Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Stuki w tylnym zawieszeniu


Gość raffaell
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przy przejeżdżaniu przez drobne nierówności (np. po bruku) słychać w tylnym zawieszeniu stuki. Co tam najczęściej stuka w P11.144.

Drugie pytanie dotyczy amortyzatorów. Są bardzo miękkie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przegląd przeszły niby na 70-75%. Ale w porównaniu do civica są miękkie i tyle. Jak wjadę w większą dziurę, to zawieszenie tak dobija, jakby skończył się skok amora i zawieszenie przenosi całe uderzenie na karorerię - huk jak cholera. Tak jest z każdym kołem. Czy primery mają takie miękkie amory, czy moje trzeba wymienić, mimo, iż niby dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jedni twierdzą że primerki mają twarde zawieszenie a ja że raczej komfortowe

przynajmniej moja i planuje zapodać jakieś twardsze typu Koni żółte lub Kayaby AGX te akurat można nabyć teraz za 250zł szt :)

a teraz na temat myśle że to stuka coś innego w zawieszeniu coś jest wybite np. jakiś łącznik

z przodu najczęściej lubi stukać górny wahacz

a z tyłu poduszka amora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przy przejeżdżaniu przez drobne nierówności (np. po bruku) słychać w tylnym zawieszeniu stuki. Co tam najczęściej stuka w P11.144.

Drugie pytanie dotyczy amortyzatorów. Są bardzo miękkie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przegląd przeszły niby na 70-75%. Ale w porównaniu do civica są miękkie i tyle. Jak wjadę w większą dziurę, to zawieszenie tak dobija, jakby skończył się skok amora i zawieszenie przenosi całe uderzenie na karorerię - huk jak cholera. Tak jest z każdym kołem. Czy primery mają takie miękkie amory, czy moje trzeba wymienić, mimo, iż niby dobre.

 

W mojej nysce amortyzatory są nie zbyt miękkie. Czasem mam wrażenie, że mogły by być bardziej. A z tyłu najczęściej stuka górne mocowanie amortyzatora. Koszt to około 280 zł oryginał a 140 zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli drobne nierówności i przy niezbyt obciążaonym aucie i z tyłu - na 99 % łączniki stabilizatora. W P10 ce wymieniałem 2x, nie wiem tylko na 100% czy stabilizator wystepuje w Twoim modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli drobne nierówności i przy niezbyt obciążaonym aucie i z tyłu - na 99 % łączniki stabilizatora. W P10 ce wymieniałem 2x, nie wiem tylko na 100% czy stabilizator wystepuje w Twoim modelu.

 

P11, P11.144 i P12 mają z tyłu belkę skrętną przestrzennie prowadzoną (układ Scotta Russela), która jest prawie niezniszczalna i bezobsługowa. Primery raczej są twarde jak kamień. Stukać może sam amortyzator, a mocowanie gdyby było wybite, to auto bujałoby tyłem na boki przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności (2 razy w górę 3 razy w bok). Ale to jest częsta przypadłość. Moje mimo że mocno były wyrobione nie stukały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny objaw, stukało z tyłu po prawej stronie, też myślałem, ze to coś w zawieszeniu albo mocowanie amora, a okazało się że to stukały prawe tylne drzwi gdzieś na zamku, trochę wd40 załatwiło sprawę a zdiagnozować mozna to poprzez owtacie dzrwi i sprawdzenie czy dalej tak samo stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurgenik napisałeś że belka Skotta jest praktycznie bezobsługowa może umnie było inaczej padł najwiekszy sinentblok i problem bo tego nie można nigdzie dostać w servisie wystepuje tylko cała belka koszt 830zł wreście po długich poszukiwaniach dopasowałem od LAND ROVERA mała przeróbka i jest lepiej jak było jest bardziej sztywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primery są twarde jak kamień?

Czy ktoś kto ma p11.144 też tak uważa?

Wydaje mi się, że za twardość odpowiadają amortyzatory i sprężyny. No chyba że sprężyny mam kiepskie

 

Ja uważam że nie :!: nawet po zmianie amorów na nowe był wcale niezbyt twardy jak na mój gust powiecmy :P

teraz jak będę zmieniał amory to na jakieś sportowe aby było max twardo :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rozmawiałem z kuzynem, który zna gościa, który miał p11.144 i zmieniał sprężyny i amory na jakieś sportowe, bo auto było wg niego za miękkie.

Dle mnie jest podobnie. choć nie powiem, że nie jest komfortowe, ale na naszych drogach buja się za bardzo. Jeżdżę czasem lanosem i ten wprawdzie buja jeszcze bardziej i ucieka tył (w p11.144 nic nie ucieka), ale jak wpadnę w dziurę, to w lanim nic nie dobija, a u mnie skok amortyzatora się kończy.

A porównania z corollą z 2002 to nie ma wogóle. Tam nie odczuwam tych samych dziur prawie wcale, a jest duuużo twardszy.

Miałem civica, który miał 12 lat i był twardszy, choć tam dziury czuło się mocno.

 

Tak więc P11.144 już nie jest tak samo twarda jak poprzedniczki - jest wręcz bardzo miękka. :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odkopuję, bo stuka z lewej strony.

Nic głośnego, nie za często, zdarza się gdy cofam i przejeżdżam przez próg bramy tyłem (wtedy jest najgłośniej), przy małych nierównosciach poprzecznych też czasem coś usłyszę. Jeżdżę raczej nieobciążonym autem i słychać. Szarpałem się z wydechem i nic, zresztą nie ta strona, autem dobrze się jeździ, nie buja nic, nie nosi tyłu. Wszystkie luźne elementy jak podnośnik i klucze do kół wykluczyłem. Jest tam coś z tyłu oprócz mocowania amortyzatora, co może tak hałasować?

 

Edit: w katalogu intercars doszukałem się takiego elementu jak "Silentblock drążka łączącego stabilizatora" (poduszka stabuilizatora) jeszcze...

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...