Gość solaris Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 szukać szukałem, ale nic ciekawego nie znalazłem , a rochodzi się dokładnie o to jaki jest maksymalny zakres obrotów silnika cd20 i przy jakich obrotach silnika jest osiągana prędkość 100kmh. z uwagi że nie mam obrotka to proszę kolegów z obrotkiem aby mnie oświecili hehe będę wdzięczny. chodzi Mi dokładnie o porównanie sprawności skrzyni biegów z vw golfem z silnikiem TDI którzy przy około 2,1 k obr ma już 100km/h za odpowiedzi z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dave70 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Wita moj nissanik 1.4 LX na gazie 100km/h ma przy ok 2600-2700 obr i wtedy naj mniej pali:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Wita moj nissanik 1.4 LX na gazie 100km/h ma przy ok 2600-2700 obr i wtedy naj mniej pali:) Kolega solaris pytał o diesla. U mnie w Primerze z takim samym napędem 100km/h osiąga się przy około 2850obr/min ( opony 185/70/14 ). Maksymalne obroty CD20 to jakieś 5200 - 5500obr/min w zależności jak ustawi się pompę wtryskową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 to aż przy tak wysokicjh obrotach na dopiero 100? jak miałem renówkę 19 w dieselku to 100 osiągała przy 2500 RPM, ale zakres obrotów miała do 4500 RPM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 chodzi Mi dokładnie o porównanie sprawności skrzyni biegów z vw golfem z silnikiem TDI którzy przy około 2,1 k obr ma już 100km/h Mówiąc ściślej sprawność manualnej skrzyni biegów nie ma nic do tego, jakie obroty mamy na danych biegach przy danej prędkości. To jest tylko kwestia przełożeń, które są dobierane fabrycznie w zależności od parametrów silnika i oporów ruchu samochodu. Dobierane tak, by były optymalne. cd20 to silnik znacznie słabszy niż 1.9 tdi w golfie, a w dodatku bardziej szybkoobrotowy. W związku z tym musi na piątce mieć większe przełożenie tzn wyższe obroty przy danej prędkości. Oczywiście, konstruktorzy mogliby ustalić przełożenie takie, by miał przy 100 np 2000 obr. Tylko że wtedy na tej piątce auto miałoby fatalne przyspieszenie, elastyczność, a w dodatku osiągałoby mniejszą prędkość maksymalną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 no niby tak, ale jednak jak na klekota to te silniki mają bardoz wysokie obroty, dość wysoko usytułowany mac moment obrotowy bo w okolicach 2800 rpm, z czego moja stara głupia renata miała max przy 2250 i od tego miejsca aż tak do mniej więcej 3,5k rpm szła fajnie puźniej były schody, a nissan czuć jak moment się zwiękrza po czym jak uzyska wartość masymalną ciągnie jak głupi, ale za to nie idzie to w parze z oszczędnością paliwa ze względu na tak wysokie obroty pracy diość dziwaczne rozwiązanie japończyków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.