Gość piotr83 Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Witam mam problem ze swoim n16 -2000r. benzyna 1.5 Mianowicie podczas jazdy CZASAMI TYLKO występuje szarpnięcie objaw podobny jakby się przełączał na gaz? Drugi to bardziej nieprzyjemny ponieważ przy wyprzedzaniu nie ma siły iść, naciskam na gaz a on się dusi i dławi jak by coś się zapychało występuje to od 2000 - 3500 obrotów na czwartym biegu i później powyżej 120 - 140km/h. Wymieniłem olej, filtry i nic nie pomogło, może trzeba wymienić świece zapłonowe albo coś innego... Z góry dzięki za odpowiedź PzdR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość teges Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Czy samochód ma zainstalowany gaz? Jeżeli tak jaka instalacja? Napisz coś więcej na temat tych usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Jesli nie masz gazu, lub nie jest to problem gazu... too... rozrządzik - czas skaładać na rozrządzik powoli. :zly: Jeśli mam rację za niedługo Ci zaświeci żółta kontrolka silnika z błedem czujnika położenia wałka rozrządu. [ Dodano: Wto 11 Wrz, 2007 21:14 ] ile kkm najechane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotr83 Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Dzięki za odpowiedzi... Widzę bardzo złe rokowania:( Oczywiście nie ma instalacji gazowej ale ta pierwsza usterka podobnie wygląda jakby się gaz przełączał... km? hmm? jest niby 150 tyś ale nie dam ręki uciąć co poprzedni właściciel robił. Zresztą bym słyszał łańcuch rozrządu powinien brzęczeć? - czy nie? Zauważyłem, że jeżeli jest rano i trochę chłodniej to podczas jazdy jest wszystko ok? Tak samo jest gdy zacznie się dławić przy wyprzedzaniu i zredukuję na niższy bieg czyli z 4-3 to przyśpiesza płynnie i nic nie szarpie, ale ta czwórka i 2500-3000 obrotów to po prostu jakby się zachłystnął... Wieć proszę o porady będe się starał coś z tym zrobić... thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Popekx Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Swiece, kable WN, kopulka, palec! Pojedz do elektryka, niech Ci podlaczy komputer i sprawdzi stan przeplywu pradu przez kable i co masz do wymiany. To nic innego jak elektryka. Swiece mozna wymienic profilaktycznie, kable Ci sprawdzi, a na kopulce zobacz, czy nie ma bialego nalotu po rozkreceniu, a odpal go tez noca, gdy troche postal i jest wilgotno, czy nie beda na niej tanczyc iskry. Wg mnie, na 90% jest to, co napisalem. Mialem juz tak w innych autach dwa razy. Ps. Moze to glupie, ale sprawdz wtyki kabli. [ Dodano: Wto 11 Wrz, 2007 23:38 ] rozrządzik - czas skaładać na rozrządzik powoli. :zly: Ale czy z wada rozrzadu, nie chodzilby nierowno caly czas? A kolega pisze, ze tylko, gdy przyspiesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 , kable WN, kopulka, palec! Pojedz do elektryka, niech Ci podlaczy komputer i sprawdzi stan przeplywu pradu przez kable i co masz do wymiany. Klubowiczu Popex ... klubowicz piotr83 musialby byc magikiem zeby to sprawdzić... w N16 nie ma kabli WN... nie ma rozdzielacza... jesli chodzi o "iskre" to jesli jej nie ma to jest to wina samej świecy albo cewki dla danego cylindra. Z mojego przykrego dośiwiadczenia proponuje sprawdzić wtyczke od lambdy, u mnie zdażyly sie kiedys podobne obiawy, zawiniała zasniedziala wtyczka. Mozna zerknac tez na przepływke pod tym kątem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Mialem cos podobnego-dlawienie silnika i brak przyspieszenia w przedziale 2500-3500 obr. pomoglo przeczyszczenie przepustnicy specjalnym spayem do czyszczenia gaznikow i przepustnic. Do kupienia w Castoramie, Praktikerze. Napisalem o tym specjalny temat pt. Brudna przepustnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotr83 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Właśnie! jest jakiś żółto-biały nalot na 3 przewodach od świec, jedna jest ok,może to ma jakiś związek??? Wielkie dzięki za porady zacznę sprawdzać w najbliższy weekend... Napewno napiszę co było usterką jeżeli oczywiście się poprawi:) Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy nissanów - Życzę wszystkim bezawaryjnej jazdy!!! [ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 17:55 ] Jest znaczna poprawa- przeczyściłem przepustnicę od strony filtru powietrza i trochę od str. kolektoru. Almerka jeszcze trochę stawia opór podczas jazdy i dodawania gazu,ale pewnie to wina tego, że robota nie była fachowa:) Dzięki i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Witam! Niestety muszę odświeżyć temat. W almerze mojego ojca- n16 1,5 90 koni z 2001, przebieg 78 tysięcy km występuje zjawisko dławienia się przy próbie szybkiego przyśpieszenia (wyprzedzanie) - auto zamiast dynamicznie przyśpieszać dostaje jakby zadyszki i trochę poszarpuje. Przejechałem się autem i zauważyłem tendencję do pojawiania się szarpania przy obrotach okolice 3300-4000 na 3 i 4 biegu (z pedałem w podłodze). Przy delikatnym przyśpieszaniu autko idzie równo i nie szarpie. wolne obroty spokojne. Ostatnie spalanie średnie 7,6 litra. Serwis wg zaleceń producenta. Auto od nowości w naszych rękach. Pamiętam, że n15 potrafiła się zdławić przy 2800 - 3000 - ale nie szarpała, tylko dostawała zamuły, a tu trochę poszarpuje i nawet słyszalna jest nierówna praca silnika. CO JEJ DOLEGA?????????????????????????????? [ Dodano: Sob 09 Maj, 2009 18:55 ] Ojciec wspomina jakby gorzej wkręcała się na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 ADAM85 słuchaj nie chcę wprowadzać Ciebie w błąd, ale miałem podobny przypadek w Seat Cordoba 1.4 Najpierw sprawdź świece, kopułkę i palec rozdzielacza. Sprawdź kable (końcówki od strony świec może się już wypaliły). Dodatkowo przeczyść układ dolotowy (filtr, przepływomierz). U mnie był kabel i świeca do wymiany. Wykonaj te proste zabiegi i sprawdź (one prawie nic nie kosztują a czasami bardzo pomagają). Do czyszczenia przepływomierza jest specjalny preparat w sprayu. Gdzieś na forum było mówione Dobrze gdybyś do kabli prysnął trochę preparatu coś podobnego do "kontaktol" (preparat do inst elektr.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Uważam, że moja wiedza o autach jest na przyzwoitym poziomie, ale nie wiem gdzie jest przepływka, ani przepustnica ani kopułka Czy ma może ktoś foto silnika i pokazać mi "to tę palcem" - lub gdzie tego szukać [ Dodano: Sob 09 Maj, 2009 19:22 ] Czy ktoś miał awarię cewki zapłonowej w tym silniku i jakie są tego objawy???? Czy zapala się "check"? - póki co nic się nie świeci! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Uważam, że moja wiedza o autach jest na przyzwoitym poziomie, ale nie wiem gdzie jest przepływka, ani przepustnica ani kopułka Czy ma może ktoś foto silnika i pokazać mi "to tę palcem" - lub gdzie tego szukać Fotek nie mam, ale powiem co wiem. Niewiem jak w 1.5 ale w 1.8 przeplywka jest za obudowa filtra powietrza w takiej jakby rurze plastikowej jak sie nie myle, przepustnica jest po drugiej stronie tej rury, czyli za przeplywka, a kopulka...Idz za przewodami wysokiego napiecia(na swiecach) w druga strone i powinienes trafic na kopulke:P Jesli sie myle, niech ktos mnie poprawi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Klubowiczu Popex ... klubowicz piotr83 musialby byc magikiem zeby to sprawdzić... w N16 nie ma kabli WN... nie ma rozdzielacza... nie ma kabli wysokiego napięcia - są cewki zapłonowe - czy ja się mylę - że to po co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 nie ma kabli wysokiego napięcia - są cewki zapłonowe - czy ja się mylę - że to po co innego. Chodzi mi o te kable na swiecach...Z drugiej ich strony powinna byc kopulka..Jak zwal tak zwal:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Foto przepływki (4) Foto przepustnicy (1) kolektor ssący (3) Foto cewek ( cztery prostokąty) wtryski zaznaczone kółkiem W N16 nie występują kable wysokiego napięcia poniewarz dawkowanie paliwa oraz podanie iskry w odpowiednim momencie jest uzaleznione od czujników w silniku które wysyłają sygnały do komputera a dopiero on steruje dawką paliwa oraz iskrą. Awaria cewki zapłonowej obiawia sie zapaleniem kontrolki serwisowej oraz nierówną pracą silnika - wyświetlany jest błąd P0301 - P0304 (w zależności na którym cylindrze) po podpięciu kompa. Przyczyną zadławienia się przy dodaniu gazu oraz lekkie szarpanie może być uszkodzenie sondy lambda kontrolka może jeszcze się nie świecić ale parametry pracy sondy są złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Dzięki Michał za profesjonalną odpowiedź. !!!! Czy ktoś miał taki problem z sondą i ile kosztuje ewentualna naprawa? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Dzięki Michał za profesjonalną odpowiedź. !!!!Czy ktoś miał taki problem z sondą i ile kosztuje ewentualna naprawa? Pozdrawiam Ja mam wlasnie problem z druga sonda lambda, bo bylem na diagnostyce i mi wyskoczyl blad P0141 - blad ogrzewania sondy lambda. Czasem autkiem szarpnie na niskich biegach, check sie swieci ale narazie nie mam kasy na wymiane. W serwisie mi koles rzucil cene 120 za sama sonde jakis sredni zamiennik, ale gdzies czytalem, ze zamienniki nie dzialaja, wiec w gre wchodza tylko oryginaly Bosch'a a te kosztuja roznie, zalezy ktora komu pasuje. Do mojej N16-ki akurat pasuje ta drozsza:( 0 258 005 278 0 258 005 278 440,33 zł 1 0 258 986 502 0 258 986 502 246,89 zł >9 0 258 986 506 0 258 986 506 269,90 zł >9 Takie maja na stanie. Musisz sie dowiedziec ktory numer pasuje Tobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 A tą diagnostykę robiłeś w NISSANIE w ASO, czy u elektryka z innego warsztatu??? Gdzie jechać na taką diagnozę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 A tą diagnostykę robiłeś w NISSANIE w ASO, czy u elektryka z innego warsztatu???Gdzie jechać na taką diagnozę? Ja robilem u cenionego mechanika w moim rejonie. Do ASO nie jezdze, bo tam tylko dziury w portfelu robia...A fachowcy z nich tacy jak z koziej d... traba. Sory ale taka prawda:) Popytaj u mechanikow w swoim miescie czy robia diagnostyke komputerowa i podlacz. U mnie 30zl kosztuje podlaczenie i skasowanie bledu, 60zl to pierwsze plus sprawdzenie parametrow ktorych chcesz i 120 pelna diagnostyka cokolwiek to znaczy. Chyba razem z ewentualna regulacja parametrow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.