Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Układ chłodzenia


Gość data007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ma taki problem a mianowicie wentylator nie zalacza mi sie

na chlodnicy po znalezieniu gdzie jest czujnik odpowiedajacy za

zalaczenie tegoz wentylatora i zwarciu na wtyczce dalej glucha cisza.

Sprawdzilem bezpieczniki w komorze silnika sa ok tez przekaznik.

Pozostawilem autko na wolnych obrotach a temp.sobie myka na maxa

po wylaczeniu spada ,podaczas jazdy utrzymuje sie w polowie wskaznika.

Co robic ,czy ktos mail ten sam problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo_Snk, możesz jaśniej? jak kolejność podłączenia może wpłynąć na spalenie wentylatora?

 

po znalezieniu gdzie jest czujnik odpowiedajacy za

zalaczenie tegoz wentylatora i zwarciu na wtyczce dalej glucha cisza.

Nie słychać nawet przekaźnika wentylatora, jak stuka przy przełączeniu? To w takim razie przekaźnik padł lub jego obwód sterujący nie dostaje zasilania.

Zamiast podłączać wentylator do aku możesz zewrzeć obwód wykonawczy przekaźnika, czyli po prostu zewrzeć te dwa styki, które styka normalnie przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lepiej mieć nawyk właczania najpierw plus a potem minus :) tak to już mam. Ale jak podczepisz najpierw minus a potem plus to B12, dalej będzie kręcił się w tą samą strone, natomiast jakbyśmy wogóle bieguny pomylili to by się kręciło w drugą strone. Mi chodzi o to, że jak podczepiasz to zrobić to stanowczo, bez żadnego ruszania rękami po klamrach, gdyż istra pójdzie na wentylator i spalony wiatrak, chociaz nie wiem czy tak wrażliwy jest ten wiatrak na lekkie zwarcie.

Co do elektryki nie ma zabawy, trzeba zrobić solidnie, bo potem 1kg gasnica nam nie starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

data007, miałem taki problem w micrze k11 1,3 98 rok po lifcie.sprawdziłem cały obwód zasilania wentylatora i znalazłem usterkę. wentylator na krótko - sprawny. czujnik miernikiem (omomierzem) - sprawny ( po zagrzaniu silnika obwód czujnika zamknął się), zamiast przekaznika włożyłem mostek - działa. okazało się że w podstawie bezpiecznika pękła plastikowa blokada trzymająca konektor w podstawie. konektor nie mając blokady wypadł/ zsunął sie i nie dotykał styku przekażnika. naprawa polegała na zamontowaniu mocniejszego/masywniejszego konektora . samo usunięcie usterki trwało 10 min, znalezienie znacznie dłużej ( dostęp do czujnika).

aaaaa w micrze po lifcie czujnik daje sygnał do kompa a komp dopiero na przekaznik. sprawdzone na 100 %.próbowałem jechac ze zdjętym przewodem z czujnika ( zamiast czujnika włożyłem mostek). silnik miał tylko wolne obroty i swieciła sie kontrolka usterki silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...