Gość jupe Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Witam! Chce wymienić filtr oleju i mam problem bo nie wiem czym (jakim kluczem) odkręcic obudowe wkładu. Co do tego pasuje? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 klucz nasadowy 17 albo 19 nie pamiętam dokładnie właśnie czekam na olej i też będę wymieniał pamiętaj o znakach na obudowie filtra żeby nie przedobrzyć :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupe Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 No dobra! Tą 17 odkręce srube i wypłynie mi olej, ale co dalej. Jak mam ruszyc sam filtr w obudowie? To ma być kucz paskowy czy jakis inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 odkręcasz obudowę i w środku masz wkład wyciągasz go i wkładasz nowy z wkładem jest chyba oring jeśli dobrze pamiętam wymieniasz go smarujesz olejem i zakręcasz obudowę z wkładem zwracając uwagę na znaki na obudowie bo ktoś tutaj chyba pisał że za mocno dokręcił i mu kapał olej :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZ3RYF Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 dokladnie, tak jak napisal gaten, wklad w obudownie jest luzem wlozony wiec jak wycieknie Ci olej z puszki i tego co nad puszka to minuta, dwie i maszy wymieniony wklad. Tą 17 odkręce srube i wypłynie mi olej, ale co dalej. Jak mam ruszyc sam filtr w obudowie? nie wiem czy dobrze to interpretuje, bo sam olej spuszczas odkrecajac korek na misce nie na filtrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesis Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Klucza używaj nasadkowego lub oczkowego wygiętego (płaskim nie odkręcisz). Te znaki to są po to aby łagodnie spuścić olej z filtra. Śmiało można odkręcać nic nie bluzgnie. Po odkręceniu i wyjęciu filtra dobrze umyj obudowę w środku( najlepiej benzyną ekstrakcyjną i wysusz) i wciśnij nowy najlepiej jakiś markowy wkład ( nie JC). Ostrożnie wymieniaj oring, aby nie porysować obudowy , bo to może być przyczyną pocenia się. Filtr dokręcaj siłą 20-25Nm (2,0-2,5kgm)., nie za mocno bo przy następnej wymianie będziesz miał problem z odkręceniem. Po odkręceniu filtra (przed zakręceniem nowego) odkręć korek spustowy oleju i spuść olej. Przed wymianą kup sobie nową uszczelkę miedzianą pod korek spustowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupe Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Zrobione! Dzięki wszystkim za odpowiedzi. No i faktycznie nie potrzeba żadnych dodatkowych kluczy do odkręcenia obudowy filtra, 17 wystarcza. Ale o miedzianej podkładce to nie pomyslałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Witam! Zna ktoś wymiar tego miedzianego pierścienia przy korku spustowym? 2,2di 2001r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.