Gość Buschido Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Mam zamiar wymienić w mojej Almerce n-15 1,6 16V H z 1995 roku tarcze i klocki hamulcowe. Jeszcze nie mierzyłem, ale średnica tarczy wynosi 234 (mam ABS). Waham się pomiędzy częściami Lucasa a Brembo + Ferrodo. Co wybrać i czy muszę jeszcze dodatkowo coś zamówić (np jakieś blaszki przychodzące do szczęk itp). Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Jak nie mierzyles to zmierz i to dokladnie bo ja takim sposobem patrzac na katalog ostatnio musialem wymieniac tarcze Zadnych blaszek nie musisz. Tarcza jest przkrecana, klocki klockami, chyba ze mialbys blaszki zjechane do mocowania klockow ale jesli aktualne sie trzymaja to nie ma co panikowac. Jesli Brembo to oryginal to bierz to. Ja ominalem te marki z powodu masy podrob i zakupilem miekkie klocki Textar a tarcze Sakura "Gold Line". Przy tym zestawie zaluje ze nie mam ABS bo sprawnosc jest super ale latwo mozna zblokowac kola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Mam zamiar wymienić w mojej Almerce n-15 1,6 16V H z 1995 roku tarcze i klocki hamulcowe. Jeszcze nie mierzyłem, ale średnica tarczy wynosi 234 (mam ABS). Waham się pomiędzy częściami Lucasa a Brembo + Ferrodo. Co wybrać i czy muszę jeszcze dodatkowo coś zamówić (np jakieś blaszki przychodzące do szczęk itp).Pozdr Wydaje mi się,że jesteś w błędzie.W tym modelu tarcze miały 247 mm. Ja poleciłbym zestawik BREMBO + FERODO: Tarcze -> http://www.auto-moto.sklep.pl/index.php?pr...p;prod_id=34357 Klocki -> http://www.auto-moto.sklep.pl/index.php?pr...p;prod_id=34858 Zmierz sobie dokładnie tarcze..... Jeżeli chodzi o LUCAS-TRW,uważam ,że też niezły wybór.Zobacz sobie na załącznik jak coś :one: KLOCKI -> GDB3180 -> cena 90 zł za komplet TARCZE -> DF4018 -> 194 zł za komplet 2 sztuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Mam zamiar wymienić w mojej Almerce n-15 1,6 16V H z 1995 roku tarcze i klocki hamulcowe. Jeszcze nie mierzyłem, ale średnica tarczy wynosi 234 (mam ABS). Waham się pomiędzy częściami Lucasa a Brembo + Ferrodo. Co wybrać i czy muszę jeszcze dodatkowo coś zamówić (np jakieś blaszki przychodzące do szczęk itp).Pozdr Szczerze polecam koledze zestawik TRW-Lucas. Właśnie wymieniłem u siebie w Almerce komplet (tarcze i klocki) na przedniej i tylnej osi - teraz auto hamuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wieko Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Też ostatnio wymieniałem... N15 1.6 bez Abs-u. Średnica 247mm, wybrałem tarcze TRW, klocki Akebono. Jest ok. Przetestowane do 160 km/h - nie biją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buschido Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Dzięki za wszystkie opinie. Zapomniałem dodać, że na razie wymieniam tarcze i klocki na tylnej osi. Dzisiaj zmierzyłem i wyszło mi, że tylna tarcza ma średnicę 234. Jeszcze jedno, gdzieś czytałem na Forum w jaki sposób można jeszcze zwiększyć skuteczność hamulców. Już nie pamiętam gdzie, ale zanim zacznę szukać może ktoś mógłby napisać, czy w układzie z ABS-em jest to możliwe? @auto-moto napisz w jakiej cenie masz te dwa ww zestawy: Brembo +Ferodo i TRW Lukas Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 @auto-moto napisz w jakiej cenie masz te dwa ww zestawy: Brembo +Ferodo i TRW Lukas Tył czy przód bo się pogubiłem ...... LUCAS-TRW TYł: TARCZE kpl -> 130 zł KLOCKI KPL -> 78 Zł BREMBO + FERODO TYł: TARCZE BREMBO KPL -> 170 Zł KLOCKI FERODO KPL -> 115 Zł Lucas tańszy a tej samej jakości co zestaw nr.2 :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buschido Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 @Auto-moto dzięki za info. Oczywiście chodzi o tył. Zamówienie już idzie. Zdecydowałem się na komplecik TRW Lucas. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 @Auto-moto dzięki za info. Oczywiście chodzi o tył. Zamówienie już idzie. Zdecydowałem się na komplecik TRW Lucas. Pozdro Info poszło na e-mail. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal.zal Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Witam. Dołączę się do tematu ponieważ też mam zamiar wymienić klocki w aucie z tyłu Almera N15 14. Niestety nie mam zbyt okazałego arsenału narzędzi (zestaw kluczy 8-14, śrubowkręt i jakiś chiński mały zestaw)i tu moje pytanie jakie narzędzia są niezbędne do takiej operacji bo nie chciałbym w połowie pracy stanąć i składać wszystkiego z powrotem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Witam. Dołączę się do tematu ponieważ też mam zamiar wymienić klocki w aucie z tyłu Almera N15 14. Niestety nie mam zbyt okazałego arsenału narzędzi (zestaw kluczy 8-14, śrubowkręt i jakiś chiński mały zestaw)i tu moje pytanie jakie narzędzia są niezbędne do takiej operacji bo nie chciałbym w połowie pracy stanąć i składać wszystkiego z powrotem. Pozdrawiam.Jeżeli tylko wymieniasz klocki to możliwe że dasz radę tym zestawem, bo ściągasz koło i masz do odkręcenia tylko zacisk dwie śruby, najlepiej długi klucz oczkowy. Większy problem będziesz miał z tylnymi tłoczkami, trzeba je wciskać i wkręcać jednocześnie, co wymaga pewnej wprawy, ja mam takie sprytne kleszcze do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Ja do tloczka uzywam imadla... Nadaje sie doskonale:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 AAA, mialem na mysli przednie tloczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gry76 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 tłoczki są gwintowane mozna je regolować przekrecając,trzeba tylko uwazać zeby ich całkiem nie wykręcić bo włożyć je spowrotem to już sztuka!no i płyn się wyleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 witam odswieze temat, bo na przegladzie wyszlo ze mam do wymiany tarcze i klocki przod czy domowym sposobem uda mi sie wymienic samemu? czy niezbedny bedzie mechanik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 do wymiany tarcze i klocki przodczy domowym sposobem uda mi sie wymienic samemu? czy niezbedny bedzie mechanik? Bez problemu sam wymienisz...do wymiany tarczy i klocków w jednym kole wystarczy odkręcić koło i odkręcić 2 śruby z zacisku...tarcza trzyma sie tylko na przykreconym kole...po odkręceniu koła tarcza wyjdzie ( oczywiście jesli uprzednio odkręcisz zacisk od jażma) To pół godzinki roboty razem z czyszczeniem i smarowaniem prowadnic Na zwykłum lewarku spokojnie dasz radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 do wymiany tarczy i klocków w jednym kole wystarczy odkręcić koło i odkręcić 2 śruby z zacisku. no i ja jeszcze użyłem płaskiego śrubokręta żeby (kosztem starego klocka) wcisnąć tłoczek zanim odkręciłem zacisk Ps. Tylko uważaj na ilość płynu w zbiorniczku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 ok dzieki. smarowanie prowadnic... musze miec jakis smar rowniez, zgadza sie? zakupilem tarcze oraz klocki, ale pogoda byla tak zla, ze nie dalo rady nawet podejsc do autka, w sklepie nie wiedzieli dokladnie jaki rozmiar dla mnie ma byc, a tak lalo ze nie bylo jak rozkrecic kola zeby sprawdzic i wzialem 2 rozmiary klockow i tarcz, zadne firmowki, no name jakies nipparts czy jakos tak, niestety TU nie ma wyboru, poprostu jeden wielki sklep sprowadza czesci na caly ragion lub kraj, sa oczywiscie mniejsze i tam moze by sie cos dalo, ale te tutejsze CENYYYYYY - za robocizne na pln przeliczajac wymiane tarcz i klockow to ok 600zl, nie wiem jak w pl, ale wiecie czemu wole sam robic;) za zestaw tarcz i klockow zaplacilem drugie tyle:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 przede wszystkim.........przed założeniem nowej tarczy DOKŁADNIE (najlepiej na lustro oczyść piastę!!!!!!!!) to bardzo ważne!!!! wtedy tarczę nową nałożysz na idealnie czystą i gładką powierzchnię i unikniesz tym samym pisania za jakiś czas posta typu.......czemu bije kiera przy hamowaniu ( docieramy ładnie klocki delikatnie hamując przez około 200-300 km) [ Dodano: Wto 09 Wrz, 2008 23:43 ] niekoniecznie tarcza Ci sama zejdzie jeśli wszystko co trzeba odkręcić odkręcisz,wtedy młotek i opukujesz tarcze aż zejdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 ok, czego moge sie spodziewac na powierzchni tej piasty? bedzie to chropowata powierzchnia pokryta rdza i przejechac ja papierem sciernym do czystego? i rownego? sorki jesli pytania sa proste, ale lepiej raz zapytac niz 2 razy kupowac;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 ok, czego moge sie spodziewac na powierzchni tej piasty? bedzie to chropowata powierzchnia pokryta rdza i przejechac ja papierem sciernym do czystego? i rownego?sorki jesli pytania sa proste, ale lepiej raz zapytac niz 2 razy kupowac;) o to chodzi ...przetrzyj papierem zardzewiałą powierzchnię i usuń ewentualne zanieczyszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 ok, szkoda ze nie mam garazu, jak tylko zrobie to sie pochwale czy sie udalo;) aha pytanie, jesli beda pasowaly oba rozmiary, to montowac wieksze czy mniejsze? wieksze sa 2 razy drozsze, jest duzo lepsza skutecznosc dzialania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Ale masz zamiar montować większe tarcze? Jesli nie będą pasowały do zacisków i klocków to nie dasz rady.. to samo z mniejszymi...wybór będzie oczywisty jak przymierzysz.. Co do smarowania to warto smarem miedzianym posmarowac na zaciskach, między tłoczkiem a gumową uszczelką oraz śruby, które mocuja zacisk do jarzma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 chodzi o to, jesli beda oba rozmiary pasowaly? czy to raczej nie mozliwe? ze smarem moze byc problem dostac tu, jesli nie uzyje, bedzie bardzo zle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asik Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 chodzi o to, jesli beda oba rozmiary pasowaly? czy to raczej nie mozliwe? ze smarem moze byc problem dostac tu, jesli nie uzyje, bedzie bardzo zle? czesc, parametry hamulcow przednich sa rozne w zaleznosci od silnika: 1.4L - 232mm, gr. nominalna 18mm, typ CL22VD 1.6 - 247mm, gr. nominalna 18mm, typ CL22VE 2.0D - 247mm, gr. nominalna 18mm, CL22VE (zrodlo- Sam naprawiam nissan almera N15) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.