Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak ma być?


Gość Melmack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam primęrę P10 z 94 roku ,silnik 1.6.Mam założoną inst gazową.Po wymianie filtra powietrza obroty znacznie spadły.W gażniku jest taka sruba z ząbkowanym kółkiem do kręcenia.Umiejscowiona jest z tyłu gażnika pod katem ok 45st.Do czego ona służy?Jak wkręciłem ja nieznacznie to obroty wzrosły,ale wydaje mi sie że wtedy zużycie paliwa wzrosło.Jakie sa w ogóle obroty biegu jałowego na ciepłym silniku?Można to ustawić samemu?Pojechałem na regulację LPG .Facet wyregulował.No i ok.Tylko ze spalanie z 8l gazu wzrosło nz 12.Czy trzeba miec wyregulowany dobrze gażnik na benzynie a dopiero pózniej regulować LPG?Zależy mi jednak na ekonomii niz osiagach.Pozdrawiam wszystkich Nissanowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u gazownika bylem w sumie 3 razy. Za pierwszym razem wymienil parownik i filtr powietrza. Wyregulowal instalacje, skasowal ile trzeba i kazal przyjechac gdy 'zrobie troszke kilometrow". Przyjechalem znacznie wczesniej, bo na 100 km primerka zjadla mi 20l gazu ;/ za to osiagi poprawily sie znacznie. Gdy pochwalilem sie ile pali, to mechanik zlekka sie speszyl i kazal zostawic auto na kilka godzin i jeszcze na moich oczkach zabral sie do pracy. gdy wrocilem po auto ten jeszcze grzebal pod maska, ale juz taki jakis usmiechniety. Opisal co robil przez ten czas (zabawa z gaznikiem - cos ponoc wymienil). Przy okazji znow wyregulowal instalacje i kazal przyjechac za kilka dni. Tak tez zrobilem. Tym razem spalanie bylo zadowalajace, a osiagi auta wieksze niz mi potrzeba :) Od tego momentu z gazem nie mam problemow. Zaznaczam - mialem u niego 3 wizyty, zaplacilem tylko raz przy pierwszej. Przy nastepnych wogole nie wolal o kase.

 

- Obroty na biegu jalowym przy cieplym silniku to jakies 900. Na zimnym przy zapalonych swiatlach mam okolo 600.

- sruba o ktorej piszesz to chyba od "regulacji doplywu powietrza?" - jakims sposobem wplywa na obroty i spalanie - nie ruszam tego od czasu gdy bawil sie tym gazownik

 

gazownik za kazdym razem pytal czy chce aby ustawil auto na dobre osiagi czy ekonomie. Wybralem to 2gie, ale osiagi i tak sa lepsze w porownaniu z tym co bylo przed wizyta u niego.

 

Ciekawostka: Gazownik rozpoznal swoja prace - znaczy sie poznal ze to wlasnie on zakladal te instalacje kilka lat temu :)

 

Moja rada - mecz gazownika aby wyregulowal auto tak jak sobie tego zyczysz i nie odpuszczaj. jesli bedzie chcial kase za kazda wizyta to sie nie daj wrobic - chyba ze faktycznie zrobil cos wiecej niz regulacja. W moim przypadku nie bylo mozliwe wyregulowania za pierwszym razem. Auto przez ladnych kilka lat nie mialo nic wymieniane pod maska (za wyjatkiem plywnow) - jezdzil nim baaardzo spokojny kierowca stala trasa, a do mechanika jezdzil tylko wtedy gdy cos sie zaczynalo "dziac".

 

pozdrawiam i powodzenia :)

Rafał

 

Nissan Primera P10 1.6 `94 kolor czerwony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pokrętło z tylu gaźnika jest do regulacji wolnych obrotów. po prostu otwiera delikatnie przepustnice. mysle ze jesli uda ci sie tym wyregulować sobie bieg jałowy to zauważalnego wzrostu spalanie być nie powinno. ale trzeba sprawdzić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dzieki Panowie za odpowiedzi.Byłem dzis u gazownika.Wyregulował,mówiac że trochę było rozregulowane.Zobaczymy jak będzie.Mówił że regulacja gażnika nie ma wpływu na spalanie gazu.Mi obroty biegu jałowego ustawiaja sie ciut powyżej drugiej kreski czyli pewnie 600 na zimnym silniku i ok 800 na ciepłym.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...