Gość tomirek Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Wystarczy, ze na zewnatrz jest mokro i wilgotno momentalnie paruje przednia szyba :zly: Dzieje sie tak zarowno na obiegu wewnetrznym jak i nadmuchu z zewnatrz. Wystarczy jednak klime wlaczyc i momentalnie odparowuje szybe. W moim poprzednim autku nie mialem klimy i by szybki nie parowaly wystarczalo wlaczyc obieg zewnetrzny. Tutaj to nie dziala. Co prawda przy mocnym wlaczeniu dmuchawy na szybe (z wylaczona klima) widac niewielka poprawe ale po dlugim, dlugim, dlugim czasie a do momentu poprawy szyba jest juz cala zaparowana i niewiele widac. Az sie boje co bedzie zima czy jesienia - jazda z non stop wlaczona klima mi sie nie usmiecha Czy u was tez tak jest??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ły Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Ja stawiam na filtr kabinowy "przeciw pyłkowy" - kiedy wymieniałeś ?? Ewentualnie może jest gdzieś przeciek np. pod szybą czołową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Tak jak napisał poprzednik - to klasyczne objawy zapchanego filtru kabinowego i ogólnej wilgoci w aucie. Instrukcja przewiduje wymianę tego filterka co 30kkm, ale przy takim przebiegu to juz wcale powietrze nie leci przez nawiewy tak jest zapchany. Jeżeli ma spełniać swoją rolę to co 15 góra 20kkm należy go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomirek Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Ja stawiam na filtr kabinowy "przeciw pyłkowy" - kiedy wymieniałeś ?? Ewentualnie może jest gdzieś przeciek np. pod szybą czołową... 9tys km temu. Przecieku nie ma raczej [ Dodano: Sob 11 Sie, 2007 08:42 ] Tak jak napisał poprzednik - to klasyczne objawy zapchanego filtru kabinowego i ogólnej wilgoci w aucie. Instrukcja przewiduje wymianę tego filterka co 30kkm, ale przy takim przebiegu to juz wcale powietrze nie leci przez nawiewy tak jest zapchany. Jeżeli ma spełniać swoją rolę to co 15 góra 20kkm należy go wymienić. a czy samemu da sie taki filterek wymienic? Jezeli tak to w jaki sposob sie do tego zabrac? Ale z drugiej strony powietrze na szybe leci. wiec zapchany raczej nie jest Poza tym jak wlacze klime i nadmuch na szybe to doslownie w 5sekund odparowuje i to na najmniejszej sile nadmuchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Ja stawiam na filtr kabinowy "przeciw pyłkowy" - kiedy wymieniałeś ?? Ewentualnie może jest gdzieś przeciek np. pod szybą czołową... 9tys km temu. Przecieku nie ma raczej [ Dodano: Sob 11 Sie, 2007 08:42 ] Tak jak napisał poprzednik - to klasyczne objawy zapchanego filtru kabinowego i ogólnej wilgoci w aucie. Instrukcja przewiduje wymianę tego filterka co 30kkm, ale przy takim przebiegu to juz wcale powietrze nie leci przez nawiewy tak jest zapchany. Jeżeli ma spełniać swoją rolę to co 15 góra 20kkm należy go wymienić. a czy samemu da sie taki filterek wymienic? Jezeli tak to w jaki sposob sie do tego zabrac? Ale z drugiej strony powietrze na szybe leci. wiec zapchany raczej nie jest Poza tym jak wlacze klime i nadmuch na szybe to doslownie w 5sekund odparowuje i to na najmniejszej sile nadmuchu Jeżeli piszesz, że 9 kkm temu był wymieniany i pytasz czy da się to zrobić samemu, to wnioskuję, że wymiany dokonała osoba trzecia. W związku z tym istnieje prawdopodobieństwo, że stary filtr nie został wcale wymieniony, tylko ewentualnie przedmuchany sprężonym powietrzem, a Tobie wystawiono rachunek za nowy. To, że dmucha nie znaczy że dmucha prawidłowo. Siła nadmuchu może być zdecydowanie mniejsza niż przy czystym filtrze. A że przy klimie odparowują szyby jest normalnym zjawiskiem fizycznym, gdyż powietrze schłodzone musi byś osuszone ze względu na mniejszą prężność pary wodnej i nawet słaby nawiew suchego powietrza spowoduje zniknięcie wilgoci z szyby. Jeżeli chodzi o samodzielną wymianę filtra kabinowego, to w P11 zajmuje to około 10 minut. Filtr ten znajduje się za schowkiem pasażera i wystarczy odkrękcić kilka śrubek, wyjąć schowek i filtr masz przed sobą. Przypuszczam, że w P12 jest podobnie. I poczytaj jescze tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=361132#361132 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=241674#241674 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 tez mam P12 i niestety musze napisac ze te modele tak maja.szczegulnie jak sie jezdzi na klimie a nastepnie w deszczu.sa 2 sposoby albo klima albo wentylator na full na szybe i odczekac kilka min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 tez mam P12 i niestety musze napisac ze te modele tak maja.szczegulnie jak sie jezdzi na klimie a nastepnie w deszczu.sa 2 sposoby albo klima albo wentylator na full na szybe i odczekac kilka min. Tak najłatwiej powiedzieć, że ten typ tak ma, ale trochę logicznie pomyśleć to już gorzej. To co napisałeś to jest normalne zjawisko fizyczne w każdym samochodzie. Jeżeli jedziesz na klimie w ciepłym powietrzu, które może pomieścić więcej wilgoci niż powietrze zimne, wówczas jest ono osuszczane przez system klimatyzacji. Kiedy następnie na zewnątrz zaczyna padać deszcz to znaczy, że ilość wilgoci którą może ono pomieścić w danej objętości przy danej temperaturze jest znacznie przekroczona. Wyłączając w tym momencie klimę wyłączasz również system osuszania. Dodatkowo wychłodzone przewody i szyba która była w zasięgu chłodnego osuszonego powietrza powodują oziębianie bez osuszania bardzo wilgotnego powietrza dopływającego z zewnątrz. Następuje wówczas bardzo szybka kondensacja pary wodnej w miejscach chłodniejszych - mogącyh pomieścić mniej wilgoci. Aby temu zjawisku zaradzić nie należy wyłączać klimatyzacji lub wraz z działającą klimą włączyć ogrzewanie w celu podniesienia temperatury wychłodzonych przewodów i szyby, a przez to zwiększenia dopuszczalnej ilości pary wodnej przed kondensacją. Kiedy przewody i szyba są odpowiednio ogrzane, można wyłączyć klimę a co się z tym wiąże system osuszczania. Mimo iż powietrze wpadające z zewnątrz jest bardzo wilgotne, to temperatura przewodów i okolic szyby jest na tyle wysoka iż ilość wilgoci nie przekracza dopuszczalnej zawartości i nie ulega kondensacji. A oto link do opisu tego zjawiska w przyrodzie wraz z definicjami: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wilgotno%C5%9B%C4%87_powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 wow ale referat chodzilo mi tylko o to ze wymiana filtra zbyt duzo nie przyniesie bo w autach z klima zazwyczaj sa problemy z parowaniem ale warto zadbac o czystosc w aucie ( czesto odkurzać ) podobno pomaga. a jeszcze jedno nie bez powodu przy wlaczeniu nadmuchu na przednia szybe automatycznie odpala klima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gondor Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 na 100% wymiana filtra kabinowego pomoże, przerabiałem to 2 tyg temu i u mnie pomogło bardzo, zjawisko całkowicie ustapiło. w p12 filtr masz za schowkiem pasażera, demontuje się go beznarzędziowo, najpierw 2 dynksy przy zawiasach od schowka przekręcasz i chowasz zawiasy w kierunku środka, potem wyciągasz schowek, za nim jest klapka którą odpinasz i wysuwasz filtr, powinien być ciemnoszary bo pokryty jest weglem aktywnym, ale jak kupisz zwykły biały filtrona za 50 zł to też będzie ok, nie kupuj wynalazków bo za 2-3 miesiące powtórka, w instrukcji serwisowej jest że można ten filtr wyprać raz i kiedyś tak zrobiłem było ok przez ponad pół roku więc to też jakieś rozwiązanie na szybko. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 wow ale referat chodzilo mi tylko o to ze wymiana filtra zbyt duzo nie przyniesie bo w autach z klima zazwyczaj sa problemy z parowaniem ale warto zadbac o czystosc w aucie ( czesto odkurzać ) podobno pomaga. a jeszcze jedno nie bez powodu przy wlaczeniu nadmuchu na przednia szybe automatycznie odpala klima Właśnie - w autach z klimą a nie wyjątkowo w P12, dlatego starałem się wyjaśnić zjawisko dokładnie, żeby ktoś nie pomyslał że inne auta z tym nie mają problemu - choć to nie taki problem jak się wie co z tym zrobić. A wymiana zapchanego filtra kabinowego z całą pewnością poprawi sytuację, gdyż zapchany poprostu ogranicza przepływ powietrza i sprzyja gromadzeniu wilgoci. I tak jak napisałeś - dbać o czystość, bo na każdym paprochu, piasku i innych zanieczyszczeniach wilgoć gromadzi się błyskawicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelb6 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Z reguły jest tak w autach które mają klimę,a w szczególności klimatronic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
THOMAS_PL Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 witam co do parowania szyb w P-12 - to zgadzam sie z przedmówcami że minimalna ilość wilgoci i szyby parują osobiscie nie spotkałem sie z tym zjawiskiem w takim stopniu jak w P-12 i oczywiscie ze wymiana filtra pomaga ja przejechalem na swoim ok 6tys. i juz jest para w audi,seacie, vw a nawet w fordzie nie mialem aż takiego problemu mysle ze jest to wada konstrukcyjna auta i cóż pozostało tylko wymieniać filtry częściej..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psujaut Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 u mnie walczyłem z tym 2 tygodnie ,aż do chwili kiedy wyjełem z bagażnika kanister z płynem do spryskiwaczy i nagle nie mam wilgoci (wody) na szybach:-) a już bałem się ,że będę drapał na zewnątrz i w środku jak w "maluchu"--rada usuń zbiorniki z płynami i wilgotne szmatki z kabiny i bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Z tym to racja żeby w bagażniku nie było żadnych płynów.Ostatnio też mi zaczeły parowac szyby wszystkie.I mimo że snieg itp to mslałem że tak ma być. Ale wyciagnałem własnie bańke z płynem bo zimowym jezdziłem.I teraz mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 W P12 już tak jest, że jak pada deszcz to szyby parują mimo, że bagażnik pusty i suchy oraz nowy filtr kabinowy. Na klimie w zasadzie jeżdżę cały rok, teraz jak są wysokie mrozy i jest suche powietrze wystarczy jedynie ciepły nawiew na szybę ale jak będzie trochę wilgotniej ciepły nawiew już nie wystarczy i trzeba włączyć AC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 u mnie to samo wkurzam sie na nowym filtrze kabinowym przejechalem 800km lekki deszczyk wilgoc wszystko paruje moze jakims antyfogiem w srodku zrobic , ?? dlaczgo to paruje? moze jakis pochlaniacz wilgoci trzeba wrzucic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Tak już jest w P12, ja wymieniam tj. co 15 tys i od kiedy ją mam zawsze tak jest mi to nie przeszkadza już, jedynie co po włączeniu nawiewu na szybę + AC muszę podkręcić temp. bo jest za zimno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 a antyfogi nie pomoga zadne ktos probował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Ja wymieniam 2 razy w roku i nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 mowilem e wymienilem ponad miesiac temu przejechalem dotychczas 800 km i bez wzgledu na filtr czy nowy czy stary jak jest deszczowo tj masakra ostatnio zostawilem z**e z dzieckiem w aucie po czym poszedlem o sklepu na 5 mion wracam a tam kazda szyba zaparowana , nawet zona sie smiala ze wyglada to jakbysmy po imprezie wracali:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 ja wymieniałem w tamtym tygodniu filtr na nowy i jak tylko pada deszcz to szyba jest zaparowana, po prostu ten typ tak ma i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Też 2 razy w roku wymieniam filtr, a i tak paruje nawet na świeżo wymienionym. Od odparowywania szyb najlepsza jest klima. Jak mocno leje nie ma rady i najlepiej wtedy ją włączać. Oczywiście najlepiej zawsze ją zalaczac ale wiadome ceny paliw są teraz zawrotne więc każdy orze jak może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Też 2 razy w roku wymieniam filtr, a i tak paruje nawet na świeżo wymienionym. Od odparowywania szyb najlepsza jest klima. Jak mocno leje nie ma rady i najlepiej wtedy ją włączać. Oczywiście najlepiej zawsze ją zalaczac ale wiadome ceny paliw są teraz zawrotne więc każdy orze jak może. dlatego po zrobieniu 10 tys na benzynie założyłem instalacje gazowa i tak już 130 tys na LPG pomykam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 ja ogolnie zastanawialem sie nad autem z lpg zanim kupilem diesla konkretnie a8 4,2 quattro ale troche sie przestraszylem ze spadek mocy moze mnie spotkac lub cos sie bedzie chrzanic , popytalem ludzi ktorzy jezdza najwiecej - taxiarzy polecali diesla nie jednosłownie ale odradzili mi lpg ponoc nie do kazdego auta mozna dac lpg co wlg mnie chyba jest bzdurą , po jakims czasie spotkalem a8 na lpg na stacji koles bardzo zachwalał nadal sie zastanawiam czy w ten temat nie wdepnąć a co do parowania moze są tam jakies elementy ktore wspomagaja to parowanie moze wilgoc osadza się na tych gąbkach montowanych pod szyba lub elementamiplastikowymi moze one to powodują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 (edytowane) .............. Edytowane 12 Grudnia 2011 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.