Gość bromba Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 przyszła jesień i z nią deszcze. i znów powraca mój stary problem: zaparowane szyby. strasznie szybko zaparowują mi się szyby podczas jazdy w deszczu, że nic nie widać. żadne nadmuchy nie dają satysfakcjonującej poprawy. czy ktoś z Was może łopatologicznie wytłumaczyć kobiecie, co zrobić, aby tego nie było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 a jaką masz micre (rocznik), bo jeśli po lifcie to to pewnie masz do wymiany filtr kabinowy a czy przypadkiem nie jeździsz na zamkniętym obiegu powietrza ? a może Ci cieknie pod szybą i woda dostaję sie do wentylacji, tam się ładnie zbiera i paruje (poczytaj tematy cieknie mi k11, woda na wycieraczce pasażera, mokry dywanik itd itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bromba Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 hehehe, zawsze na pytanie "jaką masz mikrę" odpowiadam - fioletową potem dopiero kojarzę, że chodzi o rocznik mojej mikrze stuknęła już dekada, rocznik 1997. co to znaczy na zamkniętym obwodzie powietrza??? i jak sprawdzić, czy woda cieknie i dostaje sie do wentylacji? a tamte tematy dziekuję . poszukam na forum ps. co to znaczy "po lifcie"??? o raju! alez ze mnie :zly2: tak to jest, jak kobiecie dostaje się auto, którym od teraz musi się zajmować :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 po lifcie - czyli po małej zmianie wyglądu auta. Od 1998 roku micry dostały nieco większe światła, odświeżone wnętrze tzn inną deskę rozdzielczą, wskaźniki itp. A więc raczej Twoja micra nie ma filtra kabinowego (lub kabinowego-węglowego, czyli taka swego rodzaju gąbka, filtr umieszczona gdzieś w środku między wlotem powietrza z zewnątrz a kratkami wylotu powietrza wewnątrz samochodu ), choć ten rocznik jest dla mnie najbardziej tajemniczy, ale zakładamy ze nie masz tego filtra kabinowego (węglowego), ale zawsze jeszcze gdzieś możesz sie upewnić No właśnie po pierwsze to zawsze trzeba użyc wyszukiwarki bo większość tematów już była poruszana i tam spokojnie można znaleźć odpowiedz a więc pozostaje kwestia zbierającej się wody bo gdzieś przecieka, ale to już se poszukasz ładnie a co do zamkniętego obiegu (nie obwodu coś mi się źle napisało ), to pod regulacją nawiewów, ogrzewania jest taka wajcha w lewo lub w prawo i to i nią właśnie zamykasz obieg powietrza czyli żeby nie wpadało powietrze z zewnątrz (np smród spalin) i jak się ją ma ustawione na zamknięte to nie ma dostępu świeżego powietrza i wtedy zaraz zaczyna auto zaparowywać, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Na zaparowane szyby jest jeden dobry sposób - lekko uchylone przednie okna (wystarczy parę milimetrów). Jak pada desz, to jednak i tak lepiej mieć owiewki, bo inaczej albo mamy zaparowane szyby, albo pada nam na głowę... [ Dodano: Czw 13 Wrz, 2007 13:00 ] Nawiew oczywiście na szybę . A i jeszcze jedno - u mnie przy włączonym ogrzewaniu najpierw mocniej parują szyby... szczególnie jak silnik jest jeszcze zimny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Zawsze można kupić środki zapobiegające parowaniu szyb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micrus95 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 ... bądź bardzo porządnie wyczyścić wnętrze, a z paru miejsc, jak to na jesień bywa, wywalić wciskające się wszędzie liście, które lubią gnić - po takim zabiegu u mnie paruje zdecydowanie mniej. Pomysł z szybami też jest dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szadi Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 hehehe, zawsze na pytanie "jaką masz mikrę" odpowiadam - fioletową potem dopiero kojarzę, że chodzi o rocznik mojej mikrze stuknęła już dekada, rocznik 1997. co to znaczy na zamkniętym obwodzie powietrza??? i jak sprawdzić, czy woda cieknie i dostaje sie do wentylacji? a tamte tematy dziekuję . poszukam na forum ps. co to znaczy "po lifcie"??? o raju! alez ze mnie :zly2: tak to jest, jak kobiecie dostaje się auto, którym od teraz musi się zajmować :/ Ciekawe myślałem że jesteśmy tu po to by sobie pomagać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barył Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Ja zastosowalem ostatnio tak jak napisał lukeswirus specjalny środek przeciw parowaniu szyb. Muszę powiedzieć, ze nawet troche pomogło, przy deszczu szyby sa mniej zaparowane i łatwiej jest nawiewem je osuszyc. Minusem może byc to, przynajmniej mi sie tak wydaje, że szyby wyglądają po tym na jakieś zasmużone (co to za słowo?), ale to może dlatego, ze kupiłem jakis najtańszysrodek jaki był, nazwy nie pamietam. Myślę, jednak że warto spróbować bo może pomóc, a w nakładaniu tego tez nie ma nic skomplikowanego, także...no... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 mi tez cos kiepsko nawiew dziala..chyba filtr jest zle włożony...raz mi tez tak parowaly na starym filtrze..to sie okazalo, ze zamkniety jest obieg wewnetrzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 jak deszcz pada, to poprostu jest duzo wilgoci w aucie na wycieraczkach i dlatego parują szyby, żeby lepiej szyby odparowywały zawsze daje przełozenie żeby leciało z zewnątrz powietrze, a nie obieg wewnętrzny, wtedy szybciej odparowywują, też moge polecić owiewki na szyby, wtedy w deszcz można otworzyć te 2 cm okno i nic nie cieknie do środka a szyby nie parują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bromba Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 dzięki za odpowiedzi :sylwester: przyznam się szczerze, że z reguły z przyzwyczajenia jezdżę z ustawieniem na obieg powietrza zamknięty - a to z powodu korków i spalin :/ i zbiera mi się woda na wycieczarcze podczas deszczu - cóz dziś odbieram swoje autko od mechanika (wymiana sprzęgła) - poprosiłam, by zajrzał, dlaczego mi tam coś cieknie. zobaczymy. no i mam coś w wentylatorze :zdziw: aż się boję zajrzeć :zly2: nie sądziłam, że będzie jakikolwiek odzew z Waszej strony :okulary2: - uczę się sama dawać radę, a tu proszę, jaka niespodzianka g:D /hehehe ostatnio sama z ojcem wymieniałam klocki :one: / a to dla wszytskich: :588: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 przyznam się szczerze, że z reguły z przyzwyczajenia jezdżę z ustawieniem na obieg powietrza zamknięty - a to z powodu korków i spalin wiadomo, ale niestety na takim ustawieniu w deszczowa pogodę szyby parują błyskawicznie Coś tu nam ściemniasz, że tak niby nic nie wiesz a w innym wątku potwierdzasz, że wymiana klocków jest banalna :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gardi1 Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Odkopie troche temat, Od niedawna mamy Micrę z przed liftu, 97 rok, 1,0 silnik - wersja golas. Dziś dosyć mocno padało, a my nawet na 4 biegu dmuchawy i ogrzewaniu na max nie moglismy sobie poradzić z zaparowanymi szybami......caly czas parowały dałem sobie reke na wyloty powietrza na szybe - wydaje mi się że bardzo słabo dmucha...w cc704 malem, mocniejszy nawiew i zawsze mi szyby odparowany..... Moge mieć filtr kabinowy???? moze macie jakieś inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Odkopie troche temat, Od niedawna mamy Micrę z przed liftu, 97 rok, 1,0 silnik - wersja golas. Dziś dosyć mocno padało, a my nawet na 4 biegu dmuchawy i ogrzewaniu na max nie moglismy sobie poradzić z zaparowanymi szybami......caly czas parowały dałem sobie reke na wyloty powietrza na szybe - wydaje mi się że bardzo słabo dmucha...w cc704 malem, mocniejszy nawiew i zawsze mi szyby odparowany..... Moge mieć filtr kabinowy???? moze macie jakieś inne pomysły? Raczej nie masz filtra kabinowego. Co do wydajności dmuchawy - sprawdź czy nie są zapchane kanały dolotowe powietrza, czy działa pokrętło zmiany sposobu nawiewu. Co do wilgoci w kabinie - sprawdź uszczelki, a także czy nie jest zapchany odpływ wody z przedniej szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gardi1 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Raczej nie masz filtra kabinowego. Co do wydajności dmuchawy - sprawdź czy nie są zapchane kanały dolotowe powietrza, czy działa pokrętło zmiany sposobu nawiewu. Co do wilgoci w kabinie - sprawdź uszczelki, a także czy nie jest zapchany odpływ wody z przedniej szyby. gdzie kopac? pod podszybiem czy we wnetrzu? pokretlo dziala ok, halas z dmuchawy powieksza sie w miare zmiany predkosci, wilgoci jako takiej nie mam, z tym ze wsiadajac do auta w mokrych ciuchach, przewaznie szyby paruja..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gardi1 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 gdzie kopac? pod podszybiem czy we wnetrzu? pokretlo dziala ok, halas z dmuchawy powieksza sie w miare zmiany predkosci, wilgoci jako takiej nie mam, z tym ze wsiadajac do auta w mokrych ciuchach, przewaznie szyby paruja..... Dzis w deszczu znow szyby parowaly, wiec zrobilem test, dalem na obieg wewnetrzny i pomoglo, odparowywalo calkiem niezle, gdzie szukac odplywu wody? od wewnatrz czy od zewnatrz auta, gdzie sprawdzic droznosc nadmuchu na szybke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Dzis w deszczu znow szyby parowaly, wiec zrobilem test, dalem na obieg wewnetrzny i pomoglo, odparowywalo calkiem niezle, gdzie szukac odplywu wody? od wewnatrz czy od zewnatrz auta, gdzie sprawdzic droznosc nadmuchu na szybke? Odpływ wody z przedniej szyby zobaczysz po otwarciu klapy silnika - czasami rowki odprowadzające wodę są zapchane liśćmi lub zbierajacym sie przez lata brudem. Nadmiar wody przelewa się do środka poprzez otwory wlotowe powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gardi1 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) Odpływ wody z przedniej szyby zobaczysz po otwarciu klapy silnika - czasami rowki odprowadzające wodę są zapchane liśćmi lub zbierajacym sie przez lata brudem. Nadmiar wody przelewa się do środka poprzez otwory wlotowe powietrza. ok jutro sprawdzę... tema nie jako powiazany: dziś temp na dworze byla ok 3 st, a mi micra nie chciała sie nagrzac (tzn wskaówka rosła ale nie chciała "wejść" w skalę normalnej temp) ogrzwanie chodziło jak szalone i stosukowo cieplo sie robilo ale.....termostat??? Jakie koszta zabawy? Edytowane 13 Października 2009 przez gardi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wronek89 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Może Ci także źle wskazywać wskaźnik temperetury, ale termostat jest stosunkowo tani, ze 30zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jfd Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Ja mam to samo, przednia szyba podczas deszczu paruje mi do polowy i nic nie widac. Pomaga delikatne uchylenie szyby, aczkolwiek jak jest zimno na dworze to jest nieprzyjemnie, tak samo jak stosuje zewnetrzny obieg powietrza, w aucie jest zimno. Chyba kupie gabke z irchy i bede na biezaco wycieral przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gardi1 Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Ja sobie dziś generalnie poradzilem z problemem (choc dalsze testy podczas kolejnych deszczów) - wymianiłęm termostat - poprzedni umarł w pozaycji otwary Jak dale bedą problemy to rozbieram deche by poczyścić kanały powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość inkaska Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam, ja mam ten sam problem, nie raz jest tak ze nic nie widze przez szyby, nawet nawiew nie pomaga (klimy niestety nie posiadam), wtedy uchylam okna - poki co jeszcze nie jest tak zimno... Kupilam tez plyny przeciwko parowaniu, ale chyba zle nalozylam - tzn. szyby były jednak wilgotne i teraz jak parują to sa smugi, jak przecieram irchowa gąbką wszystko sie maże także koło się zamyka. Czy stosował ktos z Was do szyb samochodowych suchą ścierkę z mikrofibry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iLOVEmicra Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Czytałam kiedyś gdzieś i niedawno wypróbowałam sposób z szamponem do włosów. Na lekko wilgotną szmatkę nalałam trochę szamponu, przetarłam okrągły kawałek szyby i w czasie jazdy zauważyłam, że w tamtym miejscu zbierało się o wiele mniej pary. (oczywiście zaraz po przetarciu szyba jest trochę spieniona na biało, ale to kwestia paru sekund i wraca do normy) Są i minusy Nie wiem jak długo efekt się utrzymuje, bo po 2 dniach umyłam szybę - denerwowały mnie te smugi wieczorami. Jako jakaś tam deska ratunku na krytyczną chwilę polecam. A, i ponoć można przetrzeć szybę denaturatem, ale nie sprawdzałam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.