Gość Bruneros Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Pytanko mam takie ad wymiany oleju w automatycznej skrzyni CVT w P11.144... W instrukcji obslugi pisza by lac tylko olej DEXTRON III, ale zalecany to Nissan CVT NS1 - Fluid... w ASO calkowiyu koszt wymiany to kolo 1000 :-) wiec kosmicznie duzo... no i szukam zamiennika, dzownie po warsztatach od automatow i co jeden to inna opinia - albo by lac dextrona III i sie nie przejmowac, albo by lac tylko ten dedykowany bo skrzynia padnie po jakims czasie... wiecie cos moze na temat tego oleju lub ewentualnego zamiennika ? tu niby jakis folder nissana o plynach i ten olej tu wystepuje http://www.bruneros.md4.pl/oleje_elf.pdf przerabial ktos wymiane oleju w swoim automacie CVT ? M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg69 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Pytanko mam takie ad wymiany oleju w automatycznej skrzyni CVT w P11.144... W instrukcji obslugi pisza by lac tylko olej DEXTRON III, ale zalecany to Nissan CVT NS1 - Fluid... w ASO calkowiyu koszt wymiany to kolo 1000 :-) wiec kosmicznie duzo... M Mam p11.144 CVT (na gazie) (145tyś przebieg) - lej dextron (poniżej 100 zł) i nie wierz w bzdury o padaniu skrzyni (chyba że nie ma w niej oleju :-)). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 a z filrem oleju skrzyni to jak ? wymienia sie go czy myje ? w p10 byla wkladka magnetyczna do mycia... gdzie wymieniales olej i jaki dokladnie Ci zalali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Z Brunerosem omawialiśmy już temat co nieco i co następuje: Są generalnie 2 opcje: albo to: ELF albo ENEOS Z czego to pierwsze to wydaje mi się, że jesto to dokładnie NS-1, ale mogę się mylić - nigdzie nie można tego kupić. Muszę jeszcze zadzwonić to Austrii skąd ten PDF pochodzi. Co do Eneosa to może być łatwiej. W sklepie wysyłkowym można go kupić za 60$ za 5l, (link tutaj ), a to już akceptowalne tyle, że straszny koszt wysyłki im wychodzi do Polski. Dzwoniłem do dystrybutora w Londynie i tam mi powiedziano, że nie mają tego na Europę... Z tego co znalazłem to z Rosji można jakoś to ściągnąć, ale nie mam pojęcia na temat kosztów. Z drugiej strony można przejrzeć specyfikację tego Eneosa i dobrać o olej o podobnych parametrach. Poza tym pozostaje ASO lub ryzyko z Dextronem W ASO koszt butli średnio 470 zł za 5l. Jakby się udało wysyłkowo skądś taniej to możnaby grupowy zakup zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 generalnie najwiecej info jest na ruskich stronach... http://www.japanoil-ural.ru/index.php?mod=3&idtov=41 producent Showa Shell Sekiju bede probowac dzwonic do shell polska i moze cos beda wiedziec... (z tego co liczylem taka banka u ruskich 165 zl) inna opcja rzeczywiscie dectron III np. z texaco http://www.texaco.i-g.pl/dobierzolej.php?id=1099 wg. ich specfikacji zalecaja tam jeden... za to np. castrol na swoich stronach doboru oleju ma napisane: Primera 2.0i P11 (SR20DE), -CVT P 1999-01 Przekładnia automatyczna Nissan Part No. KE909 - 99940 (f,k) f. Przekładnie CVT: używać wyłącznie odpowiedni płyn CVT określony przez producenta. Używanie nieodpowiedniego płynu lub konwencjonalnego ATF może prowadzić do awarii. Sprawdź w podręczniku. k. Z automatyczną skrzynią biegów: do modeli wyposażonych w przekładnie CVT można stosować odmienne płyny CVT. Tam gdzie wymieniane są konwencjonalne płyny ATF dla określonego modelu należy koniecznie sprawdzić, czy późniejsze wersje nie zostały wyposażone w przekładnie CVT. Nie wolno mieszać różnych płynów CVT i/lub konwencjonalnych płynów ATF. wiec ja juz sam nie wiem :-) z drugiej strony oryginalna instrukcja nissana: 1) PŁYN SKRZYNI BIEGÓW H-CVT strona 7-15 Stosować wyłącznie płyn DEXRON III POJEMNOŚCI i ZALECANE PALIWA/SMARY strona 9-2 Płyn skrzyni biegów H-CVT , polejmność 8,1 litra (z doświaczenia wiem ze tyle nie wejdzie..) Oryginalny płyn NISSAN CVT NS-1 lub dokładny ekwiwalent :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Czy coś znalazłeś już na temat tego Shella? Ja znalazłem jeszcze takie opcje: W Hondzie jest też przekładnia CVT i tam jako płyn stosowany był Honda CVT Fluid, który zastąpiony był po kilku latach płynem ATF-Z1. Może da się tego użyć. Znalazłem też taki płyn: Esso EZL 799 CVT, zadałem zapytanie do paru sklepów z UK o dostępność tego. Znalazłem w cachu Googla, że był na stanie w lipcu 2007, cena 70 funtów za 20 litrów, czyli całkiem spoko. Zobaczymy co odpowiedzą. Dałem zapytanie do sklepu co oferują Eneos'a czy wyślą do Polski i za ile. Generalnie wszędzie co piszą to żeby nie lać Dextrona III Ze specyfikacji Eneosa zwykły ATF wynika, że nie należy lać do CVT, a jest zgodny z Dextron III. Natomiast ten należy stosować do CVT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 zapytanie do sklepu co oferują Eneos'a czy wyślą do Polski i za ile. Generalnie wszędzie co piszą to żeby nie lać Dextrona III Ze specyfikacji Eneosa zwykły ATF wynika, że nie należy lać do CVT, a jest zgodny z Dextron III. Natomiast ten należy stosować do CVT. gneralnie nic nowego :-) poza tym ze przejzalaem ta serwisowke (juz mi sie sciagnela) i wg. mnie wynika z niej ze z fitrem oleju nic sie nie robi... :-) a tak ad oleju to na ac nissan klubie ktos tez napisal by sie nie przejmowac i lac Dexrona III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabib Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 W manualu angielskim jest coś takiego: General Specifications Engine SR20DE Automatic transaxle model RE0F06A Automatic transaxle assembly Model code number 8E020 Transaxle gear ratio D range Variable Reverse 1.586 Final drive 5.473 Recommended fluid Nissan CVT fluid NS-1*1 Fluid capacity 8.1 (7-1/8 Imp qt) *1: Refer to MA section (“Fluids and Lubricants”, “RECOMMENDED FLUIDS AND LUBRICANTS”). Any other fluid will damage the CVT. Szukam odpowiedzi na pytanie, czy jest to prawda, czy chwyt marketingowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 *1: Refer to MA section (“Fluids and Lubricants”, “RECOMMENDED FLUIDS AND LUBRICANTS”).Any other fluid will damage the CVT. Szukam odpowiedzi na pytanie, czy jest to prawda, czy chwyt marketingowy no my wlasie tez... w instrukcji pisza jeszcze ze tak jak pisalm - ze plyn zgodny z dexron III, pozniej ze NS-1 lub dokladny ekwiwalent... pytanie co jest odpowiednikiem ? M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Dostałem odpowiedź odnośnie Esso CVT Fluid: Thank you for your enquiry for Esso CVT Fluid, I must advise that unfortunately this product has recently been deleted and we have been advised that Exxonmobil do not have a replacement grade, which is why we have had to recently remove this item from our online store. A jeszcze był dostępny w lipcu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 a ja gadalem z gosciem z texaco, no i niestety stwierdzil ze nie maja zadnego zamiennika do oleju nissana NS-1 , a to co jest na stronie jest bledne... :-) powiedzial tez, ze w przypadku produkcji olejow dla koncernow samochodowych zazwyczaj parametry tych olejow sa utrzymywane w scislej tajemnic - czyli nawet jezeli texaco produkowalo by ten olej do nissana, to i tak w ich katalogach zaden ze standardowych prodouktow nie moglby figurowac jako jako zamiennik... gosc podkreslil tez za w wielu przypadkach oleje sprzedawane przez koncerny to zabieg czysto marketingowy, nastwiony na kasiore.. oficjalna odpowiedz z TEXACO... Dzień dobry Panu, Nawiązując do poniższego e-maila chciałby potwierdzić przekazaną podczas rozmowy telefonicznej informację, że zgodnie z aktualnymi danymi, do bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów typu CVT w samochodzie Nissan Primera zalecany jest tylko specjalny olej o nazwie Nissan CVT Fluid NS-1, którego dostawcą jest firma Nissan. (...) mam jeszcze namiar na rzecznika od PR Nissan Polska i gosc ma mi podac kontakt do osoby zajmujacej sie materialami eksploatacyjnymi w Nissan Polska... jak ze pracuje w redakcji motoryzacyjnej moze cos sie uda jeszcze dowiedziec.... [edit] znalazlem wlasnie dokument na stronach SAE (organizacja zajmujaca sie klasyfikacjami olejow) o badaniach japonczykow z Showa Shell Sekiyu czyli producenta NISSAN CVT FLUID NS-1 http://www.sae.org/technical/papers/982675 tylko do konca nie rozumiem czy pelna publikacje mozna kupic czy jak... [edit] znalazlem taki produkt... http://www.kroon-oil.pl/index.php?produkt=...4309b594ceaf2c5 pozatym watek o oleju do tej skrzyni wrzocilem tez na forum http://automat.pl/forum/viewtopic.php?p=7818#7818 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Rozmawiałem z Total'em odnosnie tego PDF'a ze strony Total Austria (ELF) i generalnie nie radzili lac nic innego niż ten Nissanowski. Mowią, że prawdopodobnie teraz Total Austria robi taki olej dla Nissana i że nie sprzedadza inaczej jak przez Nissana (co zresztą widać jak się patrzy na listę produktów). I mówła że z tymi skrzyniami CVT to jest tak, że prawdopodobnie coś jest w tym oleju, że skrzynia żyje i mowili, że jak sie wleje coś innego to pewnie po 20-30 tyś. kilometrów skrzynka może paść. Mówili też, że nie jest w interesie producenta samochodów ograniczać do danego typu oleju bo i tak nie ma realnego zysku ze sprzedaży takiego oleju i że w tym przypadku prawdopodobnie jest jakiś specyfik w tym oleju, który pozwala na funkcjonowanie skrzyni. Dzwoniłem do sklepu w USA odnośnie wysyłki Eneosa i mają mi wysłać maila z kosztem, na razie jeszcze nie przyszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 ciekawa strona i tekst o skrzyniach automatycznych i CVT http://www.i-car.com/html_pages/technical_...07/062507.shtml i dokument z statystykami ad zuzycia oleju co AT, statystyk gdzie skrzynie auto i jakie sa popularne... http://www.i-car.com/pdf/advantage/online/.../062507_ATF.pdf wynika mi z tego ze udzial olejow na rynku do skrzyn CVT jest na tyle maly, ze zaden z koncernow olejowych nie zawraca se glowy produkcja takiego i nie maja takiego oleju w ofertach na europe, chyba ze obrocie zamknietym serwisowym :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy k11 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 W serwisie Nissana 65 zł za litr nr kat.ke90899931.Sprowadzają w ciągu jednego dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 W serwisie Nissana 65 zł za litr nr kat.ke90899931.Sprowadzają w ciągu jednego dnia. ke90899931 to NISSAN Matic fluid D (Dextron III) :-) a nie Nissan NS-1 CVT Fluid zalecany do H-CVT (zdaje sie ze fluid D) zalecany jest do micry z CVT M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy k11 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Pięć razy gościa pytałem czy na pewno do n-cvt.Odpowiadał że tak.Ale jeśli już to przerabialeś ,pewnie się mylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Pięć razy gościa pytałem czy na pewno do n-cvt.Odpowiadał że tak.Ale jeśli już to przerabialeś ,pewnie się mylił. miał racje. do N-CVT tak do M6 Hyper-CVT z p11.144 nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy k11 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Kurczę ,nie rozumiem do twojej i do mojej skrzyni zalecany jest ns-1.To dlaczego nie mozesz używać Matic fluid D,skoro ja mogę.Malo wiem na ten temat.Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Kurczę ,nie rozumiem do twojej i do mojej skrzyni zalecany jest ns-1.To dlaczego nie mozesz używać Matic fluid D,skoro ja mogę.Malo wiem na ten temat.Z góry dzięki. Dla jastności, wygląda to tak z oznaczeniami: Nissan AT- MATIC D płyn do automatów łącznie z N-CVT kompatybilny z Dexron III kod: KE908-99931 Nissan AT- MATIC J dla Pathfinder R51M & Navara D40M kod: KE908-99932 Nissan NS-1 CVT tylko dla Nissan CVT (nie dla N-CVT & Z50) kod: KE909-99942 Nissan NS-2 CVT tylko dla Nissan Murano Z50 CVT kod: KLE52-0000403 Jeśli masz Micrę z N-CVT to zapewne AT-MATIC D pasuje do Twojej skrzynki (czyli tak naprawdę Dextron III). Natomiast do CVT w Primerze (Hyper CVT M6) nadaje się NS-1 - taki niedawno zalałem. Nie umiem na podstawie tego powiedzieć czy do N-CVT można nalać NS-1 oraz jakie będzie miało to skutki. Obstawiam, że nie zaszkodzi, ale po co - droższy jest . Upewnij się natomiast dokładnie jaką masz skrzynię - jej kod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Osmancz Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 (edytowane) Dla jastności, wygląda to tak z oznaczeniami: Nissan AT- MATIC D płyn do automatów łącznie z N-CVT kompatybilny z Dexron III kod: KE908-99931 Nissan AT- MATIC J dla Pathfinder R51M & Navara D40M kod: KE908-99932 Nissan NS-1 CVT tylko dla Nissan CVT (nie dla N-CVT & Z50) kod: KE909-99942 Nissan NS-2 CVT tylko dla Nissan Murano Z50 CVT kod: KLE52-0000403 Jeśli masz Micrę z N-CVT to zapewne AT-MATIC D pasuje do Twojej skrzynki (czyli tak naprawdę Dextron III). Natomiast do CVT w Primerze (Hyper CVT M6) nadaje się NS-1 - taki niedawno zalałem. Nie umiem na podstawie tego powiedzieć czy do N-CVT można nalać NS-1 oraz jakie będzie miało to skutki. Obstawiam, że nie zaszkodzi, ale po co - droższy jest . Upewnij się natomiast dokładnie jaką masz skrzynię - jej kod. Moim zdaniem jedynym pewnym i pasującym do skrzyń CVT olejem jest: ENEOS Transmission Fluid CVT - P/N: CVT http://www.eneos.us/ Niedostępny w naszym kraju. Szukam właśnie jak go sprowadzić. Specyfika skrzyń CVT polega na tym, że transmisja mocy odbywa się poprzez stalowy pasek. Moim zdaniem olej typu Dextron III może trwale uszkodzić tego typu skrzynię. Wystarczy zresztą poczytać internet. Przy specyfikacji tego typu oleju znajduje się informacja -> "NOT recommended for CVT and DCT transmissions..." (http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/612.aspx) mimo, że odpowiada specyfikacjom technicznym, o których piszesz. I jeszcze jeden: http://www.wolfshead.com/specsheets/universalsynthetic.pdf Edytowane 18 Listopada 2009 przez Osmancz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krecina Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Witam, czy ktoś wlał jakiś olej do tej skrzyni i ona działa? Witam, czy ktoś wlał jakiś olej do tej skrzyni i ona działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_81 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Nie kombinuj kolego. Bańka NS1 kosztuje w serwisie 500 pln a "nowa-używana" skrzynka około 2000pln. Policz i sam oszacuj czy się opłaca ryzykować. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Victor_ Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/78760-oryginalny-nissan-cvt-fluid-ns-1-do-h-cvtm6/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rosz Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Witam, Czy ktoś z użytkowników CVT zalewał skrzynie czymś takim: http://allegro.pl/ravenol-cvt-fluid-do-bezstopniowych-skrzyn-biegow-i1793812499.html Ogólnie to masakra z tym fluidem. Raz, że drogi, a dwa że niedostępny dla klienta końcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Victor_ Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Gdzies już czytałem na forach że starczyło na 8 tys. dalej regeneracja skrzyni, nie wiadomo czy od tego Ravenol-u czy coś innego, ale... Sam zastanawiałem przed wymianą, dużo obdzwoniłem warsztatów i mechaników, w końcu mam NS-1 w skrzyni. Chyba skrzynia jest zbyt droga zeby kombinować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.