Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Łożysko


Dżem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 lata później...

Dzisiaj zamówiłem łożysko do przedniego koła za 170zł. Powiedzcie czy drogo? Produkcji japońskiej chyba Kayaba. Czy te łożysko wymienia się samo czy razem z piastą. Oczywiście mowa o kole przednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamówiłem łożysko do przedniego koła za 170zł. Powiedzcie czy drogo? Produkcji japońskiej chyba Kayaba. Czy te łożysko wymienia się samo czy razem z piastą. Oczywiście mowa o kole przednim.

przed FL samo po FL zespolone z piastą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym reklamował ale u mnie w Białymstoku gość ma sklep z japońskimi zamiennikami różnych części do japończyków. Wystawia też na allegro. Kupiłem u niego takie łożysko:

 

http://allegro.pl/lozysko-kola-przod-japonskie-nissan-almera-n1-i1666496695.html

 

Z tego co mówił to NSK montują jako fabryczne.

 

Jak na razie od wymiany zrobiłem 20.000 km i nie ma problemów.

 

Nawet doliczając przesyłkę wyjdzie całkiem przystępna cena.

Szukałem w innych sklepach to za byle turecki badziew każdy krzyczał 170-300 zł ("bo to do japończyka a do japończyka części są drogie")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz po kupnie samochodu musiałem wymienić łożysko i jak pojechałem do mechanika to powiedział mi, że mam szczęście że mam ten model bo od 2003 zaczęli montować zespolone razem z piastą.

 

Jednak po Twoim wpisie zerknąłem do manuala przed i po FL i okazało się, że mają identyczne łożyska, czyli występujące oddzielnie. Przepraszam za zamieszanie.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podlaczam sie do tematu, z tym ze chodzi mi o tylne lozysko. Z tego co widze tam zespolone jest z cala piasta? Ktos poleci jakis zamiennik po dobrej cenie? Strasznie mi wyje juz z tylu i czas je wymienic, ceny widze sa niezbyt zadowalajace co mnie dziwi bo bralem lozyska do innych samochodow to miescilem sie w 70-80 zl za sztuke spokojnie.

No i skoro idzie cale z piasta wiec nie trzeba go wprasowac, to raczej powinienem sobie sam poradzic z wymiana bez pomocy mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii wygląda to prosto, żadnej prasy, tylko klucz dynamometryczny (Zdj Nr1). Nie wiem jak z geometrią po takim zabiegu, czy nie trzeba ustawić... Czytając dalej, nie jest to jednak takie proste, trzeba wprasować czujnik ABS (Zdj Nr2), no, chyba że znajduje się w zestawie z nową piastą i jest już wprasowany (Zdj Nr3)...

post-27410-0-49650700-1310558143_thumb.jpg

post-27410-0-64689600-1310558430_thumb.jpg

post-27410-0-66260900-1310559029_thumb.jpg

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jeszcze nie wiem jakie lozysko kupie, bo sa i bez pierscionka ABS i sa takie w ktorych odrazu jest zalozony. Wpasowanie nie jest trudne, ale niestety nie mam palnika, ten metal sie rozpreza pod wplywem temp i potem wystarczy zalozyc na nowa piaste i poczekac az znowu sie skurczy.

Ktos kupywal tylne lozyska? Jakie sa ceny? Pytam orientacyjnie aby nie przeplacic przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jeszcze nie wiem jakie lozysko kupie, bo sa i bez pierscionka ABS i sa takie w ktorych odrazu jest zalozony. Wpasowanie nie jest trudne, ale niestety nie mam palnika, ten metal sie rozpreza pod wplywem temp i potem wystarczy zalozyc na nowa piaste i poczekac az znowu sie skurczy.

Ktos kupywal tylne lozyska? Jakie sa ceny? Pytam orientacyjnie aby nie przeplacic przypadkiem.

 

A tam są wogóle oddzielnie łożyska?

Edytowane przez kabi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem na allegro za 120zet z pierscieniem abs .Mówią że im tansze tym gorsze ale na razie ok..cicho:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu napisane: "Do not reuse ABS rotor sensor. Replace with new one". Dlatego zestawy dzielą się na te które są do almer bez ABS i na te z ABS. Te drugie są ok 100 zł droższe, ale wyposażone w pierścień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe :)W moim przypadku bez pierscienia piasta była tansza o dwie dychy chyba:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe :)W moim przypadku bez pierscienia piasta była tansza o dwie dychy chyba:)

wszystko zależy od przedziału cenowego. Bo na takim Kagerze np jest 100 zł ale na o połowę tańszym Herth+Buss jest już tylko 50 zł różnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro jade do hurtowni w ktorej mam znizki, wiec jak cos podam za ile udalo mi sie dorwac. Nie wiem jak jest w manualu napisane na temat przegubu, ale tam tez idzie taki pierscien i u mnie mechanik go przelozyl ze starego i zrobilem juz pare tysiecy, jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jakie są objawy zużytego łożyska? Czy oprócz wycia/huczenia są jakieś inne charakterystyczne dźwięki? np. stukanie? Czy przez zużyte łożysko może grzać się felga? Czy wymieniając łożysko z przodu, trzeba od razu wymianieć z dwóch stron (L+P)? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lozysko nie stuka, wydaje raczej takie stlumione dzwieki wlasnie takie typowe huczenie. Nie trzeba zmieniac parami, jesli huczy tylko jedno wymieniaj tylko jedno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...