Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Pęknięty pierścień ABS


Gość waldiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Pękł mi w mojej P11.114 pierścień ABS na przegubie. W związku z tym mam pytanie, czy opłaca się wymienić sam pierścień, czy trzeba wymienić cały przegub, gdzie można dostać sam pierścień, czy taką operację mogę wykmonać sam w garażu bez specjalistycznych narzędzi, czy po wymianie przegubu trzeba ustawiać zbieżność? Dziek wszystkim za zainteresowanie się moim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kilka wyjść. Nissan nie oferuje samego pierścienia, możesz nabyć cały przegub - przeszło 1000 PLNów. Można nabyć pierścień na zamiennikach - JC, czy InterCars - około 100 PLNów, dokładnie nie jestem w temacie. Albo zakupić na używkach przegub z pierścieniem - tu już cena zależy od popyt - podaż i kaprysu handlarza, ale chyba w 300 PLNach powinieneś się zmieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zakupić na używkach przegub z pierścieniem - tu już cena zależy od popyt - podaż i kaprysu handlarza, ale chyba w 300 PLNach powinieneś się zmieścić.

 

Nie wiem czy nie palne glupstwa, ale mowicie o przegubie zewn. prawda? Ostatnio kupilem nowy HDK za 175pln. Wydaje mi sie ze to jeden z lepszych zamiennikow przegubow... Ale moze w ogole sie nie znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zamuwiłem przegub bo stary coś delikatnie zaczyna sie odzywać, tylko ja nie mam ABS-u koszt 140 zł. dzis zamuwiłem i dzisiaj po południu juz ma być, nie wiem czy dobrze zrobiłem bo jest droższy za 205 zł ale tego nie wziołem, nie wiem kto jest producentem.

Tobie rzdzę to samo kup nowy i po problemie nie kombinuj z pierścieniem chyba nie warto.

 

[ Dodano: Pią 17 Sie, 2007 12:57 ]

Aha koszt w Sanoku wymiany to 50 zł--pytałem, też miałem sam zmieniać ale się nie opłaca.

Takie moje zdanie?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub to max 200pln zamiennik, polecam nipparts - nie wiem jak Nissan, ale honda je pakuje do samochodów w oryginale. Wymiana nie jest jakaś strasznie trudna, problem może być jedynie z odkręceniem dużej śruby z przegubu, dobrze się zaopatrzyć w jakąś rurkę żeby przedłużyć ramię klucza, i wybiciem końcówki drążka ze zwrotnicy - przydaje się ściągacz. W zakładzie zrobią Ci to pewnie za ok 50 do 100 zł. Zbieżności nie trzeba ustawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem po naprawie pzregubu w warsztacie. Dobrze, że sam nie brałem się za wymianę. Okazało się, że przegub w mojej primerce ma 23 zęby wewnętrzne. W sklepach do dostania są przeguby z 22 zębami. W warsztacie przełożyli mi pierścień ABS z nowego przegubu na stary. W rezultacie został mi nowy przegub bez pierścienia ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Żeby nie zakładać nowego tematu to zadam pytanko tutaj (używałem szukajki jednak nie znalazłem odp)

Otoż jestem nowym posiadaczem Primerki i odkąd ją kupiłem zauważyłem że nawet przy delikatnym hamowaniu wlącza mi sie abs ( a nie powinien bo kola jeszcze nie blokuje). Po wejściu pod samochód zuważyłem że mam pękniety w prawym przednik kole ten zębaty pierścień- czy on może być przyczyną tej sytuacji??miedzy ząbkami gdzie jest pękniecie jest teraz większa szpara i moze to ona sygnalizuje wlączenie absu??kontrolka mi sie nie zaświeca. Pytam bo nie chce niepotrzebnie wykręcać czujników czy wymieniać innych części. Nie byłem z tym jeszcze u żadnego mechanika tylko pytam Was. Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

ZaMi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZaMi, na 100% to wina pierścieni.

PS. wpisz sobie w wyszukiwarkę w prawym dolnym rogu ekranu to słowo:

pier*cie* - poczytasz sobie troszkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jestem po naprawie pzregubu w warsztacie. Dobrze, że sam nie brałem się za wymianę. Okazało się, że przegub w mojej primerce ma 23 zęby wewnętrzne. W sklepach do dostania są przeguby z 22 zębami. W warsztacie przełożyli mi pierścień ABS z nowego przegubu na stary. W rezultacie został mi nowy przegub bez pierścienia ABS.

 

Kolego miałem ten sam problem. Wszystkie przeguby do p11 mają 22 zęby wewnętrzne. Znalazłem taki przegub z 23 zębami z nissana primery p12. Jak będziesz w przyszłości zamawiał przegu to do p12 1.6 lub 1.8 benzyna ilość zębów zewnętrznych 27 wewnętrznych 23 ilość zębów na pierścieniu ABS 44. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podłączam się... Czy pęknięty pierścień może dawać efekty w postaci załączania się pompy ABSu podczas powolnej jazdy po nierównej nawierzchni bez hamowania? Po prostu jadę i słyszę pompę na dziurach, ale nie zawsze.

Wiem, że pierścień jest na 100% pęknięty, mechanik potwierdził moje domysły, kwestia tylko tych dziur, bo przy hamowaniu się odzywa i o tym wiem, że tak bywa, ale z tą jazdą po nierównej nawierzchni to trochę dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się... Czy pęknięty pierścień może dawać efekty w postaci załączania się pompy ABSu podczas powolnej jazdy po nierównej nawierzchni bez hamowania? Po prostu jadę i słyszę pompę na dziurach, ale nie zawsze.Wiem, że pierścień jest na 100% pęknięty, mechanik potwierdził moje domysły, kwestia tylko tych dziur, bo przy hamowaniu się odzywa i o tym wiem, że tak bywa, ale z tą jazdą po nierównej nawierzchni to trochę dziwne...

Witam!!!!!

U mnie też pompę było słychać na dziurach. Wymieniłem przegub i sprawa załatwiona. Sprawdź tylko ilość zębów na półosi, aby kupić pasujący przegub. Liczba zębów na półosi jest 32, lub tak jak u mnie 23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zębami to wiem właśnie, tak jak wstępnie patrzyłem do katalogu powinienem mieć przegub z 32-ma zębami, ale dla pewności i tak sprawdzę ile faktycznie jest.

A sam ABS chyba działa, ale teraz, w lecie to jeszcze nie udało mi się go włączyć. Objawy pęknięcia to ta pompa na dziurach i do tego przy hamowaniu lekkim słyszę i czuję chrobotanie na pedale hamulca. Mechanik niby mówi, że jeszcze nie trzeba ale mnie to wkurza więc pewnie niedługo się zdecyduję na robotę.

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...