam sie sprzegla, czy ktos sie orientuje, czy to zostalo juz poprawione? no i jeszcze pare innych wad ale to chyba zdarza sie tylko w konkretnych egz...tylko nie slyszalem o tym problemie w at Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikemat Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 zgodze sie, ze mieli problemy i to duze z silnikami dci, szczegolnie jak weszla nowa Laguna, Scenic i Espace z motorami 1.9 lub 2.2, masakra, wiem bo uzywamy w firmie lub rodzinie 5 scenicow i 1 laguny, 2 auta mamy z pierwszego polrocza produkcji, dosc czesto odwiedzaly serwis, ale pozostale auta sprawuja sie bez zarzutu, a przejechane maja dosc sporo km jesli chodzi o nissana, to poczytaj forum, navara jest tez awaryjnym samochodem, ten konkretny silnik 2.5, nie pochodzi z renault, ale w innych samochodach juz montuja takie konstrukcje jak w autach z panstwa na F , po prostu renault kupil duzy pakiet akcji nissana... staram sie trzymac nastepujacej zasady: 1. auto na gwarancji 2. sprzedawac jak sie konczy gwarancja 3. zamawiac auto produkowane minimum pol roku, czyli dostajemy to co zjedzie z tasmy po 7-8 miesiacach od rozpoczecia klepania danego modelu, czyli juz po pierwszych poprawkach wadliwych elementow tutaj proponuje zaprenumerowac biuletyn UOKiK, prawie codziennie dostajemy info, ze w jakims modelu danej marki cos jest uszkodzone teraz mam auto jak w pkt 1 i za kilka miesiecy chcialbym zrobic to co pisze w pkt 2 navara jest bardzo ladnym samochodem, ale mam watpliwosci, ktore chcialbym, aby ktos mi rozwial, a w temacie cisza, nikt nie odpowiada:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 mialem silnik dci w mitsu i bardzo go sobie chwale.... po prostu renault kupil duzy pakiet akcji nissana... nie do konca...praktycznie gdyby nie r to nissan by w ogole juz nie istnial.. biorac pod uwage reorganizacje to to jest juz r i tylko r 3. zamawiac auto produkowane minimum pol roku, troche za malo tzw "bananowe testy" to min rok ps . espace zawsze mi sie podobal ale jadac w klimacie moze mitsu grandis??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikemat Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 fotel kierowcy jest idealny (przynajmniej dla mnie) ale juz pasazer sie strasznie meczy..do tego stopnia ze czasem wole jechac z tylunawet 6-8h jako kierowca nie meczy... a jak oceniasz jazde z tylu na srodku, jak pisalem, czasem bede przewozil dzieciaki w fotelikach i zona na srodku, niestety dzieci sa jeszcze za male, zeby jechac same z tylu. [ Dodano: Czw 09 Sie, 2007 10:47 ] mialem silnik dci w mitsu i bardzo go sobie chwale....po prostu renault kupil duzy pakiet akcji nissana... nie do konca...praktycznie gdyby nie r to nissan by w ogole juz nie istnial.. biorac pod uwage reorganizacje to to jest juz r i tylko r 3. zamawiac auto produkowane minimum pol roku, troche za malo tzw "bananowe testy" to min rok ps . espace zawsze mi sie podobal ale jadac w klimacie moze mitsu grandis??? dla mnie wybor jest taki: renault espace z silnikiem 3.0dci AT (grand) lub navara - na renault mam bardzo duze znizki, w ciagu kilku lat u dealera renault kupilismy w sumie juz 14 aut, wiec nas bardzo "lubi" navara jest na tapecie, dlatego ze mi sie strasznie podoba, a nie stac mnie jeszcze na kupowanie samochodu z powodu kaprysu, stad moje pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 dla mnie wybor jest taki: renault espace z silnikiem 3.0dci AT (grand) a masz firme? (fajny wozek na pewno wiekszy komfort niz nawara a jak nic nie przewozisz nadwymiarowego i nie odliczysz vatu to ja bym lykal espasa - bardziej rodzinny, wygodniejszy...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 mikemat, jeśli chcesz tylko wozić rodzinę to lepiej Pathfinder, albo brałbym Espace. Navara raczej dla tych co umieją odmówić sobie pewnych przyjemności komfortu w zamian za solidną uciechę a co do ciszy w temacie: jak przeczytałem twój post to jakoś odechciało mi się odpowiadać bo 99% już na forum było powiedziane, trzeba tylko troszkę poszukać. Nawet u góry masz przyklejone pewne wątki, np. o CB. Dodam tylko że w trasie jest super: mykałem nad morze (650km), austria (prawie 1000), do warszawy co chwila (700km tam i nazad) i zawsze wysiadam w super formie, jest wygodnie. Dzieciaki też mają fajnie, bo z tyłu mimo że krótko (to im nie przeszkadza) to siedzą dużo wyżej, więc mają super widoki. Na pewno bardziej je wytrzepie niż w Espace, i trzeba uważać na foteliki bez regulacji oparcia, bo z tyłu jest odchylone pod niewielkim kątem i jak dziecko zaśnie to nie ma podparcia pleców tylko leci w przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek4wd Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 1- komfort rodziny - dzieci ( lat 2, 4 i 8) woziłem bez żadnych problemów. Mniejsze dziecko najlepiej zapiąć na środku, bo wtedy starsze opiera głowę o fotelik jak śpi Generalnie jedyny problem jaki mam z dzieciakami to ułożenie do spania ( gdy jadą we dwójkę - przy długich trasach) ale środkowy podłokietnik + kocyki, podusie i spoko - 1400km da sie zrobić bez marudzenia Żona na tylnym siedzeniu - twierdzi że zdecydowanie bardziej trzęsie, ale dzieciakom to kompletnie nie przeszkadza. Kupiłem jeszcze jeden gadget który uważam na trasy z dziećmi za idealny - DVD montowane w suficie. (nie da sie tego zamontowac w wersji z otwieranym dachem). W te wakacje przejechałem ponad 5000 km z dziećmi na pokładzie ( 2x750, 2x1400 i troche drobnych tras) i żadnym dotychczasowym autem dzieciaki nie podróżowały tak spokojnie. 2- jak możesz - weź koniecznie automat - bez porównania w każdych warunkach ! wiele postów jest na tym forum na ten temat, poza tym nie spalisz sprzęgła hehehe :diabel: 3 - po założeniu paki i chwili jazdy przyzwyczaisz się do sztywniejszego tyłu bez żadnych szyn. jest OK 4 - moja Mama jest z Katowic, bywam tam czasem, daj tel. na priva to sie odezwe i możemy sie spotkać ( w Kraku zawsze i o każdej porze ! ). Pozdr, W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 wojtek4wd, z fotelikiem w środku dobry pomysł, w sumie za pół roku u mnie tak będzie bo trzeci maluszek w drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikemat Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 dzieki panowie za dyskusje VAT - to jest drugi powod zakupu, pelne odliczenie, to jest to moja zona to "twarda sztuka" i ona woli Navare, choc jechala nia 2km , wiec chyba na nia sie zdecyduje, zamowienie samochodu planuje za okolo miesiac, wiec mam jeszcze troche czasu, ale mysle, ze bedzie to Navara DC z AT i kilkoma bajerami Mam jeszcze jedno pytanie, czy reduktor i inne wrazliwe elementy wymagaja oslon, czy sa jakos zabezpiecznone ? - chodzi o jazde w terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zależy w jakim terenie. Ale nie spodziewam się żebyś się wpakował w takie miejsca gdzie skrzynia i reduktor były zagrożone. Zainwestuj w felgi 16" stalowe i dobre opony AT i będziesz śmigał praktycznie wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość V-MAX Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 - chce kupic zabudowe packi, czy brac w ASO, czy tez lepiej zakupic gdzies indziej, podobnie z wykladzina do niej, prosze o rade, podobno ASO nie przyklada sie do roboty i czesto zle zakladaja ? - grill - podobnie jak zabudowa, lepiej ASO i 3k w plecy, czy allegro i 2k zostaje w portfelu ? czy warto to w ogole zakladac? zapewne gorzej wtedy jest z podjazdem pod jakies strome wzniesienie, ale chyba troche chroni przod przy lekkim dzwonie ? Jeśli chodzi o doposażenie to polecam kilka stron ze sprawdzonymi rzeczami: http://www.snugtop.com/products/xtr.php?make_id=3 http://www.roadranger.de/html/ni_hardtopd40.html http://www.orciari.it/eng/prodotti.php?con=00019&id=034 http://www.antec-online.de/public/pl/2/0/0/index.htm http://www.dakro.com.pl/szablon.php?i=szab...l=NAVARA%202005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Sprawdzone rzeczy to sa tu www.wyprawa4x4.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.