Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Serena] problem z z rozrusznikiem ?(tak myślę)


Gość kozioł
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

od jakiegos czasu moja serenka nie pali za pierwszym razem ,

 

po przekręceniu kluczyka słychać zgrzyt , i samochód nie pali , dopiero za drugim lub trzecim razem. Czy to wina rozrusznika?. Jeśli tak , to gdzie można taki kupić i za ile?

 

 

SERENA 1.6 1996r.

 

dzięki bardzo

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

zamiast kupowac nowy ktory widjzie cie kupe kasy sproboj reanimowac stary... moze szczotki trza wymienic albo bentlix padl ? ;x [czy jak to sie tam pisze] ;) pronuje podjechac do jakiegos elektryka zeby ocenil naprawa wyjdzie cie prawdopodbnie taniej niz wymiana calego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze szczotki trza wymienic albo bentlix padl ? ;x [czy jak to sie tam pisze] ;) pronuje podjechac do jakiegos elektryka zeby ocenil naprawa wyjdzie cie prawdopodbnie taniej niz wymiana calego

polecam to samo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie trzeba nawet jechać do elektryka, żeby zobaczyć stan szczotek. Poradziłbyś sobie sam. Wykręć rozrusznik i zajrzyj - przy okazji zobacz stan wirnika. Można też spróbować odpalić "na krótko", będziesz wiedział czy bendiks jest cały, ale to juz trzeba wiedzieć jak choć to też nie jest trudne.

 

[ Dodano: Pon 10 Wrz, 2007 19:23 ]

Jeśli jest zgrzyt jak piszesz to albo bendiks albo wirnik/stojan(przyjarał się).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest jeszcze jedna możliwość jest to uszkodzenie reduktora rozrusznika.Miałem kiedyś taką awarie <nie w serenie> skończyło sie wymianą rozrusznika bo tak było najtaniej.Obecnie na allegro jest rozrusznik 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zwykła przekładnia ,która zwiększa moment obrotowy rozrusznika czytałem w książce napraw Primery,że w silnikach 1,6 mogły być zakładane rozruszniki z reduktorem albo z napędem bezpośrednim dlatego myślę ,że taki rozrusznik mógł trafić do sereny.Rozrusznik ,który teraz jest do nabycia na allegro wygląda jakby miał reduktor. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bac9f744ab752e22.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 lata później...

Jest to zwykła przekładnia ,która zwiększa moment obrotowy rozrusznika czytałem w książce napraw Primery,że w silnikach 1,6 mogły być zakładane rozruszniki z reduktorem albo z napędem bezpośrednim dlatego myślę ,że taki rozrusznik mógł trafić do sereny.Rozrusznik ,który teraz jest do nabycia na allegro wygląda jakby miał reduktor. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bac9f744ab752e22.html

to nie jest reduktor tylko zwykły bendix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szczegółowo to sprawa wygląda tak

Jeśli rozrusznik choś trochę zyje to mamy kilka przypadków

- uszkodzona część elektryczna włacznika elektromagnetycznego lub wirnika (wizyta u elektryka zajmującego się alternatorami i rozrusznikami)

- wychechłane zęby na rozruszniku lub kole zamachowym (mogą być słyszalne zgrzyty)

- sprężynki w bendiksie dociskające wałeczki są zużyte, lub bendiks jest posklejany lub zaolejony i rolki nie pracują właściwie (słychać obrót rozrusznika bez zgrzytów i bez kręcenia silnikiem).

Mam kilka doraźnych patentów na dwa ostatnie problemy. Zapraszam do mojego warsztatu na Kruszwickiej 6 w Szczecinie. Bezpłatnie wyjaśnię kolegom na czym polega problem i co można zrobić zanim kupicie nowy rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Szczegółowo to sprawa wygląda tak

Jeśli rozrusznik choś trochę zyje to mamy kilka przypadków

- uszkodzona część elektryczna włacznika elektromagnetycznego lub wirnika (wizyta u elektryka zajmującego się alternatorami i rozrusznikami)

- wychechłane zęby na rozruszniku lub kole zamachowym (mogą być słyszalne zgrzyty)

- sprężynki w bendiksie dociskające wałeczki są zużyte, lub bendiks jest posklejany lub zaolejony i rolki nie pracują właściwie (słychać obrót rozrusznika bez zgrzytów i bez kręcenia silnikiem).

Mam kilka doraźnych patentów na dwa ostatnie problemy. Zapraszam do mojego warsztatu na Kruszwickiej 6 w Szczecinie. Bezpłatnie wyjaśnię kolegom na czym polega problem i co można zrobić zanim kupicie nowy rozrusznik.

Witam mam objawy dwóch ostatnich problemów. Chętnie skorzystam z twoich wyjaśnień. Mam prośbę czy mógłbyś tu na forum opisać "PROCEDURĘ" krok po kroku  co można zrobić zanim kupi się nowy rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Odgrzebie kotleta:) Po perypetiach z rozrusznikiem, który nie za każdym razem łapał, kupiłem drugi zajechany i powymieniałem co trzeba a trzeba było łożyska powymieniać. Zamieniłem z moim i mojego tez zregenerowałem. Pojeździłem pół roku i lipa:( Bendix nie odbija. Ok zamieniłem na ten pierwszy iii... to samo:( Rozruhajnik kręci ale łapie tak za 3 albo 4 razem. Najpierw stawiałem na elektromagnes potem bendix ale wszystko wydawało się być ok, na krótko działało. W końcu papierkiem poczyściłem wszystkie styki od rozrusznika i masy popsikałem kontaktem i działa wszystko jak nowe:) Także zanim poniesiecie koszty regeneracji czy kupna alternatora, sprawdźcie połączenia i kable:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

Problem powrócił, walnięty bendix i 300 zł w plecy. Może koledzy mają jakieś dojścia bo mam drugi rozrusznik z walniętym bendixem i chciałbym go na zapas zregenerować ale nie za trzy stówy:/ Wie ktoś może gdzie dorwać bendix w ludzkiej cenie bądź jak go zregenerować??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trzeba również sprawdzić zęby na kole zamachowym , często bywają zajechane. Z mojego doświadczenia wszystkie regeneracje dawały efekt, ale krótkotrwały. Przerobiłem samodzielne regeneracje kilku używanych rozruszników. Rozwiązaniem było kupienie nowego rozrusznika. I zamontowanie dobrego koła zamachowego z dobrymi zębami. Problem zniknął a Serena kręci jak nowiutka. Rozruszniki w Serenie  1,6 benzynie w porównaniu do innych modeli często  ulegają awarii. Jest to towar deficytowy i nie do końca dopracowany przez Japończyków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Trzeba również sprawdzić zęby na kole zamachowym , często bywają zajechane. Z mojego doświadczenia wszystkie regeneracje dawały efekt, ale krótkotrwały. Przerobiłem samodzielne regeneracje kilku używanych rozruszników. Rozwiązaniem było kupienie nowego rozrusznika. I zamontowanie dobrego koła zamachowego z dobrymi zębami. Problem zniknął a Serena kręci jak nowiutka. Rozruszniki w Serenie  1,6 benzynie w porównaniu do innych modeli często  ulegają awarii. Jest to towar deficytowy i nie do końca dopracowany przez Japończyków. 
A jak skomplikowana jest wymiana koła zamachowego ? U mnie też są zgrzyty i jestem pewny że trzeba wymienić te koło zamachowe.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku sereny nie są to skomplikowane czynności. Najważniejsze żeby miec tylko tulejkę do ustawiania sprzęgła tuż przed dokręceniem, chciaż można próbować bez ale tutaj trzeba będzie wykonać kilka prób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...