Gość ukaszek Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Mam pytanko czy to normalne ze w moim Nissanie Micra K10 (1986) po wlaczeniu swiatel obroty automatycznie wzrastaja??? Mam obrotomierz podlaczony i gdy silnik sie nagrzeje to wolne obroty wahaja sie w granicahch 1500... gdy wylacze swiatla obroty znacznie spadaja... HELP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 prawidłowa reakcja- tak powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 nie nie nie LeXaN to jest nie jest normalne by obroty miał na ciepłym silniku 1500 !! u mnie maks tj 1000 rano na ssaniu a normalnie ok 600-700. Takżę po włączeniu świateł obroty nie powinny wzrosnąć. Chwilkę mikro sekundę silnik powinien się przyksztusić po czym powinny powrócić do normalnego poziomu. ukaszek odłącz komputerek pod siedzeniem pasażera i zobacz co się bedzie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arkoni Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Po włączeniu większości odbiorników prądu, tj.: świateł mijania (ale nie długich), ogrzewania tylnej szyby, nawiewiu z i bez ogrzwania..., obroty wzrastają i jest to całkowicie normalne!!! LeXaN ma rację i radzę Ci nie bawic się w odłączanie "komputerka", aczkolwiek 1500 obrotów to trochę za dużo. Podczas pracy na biegu jałowym (bez włączonych odbiorników prądu) to powinno byc 800, 850 (w/g różnych źródeł) obrotów. po włączeniu odbiorników prądu powinny wzrosnąc o kilkaset obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 po dołączeniu odbiornika prądu obroty silnika spadają, toteż trzeba zwiększyć obroty by powróciły do normalnego stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukaszek Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 No to tak - sprobowac zmniejszyc obroty na gazniku gdy juz sie silnik dostatecznie nagrzeje i obroty osiagna te prawie 1500 ale pewnie przy zimnym silniku automatycznie obroty tez beda nizsze i silnik mi bedzie gasna, co nie??? Bo w miare nagrzewania silnika obroty wzrastaja... przy zimnym maja moze ok 1100 ( z wlaczonymi swiatlami, z wylaczonymi dosc ponizej 1000 i troszke sie nawet krztusi...) Przy nagrzanym silniku po wylaczeniu swiatel obroty wahaja sie przy ok 950... (chyba ze tez obrotomierz zamontowany z bodajze Skody czy Volkswagena nie wskazuje zbyt dokladnie obotow...) a moze na swiatlach mam jakos "zawieszone" ssanie i caly czas na nim chodzi... Albo tez (bo mam dodatkowo dolaczone) przeciwmgielne z przodu, halogeny na dlugich, jakies bjaerki w stylu podswietlenia tablicy, rozne diody w srodq itp... i pewnie jak wszystko bym powlaczal to moglo by go dlawic - juz na wlaczonych przeciwmgielnych z przodu obroty z ok 1500 spadaja na 1200 - 1300... I jeszcze jedno czy przy takich wysokich wolnych obrotach odczuje powaznie wieksze spalanie czy nie??? Bo nie wiem czy cos z tym robic czy tez nie... i jesli robic to czy pojechac np do regeneracji gaznikow zeby oni cos tam poszperali czy np do elektryka ze np swiatla sa zle podlaczone... Bo jesli spalanie znacznie na tym ine ucierpi to to tak zostawie... czy tez pobawic sie gaznikiem??? HeLP!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 a tak "na słuch" to te obroty masz za wysokie czy nie? bo może rzeczywiście obrotomierz ci zawyża? spróbuj też go jadąc na 3 biegu zdrowo przegazować i zobacz do ile ci zaleci z obrotami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukaszek Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Mechanik powiedzial ze owszem sa troche za wysokie... A co do tego 3go biegu to mam pociagnac na nim na wysoka predkosc i wtedy na obroty popatrzec czy spuscic na luz i zobaczyc na ile spadna??? A co do spalania??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 chodzi mi o wyslakowanie obrotomierza twojego- bo jak ci dojdzie do np. 7tyś. obrotów to będzie od razu widać że zawyża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sedek Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 po dołączeniu odbiornika prądu obroty silnika spadają, toteż trzeba zwiększyć obroty by powróciły do normalnego stanu. Obroty wzrastają po włączeniu obiążenia w postaci np. świateł lub ogrzewania tylnej szyby i tak ma być Dzieje się tak dlatego, że w gaźniku ( w jego górnej części pod pokrywą) jest dodatkowa dysza sterowana bodajże elektromagnesem (nie jestem pewien), która zostaje uruchamiana w przypadku dodatkowego obciążenia silnika jak w/w, zwiększając ilość mieszanki (jest to taki pseudo silniczek krokowy - jak ktoś kiedyś na forum napisał). W książce zawór ten nosi nazwę "Anti-dieseling solenoid valve". A książka dostępna jest w dziale technicznym. Miłej lektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 to nie jest anti-dieseleing valve ;] ta anti-dieseling jest od wyłączania dostaw paliwa do cylindrow zeby zapobiec tak jak sama nazwa wskazuje (anti-dieseling) efektu samozaplonu ... gdy wylaczony juz stacyjke zawor momentalnie odcina doplyw paliwa... od podnoszenia obrotow jest drugi elekrozaworek, mianowicie Idle-up solenoid valve poprostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sedek Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Chyba masz rację, sprawdziłem w słowniku. Tak czy siak za podwyższenie obrotów biegu jałowego odpowiada własnie ten zawór i wzrost obrotów jest normalką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukaszek Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Ale ze az ok 1500??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 po dołączeniu odbiornika prądu obroty silnika spadają, toteż trzeba zwiększyć obroty by powróciły do normalnego stanu. Obroty wzrastają po włączeniu obiążenia w postaci np. świateł lub ogrzewania tylnej szyby i tak ma być Dzieje się tak dlatego, że w gaźniku ( w jego górnej części pod pokrywą) jest dodatkowa dysza sterowana bodajże elektromagnesem (nie jestem pewien), która zostaje uruchamiana w przypadku dodatkowego obciążenia silnika jak w/w, zwiększając ilość mieszanki (jest to taki pseudo silniczek krokowy - jak ktoś kiedyś na forum napisał). W książce zawór ten nosi nazwę "Anti-dieseling solenoid valve". A książka dostępna jest w dziale technicznym. Miłej lektury dokładnie zwiększa się obciążenie silnika i gdyby nie podał ten zaworek paliwa to by obroty spadły toteż on podaje to paliwo by utrzymać RACJONALNE niskie obroty tj takie jak masz bez obciążenia. A za wszystko jest odpowiedzialny komputerek pod siedzeniem kierowcy toteż jak by go odłączył to by zobaczył czy rosną obraty po włączeniu odbiornika prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukaszek Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Ok to teraz najwazniejsze pytanie - czy odczuje bolesnie wieksze spalanie mojej Micry jesli ma takie wolne oborty??? Bo jak nie to zostawiam to tak jak jest... Zreszta poprzedni wlasciciel - gosc ktory z nia porobil porzadki - mowil ze tak bylo juz od poczatq, ze po wymianie alternatora tak samo sie dzialo wiec to raczej normalne... no moze te 1500 to troszke duzo ale jesli spalanie na tym nie ucierpi to moja Micra sobie z tym poradzi :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 A dużo "jeździsz" na tych wolnych obrotach? Im więcej, tym większa różnica w spalaniu. Jak nie stoisz często z zapalonym silnikiem (np. korki, światła), to różnica nie powinna być duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukaszek Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 No raczej mam droge prosta... Czasem tylko w Bielsku na swiatlach stoje... Ale ok, uwazam temat za zakonczony... dziekuje wszystkim za pomoc!!! <graba> [ Dodano: Sob 08 Wrz, 2007 10:55 ] No to znow ja :-) Wiec sprobowalem odlaczyc komputerek pod siedzeniem kierowcy i - niestety na biegu jalowym w trakcie jazdy silnik gasnie - obroty spadaja na ok 500-600 i go dusi... wiec mysle ze moze te zawyzone oboty (ok. 1500) to wina zle ustawionego owego komputerka... ale zas na nizzych obotach przy powlaczanych wszystkich odbiornikach pradu autko tez bedzi dusic... :-| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Komputer nie do konca odpowiada za wartosc obrotow - on moze kazac ustawic niskie lub wysokie i jest to wybierane przy pomocy elektromagnesu. A jakie one beda to wynika z regulacji gaznika i/lub zaplonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.