Gość Scyzor Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 Tak się zdarzyło, że podczas mojego wypadu narciarskiego, końcowy tłumik w moim bolidzie nie wytrzymał obciążeń jakie mu zaaplikowałem i przerodził się w iście rasowy, mega-sportowy wyrób. Musiałem wracać do Częstochowy z niesamowitym bólem głowy spowodowanym mocno zwiększonym poziomem basu w kabinie. No ale nie o tym chciałem. Wskutek zaistniałej sytuacji musiałem końcowy tłumik wymienić. Jakież było moje zdziwienie gdy po objechaniu wszystkich tłumikarzy w mieście dowiedziałem się że tłumik końcowy do mojego auta jest niedostępny :!: Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że wszystkie tłumiki do Primery P10 są w sprzedaży, a do P11 nie ma. Najczęstszą sugestią była przeróbka tłumika od W10, lub dorabiać na zamówienie ze stali kwasoodpornej. W końcu jeden magik przerobił mi tłumik od Almerki N15. Jednak Częstochowa to wioska... A tak na marginesie, już rozumiem co miał kiedyś na myśli IvanH mówiąc że załadowanym autkiem bez problemu rzuca się iskrami spod tłumika 4 osoby, 8 par butów w bagażniku i 4 pary nart na dachu i co wybój to tłumik walił o glebę... Nie dziwota że się rozleciał... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yorey Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 hmmm... a zmierz prześwit między przodem a tyłem. Primery mają to do siebie, że siadają im tylne sprężyny, trza je podhabrować kapkę i będzie wszystko gut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 hmmm... a zmierz prześwit między przodem a tyłem. Primery mają to do siebie, że siadają im tylne sprężyny, trza je podhabrować kapkę i będzie wszystko gut. Już mi to kiedyś sugerowałeś przyjacielu, ale sprężyny są ok Zresztą tak jak napisałem, kiedyś IvanH opowiadał taką samą historię o swojej Primerce jak jeszcze była dość młoda więc może to jakaś standardowa przypadłość... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 Tak dokładnie tak to bywa z tym tłumikiem. Na szczęście ja się często nie obciążam. A jeśli już jesteśmy w kwestii tłumików, to w moim pierwsza warstwa dokumentnie przerdzewiała po roku eksploatacjii, odpadła z dołu, z góry chyba też, trochę później, a do teraz reszta się trzyma i nie wymaga żadnej ingerencji. Sam nie wiem co zrobię kiedy przyjdzie wymienić go w końcu, nie wiedziałem, że tak trudno go do P11 dostać... zawsze można kupić jakiś kocioł, niby z kwasówki, no sam nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Sam nie wiem co zrobię kiedy przyjdzie wymienić go w końcu, nie wiedziałem, że tak trudno go do P11 dostać... zawsze można kupić jakiś kocioł, niby z kwasówki, no sam nie wiem... Spoko nie jest tak źle Mnie tłumik do Almery z odpowiednią przeróbką ( całkiem fachową ) kosztował 180zł. Gdybym u tego samego gościa zamawiał robiony ze stali kwasoodpornej na zamówienie to kosztowałby mnie 150zł z montażem, ale trzebe było czekać na niego ponad tydzień, a ja nie miałem tyle czasu... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 ja w P10 wkladalem tlumik z Ultera z chromowana koncowka, jednak kosztowal ok 320zeta, napewno mieliby do P11, tylko pewnie kosztowalby podobnie lub wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 ja w P10 wkladalem tlumik z Ultera z chromowana koncowka, jednak kosztowal ok 320zeta, napewno mieliby do P11, tylko pewnie kosztowalby podobnie lub wiecej No to ja mam zwykły tłumik od Almery, ale spod zderzaka wystaje tylko chromowana końcówka Ulter'a, więc od biedy też mogę ściemniać pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 dobrym patentem jest nawiercenie malutkiej dziurki w koncowym tlumiku jakies 2 mm w tylnej czesci przy rancie na srodeczku woda wtedy wylatuje z niega a tak to stoi w srodku i koroduje ja mam taki patent w p-11 i w p-10 tez mialem i tlumiczki zyly dlugo i szczesliwie:) polecam ten sposob:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2005 Ja peirdnicze co za mega pojeby w tej czestochowie - CI cali mechanicy... koncowy tlumik w P10 jak i P11 jaest taki sam a oto jego symbol: 255-622X3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 Ja peirdnicze co za mega pojeby w tej czestochowie - CI cali mechanicy... koncowy tlumik w P10 jak i P11 jaest taki sam a oto jego symbol: 255-622X3 No widzisz... Twierdzili że mogą mieć tylko tłumik od W10, a rzekomo w kombi jest inny... Więc przerabiałem... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 A nie przepraszam w Katalogu bosala: P10 ma nr. 145-221 W10 ma nr.145-239 P11 ma nr. 145-135 Chodzi ze twoj ma (patrzać z tylu) z lewej strony podłaczenie w P10 jest z prawej hehe, no ale chyba kazdy zakalda jakies rury i spawerke ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 Chodzi ze twoj ma (patrzać z tylu) z lewej strony podłaczenie w P10 jest z prawej hehe, no ale chyba kazdy zakalda jakies rury i spawerke ma Mnie tego nie mów bo ja widziałem że to kwestia przesunięcia wlotu, ale jak miał ochotę gratis przerabiać niemal cały tłumik to ja nie miałem nic przeciwko pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 nie zapominajcie o jednym, tłumik ze stali kwasoodpornej to pojeździ a zamienniki nawet te w ocynku za 150-170 zł to mam wątpliwości, warto poczekać i zrobić ze stali, jak ktoś chciał Ci zrobić za 200 z montażem tp ja bym się nie zastanawiał, prędzej potem primerka się rozleci niż ten tłumik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bob Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 CZE! To prawda że z nierdzewki tłumik wytrzyma wszystko ale jest taka sprawa z tymi tłumikami z nierdzewki że wydają dziwny klank czego zwykłe nie robią nio ale da się przyzwyczaić a co do otworku w tłumiku to popieram ja zrobiłem ten zabieg i jest ok jak narazie Pozdrowionka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-di Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 ta dziurka to jest super sprawa ta woda zabija tlumik zwlaszcza na krotkich trasach tak jak ja jezdzilem po 7 km dzienie do pracy i p -10 sprzedalem z orginalnym tlumikiem a teraz zrobilem to samo w p 11 i tez jest spox wiec polecam metode tylko trzeba raz na jakis czas zatkac na chwilke rure reka zeby sie ten otworek udroznil gdyz w starszych tlumikach potrafi sie zapchac ta wata ze srodka i wtedy klapa:) a tak to pomaga dardzoooooooooooo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 24 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2005 zgadza się dziurka jest ok, a co do dźwięku nierdzewki to hmmm no faktycznie trzeba go potem polubić :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzio Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Scyzor, czy Twoja końcówka Ultera jest dedykowana pod Primerę, czy masz jakąś uniwersalną zakrzywioną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Radzio odgrzałeś niezłego kotleta 2 lata temat leżał zapomniany. A Scyzor Ci chyba nie odpowie bo już jakiś spory czas temu pożegnał się z forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzio Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Fakt, że stary kotlecik. :-) Szkoda, że Scyzor odszedł, ale może odpisze kiedyś. A ktoś zakładał nakładkę do P11 HTB? Chodzi mi o to, że np. w mojej P11 widać prawie całą tylną ściankę puszki oraz końcową rurę i nakładając na to końcówkę na moje oko dziwnie będzie wygladało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 a ja kupiłem w tygodniu tłumik do P11 2.0 HTB od reki w warszawie wiem też że sprzedają wysyłkowo, wyszukiwarka: TŁUMIKI24, zakład miescisie w warszawie na ul. 17stycznia 52, za alu tłumik zapłaciłem 132zł ew, kontakt do firmy : 662-653-250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek-majkel Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Witam wszystkich bo to pierwszyu moj post na forum!!! A ktos moze wie gdzie kupic pierwsza rure ktora jest za kolektorem wydechowym w P11 1.6? Puscil mi spaw przy samym kolnierzu od tylnej strony i trzyma sie to teraz tylko na drucie. Rura nie powinna byc droga bo nie ma zadnej puszki i ma max maetr dlugosci. Z gory dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 A ktos moze wie gdzie kupic pierwsza rure ktora jest za kolektorem wydechowym w P11 1.6? Puscil mi spaw przy samym kolnierzu od tylnej strony i trzyma sie to teraz tylko na drucie. Rura nie powinna byc droga bo nie ma zadnej puszki i ma max maetr dlugosci. Z gory dziekuje za pomoc W katalogu BOSALa widzę że w P11 jest podobnie jak w P10. Rura od kolektora do katalizatora to jedna całość (ale złożona z dwóch części). Do P10 zamiennik Bosala kosztował 650zł, a w salonie Nissana 450zł, ale trzeba było czekać na niego ok 2 tyg. Ja bym próbował zaspawać. Ewentualnie szukać na szrocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Witam wszystkich bo to pierwszyu moj post na forum!!! A ktos moze wie gdzie kupic pierwsza rure ktora jest za kolektorem wydechowym w P11 1.6? Puscil mi spaw przy samym kolnierzu od tylnej strony i trzyma sie to teraz tylko na drucie. Rura nie powinna byc droga bo nie ma zadnej puszki i ma max maetr dlugosci. Z gory dziekuje za pomoc Zamienniki jeszcze chyba nie są produkowane a w serwisie kosztuje pewno chore pieniądze jak napisał gwinto osobiście sam sobie wyspawałem taką z nierdzewki i mam spokój proponuje poszukaj kogoś kto ci też tak zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Zamienniki jeszcze chyba nie są produkowane Zamienniki rur układu wydechowego _NIE_SĄ_ produkowane. Tłumiki jak najbardziej są. a w serwisie kosztuje pewno chore pieniądze jak napisał gwinto W serwisie jest taniej niż u producenta zamienników (BOSAL). Niestety jest to jedyny dostępny na rynku polskim producent zamienników. osobiście sam sobie wyspawałem taką z nierdzewki i mam spokój proponuje poszukaj kogoś kto ci też tak zrobi Dokładnie. Trzeba pojechać do tłumikarza, on będzie wiedział co zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Zamienniki jeszcze chyba nie są produkowane Zamienniki rur układu wydechowego _NIE_SĄ_ produkowane. Tłumiki jak najbardziej są. a w serwisie kosztuje pewno chore pieniądze jak napisał gwinto W serwisie jest taniej niż u producenta zamienników (BOSAL). Niestety jest to jedyny dostępny na rynku polskim producent zamienników. 1- Skoro pytanie było o rurkę między kolektorem a kat. to o nią mi chodziło że nie ma zamienników a nie o tłumiki :!: 2- Żona pracuje w hurtowni tłumików i mogę ci powiedzieć że jesteś w błędzie myśląc że Bosal jest jedyny na pewno jest najdroższy z zamienników ale jest dużo innych tańszych np. Górecki, Asmet itd. robią zwykłe i aluminiowane tłumiki z gwarancją nawet dwa lata :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.