mareq Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Wiem że o uszczelce było pisane dużo ale głownie o objawach a nie o wymianie. Dlatego postanowiłem założyć ten temat. Co do diagnozy, raczej nie mam wątpliwości. Ze zbiorniczka wyrównawczego zniknął prawie cały płyn. Ten który został jest mętny i tłusty. Na tej odmie przy filtrze powietrza pojawił się diały nalot. Objawy pojawiły się niedawno więc jest to początkowy etap. Na razie jeżdżę ale bardzo delikatnie. Bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się dopiero gdy mocniej przegazuję. Takze nie ma chyba co zwlekać... Mam zamiar sam się za to zabrać. Mam narzędzia i warunki. Pojęcia też trochę ale są też obawy. Mam jednak kilka pytań: -Na co zwrócić szczególną uwagę i w co się zaopatrzeć przed rozebraniem? I czy wogóle warto się samemu za to zabierać? Nie mam jakoś zaufania do mechaników i boję się że mi ktoś narobi więcej szkody niż pożytku... -Wybrać oryginalną uszczelkę (360zł- trochę drogo- ASO białystok)czy znacie może namiary na jakiś dobry produkt do 150 zł? -Będę potrzebował klucza dynamometrycznego czy wystarczy na wyczucie? -Czy trzeba a jeśli tak to jak zabezpieczyć wałki rozrządu przed przekręceniem? -Czy koło pośredniczące rozrządu jest zamocowane na bloku czy w głowicy bo obawiam się z nim problemów? Przy okazji wymienię też górny łańcuszek bo już jest troszeczkę wyciągnięty. W Aso powiedzieli mi dzisiaj 203 zł- sporo ale nie chcę się ładować w jakieś podróby. Jakby komuś przyszła do głowy jakaś dobra rada to niech pisze bo pewnie o wielu rzeczach zapomniałem. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 -Będę potrzebował klucza dynamometrycznego czy wystarczy na wyczucie? Po twoich pytaniach śmiem twierdzić, że raczej nie będziesz miał wyczucia do dokręcenia głowicy bez dynamometru. Raczej wskazana praktyka. Czy trzeba a jeśli tak to jak zabezpieczyć wałki rozrządu przed przekręceniem? Nie za bardzo mogę zaskoczyć o co chodzi. Czy koło pośredniczące rozrządu jest zamocowane na bloku czy w głowicy bo obawiam się z nim problemów? Do głowicy. Wykręcasz śrubę, a koło z dolnym łańcuchem zostaje. -Wybrać oryginalną uszczelkę (360zł- trochę drogo- ASO białystok) Możesz polecieć z zamiennikiem. W dizelkach trochę strach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 1 Do dokręcenia napewno klucz dynamometryczny będziesz potrzebował 2 Ja w Inter Cars zapłaciłem za b. dobrą Erling zapłaciłem 100zł a nie kupuj czasem szajsowatej Takomy 3 Wałki musisz zdemątować żeby się do śrub głowicy dostać więc tylko tak samo wszystko założyć 4 Jedynie pilnuj żeby się dolny łańcuch nie zluzował bo ci przeskoczy np. o jeden ząbek czego nie da się zauwazyć i d*pa najlepiej żeby był cały czas lekko naprężony 5 No i obowiązkowo splanój głowice śmielej niż samo zabielenie nawet o 1mm 6 tak jak napisał B12 śrube wykręcasz koło zostaje z dolnym łancuchem 7 obowiąskowo napinacz łańcucha też wymień tyle na szybko przyszło mi do głowy i spoko dasz rade jak masz troche smykałki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Dzięki za rady. Najbardziej obawiam się przestawienia rozrządu. Jak koło pośredniczące będzie latać luzem to trzeba niesamowicie uważać. Co do planowania to oczywiście będę robił. W zakładzie razem z wymianą uszczelniaczy powiedzieli mi 100zł. Ciekawe ile kosztuje komplet uszczelniaczy w serwisie. Jak niewiele to wezmę oryginały. ps. właśnie zadzwoniłem do inter cars i mają uszczelkę ERLING za 79 zł. Warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Ciekawe ile kosztuje komplet uszczelniaczy w serwisie. Jak niewiele to wezmę oryginały. ps. właśnie zadzwoniłem do inter cars i mają uszczelkę ERLING za 79 zł. Warto? W Inter Cars płaciłem 4.5 zł za 1szt uszczelniacza A 79zł za Erling to b.dobra cena i uszczelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 W Inter Cars płaciłem 4.5 zł za 1szt uszczelniacza A 79zł za Erling to b.dobra cena i uszczelka Ok Kupuję tą uszczelkę a uszczelniacze w INTER CARS są po 3,50 za sztukę więc wezmę komplet. W serwisie powiedzieli 20 zł za sztukę- szok. Natomiast uszczelniacz Erling kosztuje 15 za sztukę. Mam nadzieję że te po 3,50 nie będą gorsze od moich szesnastoletnich oryginałów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Natomiast uszczelniacz Erling kosztuje 15 za sztukę. Mam nadzieję że te po 3,50 nie będą gorsze od moich szesnastoletnich oryginałów Tych po 3.5zł nie można być pewnym :/ A gdzie ci proponowali Erlingi po 15 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Tych po 3.5zł nie można być pewnym A gdzie ci proponowali Erlingi po 15 No właśnie. Troche sie obawiam. W innym sklepie były jakieś po 4 złote. A te erlingi w INTER CARS proponują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.