Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] ogrzewanie w primerze


Gość jarciu1111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarciu1111

witam jak na wstepie chodzi o cieple powietrze ktore juz niedlugo bedzie bardzo potrzebne mialem podlączyc sie pod jakiś temat ale postanowilem zrobić nowy. najwyzej zostanie usuniety. całą zeszła zime miałem problemik niby autko grzało ale nie tak jak powinno wszyscy pisali mówili zamulona nagrzewnica wiec dalem sobie spokuj. przyczyna była prosta banalna. mialem gaz wiec pod obwód nagrzewnicy podłączyny byl parownik. podłaczony był za pomoca rozgałezników tam trójnikow. znaczy papa wypycha płyn płyn plynie do parownika i do nagrzewnicy po czy powraca i łacząc sie znowu w jeden przewod do silnika to jest podłaczenie równolegle chyba czy jakos tak . jesli nagrzewnica jest drorzna sprawna to problemu nie ma kłopoty pojawiaja sie natomiast gdy nagrzewnica jest lekko zamulona nie ma przepływu odpowiedniego. proste jek drut płyn pobiegnie sobie tam gdzie ma latwiej przez parownik znikoma jego ilosć zrobi obieg przez nagrzewnice. w mojej primie tak sobie pomyslałem ze podłacze parownik i nagrzewnice szeregowo płyn z silnika do nagrzewnicyz nagrzewnicy do parownika a z parownika do silnika mówie a co tam najwyzej parownik zamarznie to zamienie tak jak było.węze nowe kupilem zalozylem plynem zalalem odpalam i patrze co sie dzieje juz od pierwszych chwil wszystko ok teraz w aucie robi sie ciepło znacznie szybciej a gdy samochód sie nagrzeje wali wrzątek z kratek jak szalony. większosc albo wszyscy gazownicy stosuja własnie trojniki tak sobie mysle ze nawet sprawna nagrzewnica z czasem sie zamuli mniejszy obieg lichy plyn jesli nic nie koliduje z takim podłaczeniem jak ja zrobilem to czemu nie mozna tak. moze sie to komus przyda moze ktos ma taki problem pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrobiłeś to połączenie szeregowo to teraz przemyśl to co napisze:

 

Płyn biegnie od silnika do wejścia do nagrzewnicy i wężem z nagrzewnicy na dojście do parownika (przynajmniej tak wnioskuje z opisu)

 

I teraz wszystko jest ok dopuki masz na full odkręcone grzanie bo wtedy płyn z nagrzewnicy ogrzewa parownik

 

zastanów się co sie stanie jak zakręcisz grzanie w aucie, w tedy odcinasz obieg wody i parownik zamarznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

to teraz posłuchaj co ja ci napisze primera nie ma zaworu nagrzewniy myslisz ze tego nie sprawdzilem płyn plynie przez nią cały czas czy korzystasz z zimnego powietrza czy z ciepłego. sterowanie odbywa sie za pomoca jakiejś klapki czy tam przyslony puszcza powietrze z wentylatora przez nagrzewnice bądz ja omija. pozdro. bardzo mozliwe ze w niektórych autach jest taki zawór tu go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak jest to przepraszam. Wnioskowałem tak bo jeszcze się niespotkałem z takim rozwiązaniem braku zaworu przed nagrzewnicą.

 

 

Twoje rozwiązanie z obiegiem płynu ma wówczas sens

 

 

Ciekawe jak mają inni użytkownicy to rozwiązane

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

spoko ja ci powiem ze z zaworem w nagrzewnicy spotkalem sie tylko w starym polonezie i w jakiejś skodzie chyba favorit moze poprostu wiekszosć gazownikow tez nie wie jak jest w aucie rozwiązane i dlatego tak montują jesli nagrzewnica jest nowa to plyn poleci przez nia jesli jednak troche sie przymuli to juz nie ma takiego przepływu a i jak plyn sobie leci i tu i tu to z czasem moze sie zamulić nagrzewnica. ja nie karze nikomu nic przerabiac bo to co zrobilem jest za***iscie idealne czy cos tam poprostu u mnie to pomogło kumpel w astrze tez tak zrobil i jest poprawa. pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór nagrzewnicy jest . przechodzi przez grodź od nagrzewnicy i w grodzi silnika jest to dolna rurka z tym, że zaworek jest od strony kabiny jak wsadzisz rękę za obudowę nagrzewnicy to go wyczujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

czyli wychodzi na to ze mam nagrzewince od niewiadomo czego.na to wygląda ja tez rozbieralem i nic nie ma. jest klapka która steruje przepływem powietrza z wentylatora. albo przez nagrzewnice i wtedy mamy cieplo albo omija nagrzewnice i wtedy zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

no ok nie znam sie sie jest zawór tylko gdzie ??? i jesli jest to dlaczego po wyłaczeniu ciepla leci zimne z nawiewu a obieg nadal jest . no kuzwa chyba wiem co rozbierałem. u mnie nie ma i koniec!!!!! moze mam jakis niewypal dziwne tylko ze u kumpla tez nie ma. pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Gość_jarciu1111

 

Czy mogłbys wyslac zdjecia jak masz to podłączone po swojemu tte węże ? bo ja mam identyczny problem z ogrzewaniem samochodu tez mam podlaczone trojnikami a chce zrobic tak jak ty . dodaj fotki jak mozesz . z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość_jarciu1111

 

Czy mogłbys wyslac zdjecia jak masz to podłączone po swojemu tte węże ? bo ja mam identyczny problem z ogrzewaniem samochodu tez mam podlaczone trojnikami a chce zrobic tak jak ty . dodaj fotki jak mozesz . z gory dzieki

 

Kolego zobacz jaka data wcześniejszego postu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...