Gość walijczyk Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Od pewnego czasu mam problem ze swoja Micrą SQ10/ silnik M12S (przebieg 101tys. mil) *jest to wer. kanadyjska z 1992r. Mniej wiecej przed 2 -oma tyg. jadąc na 4-ym biegu nagle silnik zaczął tracic moc zmieniłem bieg ale dalej było to samo..więc przygazowałem (wczesniej tankowałem i myslałem ze moze cos z paliwem ) o dziwo pomogło i dalej pojechał normalnie .. po ok.10 milach sytuacja sie powtórzłą.. i zaczeła rosnąc temperatura ... zjechałem na parking. Kiedy podniosłem maskę zauwazyłem - odłaczony cienki przewód podcisnienia idacy pod filtr powietrza ( od termostatu ? jest chyba na rozdzielaczu odchodzi przewód podcisnienia który sie potem rozdziela na dwa:1-y idzie do gaznika 2-i idzie pod filtr powietrza i "ogrzewa" ? bimetal umieszczony w filtrze powietrza) kapała z niego gorąca woda - gotowała mi sie woda w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym odczekałem chwilę dolałem nowej wody,i ruszyłem dalej..jadąc *zauważyłem ze z rury wydech. leci biały dym *silnie grzeje sie silnik ..widac na wskazniku *co dziwne brak objawów zmydlenia OLEJU jest normalny Kiedy dojechałe do domu : - uzupełniłem płyn chłodzenia ok.2litry *pomyslałem moze jak ten węzyk podcis. sie odłaczył , przez niego wykapała cała woda bowiem poprzedniego dnia jechałe ok.100mil jednak nastepnego dnia sytuacja sie powtórzyła - nie było objawów spadku mocy..(jazda po miescie i krótkie dystanse) ale woda sie gotuje widac jak podniosę maskę.. i jej ubywa! Co może być przyczyną UBYTKU wody/ jej gotowania : - termostat ze sie nie otwiera i wyrzuca przez korek chłodnicy *zauwazyłem ze mam wode w lewym reflektorze wewnątrz - uszczelka pod głowica objaw: biały dym, ubytek wody z układu, jednak brak śladów wody w oleju - coś z pompą wodną czy tak mozna sprawdzić: jak auto jest zimne odkręć korech chłodnicy zakryj go szczelnie ręką i niech ktoś odpali - jeśli zaczni nzrastać ciśnienie pod twoją dłonią ( praktycznie odrazu po odpaleniu) to masz uszczalke do wymiany - jeśli ciśnienie w układzie nie narośnie- tak po czasie około 40 sekund - minuty to wszystko powinno być ok i zostają do sprawdzenie jedynie wyciek pozdrawiam wszystkich uzytkowników tego autka *b.wdzieczne ,ekonomiczne pali ok.5l/60mil (100km) kiedy jadę 65-75mil/h no problem with parking Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 stawiam na uszczelkę pod głowicą :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Witaj walijczyk Otóż ja ostatnio w swoim bolidzie też miałem takie objawy jak u Ciebie, i była to uszkodzona uszczelką pod głowicą. Co do oleju, to właśnie był czyściutki jak kryształ, zero oznak wody w nim. Jeśli chcesz sobie szybko sprawdzić czy to uszczelka, to wykręć świece i looknij do cylindrów. U mnie jeden robił za akwarium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Tu nie ma co stawiać, to poprostu uszczelka pod głowicą, i głowica do planowania jak ci się auto przegrzało porządnie. Tylko uważaj jaką kupujesz uszczelke, żeby była orginalna bo jak kupisz jakieś badziewie to wydmucha i praca pójdzie na marne. Tylko jak będziesz planować głowice, nie daj się namówić na planowanie zaworów, bo to za duze koszty i nie potrzebny wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Tylko uważaj jaką kupujesz uszczelke, żeby była orginalna bo jak kupisz jakieś badziewie to wydmucha i praca pójdzie na marne. jakiej firmy to oryginalna i ile kosztuje? pytam z ciekawości bo już od 2 lat zabieram się za wymianę uszczelki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ebdik Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Ja miałem to samo w K10 (uszczelka pod głowicą) tylko ze u mnie wymieniała sobie wode z chlodnicy z olejem i konieczny był szlif glowicy!!! Mowisz ze nie masz jeszcze mydła w oleju - to zrób tą uszczelkę jak najszybciej poki jeszcze nie zaczął "mieszać oleju z wodą" [ Dodano: Sob 18 Sie, 2007 16:01 ] Ja miałem to samo w K10 (uszczelka pod głowicą) tylko ze u mnie wymieniała sobie wode z chlodnicy z olejem i konieczny był szlif glowicy!!! Mowisz ze nie masz jeszcze mydła w oleju - to zrób tą uszczelkę jak najszybciej poki jeszcze nie zaczął "mieszać oleju z wodą" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 LeXaN, Dobra uszczelka do twojej micry 1.2 motor moge załatwić za 78zł, tyle że to jest ta lepsza uszczelka, często znajomy montował ją w swoich warsztatach i nikt nie przyszedł z gwarancją. Jeszcze jest uszczelka po 103zł ale to już myśle że jest niepotrzebne didatkowe 20zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 no i dzisiaj z samego rana strzelił mi wąż górny z chłodnicy : - na szybciora żeby z pracy przyjechać do domu kupiłem jakiś z fiata cinqeciento i po małym docięciu jako tako pasuje; stary był cały sparciały i przy ściskaniu "chrupał" i dzielił się na kawałki teraz pozostaje mi obserwacja poziomu płynu w chłodnicy i temperatury bo nie wiem czy mi już całkiem nie poszła uszczelka pod głowicą... :027: Pablo_Snk jakiej firmy jest ta twoja dobra uszczelka bo jak mi strzeli to nie będę ci d... zawracał tylko pójdę piechotą do sklepu i zamówię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 LeXaN, ja ostatnio wymieniałem takową uszczelkę. Zakupiłem Tokei (75pln). Narazie autko buja jak złe i nie widać żadnych podejrzanych symptomów. Uszczelka jest jedną z tych droższych, jakie miałem do wyboru, droższa była KP-Japan (127pln). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walijczyk Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Dzieki wszystkim za pomoc...już działa -wymieniłem uszczelkę (obyło się bez planowania) musiałem dobrze wyczyscić obie powierzchnie *jakas podróba oczywiscie z napisem" Made in UK" 14funtów --dla spokoju sumienia wymieniłem także termostat (7 funtów) - wymieniłem takze jeden wąz od chłodnicy górny spękany wskazówka na poł.skali, nie gotuje sie brak przecieków potem zgodnie z sugestią dociągne sruby po 300 milach.. Pozdrawiam p.s przymierzam sie do zakupu Nissan Micra Vibe / 1996 przebieg 91k mil (mieszkam w UK) silnik 998cc 16V skrzynia manualna 5biegów miałem jazdę próbną ..rewelacja jak mawiaja "v.good runner" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 u mnie też kiedyś tak było owszem głowica byłą do splanowannia, i maiałem olej w chłodnicy :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.