Gość raffaell Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Witam Przy przejeżdżaniu przez drobne nierówności (np. po bruku) słychać w tylnym zawieszeniu stuki. Co tam najczęściej stuka w P11.144. Drugie pytanie dotyczy amortyzatorów. Są bardzo miękkie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przegląd przeszły niby na 70-75%. Ale w porównaniu do civica są miękkie i tyle. Jak wjadę w większą dziurę, to zawieszenie tak dobija, jakby skończył się skok amora i zawieszenie przenosi całe uderzenie na karorerię - huk jak cholera. Tak jest z każdym kołem. Czy primery mają takie miękkie amory, czy moje trzeba wymienić, mimo, iż niby dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master1 Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 moje tylne miały podobno 80% sprawności, a bujało jak ch...ra. Kupiłem nowe i po wymianie jest o wiele lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 A myślicie, że amortyzatory mogą stukać? A może z tyłu są jakieś tuleje, które zwykle się wybijają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Witam jedni twierdzą że primerki mają twarde zawieszenie a ja że raczej komfortowe przynajmniej moja i planuje zapodać jakieś twardsze typu Koni żółte lub Kayaby AGX te akurat można nabyć teraz za 250zł szt a teraz na temat myśle że to stuka coś innego w zawieszeniu coś jest wybite np. jakiś łącznik z przodu najczęściej lubi stukać górny wahacz a z tyłu poduszka amora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rozpeda Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 WitamPrzy przejeżdżaniu przez drobne nierówności (np. po bruku) słychać w tylnym zawieszeniu stuki. Co tam najczęściej stuka w P11.144. Drugie pytanie dotyczy amortyzatorów. Są bardzo miękkie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przegląd przeszły niby na 70-75%. Ale w porównaniu do civica są miękkie i tyle. Jak wjadę w większą dziurę, to zawieszenie tak dobija, jakby skończył się skok amora i zawieszenie przenosi całe uderzenie na karorerię - huk jak cholera. Tak jest z każdym kołem. Czy primery mają takie miękkie amory, czy moje trzeba wymienić, mimo, iż niby dobre. W mojej nysce amortyzatory są nie zbyt miękkie. Czasem mam wrażenie, że mogły by być bardziej. A z tyłu najczęściej stuka górne mocowanie amortyzatora. Koszt to około 280 zł oryginał a 140 zamiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 jeśli drobne nierówności i przy niezbyt obciążaonym aucie i z tyłu - na 99 % łączniki stabilizatora. W P10 ce wymieniałem 2x, nie wiem tylko na 100% czy stabilizator wystepuje w Twoim modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 jeśli drobne nierówności i przy niezbyt obciążaonym aucie i z tyłu - na 99 % łączniki stabilizatora. W P10 ce wymieniałem 2x, nie wiem tylko na 100% czy stabilizator wystepuje w Twoim modelu. P11, P11.144 i P12 mają z tyłu belkę skrętną przestrzennie prowadzoną (układ Scotta Russela), która jest prawie niezniszczalna i bezobsługowa. Primery raczej są twarde jak kamień. Stukać może sam amortyzator, a mocowanie gdyby było wybite, to auto bujałoby tyłem na boki przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności (2 razy w górę 3 razy w bok). Ale to jest częsta przypadłość. Moje mimo że mocno były wyrobione nie stukały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Stukać może sam amortyzator, Lub jego górna poduszka, lubi się rozwulkanizować. No, ale żeby się upewnić trzeba amortyzator wyjąć. Od dołu za wiele się nie zobaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 miałem podobny objaw, stukało z tyłu po prawej stronie, też myślałem, ze to coś w zawieszeniu albo mocowanie amora, a okazało się że to stukały prawe tylne drzwi gdzieś na zamku, trochę wd40 załatwiło sprawę a zdiagnozować mozna to poprzez owtacie dzrwi i sprawdzenie czy dalej tak samo stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KevinTworog Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 u mnie w mojej gt stuka zamek w tylnej klapie, musze to kiedyś zrobić. A jak wcześniej miałem GA16DS to dość często wybijały się łącznika stabilizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter-urs Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Jurgenik napisałeś że belka Skotta jest praktycznie bezobsługowa może umnie było inaczej padł najwiekszy sinentblok i problem bo tego nie można nigdzie dostać w servisie wystepuje tylko cała belka koszt 830zł wreście po długich poszukiwaniach dopasowałem od LAND ROVERA mała przeróbka i jest lepiej jak było jest bardziej sztywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Primery są twarde jak kamień? Czy ktoś kto ma p11.144 też tak uważa? Wydaje mi się, że za twardość odpowiadają amortyzatory i sprężyny. No chyba że sprężyny mam kiepskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Primery są twarde jak kamień?Czy ktoś kto ma p11.144 też tak uważa? Wydaje mi się, że za twardość odpowiadają amortyzatory i sprężyny. No chyba że sprężyny mam kiepskie Ja uważam że nie :!: nawet po zmianie amorów na nowe był wcale niezbyt twardy jak na mój gust powiecmy teraz jak będę zmieniał amory to na jakieś sportowe aby było max twardo :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Ostatnio rozmawiałem z kuzynem, który zna gościa, który miał p11.144 i zmieniał sprężyny i amory na jakieś sportowe, bo auto było wg niego za miękkie. Dle mnie jest podobnie. choć nie powiem, że nie jest komfortowe, ale na naszych drogach buja się za bardzo. Jeżdżę czasem lanosem i ten wprawdzie buja jeszcze bardziej i ucieka tył (w p11.144 nic nie ucieka), ale jak wpadnę w dziurę, to w lanim nic nie dobija, a u mnie skok amortyzatora się kończy. A porównania z corollą z 2002 to nie ma wogóle. Tam nie odczuwam tych samych dziur prawie wcale, a jest duuużo twardszy. Miałem civica, który miał 12 lat i był twardszy, choć tam dziury czuło się mocno. Tak więc P11.144 już nie jest tak samo twarda jak poprzedniczki - jest wręcz bardzo miękka. :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Ostatnio rozmawiałem z kuzynem, który zna gościa, który miał p11.144 i zmieniał sprężyny i amory na jakieś sportowe, bo auto było wg niego za miękkie. AGX? -> http://www.allegro.pl/item247760151_amorty...an_primera.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) Odkopuję, bo stuka z lewej strony. Nic głośnego, nie za często, zdarza się gdy cofam i przejeżdżam przez próg bramy tyłem (wtedy jest najgłośniej), przy małych nierównosciach poprzecznych też czasem coś usłyszę. Jeżdżę raczej nieobciążonym autem i słychać. Szarpałem się z wydechem i nic, zresztą nie ta strona, autem dobrze się jeździ, nie buja nic, nie nosi tyłu. Wszystkie luźne elementy jak podnośnik i klucze do kół wykluczyłem. Jest tam coś z tyłu oprócz mocowania amortyzatora, co może tak hałasować? Edit: w katalogu intercars doszukałem się takiego elementu jak "Silentblock drążka łączącego stabilizatora" (poduszka stabuilizatora) jeszcze... Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.