Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ciekawostka z tłumikiem końcowym


Gość Scyzor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zdarzyło, że podczas mojego wypadu narciarskiego, końcowy tłumik w moim bolidzie nie wytrzymał obciążeń jakie mu zaaplikowałem i przerodził się w iście rasowy, mega-sportowy wyrób. Musiałem wracać do Częstochowy z niesamowitym bólem głowy spowodowanym mocno zwiększonym poziomem basu w kabinie. No ale nie o tym chciałem.

Wskutek zaistniałej sytuacji musiałem końcowy tłumik wymienić. Jakież było moje zdziwienie gdy po objechaniu wszystkich tłumikarzy w mieście dowiedziałem się że tłumik końcowy do mojego auta jest niedostępny :!: Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że wszystkie tłumiki do Primery P10 są w sprzedaży, a do P11 nie ma. Najczęstszą sugestią była przeróbka tłumika od W10, lub dorabiać na zamówienie ze stali kwasoodpornej. W końcu jeden magik przerobił mi tłumik od Almerki N15.

Jednak Częstochowa to wioska...

 

A tak na marginesie, już rozumiem co miał kiedyś na myśli IvanH mówiąc że załadowanym autkiem bez problemu rzuca się iskrami spod tłumika ;) 4 osoby, 8 par butów w bagażniku i 4 pary nart na dachu i co wybój to tłumik walił o glebę... Nie dziwota że się rozleciał...

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... a zmierz prześwit między przodem a tyłem. Primery mają to do siebie, że siadają im tylne sprężyny, trza je podhabrować kapkę i będzie wszystko gut.

 

Już mi to kiedyś sugerowałeś przyjacielu, ale sprężyny są ok ;) Zresztą tak jak napisałem, kiedyś IvanH opowiadał taką samą historię o swojej Primerce jak jeszcze była dość młoda więc może to jakaś standardowa przypadłość...

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie tak to bywa z tym tłumikiem. Na szczęście ja się często nie obciążam.

 

A jeśli już jesteśmy w kwestii tłumików, to w moim pierwsza warstwa dokumentnie przerdzewiała po roku eksploatacjii, odpadła z dołu, z góry chyba też, trochę później, a do teraz reszta się trzyma i nie wymaga żadnej ingerencji.

 

Sam nie wiem co zrobię kiedy przyjdzie wymienić go w końcu, nie wiedziałem, że tak trudno go do P11 dostać... zawsze można kupić jakiś kocioł, niby z kwasówki, no sam nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem co zrobię kiedy przyjdzie wymienić go w końcu, nie wiedziałem, że tak trudno go do P11 dostać... zawsze można kupić jakiś kocioł, niby z kwasówki, no sam nie wiem...

 

Spoko nie jest tak źle ;) Mnie tłumik do Almery z odpowiednią przeróbką ( całkiem fachową ) kosztował 180zł. Gdybym u tego samego gościa zamawiał robiony ze stali kwasoodpornej na zamówienie to kosztowałby mnie 150zł z montażem, ale trzebe było czekać na niego ponad tydzień, a ja nie miałem tyle czasu...

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w P10 wkladalem tlumik z Ultera z chromowana koncowka, jednak kosztowal ok 320zeta, napewno mieliby do P11, tylko pewnie kosztowalby podobnie lub wiecej

No to ja mam zwykły tłumik od Almery, ale spod zderzaka wystaje tylko chromowana końcówka Ulter'a, więc od biedy też mogę ściemniać ;)

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrym patentem jest nawiercenie malutkiej dziurki w koncowym tlumiku jakies 2 mm w tylnej czesci przy rancie na srodeczku woda wtedy wylatuje z niega a tak to stoi w srodku i koroduje ja mam taki patent w p-11 i w p-10 tez mialem i tlumiczki zyly dlugo i szczesliwie:) polecam ten sposob:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja peirdnicze co za mega pojeby w tej czestochowie - CI cali mechanicy...

 

koncowy tlumik w P10 jak i P11 jaest taki sam a oto jego symbol: 255-622X3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja peirdnicze co za mega pojeby w tej czestochowie - CI cali mechanicy...

 

koncowy tlumik w P10 jak i P11 jaest taki sam a oto jego symbol: 255-622X3

 

No widzisz... Twierdzili że mogą mieć tylko tłumik od W10, a rzekomo w kombi jest inny... Więc przerabiałem... :)

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie przepraszam w Katalogu bosala:

 

P10 ma nr. 145-221

W10 ma nr.145-239

 

P11 ma nr. 145-135

 

Chodzi ze twoj ma (patrzać z tylu) z lewej strony podłaczenie w P10 jest z prawej hehe, no ale chyba kazdy zakalda jakies rury i spawerke ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ze twoj ma (patrzać z tylu) z lewej strony podłaczenie w P10 jest z prawej hehe, no ale chyba kazdy zakalda jakies rury i spawerke ma :)

Mnie tego nie mów bo ja widziałem że to kwestia przesunięcia wlotu, ale jak miał ochotę gratis przerabiać niemal cały tłumik to ja nie miałem nic przeciwko ;)

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominajcie o jednym, tłumik ze stali kwasoodpornej to pojeździ a zamienniki nawet te w ocynku za 150-170 zł to mam wątpliwości, warto poczekać i zrobić ze stali, jak ktoś chciał Ci zrobić za 200 z montażem tp ja bym się nie zastanawiał, prędzej potem primerka się rozleci niż ten tłumik :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZE!

To prawda że z nierdzewki tłumik wytrzyma wszystko ale jest taka sprawa z tymi tłumikami z nierdzewki że wydają dziwny klank czego zwykłe nie robią nio ale da się przyzwyczaić :D a co do otworku w tłumiku to popieram ja zrobiłem ten zabieg i jest ok jak narazie

Pozdrowionka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta dziurka to jest super sprawa ta woda zabija tlumik zwlaszcza na krotkich trasach tak jak ja jezdzilem po 7 km dzienie do pracy i p -10 sprzedalem z orginalnym tlumikiem a teraz zrobilem to samo w p 11 i tez jest spox wiec polecam metode tylko trzeba raz na jakis czas zatkac na chwilke rure reka zeby sie ten otworek udroznil gdyz w starszych tlumikach potrafi sie zapchac ta wata ze srodka i wtedy klapa:) a tak to pomaga dardzoooooooooooo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość johny_fellow

Radzio odgrzałeś niezłego kotleta :P;) 2 lata temat leżał zapomniany. :)

 

A Scyzor Ci chyba nie odpowie bo już jakiś spory czas temu pożegnał się z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że stary kotlecik. :-)

Szkoda, że Scyzor odszedł, ale może odpisze kiedyś.

A ktoś zakładał nakładkę do P11 HTB? Chodzi mi o to, że np. w mojej P11 widać prawie całą tylną ściankę puszki oraz końcową rurę i nakładając na to końcówkę na moje oko dziwnie będzie wygladało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Danek95

a ja kupiłem w tygodniu tłumik do P11 2.0 HTB od reki w warszawie wiem też że sprzedają wysyłkowo, wyszukiwarka: TŁUMIKI24, zakład miescisie w warszawie na ul. 17stycznia 52, za alu tłumik zapłaciłem 132zł ew, kontakt do firmy : 662-653-250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość wujek-majkel

Witam wszystkich bo to pierwszyu moj post na forum!!!

 

A ktos moze wie gdzie kupic pierwsza rure ktora jest za kolektorem wydechowym w P11 1.6? Puscil mi spaw przy samym kolnierzu od tylnej strony i trzyma sie to teraz tylko na drucie. Rura nie powinna byc droga bo nie ma zadnej puszki i ma max maetr dlugosci. Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktos moze wie gdzie kupic pierwsza rure ktora jest za kolektorem wydechowym w P11 1.6? Puscil mi spaw przy samym kolnierzu od tylnej strony i trzyma sie to teraz tylko na drucie. Rura nie powinna byc droga bo nie ma zadnej puszki i ma max maetr dlugosci. Z gory dziekuje za pomoc

W katalogu BOSALa widzę że w P11 jest podobnie jak w P10.

05818450.gif

Rura od kolektora do katalizatora to jedna całość (ale złożona z dwóch części). Do P10 zamiennik Bosala kosztował 650zł, a w salonie Nissana 450zł, ale trzeba było czekać na niego ok 2 tyg. Ja bym próbował zaspawać. Ewentualnie szukać na szrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bo to pierwszyu moj post na forum!!!

 

A ktos moze wie gdzie kupic pierwsza rure ktora jest za kolektorem wydechowym w P11 1.6? Puscil mi spaw przy samym kolnierzu od tylnej strony i trzyma sie to teraz tylko na drucie. Rura nie powinna byc droga bo nie ma zadnej puszki i ma max maetr dlugosci. Z gory dziekuje za pomoc

 

Zamienniki jeszcze chyba nie są produkowane a w serwisie kosztuje pewno chore pieniądze jak napisał gwinto

osobiście sam sobie wyspawałem taką z nierdzewki i mam spokój :)

proponuje poszukaj kogoś kto ci też tak zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki jeszcze chyba nie są produkowane

Zamienniki rur układu wydechowego _NIE_SĄ_ produkowane. Tłumiki jak najbardziej są.

a w serwisie kosztuje pewno chore pieniądze jak napisał gwinto

W serwisie jest taniej niż u producenta zamienników (BOSAL). Niestety jest to jedyny dostępny na rynku polskim producent zamienników.

osobiście sam sobie wyspawałem taką z nierdzewki i mam spokój :)

proponuje poszukaj kogoś kto ci też tak zrobi

Dokładnie. Trzeba pojechać do tłumikarza, on będzie wiedział co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki jeszcze chyba nie są produkowane

Zamienniki rur układu wydechowego _NIE_SĄ_ produkowane. Tłumiki jak najbardziej są.

a w serwisie kosztuje pewno chore pieniądze jak napisał gwinto

W serwisie jest taniej niż u producenta zamienników (BOSAL). Niestety jest to jedyny dostępny na rynku polskim producent zamienników.

 

1- Skoro pytanie było o rurkę między kolektorem a kat. to o nią mi chodziło że nie ma zamienników a nie o tłumiki :!:

 

2- Żona pracuje w hurtowni tłumików i mogę ci powiedzieć że jesteś w błędzie myśląc że Bosal jest jedyny na pewno jest najdroższy z zamienników ale jest dużo innych tańszych np. Górecki, Asmet itd. robią zwykłe i aluminiowane tłumiki z gwarancją nawet dwa lata :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...