yahu Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 czy po wymianie sondy lambda trzeba coś resetować (kompa od gazu lub benzyny). z góry dziękuję za odpowiedź. bo właśnie jutro będę miał zmienianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Wg mnie nie trzeba o ile nie wyświetla błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wiedziu Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 ile dales za sonde? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Ja kupowałem właśnie nową. Uniwersalna bocha trzy przewodowa kosztowała mnie 169zł. Nie restartowałem komputera myślę że nie trzeba ale jak by trzeba to niech ktoś napisze to zresetuje :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wiedziu Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Ja kupowałem właśnie nową. Uniwersalna bocha trzy przewodowa kosztowała mnie 169zł.Nie restartowałem komputera myślę że nie trzeba ale jak by trzeba to niech ktoś napisze to zresetuje :diabel: gdzie kupiłeś tą sondę za 169zł uniwersalną bosha? mogę prosić jakiś namiar? kurde Ty masz P11 :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahu Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 kupiłem oryginalną NGK. cena to 440 zł. samochód jak nowo narodzony ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybek Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 ja ostatnio kupilem uniwersalna ngk jednoprzewodowa z przesylka dalem 55 zl. sonda smiga lepiej niz poprzednia bosch-owska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Dzisiaj wymieniona, trzy przewody - zamiennik Boscha 200 pln Auto odżyło. Kompa wypadało by resetnać. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 też nie dawno wymieniałem. na Uniwersalną NGK, cena 130zł (po rabacie w AD) Ustawiałem gaz bo troche sie wskazania zmieniły, ale nie wiele, minimalna korekta. Kompa też resetowałem bo to nie wielki problem w sumie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mloody82 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 A jak sprawdzić czy sonda działa poprawnie, zauważyłem że jak rozłączę złącze to wielkiej różnicy nie ma. Można sprawdzić zwykłym miernikiem. Mam sondę 3 przewodową, 16 na wtrysku. Wielkie dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A jak sprawdzić czy sonda działa poprawnie, zauważyłem że jak rozłączę złącze to wielkiej różnicy nie ma. Można sprawdzić zwykłym miernikiem. Mam sondę 3 przewodową, 16 na wtrysku. Wielkie dzięki za info. jesli nie masz gazu to rozpięcie kostki od sondy powinno spowodować zaświecenie kontrolki CHECK ENGINE na desce. Jeśli masz gaz i emulator to nie zaświeci. Najlepiej sprawdzić oscyloskopem lub nawet najprostszym miernikiem . Wpinasz się w przewód sygnałowy a drugą końcówkę dajesz do masy samochodu. Powinno falować między 0.2 a 1V. Jeśli pokazuje cały czas 0 lub więcej niż 1V to coś jest z nią nie tak. Jeśli nie faluje to ciężko powiedzieć. Może też być uwalona, a może (tak jak w moim przypadku) po prostu pokazywać np. cały czas ubogo bo taka jest mieszanka, ale to już wyczaisz. Jeśli mieszanka nie będzie się zmieniać zagnieć przewód paliwowy doprowadzający paliwo aby troche przydusić silnik (lub od gazu jeśli taki posiadasz) - powinna zacząć pokazywać. Oznaczać to będzie że mieszanka jest niepoprawna i taką wskazuje sonda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mloody82 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A jak sprawdzić czy sonda działa poprawnie, zauważyłem że jak rozłączę złącze to wielkiej różnicy nie ma. Można sprawdzić zwykłym miernikiem. Mam sondę 3 przewodową, 16 na wtrysku. Wielkie dzięki za info. jesli nie masz gazu to rozpięcie kostki od sondy powinno spowodować zaświecenie kontrolki CHECK ENGINE na desce. Jeśli masz gaz i emulator to nie zaświeci. Najlepiej sprawdzić oscyloskopem lub nawet najprostszym miernikiem . Wpinasz się w przewód sygnałowy a drugą końcówkę dajesz do masy samochodu. Powinno falować między 0.2 a 1V. Jeśli pokazuje cały czas 0 lub więcej niż 1V to coś jest z nią nie tak. Jeśli nie faluje to ciężko powiedzieć. Może też być uwalona, a może (tak jak w moim przypadku) po prostu pokazywać np. cały czas ubogo bo taka jest mieszanka, ale to już wyczaisz. Jeśli mieszanka nie będzie się zmieniać zagnieć przewód paliwowy doprowadzający paliwo aby troche przydusić silnik (lub od gazu jeśli taki posiadasz) - powinna zacząć pokazywać. Oznaczać to będzie że mieszanka jest niepoprawna i taką wskazuje sonda. Wielkie dzięki sprawdzę sobie jeszcze dziś te napięcia, ja mam autko bez gazu i jak odepnę sondę nic się nie świeci na desce. Ale może dlatego że ja mam 100nx i u mnie jest inaczej . Rozumiem że przewód sterujący to czarny kabelek, a do czego służą pozostałe 2 białe przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 dwa pozostałe służą do ogzewania sondy, aby szybciej zaczeła pokazywać musi się zagrzać, więc żeby nie czekać aż ogrzeją ją spaliny ma elektryczna grzalke. Kable sa dwa takie same jednym plynie plus drugim minus, ale nie ma znaczenia ktory jest ktory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mloody82 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Dziś sprawdzałem sondę i wydaje mi się że jest walnięta, ale jeszcze mam jedno pytanko czy jak odłączę kostkę od sondy to dopiero mam sprawdzać napięcia jakie w niej płyną, czy muszę przerwać czarny kabelek ?? Teraz sprawdzałem na rozłączonej i napięcia były różne czasem 2.00 V a czasem 0.00 lecz większość to około 0,40-0,50 V czyli w normie jakiej podawaliście. I jeszcze jedna sprawa która mnie ciekawi - dodając gazu napięcie malało - tak ma być ?? Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i rozjaśnienie tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 sprawdzać możesz na wypiętej, możesz też sprawdzać na wpiętej. Jeśli jednak na wypiętej, pamiętaj że musi byc ciepły silnik, gdyż zimna sonda nie pokazuje właściwie, a rozpinając kostkę odłączasz grzałkę. Napięcie mogło maleć po dodawaniu gazu, a po odpuszczeniu powinno zacząć znowu falować. Zastanawiam sie czy po dodaniu gazu nie powinno rosnąć, ale moge sie już mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mloody82 Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 I tak sprawdziłem i na wypiętej i na podłączonej i myślę jednak że na pewno jest do wymiany, powinna działać płynnie i napięcia powinny się zmieniać a z moją sondą jest tak że większość mierzonego czasu pokazywała tylko 0,02 czyli za mało. I tu następne pytanie jaką sondę kupić, 3 przewodową ale czy można uniwersalną ?? Czy raczej oryginalną lecz taka będzie pewnie droga. Proszę o porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 u mnie było dokładnie tak samo, ale okazało się że to silnik krokowy źle sterował i sonda pokazywała dobrze. Ja mam uniwersalną NGK (fabrycznie była boschowska) Ładnie śmiga, i trudno inną kupić. Zamiennik właściwie ma tylko zarobioną wtyczkę. Kupowałem w AD po zniżce jaką mam. NGK 130zł Bosch 100zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mloody82 Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 u mnie było dokładnie tak samo, ale okazało się że to silnik krokowy źle sterował i sonda pokazywała dobrze. Czyli może najpierw sprawdzę silnik krokowy ?? Bo po co wydawać 100 zł na sondę jak będzie dobra. Jak sprawdziłeś ten silnik krokowy, i czy w ogóle ja taki posiadam w swoim nissanie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 jaki masz silnik? GA16DS ? tutaj nie wiem, coś steruje wolnymi obrotami ale musisz poszukać, jak masz GA16DE to na pewno masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mloody82 Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Ja ma GA16DE czyli lepiej sprawdzę ten silniczek, gdzie go szukać, i jak u Ciebie objawiały się usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 trzeba zdemontować filtr powietrza i cały ten gardziel na kolektorze, jest z tym troche roboty. Najlepiej sprawdzić - zapytać kogoś w jakimś warsztacie albo ASO, dobrze było by żeby Ci wpieli consulta - pokazywac bedzie prace krokowca, bo szkoda to rozbierać, można popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mloody82 Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 trzeba zdemontować filtr powietrza i cały ten gardziel na kolektorze, jest z tym troche roboty. Czyli raczej samemu nie da rady sprawdzić tego silniczka, szkoda bo tak naprawdę nie wiem gdzie się udać z tym fantem. Do elektryka, piszesz żeby mi coś podłączyli, ja pierwszy raz słyszę o takim urządzeniu Bo na własną rękę nie da się zdiagnozować tego silniczka ?? chociażby wstępnie, żeby można było dowiedzieć się czy muszę kupić sondę czy jednak silniczek krokowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Czyli raczej samemu nie da rady sprawdzić tego silniczka, szkoda bo tak naprawdę nie wiem gdzie się udać z tym fantem. Do elektryka, piszesz żeby mi coś podłączyli, ja pierwszy raz słyszę o takim urządzeniu Bo na własną rękę nie da się zdiagnozować tego silniczka ?? chociażby wstępnie, żeby można było dowiedzieć się czy muszę kupić sondę czy jednak silniczek krokowy. Consult to komputer do nissana, tylko w ASO go mają. Jeśli nie masz problemów z obrotami, nie falują nie spadają - na niskich obrotach to można tego nie ruszać. - Aha ;-) Z Sondą się troche pomęczysz ;-) żeby wyjąć starą musiałem ją zniszczyć. Poszukaj tutaj na forum informacji o krokowcu, ktoś kiedyś wrzucał fotki z tego jak sie do niego dostać, ja też kiedyś opisywałem to gdzieś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mloody82 Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Jeśli nie masz problemów z obrotami, nie falują nie spadają - na niskich obrotach to można tego nie ruszać. Właśnie mam małe problemy na wolnych obrotach, faluje tylko wtedy jak wciskam np: stop albo jak daje na ful muzykę - wtedy obroty spadają, gdy odpuszczam pedał hamulca obroty wracają do 800 i nie falują same z siebie. I właśnie nie wiadomo czy sonda czy silniczek - wiem na pewno że sonda pokazuje głupoty. Zaraz poszperam na forum i zobaczę czy dam radę samemu ocenić stan silniczka krokowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj_opornik Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 To że ci spadają na hamulcu to nic dziwnego, zubaża sie poprostu mieszanka powietrzem z serwa. Ja w ten sposób w swej zagazowanej skodzie utrzymywałem wolne obroty w końcowej fazie nagrzewania silnika. Miała wtedy za bogato więc stojąc na światłach pompowałem stopem przywracając wolne dodatkowym powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.