Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Awaria ABS


Gość azuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, u mnie było to samo raz się zapalała w czasie jazdy zaraz po ruszeniu auta a raz nie i można było jeździc cały dzień z ABS-em. Zrobiłem jak radził kolega z AC Nissan Club i działa do dzisiaj. Tu masz link do strony http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/p11abs.html

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Primeroholik

Najczęstszym problemem na polskich brudnych drogach jest zabrudzony czujnik ABS, musisz sprawdzić też kabel od ABSu i bezpiecznik pod maską. Rzadko jest to awaria układu sterującego ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zawisza_1410

Tez mam problem z ABSem. Jak kupowalem pare dni temu primerke, to swiecila sie caly czas kontrolka ABS. Wlasciciel twierdzil, ze byl na komputerze i ze wykazalo uszkodzony prawy przedni czujnik. Pokazal mi tez wydruk z tego badania i bylo cos tam "sensor". Po zapewnieniach, ze nowy kosztuje ok 50zl, wzialem primerke bez wiekszego targowania za ABS.

No i teraz mam... W serwisie Nissana, zamiennik czujnika marki BOSH ok600zl

 

Oprocz tego, swieci sie tez kontrolka "chek" z rysunkiem silnika. Zapala sie po przejechaniu oddcinka drogi bez hamowania, a gasnie zaraz po wcisnieciu hamulca.

 

W ktorym miejscu sprawdza sie czystosc czujnika ABS? Czy warto znowu jechac na komputer? I od czego moze byc ta druga kontrolka?

Ehh, a mialo byc tak pieknie. Ale i tak nie zaluje zakupu.

 

I jeszcze pytanko, czy jest roznica miedzy lewym, a prawym czujnikiem? I czy musi to byc czujnik dokladnie z takiego modelu? Czy pasuja tez moze inne? Z innych rocznikow, czy cos. Cokolwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawisza_1410, do sprawdzenia czujnika jest Ci potrzeby omomierz. Sprawny czujnik ABS-u powinien mieć ok 1kom. Rozpinasz wtyczkę - jest gdzieś w komorze silnika - przykładasz miernik do styków w kostce i powinno Ci pokazać ok 1kom. Później sprawdzasz czy nie ma żadnego przejścia na karoserię - dotykasz jednego bolca we wtyczce sondą z miernika a drugą do masy - nie powinno Ci nic pokazać jeśli pokaże cokolwiek nawet na zakresie 20Mom na mierniku to znaczy, że coś jest nie tak z czujnikiem. Potem przykładasz do drugiego bolca we wtyczce i robisz to samo.

Czujnik ABS-u jest ciężko wyciągnąć ze zwrotnicy, dlatego polecam kupno czujnika razem ze zwrotnicą na jakimś szrocie - oczywiście po ówcześniejszym sprawdzeniu go. Ja u siebie temat czujników przerabiałem 2 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość zawisza_1410

Dzisiaj sprawdziłem czujniki i okazało się, że to jednak lewy jest walnięty, a nie jak zapewniał mnie były właściciel... prawy. Teraz zastanawiam się czy by nie sprawdzić może jeszcze tylnych. Tylko nie wiem gdzie mam szukać kostek od tylnych czujników. Czy może mi ktoś podpowiedzieć?

 

[ Dodano: Pon 01 Paź, 2007 22:32 ]

Nie moge znaleść nigdzie na forum informacji o polożeniu kostki od tylnego czujnika abs.

Czy jest ktoś, kto bylby w stanie udzielić mi takiej informacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, ja mam trochę inny problem, włącza mi się ABS (czuje wyraźne drgania pedału hamulca i słyszę modulator ABS'u ) przy lekkim hamowaniu a nawet przy odpuszczaniu pedału hamulca. Sprawdziłem czujniki, piasty zębate ABS'u przy kołach, kable i bezpieczniki i nic. Kontrolka mi się nie zapala więc ABS jest tylko czasami włącza się nie wtedy kiedy powinien. Co mi radzicie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregjag12, jeżeli nie zapala się nawet po uruchomieniu to możliwe, że ktoś po prostu wyjął bezpiecznik od ABS-u (ten w komorze silnika) i wyjął lampkę z zegarów, albo masz uszkodzony ABS a lampka przepalona, i nie przechodzi testu od razu po uruchomieniu silnika a przepalona lampka nie ma jak zasygnalizować awarii, najprostszym sposobem sprawdzenia jest pomiar rezystancji na każdym czujniku, odłączasz wtyk od ABS-u i sprawdzasz, u mnie jest po ok. 1,7 kOhm, (podobno powinno być między 1 a 2 "opinia znajomego elektryka"), jak Ci wyjdzie na którymś z czujników jakiś kosmiczny wynik to już wiesz który czujnik, a jak nie to wtedy tester w ASO, ogólnie ABS w P11 to temat rzeka, poszukaj na forum a znajdziesz dużo informacji , pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak posprawdzałem , spalona była żarówka w kontrolce ABS.

Pomierzyłem czujniki na każdym jest 1.63koma wiec czujniki wporządku.

Bezpieczniki też sprawdziłem wszystko ok.

Ale kontrolka świeci i ABS nie działa .

Co mogę jeszcze sprawdzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS w P11 to temat rzeka, możesz spróbować jeszcze podczas pomiaru rezystancji na czujnikach poruszać przewodem od czujnika, może masz pęknięty przewód, może to być również pęknięty pierścień, zabrudzony czujnik, u mnie jeden z cylinderków był walnięty (nie odbijał jeden tłoczek), w między czasie sztukowałem przewód z prawej strony do przodu, i teraz czasem się zapala. ale bardzo rzadko, a wcześniej świecił cały czas, nie wiem na ile ten cylinderek ma wpływ na ABS (chociaż gość w ASO powiedział mi że to może być to, ale przy okazji chciał mi wymienić pół samochodu więc nie wiem na pewno), no podłącz pod tester, to pewnie wyjaśni sprawę,może to być moduł (widziałem niedawno na Allegro za 250 zł, chociaż to sie zdarza raczej rzadko) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy z zapaloną kontrolka abs auto zaliczy przegląd techniczny? Jakby nie było hamulce działają,więc?

 

Mi się na przeglądzie udało, ale facet mocno kręcił nosem ("jeżeli auto jest wyposażone w dodatkowe systemy to mają one działać"). Dopiero po tekscie na sierotkę (" to bez abs-u nie można jeździć, ojej") i na biedną studentkę ("a taki czujnik to 600 zł kosztuje...") się udało :D

Wydaje mi się, że zależy na kogo trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z abs świeci mi się kontrolka jak auto kupowałem WAł powiedział że jest odłączona pompa bo nie umie jezdzić na abs . Posprawdzałem wszystko i niby jest wpożo. Sprawdziłem przednie czujniki i mają po 0,98 oma , tylnie też mają tyle samo ,poczyściłem koła z czujnikami bo zębatki były jakby ich nie było

nisek p-10 1,6 16v 94

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Po wielu miesiącach jazdy z abs jest-niema, jest -nie ma stało się. Lampka abs pali się na stałe, abs nie działa. Po sprawdzeniu diagnoza - padł w końcu na stałe czujnik prawy tył. Rozpoczynam poszukiwania zakupu w rozsądnej cenie. Może ktoś zechce mi pomoc i podpowie gdzie dokonać dobrego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w innych nissanach ale w Micrach K11 da sie naprawić czujnik abs, to jest tylko zwojnica która siedzi pod aluminiowa obudowa, która to pod wpływem czasu wciskana jest przez rdze i obudowa prędzej czy później dotknie tej cewki i przebicie na masę sie robi aż w końcu przepalają sie druciki i wtedy czujnik pada całkiem. Jak dobrze pójdzie wystarczy wyjąc czujnik rozebrać i wyprostować obudowę, złożyć, jak pójdzie gorzej to trzeba nawinąć nową cewką ale to też jest do zrobienia, czujnik poskładać/posklejać i działa ;) Jak się sprężę to zrobię porządny opis ze zdjęciami, pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Po wielu miesiącach jazdy z abs jest-niema, jest -nie ma stało się. Lampka abs pali się na stałe, abs nie działa. Po sprawdzeniu diagnoza - padł w końcu na stałe czujnik prawy tył. Rozpoczynam poszukiwania zakupu w rozsądnej cenie. Może ktoś zechce mi pomoc i podpowie gdzie dokonać dobrego zakupu.

w którym miejscu mierzyłeś oporność czujnika abs; rozpiąłeś kostkę przy samym czujniku czy mierzyłes przy złączce czy pompie abs?? Omomierz wykazał zwarcie czy przerwę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wacz zaplon, jak kontrolka ABS swieci to rob dalej.

2. Jak masz dojscie i wiesz na ktorych zlaczach sterownika przy pompie ABS -to tam sprawdz omomierzem rezystancje czujnikow. Powinno byc ok 1-2kohm.

3. Jak tam bedzie cos nie tak lub nie wiesz ktore przewody sprawdzic -to wtedy sprawdz przy kole (kolach).

 

Na przynajmniej, ale to PRZYNAJMNIEJ 90% (wg mnie ok.97%) uszkodzen spowodowanych jest czujnikami lub kablami przy kolach.

 

Najczestszy przypadek to uszkodzony przewod (zwarcie lub zerwanie) lub uszkodzony czujnik -brak rezystancji lub rzadziej zwarcie.

 

Chyba zawsze (u mnie tak jest), naprawa ukladu ABS -nie wymaga resetowania komputera, po prostu usterka jets usunieta i lampka gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cudowne ozdrowienie-po wielu miesiącach ABS ponownie działa.

Tylko jak długo?

Może to wina kabla przy czujniku?

 

[ Dodano: Sro 07 Sty, 2009 13:25 ]

...nie długo, od świąt brak abs a tu ZIMA!

Cena w ASO 1578 zł + wymiana - poraża.

Poszkukiwania zamiennika bezowocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...