Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] wymiana sondy lambda


yahu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy po wymianie sondy lambda trzeba coś resetować (kompa od gazu lub benzyny). z góry dziękuję za odpowiedź. bo właśnie jutro będę miał zmienianą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem właśnie nową. Uniwersalna bocha trzy przewodowa kosztowała mnie 169zł.

Nie restartowałem komputera myślę że nie trzeba ale jak by trzeba to niech ktoś napisze to zresetuje :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Ja kupowałem właśnie nową. Uniwersalna bocha trzy przewodowa kosztowała mnie 169zł.

Nie restartowałem komputera myślę że nie trzeba ale jak by trzeba to niech ktoś napisze to zresetuje :diabel:

 

gdzie kupiłeś tą sondę za 169zł uniwersalną bosha? mogę prosić jakiś namiar? kurde Ty masz P11 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nie dawno wymieniałem. na Uniwersalną NGK, cena 130zł (po rabacie w AD)

Ustawiałem gaz bo troche sie wskazania zmieniły, ale nie wiele, minimalna korekta.

Kompa też resetowałem bo to nie wielki problem w sumie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak sprawdzić czy sonda działa poprawnie, zauważyłem że jak rozłączę złącze to wielkiej różnicy nie ma. Można sprawdzić zwykłym miernikiem. Mam sondę 3 przewodową, 16 na wtrysku. Wielkie dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić czy sonda działa poprawnie, zauważyłem że jak rozłączę złącze to wielkiej różnicy nie ma. Można sprawdzić zwykłym miernikiem. Mam sondę 3 przewodową, 16 na wtrysku. Wielkie dzięki za info.

 

jesli nie masz gazu to rozpięcie kostki od sondy powinno spowodować zaświecenie kontrolki CHECK ENGINE na desce. Jeśli masz gaz i emulator to nie zaświeci.

 

Najlepiej sprawdzić oscyloskopem lub nawet najprostszym miernikiem .

 

Wpinasz się w przewód sygnałowy a drugą końcówkę dajesz do masy samochodu. Powinno falować między 0.2 a 1V. Jeśli pokazuje cały czas 0 lub więcej niż 1V to coś jest z nią nie tak.

Jeśli nie faluje to ciężko powiedzieć. Może też być uwalona, a może (tak jak w moim przypadku) po prostu pokazywać np. cały czas ubogo bo taka jest mieszanka, ale to już wyczaisz. Jeśli mieszanka nie będzie się zmieniać zagnieć przewód paliwowy doprowadzający paliwo aby troche przydusić silnik (lub od gazu jeśli taki posiadasz) - powinna zacząć pokazywać. Oznaczać to będzie że mieszanka jest niepoprawna i taką wskazuje sonda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić czy sonda działa poprawnie, zauważyłem że jak rozłączę złącze to wielkiej różnicy nie ma. Można sprawdzić zwykłym miernikiem. Mam sondę 3 przewodową, 16 na wtrysku. Wielkie dzięki za info.

 

jesli nie masz gazu to rozpięcie kostki od sondy powinno spowodować zaświecenie kontrolki CHECK ENGINE na desce. Jeśli masz gaz i emulator to nie zaświeci.

 

Najlepiej sprawdzić oscyloskopem lub nawet najprostszym miernikiem .

 

Wpinasz się w przewód sygnałowy a drugą końcówkę dajesz do masy samochodu. Powinno falować między 0.2 a 1V. Jeśli pokazuje cały czas 0 lub więcej niż 1V to coś jest z nią nie tak.

Jeśli nie faluje to ciężko powiedzieć. Może też być uwalona, a może (tak jak w moim przypadku) po prostu pokazywać np. cały czas ubogo bo taka jest mieszanka, ale to już wyczaisz. Jeśli mieszanka nie będzie się zmieniać zagnieć przewód paliwowy doprowadzający paliwo aby troche przydusić silnik (lub od gazu jeśli taki posiadasz) - powinna zacząć pokazywać. Oznaczać to będzie że mieszanka jest niepoprawna i taką wskazuje sonda.

 

 

Wielkie dzięki sprawdzę sobie jeszcze dziś te napięcia, ja mam autko bez gazu i jak odepnę sondę nic się nie świeci na desce. Ale może dlatego że ja mam 100nx i u mnie jest inaczej :).

Rozumiem że przewód sterujący to czarny kabelek, a do czego służą pozostałe 2 białe przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa pozostałe służą do ogzewania sondy, aby szybciej zaczeła pokazywać musi się zagrzać, więc żeby nie czekać aż ogrzeją ją spaliny ma elektryczna grzalke. Kable sa dwa takie same jednym plynie plus drugim minus, ale nie ma znaczenia ktory jest ktory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem sondę i wydaje mi się że jest walnięta, ale jeszcze mam jedno pytanko czy jak odłączę kostkę od sondy to dopiero mam sprawdzać napięcia jakie w niej płyną, czy muszę przerwać czarny kabelek ?? Teraz sprawdzałem na rozłączonej i napięcia były różne czasem 2.00 V a czasem 0.00 lecz większość to około 0,40-0,50 V czyli w normie jakiej podawaliście.

I jeszcze jedna sprawa która mnie ciekawi - dodając gazu napięcie malało - tak ma być ??

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i rozjaśnienie tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzać możesz na wypiętej, możesz też sprawdzać na wpiętej. Jeśli jednak na wypiętej, pamiętaj że musi byc ciepły silnik, gdyż zimna sonda nie pokazuje właściwie, a rozpinając kostkę odłączasz grzałkę. Napięcie mogło maleć po dodawaniu gazu, a po odpuszczeniu powinno zacząć znowu falować. Zastanawiam sie czy po dodaniu gazu nie powinno rosnąć, ale moge sie już mylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak sprawdziłem i na wypiętej i na podłączonej i myślę jednak że na pewno jest do wymiany, powinna działać płynnie i napięcia powinny się zmieniać a z moją sondą jest tak że większość mierzonego czasu pokazywała tylko 0,02 czyli za mało.

I tu następne pytanie jaką sondę kupić, 3 przewodową ale czy można uniwersalną ??

Czy raczej oryginalną lecz taka będzie pewnie droga.

Proszę o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było dokładnie tak samo, ale okazało się że to silnik krokowy źle sterował i sonda pokazywała dobrze.

 

Ja mam uniwersalną NGK (fabrycznie była boschowska) Ładnie śmiga, i trudno inną kupić. Zamiennik właściwie ma tylko zarobioną wtyczkę.

 

Kupowałem w AD po zniżce jaką mam.

 

NGK 130zł

Bosch 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było dokładnie tak samo, ale okazało się że to silnik krokowy źle sterował i sonda pokazywała dobrze.

 

Czyli może najpierw sprawdzę silnik krokowy ?? Bo po co wydawać 100 zł na sondę jak będzie dobra.

Jak sprawdziłeś ten silnik krokowy, i czy w ogóle ja taki posiadam w swoim nissanie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zdemontować filtr powietrza i cały ten gardziel na kolektorze, jest z tym troche roboty. Najlepiej sprawdzić - zapytać kogoś w jakimś warsztacie albo ASO, dobrze było by żeby Ci wpieli consulta - pokazywac bedzie prace krokowca, bo szkoda to rozbierać, można popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zdemontować filtr powietrza i cały ten gardziel na kolektorze, jest z tym troche roboty.

 

Czyli raczej samemu nie da rady sprawdzić tego silniczka, szkoda bo tak naprawdę nie wiem gdzie się udać z tym fantem. Do elektryka, piszesz żeby mi coś podłączyli, ja pierwszy raz słyszę o takim urządzeniu :)

Bo na własną rękę nie da się zdiagnozować tego silniczka ?? chociażby wstępnie, żeby można było dowiedzieć się czy muszę kupić sondę czy jednak silniczek krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej samemu nie da rady sprawdzić tego silniczka, szkoda bo tak naprawdę nie wiem gdzie się udać z tym fantem. Do elektryka, piszesz żeby mi coś podłączyli, ja pierwszy raz słyszę o takim urządzeniu :)

Bo na własną rękę nie da się zdiagnozować tego silniczka ?? chociażby wstępnie, żeby można było dowiedzieć się czy muszę kupić sondę czy jednak silniczek krokowy.

 

Consult to komputer do nissana, tylko w ASO go mają.

Jeśli nie masz problemów z obrotami, nie falują nie spadają - na niskich obrotach to można tego nie ruszać. - Aha ;-) Z Sondą się troche pomęczysz ;-) żeby wyjąć starą musiałem ją zniszczyć.

 

Poszukaj tutaj na forum informacji o krokowcu, ktoś kiedyś wrzucał fotki z tego jak sie do niego dostać, ja też kiedyś opisywałem to gdzieś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz problemów z obrotami, nie falują nie spadają - na niskich obrotach to można tego nie ruszać.

 

Właśnie mam małe problemy na wolnych obrotach, faluje tylko wtedy jak wciskam np: stop albo jak daje na ful muzykę - wtedy obroty spadają, gdy odpuszczam pedał hamulca obroty wracają do 800 i nie falują same z siebie.

I właśnie nie wiadomo czy sonda czy silniczek - wiem na pewno że sonda pokazuje głupoty.

Zaraz poszperam na forum i zobaczę czy dam radę samemu ocenić stan silniczka krokowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ci spadają na hamulcu to nic dziwnego, zubaża sie poprostu mieszanka powietrzem z serwa.

Ja w ten sposób w swej zagazowanej skodzie utrzymywałem wolne obroty w końcowej fazie nagrzewania silnika. Miała wtedy za bogato więc stojąc na światłach pompowałem stopem przywracając wolne dodatkowym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...