Gość karraso Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Witam Mam prosbe do was o przeprowadzenie adaptacji przeplywomierza za pomoca czary mary czyli wciskanie pedalu gazu, czekaj 3sek itd. Wykonalem to co jest na stronie http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=przepustnica jednak zadna kontrolka mi nie mrugala niestety. Auto to nissan almera 1.5 N16 silnik qg15, 2001 rok kwiecien. Jak za pomoca zworki wykasowac alarm. Wyczytalem na stronie internetowej - to forum ze nalezy podlaczyc kabelki na gorze kostki i czekac 2 sek nastepnie odlaczyc i powtorzyc. Jednak w dokumentacji znalazlem info aby podlaczyc na dole (skrajne). Mam dokumentacje techniczna tylko gdzie znaleźć info o autoadaptacji przepływomierza. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 [center:240f2798e1]Adaptacja przepływomierza[/center:240f2798e1] Dotyczy rodziny silników QG po 2001 r. z EOBD. Sprawdzone na GQ18DE. Rozgrzewamy silnik do temp roboczej - wszystkie odbiorniki prądu out - wyłączyć trzeba wszystko - zwłaszcza klimę, nawiewy i radio.. 1. gasimy silnik czekamy powyżej 10 sek. 2. zapłon ON przy puszczonym pedale gazu - czekamy 3 sek. 3. 5 razy wciskamy i puszczay pedał gazu przez 5 sekund (wciskamy do deski i całkowicie puszczamy). 4. po 7 sekundach wciskamy pedał gazu do oporu i trzymamy cały czas. Po 10 sek. a przed upływem 20 sek. zacznie migać kontrolka jednostajnie i w pewnym momencie się zaświeci (ważny moment). 5. Od tego omentu jak przestanie migać i się zaświeci dokładnie po 3 sekundach puść pedał gazu. Następnie uruchom silnik i pozwól mu pracować na biegu jałowym min. 20 sekund. 6. przygazuj kilka razy i zbacz czy obroty wracają na 650 rmp i 850 rmp dla automatycznej skrzyni biegów. By prawidłowo zadziałało musimy być pewni, że ECU ma zadoptowany poprawnie TPS i położenie zerowe przepustnicy (jeśli jest elektryczna). Jeśli nie - może być sytuacja, że ECU nie idzi puszczonego pedału gazu jako położenie zero i całkowicie wciśniętego jako full wciśnięty- wtedy cały test jest skopany. [center:240f2798e1]Adaptacja TPS-a:[/center:240f2798e1] 1. pedał puszczony zapłon on na 2 sek 2. zapłon OFF na 10 sek. 3 zapłon ON na 2 sek. 4. zapłon OFF na 10 sek. po 10 sekudach zapamięta ECM ustawienie. Procedura konieczna zawsze po odpięciu wtyczki od pedału gazu (elektryczna przepustnica) i wtyczki o czujnika poożenia przepustnicy w mechaniznej przepustnicy. [center:240f2798e1]Zapamiętanie zerowego położenia przepustnicy.[/center:240f2798e1] 1. pedał puszczony całkowicie 2. zapłon ON. 3. zapłon OFF na 10 sek po 10 sek zapamięta ECU położenie przepustnicy. Procedura zawsze konieczna po odpięciu wtyczki od elektrycznej przepustnicy. Powodzenia W związu z licznymi pytaniami na priw i na forum o w/w procedury prośba do adminów -czy można to gdzieś podkleić w widocznym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karraso Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Witam No wlasnie po 10 sek a przed upływem 20 sek zacznie migać kontrolka jednostajnie iw pewnym moencie się zaświeci (ważny moment). --- to mi sie nie pojawia Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 z manuala wynika, ze QG15 tez podlegają tej procedurze, jak pisałem wcześniej w QG18DE na 100% to działa, nawet w tych silnikach przed liftem. Moi 3 koledzy mają takie auta i u nich to sprawdzałem i u siebie. Nie wiem czy działa w QG15 - z tego co piszesz - raczej nie - może inni forumowcze sróbują i napiszą. Nie wiem czy działa to np. w Primerach z silnikiem QG18DE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karraso Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Witam A mozesz zapodac mi nazwe tgo manuala - plik, lub dzial. Mam dokumentacje wiec sobie poczytam Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Witam. u mnie ta procedura tez nie dziala. mam 1.5 z 2001 , powymianie przeplywki chcialem ja zaadoptowac, niestety nie udalo sie. Przeplywka dziala ( dziura w obrotach zniknela.) ale procedura niezadzialala. Nie zaczela mi migac kontrolka silnika! ona pali sie non stop gdy wlaczony jest zaplon na ON . Ma ktos pomysl ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swradek Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 witam. Mam podobny problem, po wymianie przpływomierza (n16 1,5 2000) chciałem zrobić jego adaptacje i niestety nie zadziałała, nic nie mrugało. Podłaczyłem laptopa pod komp (obdtool +fejsik) i okazało się że przy wciśnietym na maxa pedale przepustnica otwiera sie w 83,9%, miał ktoś może podobny przypadek, jakieś pomysły na to? a może tak ma być? . Niedlugo zabiore sie za czyszczenie czujnika położenia przepustnicy moze to pomoże. Pozdrawiam Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Mam 1,5 po FL z elektryczną przepustnicą i u mnie robiłem adaptacje przepływki. Jakoś tak było ze czyściłem przepustnice.. i zgubił obroty. Zgodnie z przepisem p_flori zaadaptowałem wszytko przepustnice, przepływke... nawet spryskiwacze i głośność radia.. i wszystko śmiga! Może przed FL.. co jest inaczej.. :/ [ Dodano: Pią 28 Wrz, 2007 16:18 ] ona pali sie non stop gdy wlaczony jest zaplon na ON to chyba normalne!? zawsze sie pali na On, jak odpalisz auto powinna gasną..i znaczy ze jest OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 w/w procedura cytowana dotyczy aut po lipcu 2001 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swradek Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 w/w procedura cytowana dotyczy aut po lipcu 2001 roku. Ech.... dzięki wielkie za odpowiedż, więc zostaje znaleść taki dzień w którym będe mógł zostawić samochód na 24h , lub ASO :zly2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartto Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 witam a jak mozna zrobic taka adaptacje przy N16 1.8 ale z 2000 roku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek_g Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 przy wciśnietym na maxa pedale przepustnica otwiera sie w 83,9% mi przy max otwarciu wskazywal 85% wiec to chyba normalne A adaptacja tez mi nie dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernik Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Witam. Moja almerka 2001 1,5 B+G nie reaguje na wciskanie gazu. :-) Zakupiłem jednak kabelek do EOBD (OBD II) nie wiem tylko jak przeprowadzić adaptację przepustnicy tym cudem - może wy wiecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zarzewiak Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 witam mam pytanie od kiedy byla produkowana elektryczna przpustnica i mechaniczna,elektryczna to jest ten zwotek brazowy albo czerwony trzeba wyjac zeby i ustawic zerowe adaptacje przpustnicy przy adaptacji ,nic nie ruszac z przepywomierzem ?? ostanio ja mialem wysokie obroty zrobilem to wszystko co bylo napisane 7 razy gaz itd bylo pieknie bieg jalowy do 650 obrotow ustawilem,ale znouw jak dodaje gazu to mi gasnie nie wiem co jest przyczyna tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DezMond Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 To po wymianie przeplywki trzeba koniecznie ta adaptacje zrobic? J am 1,5 beznyna 2002 i niedlugo chyba bede przeplywke wymienial, bo cos wiecej pali, slabiej sie wkreca na obroty i vmax to 160km/h i ani km wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schultz Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Witam.Mam pr oblem z ta adaptacja, a mianowicie nie udaje mi sie dojsc do mrugajacej lamki... 3pkt 5x wciskamy i puszczamy pedal gazu ????? mam sie zmiescic 5x w pieciu sekundach ? 5 sec trzymac wcisniety robic 5 sec przerwy miedzy wcisnieciami ? Zupelnie nie moge zakumac tego punktu : ( rozumiem ze chodzi o kontrolke MIL Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.