Gość gigant Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Od kilku dni mam taki problem. Gdy wyłączę światła na rozgrzanym czy też zimnym silniku auto leci z obrotów aż do momentu zgaśnięcia. Tzn jeszcze krótką chwilę chodzi ale zaczyna szarpać dusi się i gaśnie. Dzisiaj wyczaiłem, że nawet jak wyłącze światła ale włącze ogrzewanie, nawet na 1 bieg, mimo że płytka padła i działa tylko 4 to silnik odzyskuje obroty i nie gaśnie. Pytanie czy to jest problem z masą silnika? Czy może tak być że silnik się "masuje" poprzez masę tych urządzeń w momencie ich załączenia? Jeśli się mylę proszę o jakieś pomysły lub rady. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Silnik się nie "masuje" tylko pod wpływem obciążenia podnoszą się jego obroty (więcej włączonych odbiorników to większe zapotrzebowanie na prąd z alternatora)... Fajnie jakbyś napisał w jakim to autku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gigant Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 No tak nieźle zabrzmiało "masuje się". Autko to Sunny 1.4 . Tak jak napisałem problem pojawił się dwa dni temu, chyba że wcześniej go nie zauważałem, choć podejrzewam że taki szczegół jak gasnący silnik nie uszedłby mojej uwadze. Dla mnie to trochę nielogiczne choć możliwe. Prędzej podejrzewałbym niedobór prądu w momencie włączenia innych urządzeń. W takim razie proszę o odpowiedź, czy to jest jakiś problem czy raczej normalny spotykany objaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 z tego co zrozumiałem to silnik gaśnie -to nie jest normalny objaw-sprawdź czy nie żarzy się ładowanie -i napięcie ładowania tzn., czy spada po włączeniu odbiorników prądu ,powinno być deczko większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Poprostu trzeba wyregulować mu obroty na biegu jałowym i wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gigant Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Poprostu trzeba wyregulować mu obroty na biegu jałowym i wszystko Nie wątpię że podkręcenie obrotów pomoże tylko bardziej chodzi mi o to czy to normalne że obroty wyraźnie wzrastają po włączeniu jakiegoś odbiornika prądu. Byłem przed chwilą i sprawdzałem. Obroty wyraźnie "na słuch" podnoszą światła i nagrzewnica. Obroty wzrastają raz np. po włączeniu świateł obroty są większe, dodatkowe uruchomienie nagrzewnicy nie powoduje dalszego wzrostu obrotów. Nie sprawdzałem czy to samo dzieje się po włączeniu ogrzewania tylnej szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 jeszcze napisz czy to zwykły gaźnik czy sterowany elektronicznie czy może wtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gigant Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Przepraszam że tak wszystko musicie ze mnie wyciągać. To wtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skicz__86 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 U mnie tez tak jest, ze gdy wlaczam swiatla, czy nagrzewnice to automatyczne obroty wzrastaja - tak jest nie tylko w moim Nissmo ale i w innych markach. Wnioskujac ze to jest normalne. PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Wzrastanie obrotów (szczególnie przy niewielkich silnikach) jest normalną rzeczą po włączeniu znaczących w poborze prądu odbiorników. Alternator na biegu jałowym produkuje tylko tyle prądu ile potrzeba mu do pracy, natomiast włączenie jakiegoś większego obciążenia (światła, nagrzewnica) powoduje podniesienie obrotów do wartości od której alternator wytwarza już niezbędne napięcie łądowania (13 - 14 V). Ma to na celu zapobiec niedoładowywaniu akumulatora np. podczas jazdy w mieście (korki) z włączonymi wieloma odbiornikami prądu (światła, radio itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 dokładnie tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.