Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uklad chlodzenia, dzwine objawy N15


Gość wwl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakze nastalo lato, jezdze na klimie, czasem mi sie grzala klima wiec dolozylem wiatrak do klimy.

Hm niby fajnie, klima sie tak nie grzeje i latwiej chlodzi ale...

Zauwazylem juz wczesniej ale tak mnie to nie gryzlo.

Auto moze nie grzeje sie do czerwonego pola, ale ciagle wiatrak od chlodnicy sie kreci i jak pojezdze troszke po miescie to jak wychodze z auta to bulgocze uklad jak nakrecony.

Na dodatek wywala mi z ukladu plyn az mi na swiatlach ostatnio koles zwrocil uwage.

Powtarzam ze na czerwonym polu nie kojarze wskazowki od temp aby byla choc raz.

Jak ostygnie to stan plynu mam ponizej MIN, dolewalem juz kilka razy ale po tym bulgotaniu znow go ubywa.

Czy to moze byc termostat ze stanal deba ? Panikuje ?

Nie wyglada strasznie groznie ale nie chce przegrzac kiedys silnika.

Slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam radzę Ci to lepiej sprawdzić dokładniej. Nie znam się na tym za bardzo ale jak mi się w końcu silnik zagrzał i wszedł na czewone pole to poszła mi uszczelka pod głowicą (koszty jakieś 1600PLN) Temperatura normalnie powinna się kręcić w okolicach połowy skali a nie przy czerwonym polu. A stan płynu w chłodnicy masz ok? Może to pompa? - u mnie zaczęło się prawdopodobnie od pompy wody, a później to już jak domino.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nigdy nie wchodzi na czerwone, zazwyczaj jest na polowie temp, moze troszke czasem ponad.

Wiesz czarny scenariusz to pompa, poziom plynu jak mowie, dolewam do MAX to przy staniu w korkach tak mi bulgocze uklad ze wylatuje zbiorniczkiem i jego odpowietrzeniem. Ktorys juz raz mam ponizej MIN ale auto mi sie nie grzeje niewiadomo jak.

Narazie traktuje to jako maly alarm a nie usterke, dlatego pytam czy to cos powaznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co niewiem czy Cie to uspokoi czy nie ale miałem doczynienia z takim golfem(ojca)ktory jak miał nawet w polowie miedzy min a max to wywalał a jak miał min to było ok.Temp oczywiscie ok.Do dzis tak ma,golfik smiga,temp ma tez ok.Tyle ze tam nie bulgotało.

Moja Primera na zimnym ma min a na gorącym az pod max!Swoja droga niezle się rozszerza ten płyn chłodniczy co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umyj chłodnicę może przytkana muchami :) przeprowadź eksperyment próbując doprowadzić do bulgotania przy wyłączonej klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebede cie okłamywał ja swoja almera sciaglem z raichiu i nia jechałem po przejechaniu 150 temp skakała nie ze do konca ale po kolejnych 10 km juz dobijałą do konca jak sie okazałło tak jak u ciebie wode wywalało przez zbiornik wyrownawczy jakos dojechalismy ... po przejechaniu 50 km dolewalismy cos koło 0.5-0.7 l wody przymusowy parking zeby nie przegrzac silnika

i

co sie okzazało ze to nie termostat bo juz w niemczech go wyciagnelismy

tylko uszczelka pod głowica wiem bo robiłem to u mechanika

zapłaciłem 200 za robote 50 za plan głowicy i komplet uszczelek po pokrywe zaworow kolektor wydechowy i pod głowice za 110 zl i teraz mam spokoj

takrze jak sie dowie mechanik ze to na łancuchu sprzet to albo ci za*****i cene albo sie nie podejmie zeby rorzadu nie porypac mi mechnik powiedział ze trzeba miec specjalne blokady

 

takrze powodzenia :/// i współczuje bo nerw przez te cholere zjadłem ://

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na to wskazuje ze to jakies lewe powietrze ssie przez uszczelke.

Co dziwne autko nie stracilo na dynamice moim zdaniem.

To jest to co wywnioskowalem po rozmowach i analizy problemu.

Jutro musze sie tym zajac i podjade na wstepne ogledziny tematu.

Mam cicha nadzieje ze to tylko problem z dokreceniem glowicy albo wymiana na nowa uszczelke.

Przy okazji niech sprawdzi stan lancucha.

Napisze jakie beda diagnozy, a jesli ktos ciekawy to dysponuje filmem jak objawia sie to "bulgotanie".

Slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! Metoda prob i kombinacji, zabralem sie sam za dochodzenie czym ma sie to powietrze.

Caly uklad ok, zero wyciekow, syku.

Odpowietrzylem uklad na swoj sposob i drugi dzien jest OK.

Bylem pewny ze uklad nie wymaga odpowietrzania przez to ze w zbiorniczku wyrownawczym jest otwor do tego, a jednak sie mylilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co , ja mam tak samo w swojej almerze. Do tego dochodzi mi problem taki, że jak chodzi klima w upałach to po podwyższeniu się temperatury silnika powyżej połowy skali przestaje ona działać i zamiast lecieć chłodek z nawiewów to leci mi gorące i duszne powietrze.

Z wywalaniem płynu to musze powiedzieć że przytrafia mi się to tak średnio 2-3 razy do roku i nie znam przyczyny. Nawet nie wiem gdzie mi go wywala czy przez zbiornik czy go gdzieś pije ? Nie zauważyłem kiedy to się dzieje. Miewam natomiast czasami takie coś że jak zatrzymuje auto i wyłączam silnik to słysze bulgotanie. Najbardziej wkurza mnie ta klima że się wyłącza i czeka aż spadnie temperatura silnika. Coś jest napewno nie tak jak być powinno i niech nikt nie pisze że ten typ tak ma bo to nie prawda. Nie może byc tak że klima w upały się wyłącza.

 

Pozdrawiam, Yankee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczepie się pod ten temat, w mojej almerze N16 2.2 diesel silnik szybko sie nagrzewa dochodzi do 2/3 wskazówki temperatury i się nie rusza, próbowałem ze znajomym mechanikiem sprawdzić kiedy załączy sie wiatrak od chłodzenia i dłuuugo go gazowaliśmy aż zaskoczył i temperatura wzrosła, czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest napewno nie tak jak być powinno i niech nikt nie pisze że ten typ tak ma bo to nie prawda. Nie może byc tak że klima w upały się wyłącza.

Zgadza się. Coś jest nie tak. Żeby układ chłodzenia + klima w pełni funkcjonowały w pełnym zakresie temperatur - musi być wszystko sprawne na 100%. U Ciebie podejrzewam niewydajne chłodnice (zabrudzenie wewnątrz lub zewnątrz). Przy włączonym AC układ chłodzenia nie wyrabia i się wyłącza AC, bo priorytet ma chłodzenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yankee, U mnie tak samo bylo, zagrzalem auto, wzialem szmatke i odkrecilem kurek w chlodnicy, wypuscilem powietrze z ukladu, zakrecilem i przez 4 dni jest ok.

Mozna tez odpowietrzyc inaczej ale to najprostszy sposob.

Teraz jak jezdze, klima sie nie wylacza, bulgotania nie ma a w korkach czesto stoje.

Jeszcze w wolnym czasie musze umyc chlodnice i to najlepiej dwie bo znajomy mechanik mi wspominal ze w swoim Nissanie kiedys sie spotkal z takim mykiem ze brudne chlodnice sa malo wydajne.

W N15 sie latwo wyjmuje przynjamniej ta od wody a od klimy Karcherem pojade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to chyba się skusze na mycie chłodnicy tylko pytanie czym to zrobić ? Wyjąć całkiem i wsypać do środka jakiegoś świństwa żeby rozpuściło ewentualne osady ? Jakiś kwasek cytrynowy, lapex, ocet, czy tez oryginalny preparat do czyszczenia chłodnic ? A może to olać i tylko pociągnąć z zewnątrz karcherem? Tylko troche się boję że go tym ciśnieniem rozwalę :-) Te lamelki to chyba nie są zbyt mocne żeby je traktowac takim strumieniem wody. Może jakiś płyn kupic na zasadzie aktywnej piany na myjniach żeb te robale porozpuszczac ? Macie jakąś sprawdzoną metode jak tę całą operacje przeprowadzić jak najmniej boleśnie i najskuteczniej?

Nawiasem mówiąc to która chłodnica jest która w mojej N15 HB ? Ta do której sa wentylatory przykręcone (wewnętrzna) to jest od klimy czy z silnika ?

 

 

Pozdrawiam, Yankee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieksza, ta z wiatrakami jest od silnika a ta mniejsza blizej grilla od klimy.

Latwo poznac po przewodach.

Mysle ze mycie z zewnatrz nie uszkodzi karcherem jesli nie ma mocy aby lakier z auta zrywac.

A mycie to jak piszesz najlepiej jakims srodkiem skoncentrowanym jak maja na myjniach, nawet Ludwik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...