Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Podciśnienie (ssanie)


Gość fox_tychy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam drobny problem z odpalaniem samochodu po nocnym staniu.

Po wizycie u dobrego mechanika dowiedziałem się że problemem jest podcisnienie a dokładnie: od filtra powietrza wychodzą dwie rureczki które łączą się w tzw trujniku i powinny one gdzieś iść i tu pytanie gdzie bo na chwile obecną od trujnika niema nic i niewiem gdzie to podłączyć.

 

Bimetal odpowiadający za ssanie jest sprawdzony i sprawny

czyli problemem najprawdopodobniej jest ten trujnik.

 

Założyłem posta ponieważ o samym ssaniu i problemach z odpalaniem z rana jest sporo postów ale mi chodzi dokładnie o ten trujnik gdzie go mam podłączyć dlatego prosze niezamykać tematu podpięcie go do innego o podobnej treści może nieprzynieść efektu końcowego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączasz go z tyłu gaznika jest tam miejsce. Zdejmij filtr i bedzie widać. Sterczy pionow w góre.

Co do odpalania po nocy to spróbuj wcisnąć gas do podłogi i potem zkręcic rozrusznikiem, powinno zaskoczyc ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tam dwa takie wyjścia z gaźnika ale jest do nich podpięte LPG więc może to ma tak być ??

 

A co do ssania to próbowałem chyba wszystkiego i niedziała a co ciekawsze niepisałem o tym wcześniej po nocy z LPG odpala i niema ssania więc tża trzymać na gazie jakąś chwile aż się zagrzeje a o odpalaniu z benzyny niema mowy można kręcić nawet godzine i niezaskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej N.

Sluchaj, to wyglada jakby nie dostawal w ogole benzyny przy odpalaniu. W cieple dni powinien zapalic nawet bez zadnego ssania. Byc moze gazownicy cos popieprzyli z instalacja elektryczna obslugujaca elektrozawor od benzyny. Sprawdz, czy jak przekrecisz stacyjke to masz tam napiecie. Mozna sie obejsc bez miernika, wystarczy ze jak bedziesz odpinal kabelek z napieciem od tego elektrozaworu to powinienej uslyszec stuk, co znaczy ze sie otwiera badz zamyka. Aha, oczywiscie na centralce LPG do tego sprawdzania masz miec przelacznik na benzin, bo na LPG ten zawor wlasnie jest zamkniety. Druga sprawa: jezeli gasiles silnik na LPG, to zeby auto odpalilo, to musisz najpierw sporo dlugo zakrecic rozreusznikiem, bo najpierw paliwo musi zostac naciagniete do gaznika. Z boku gaznika patrzac od strony pasazera masz wziernik (okienko) w gazniku, zobacz czy w ogole jest tam paliwo. Jeszcze jedna mozliwosc, ze plywak w gaznika sie zacial albo utopil i byc moze zalewasz od razu silnik, ale wtedy to chociaz prychac powinien i pewnie po dluzszym kreceniu swiece bylyby zalane. Ogolnie musisz sprawdzic te opcje, bo ewidentnie cos nie tak jest z podawaniem benzin. Daj znac co dalej, jakos sie z tym uporamy ;-)

 

[ Dodano: Czw 23 Sie, 2007 15:51 ]

Aha, w kwesti tego trÓjnika ;-) Mozesz go podlaczyc, ale tak naprawde to on nie ma wielkiego wplywu na zapalnie silnika. Natomiast powinien byc podlaczony przede wszystkim z tego powodu, zeby silnik nie ssal brudnego (nieprzefiltrowanego) powietrza.

 

A teraz prawidlowa procedura odpalania zimnego silnika na gazniku:

 

1. Wciskamy powoli gaz do samego konca i go calkowicie puszczamy. Dzieki temu zamknie sie przeslona rozruchowa.

 

2. Teraz juz normalnie zakrecamy rozrusznikiem (gaz ma byc puszczony!!!)

 

Jezeli silnik jest bardzo goracy i wystepuja problemy z zapalaniem to:

 

1. Wciskamy gaz i trzymamy.

 

2. Krecimy rozrusznikiem caly czas majac wcisniety gaz.

 

Taka procedura powoduje, ze nie odpalamy goracego silnika na bogatej mieszance, co moze powodowac wlasnie problemy z odpaleniem.

 

Jak odpalac na wtrysku jest w instrukcji, z glowy nie pamietam, ale sa drobne roznice w porownaniu do gaznikowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo Sporo tych informacji ale ogromniaste dzięki za wyczerpującą odpowiedź a jak dalej niebęde umiał tego zrobić nawet dzięki takiej instrukcji to poczekam na najbliższy spot jak będzie Viechu to poprosze o "serwis" na miejscu :D

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na gazniku:

 

1. Wciskamy powoli gaz do samego konca i go calkowicie puszczamy. Dzieki temu zamknie sie przeslona rozruchowa.

 

No właśnie tez tak miałem, ale po kilku dniach grzebania okazało sie ze mozna ustawić tą przesłone tak ze zamyka sie teraz sama jak tylko wystygnie modół od ssania.

Efekt jest taki ze jak odpalam zimny mam 800 RPM, jak jest goracy mam 800 RPM a jak włacze światła itp podnosi mi do nie całych 1000 RPM.

 

Nie wiem jak bedzie zimą, wrazie czego wróce do starego ustawienia.

 

Wrto sprawdzić jak pracuje ta przepustnica czy nie otwiera sie cięzko i czy nie blokuje sie przy zamykaniu. Ja swoja poprawiłem dzieki dawcy od Kuby ( dzieki wielkie :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U innego mechanika znaleźliśmy problem tzn kable WN, świece, kopułka i palec mój błąd bo zaraz jak ją kupiłem to powinienem to zmienić kable i świece wymienione dzisiaj zamawiam kopółkę i palec, jutro napisze czy pomogło aha czemu wiem że to kable itd mechanik miał jakieś takie dziwne urządzenie które podpioł pod kable i pokazało że iskra raz jest raz jej niema (tylko sie zastanawiam czemu jak sie silnik rozgrzeje to chodzi bez problemów) w kopółce ten środkowy cypelek jest schowany a powinien wystawać a palec jest okopcony więc jeszcze to wymienie i się zobaczy.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...