Gość sofaboss Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Witam! Od jakiegoś czasu moja P12 2.2dci 138KM zaczęła kopcić. Dziejesie to podczas przyspieszania, podczas jazdy ze stałą prędkośćią pod górkę... (ogólnie podczas gdy występuje jakieś obciążenie) Podczas gazowania na postoju nie zauważyłem dymienia. Dymienie jest raczej czarne... ;/ Mechanik powiedział mi że może byc to wina katalizatora ale czy to możliwe?? Może olej silnikowy?? Wie ktoś może jak temu zaradzić, jaka moze być tego przyczyna.... ??? Z góry dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Mechanik powiedział mi że może byc to wina katalizatora ale czy to możliwe?? Może i miał taki przypadek. Ja bym sprawdził wszystkie przewody powietrzne od turbo. Oczywiście nie czy są, ale czy są szczelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 a jak mocno kopci?w jakim zakresie obrotow? moja primerka tez kopci i przestalem sie tym przejmowac jak depne to tak od 2500tys przez chwile dymi i potem przestaje, potem moge cisnac do oporu i nie dymi wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 hmmmm jakis tydzien temu nie kopcilo... moze jak depnelem to przez pierwsza chwile.... i przestawalo ale nawet tego w lusterku nie widzialem... a teraz jak przycisne to wyraznie widze co sie za mna dzieje. Na mocy wydaje mi sie ze nie stracił bo idzie dość dobrze tylko te kłęby dymu. Nawet kolega dzisiaj patrzył to mowi ze kiedys tego nie było;/ Kiepsko to wygląda;/ A co do tego w jakim zakresie obrotów to różnie i tak ja kmowie doradzili mi sprzwdzic i ewentualnie przedmuchac katalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radoslawos Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Nie wiem czy u mnie nie było tego samego, kopciło mi tak mniej więcej 3500/4000. Zaczęło mnie to trochę denetrwować . kiedyś posadziłem żonę za kierownicę i powiedziałem zeby spokojnie dodawała gazu i odczytywała wskazania obrotomieza a ja wpatrywałem się w rure, przy około 3000 usłyszałem dzwięk jak by się coś oderwało w tłomiku (może i w katalizatorze) i buchnął czarny dym ale tak naprawde zaj.....biście buchnął od tej pory kopci ale tak jak powinna kopcić tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu (np wyprzedzanie). Pojecia nie mam o co tu chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 sprawdz fitr paliwa i zacznij od jego odwodnienia. tez szukalem dziury w calym, mechanik radzil mi testowanie wtryskiwaczy, pompy itd a po prostu zapomnialem , ze od wczesniejszej wymiany uplynelo mi 60tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zaxa10 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Możesz napisać gdzie ten filtr sie znajduje i jak się go odwadnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 chyba jest przyczyna... pęknieta guma pomiedzy turbiną a intercoolerem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zaxa10 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Możesz mi powiedziec gdzie ta guma sie znajduje i jak wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 z turbiny idzie guma do gory do kolanka ktore wraca o 180stopni i z kolanka wychodzi wlasnie ta guma i ona idzie chyba di intercoolera... [ Dodano: Wto 28 Sie, 2007 10:12 ] Juz nie kopci! "znawcy mechanicy" mowili ze turbo do wymiany a tu sie okazało ze rurka któraidzie od turbiny do intercoolera była pęknięta i już jest wszystko cacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 jak to zdjagnozowales ze jest nieszczelnosc (widac czy slychac?) i prosze w ktorym miejscu dokladnie i napisz czy dymienie wystepowalo caly czas tak samo czy np raz mniej bo mnie juz to zaczyna wkurzac raz kopci mocniej raz mniej czasem wcale dodam ze caly czas leje to samo paliwko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 caly czas walil dymem czarnym jak smola... ale u mnie to bylo widac.... teraz juz nie kopci ale cos mi stuka kolo 2tys obrotow i wlasnie jade na kompa jeszcze raz podłączyc;// [ Dodano: Nie 30 Wrz, 2007 12:21 ] P12 zdrowa!! ;] Okazało sie że wtryski były... Wtryski wymienione = brak stuków + brak kłębów dymu jakie były... ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość badger79 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Hej! U mnie w Almerce mam to samo. Różnica taka, że przewód intercooler - silnik składa się z jednego węża i nijak można go podmienic innym. ASO chce 1000 zł - zgodzilem sie, ale oni juz 4 miesiąc sprowadzają i nie mogą...na razie zakleiłem go taśmą wzmocnioną i jakoś idzie. Zastanawiam sie czy nie można wymienic tego węża przewodem od P12 (chyba wyglada ze jest tam czesc metalowa, gumowa i na koniec metalowa?) Czy wiecie Koledzy czy duze jest cisnienie w tym wężu? jesli nie to porzadnie okleję i moze sie uda .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 ja tez ktoregos razu mialem pekniecie... i okleilem wszystko mocno tasma wzmocniona, i dzialalo przez kilkaset metrow... pozniej wkrecilem auto na obroty... i z tasmy nitki zostaly;]]]] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 sofaboss, u mnie tez czasami pokopci ale za diabla nie moge znalezc nieszczelnosci w ukladzie... chyba zle szukam.... i jak sie objawialy padniete wtryski i ile kolego zaplaciles za wtryski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asaf Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Witam! Od jakiegoś czasu moja P12 2.2dci 138KM zaczęła kopcić. Dziejesie to podczas przyspieszania, podczas jazdy ze stałą prędkośćią pod górkę... (ogólnie podczas gdy występuje jakieś obciążenie) Podczas gazowania na postoju nie zauważyłem dymienia. Dymienie jest raczej czarne... ;/ Mechanik powiedział mi że może byc to wina katalizatora ale czy to możliwe?? Może olej silnikowy?? Wie ktoś może jak temu zaradzić, jaka moze być tego przyczyna.... ??? Z góry dzięki za pomoc! Wymień filtr powietrza, co opisujesz to klasyka w silniku diesla z przytkanym filtrem powietrza dziwi mnie tylko że mechanik tego nie zdiagnolizował w pierwszej kolejności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość badger79 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 sofaboss Zakleiłem dziurę najpierw taśmą zbrojoną (materiałową), potem czarną elastyczną w stylu zwykłej taśmy izolującej. I o dziwo trzyma :) zobacze tylko ile... mam nadzieję ze mi nie rozerwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 asaf U mnie padniete wtryski objawialy sie takim dziwnym dzwiekiem silnika przy przyspieszaniu... ja to nawywalem "terkotaniem"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexandro Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=turbina Miałem podobnie.. Najlepiej sprawdz oba węże doprowadzające powietrze do intercoolera i do turbiny . Czasami niewielkie pękniecie powoduje takie objawy. U mnie to ustąpiło po wymianie węża. Jak był oklejony przez pare dni bo czekałem z ASO na nowy to lekko dymiło . Po wymianie ustąpiło. Cena węża w ASO doprowadzającego powietrze do intercollera to wydatek 300 zł ale warto. Zamieniników jakoś nie udało mi się znaleźć. Polecam sprawdzić wszytskie węże powietrzn bo może któryś spadł z zacisku albo ma niewielką dziurke albo pękniecie. Jak ci mocy nie traci to sie nei martw turbinka :-) Ale im szybciej znajdziesz tym wydłużysz działanie turbiny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 ktory waz padl - ten idacy od turbo do metalowej rury, czy ktorys przy IC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.