Gość gladky Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Witam. Jestem od kilku miesiecy posiadaczem Primery P11.144 2.0 benz. z 2000r. Przebieg 160 tyś km. Podczas użytkowania tego samochodu stwierdziłem, że przy mocno rozgrzanym silniku z jego przedniej częsci dochodza dziwne dzwieki ( klekotanie). Po osłuchaniu silnika wydaje mi sie, że odgłosy te wychodzą z kolektora wydechowego. Mam więc pytanie czy te dzwięki moga pochodzic z pierwszego katalizatora? Dodaje, że silnik sprawuje się bardzo dobrze, pracuje równo, a osiagi i spalanie w normach. Łańcuszek rozrządu + napinacz wymieniane przy przebiegu 130 tyś. km. Czekam na porady i z góry wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 czy te dzwięki moga pochodzic z pierwszego katalizatora? Wydaje mi sie że nie. Mam podobny przebieg jak ty ale jak ostatnio rozwalałem kata to jego wnętrzności trzymały się wyśmienicie. Napisz przy jakich obrotach silnika słychać to klekotanie a jak klekotanie jest równomierne to może zawory?? Ja na dniach zmieniam olej z castrola na Valvolile maxlife 10w40 i filter oleju na knecht bo mi też motor coś głośno pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Ten pierwszy katalizator jest wciśnięty na taką siatkę więc może się wypaliła i klekocze ale szczerze wątpię. Mój ma 200 tyś nastukane i bebechy wyglądają świetnie więc bardzo wątpię żeby to był kat. Poza tym gdyby to był kat to nie miało by znaczenia czy ciepły czy zimny. filter oleju na knecht potwierdzam knecht obowiązkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Te dzwięki są słyszalne na bardzo ciepłym silniku, są raczej równomierne przy wolnych obrotach silnika na postoju. Nie słyszę tego w czasie jazdy i przy wyższych obrotach silnika. Co do filtra i oleju obecnie silnik jest zalany Valvoline 10W40 a filtr mam niewiadomego producenta. Przy zmianie oleju postanowiłem zastosować filtr Manna, bo taki już kupiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zobacz oslone na tlumiku moze sie poluzowala . Na tlumiku sa blachy oslaniajace prZed wysoka temperatura od wewnatrz maja blaszki okalajace tlumik jezeli sie przepalily oslona jest luzna i poprostu drży podczas niskich obrotow silnika ja posiadam p11 z 1999 i mialem podobny problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opukałem te blachy i stwierdzam, że to raczej nie one brzęczą. Mam więc kolejne pytanie związane z wcześniejszymi odpowiedziami na mój apel. Jaki wpływ na pracę silnika 2.0 16V w P11.144 na filtr oleju? Dlaczego zaleca się stosowania tylko niektórych filtrów oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Witam. może na filtrach sie nie znam ale jutro zmieniam olej i zakładam filtr knecht bo wyczytałem że będzie ok. a może przyczyną tych klekotań jest wadliwy napinacz łańcucha rozrządu?? chociaż to dziwne bo zmieniałeś rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Możliwe ,że to napinacz bo gdy rano odpalam auto przez chwilę coś "zagra" w silniku trwa to ok 1 sek. Tak samo przygra jak silnik nie pracuje przez kilka godzin. Jeśli to napinacz to aby go wymienić trzeba rozbierać cały rozrząd, czy może jest jakieś inne dojście do tej części? [ Dodano: Pią 10 Sie, 2007 10:40 ] Do "zwolcia" Jak wymienisz filtr i olej w silniku to napisz czy spowodowało to jakieś zmiany. Niecierpliwie czekam Gladky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 napinacz górnego łańcucha wymienisz bez problemu. przeszukaj forum bo sporo było na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Co do filtra: założyłem jakiś max coś tam i d*pa myślałem że pompa siadła bo kontrolka świeciła się jakiś 5 - 8 sekund. Kupiłem filtr knehta i kontrolka gaśnie po 1 sekundzie. Niby tylko filtr a jednak. Prawdopodobnie chodzi o jakość zaworka który puszcza olej tylko w jedną stronę a jak jest kiepski to olej na postoju spływa spowrotem do miski i dłużej pompa musi go zasysać (tak mi się wydaje). Filtr Manna to bardzo dobry filtr więc zakładaj śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 burnbrain dzieki za odpowiedz. U mnie kontrolka ciśnienia gaśnie przy samym rozruchu, ale niepokoił mnie jedynie ten dziwny dzwięk w rozrządzie przy odpalaniu zimnego silnika i po dłuższym postoju. Teraz wiem, że w tych silnikach filtr oleju ma również wielkie znaczenie. Nadal uczę się tego samochodu, wcześniej przez 7 lat miałem Toyote Carine E 2.0 16V GLi, która właśnie porzuciłem dla Primiery. Tam znałem już wszystko, ale dzięki temu forum widzę, że nauka nowego samochodzu będzie łatwa. Pozdrawiam Gl@ky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Do "zwolcia" Jak wymienisz filtr i olej w silniku to napisz czy spowodowało to jakieś zmiany. Zmiana oleju spowodowała że kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie momentalnie. Wczoraj to nawet zgasła zanim silnik wystartował. Drastycznych zmian nie odczułem po zmianie marki na valvoline i knecht. wszystko się okarze przy następnej wymianie. Jak zlewałem z silnika castrola gtx to sie troche zdziwiłem bo był prawie czarny a wlałem nówke z oryginalnego opakowania i przejechałem na nim 11 000km. Przy następnej wymianie zobaczymy w jakim stanie będzie valvoline maxlife Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 dzięki za wszystkie porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Jak zlewałem z silnika castrola gtx to sie troche zdziwiłem bo był prawie czarny a wlałem nówke z oryginalnego opakowania i przejechałem na nim 11 000km Znaczy że dobrze czyści silnik i taki syf ci z niego zebrał. Raczej świadczy to dobrze o oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Czy katalizator ma podłończoną masę? Mam kabelek który był oberwany przy katalizatorze. Jak go podłączyłem to jedyne co zauważyłem to przestał się elektryzować(nie kopie prądem przy wysiadaniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 To nie był katalizator . Okazało się, że był do wymiany napinacz łańcuch ZUIKKO na którym nie przejechałem nawet kilku tys. kilometrów. Teraz mam napinacz Nissana i po problemie. Silnik pracuje bez zarzutów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 a może przyczyną tych klekotań jest wadliwy napinacz łańcucha rozrządu?? Czyli moja diagnoza szła w dobrym kierunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Dzięki wszystkim za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.