Gość Cichy_waw Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Hej, witam wszystkich klubowiczów i gości. Mam zamiar kupić primere (koniec 1999-2001, w tej nowszej budzie), kiedyś miałem P10 '92 2.0 SLX w benzynie i byłem zadowolony. Mam parę pytań: jak się sprawuje silnik 1.6, czy nie jest zbyt mułowaty, czy lepiej wziąć większy (nie chodzi mi o szaleństwa, tylko ekonomiczną jazdę, ale i bezpieczną przy wyprzedzaniu), jakie dane techniczne ma 1.6 1999-2001. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Hej, witam wszystkich klubowiczów i gości.Mam zamiar kupić primere (koniec 1999-2001, w tej nowszej budzie), kiedyś miałem P10 '92 2.0 SLX w benzynie i byłem zadowolony. Część klubowiczów twierdzi że P11.144 jest już autem nieco gorszej jakości niż P11 sprzed face liftingu w 1999r. Ale to subiektywne opinie. Wg. mnie napewno P11.144 jest brzydsza od poprzedniczki. Mam parę pytań: jak się sprawuje silnik 1.6, czy nie jest zbyt mułowaty, czy lepiej wziąć większy (nie chodzi mi o szaleństwa, tylko ekonomiczną jazdę, ale i bezpieczną przy wyprzedzaniu), Na ten temat też już sporo rozmawialiśmy. Wg. mnie 1.6 to za mały motor do Primerki. Miałem GA16DE w Almerze i momentami wydawał mi się mułowaty, to co dopiero w cięższej Primerze. A zużycie paliwa nie jest wyraźnie mniejsze niż w motorze dwulitrowym. Jeśli nie zależy Ci na osiągach tylko na ekonomii to poszukaj sobie 2.0TD ale wg. mnie najlepszym silnikiem w Primerach był dwulitrowy benzyniak. Jak chcesz jeździć ekonomicznie to zagazujesz i będzie ok. Te silniki się łatwo gazuje. W alternatywie zawsze masz 115-konny silnik 1.8, ,którego wcześniej w Primerach nie montowali. jakie dane techniczne ma 1.6 1999-2001. Takie same jak we wcześniejszych wersjach: 1597ccm, 78kW/106KM, max moment obr. 140Nm/2000rpm. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yorey Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Scyzor ma rację - 144 jest brzydka i kiepawa. Silnik 1.6 (1.8 zresztą też) do P11 to pomyłka, oczywiście oprócz mojego - mój jest najszybszy na świecie i chętnie Ci go oddam za rozsądne pieniędze;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KORZEN Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgadzam sie z przedmówcą , ale co do 1,8 nie jestem przekonany, z doświadczenia wiem że ten silnik mimo nowszej konstrucji lubi pobierać nieco oleju no i jest bardzej awaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wader Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Mam P11.144- jest o wiele ładniejsza od poprzedniczki. Niestety poprzednie P11 nie ma takiego wyposażenia. Moje P11- 2000 rok- silnik 1800cm3- zagazowałem ją niedawno i sprawuje się super- trasa ok. 9l gazu- miasto 10-11 l. - nie oszczędzam na postojach i miło jest mieć ciepło- climatronic- w aucie. Przy wersji kombi z miejscem jest super. Jak z sugestią zakupu to szukaj- cena to ok. 30.000 zł. i wg mnie WARTO. Tylko szukaj wersji zakupionej w Polsce-w salnie. Pozdrawiam Wader CO DO WYGLĄDY - TROCHE GUSTU PANOWIE.-KAŻDY MA SWOJE ZDANIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Przy wersji kombi z miejscem jest super. Sedan i hathback mają paradoksalnie większy bagażnik niż kombi. Oczywiście liczone do krawędzi okien. Z przodu miesca jest tyle samo więc zaryzykowałbym stwierdzenie że z miejscem jest super w każdej wersji CO DO WYGLĄDU - TROCHE GUSTU PANOWIE.-KAŻDY MA SWOJE ZDANIE Toteż dlatego powiedziałem że wg. mnie jest brzydsza.... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Ja mam wprawdzie jeszcze klamerke, ale za rok bede szukal P11. W zaleznosci od funduszy bedzie to albo: P11 GT '98-'99 albo P11.144 2.0 (sa w nich juz 140KM) KOMBI :!: Za P11.144 przemawia na pewno bogate wyposażenie: autoklima, ksenony, itp. Silnik jest podobny (chyba). W kazdym razie wiem teraz jak sie jezdzi kombiakiem i powaznie sie zastanowie nad takim. (Zreszta za rok bedzie nas na pewno trojka w rodzince ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Silnik jest podobny (chyba). Silnik jest ten sam W kazdym razie wiem teraz jak sie jezdzi kombiakiem i powaznie sie zastanowie nad takim. (Zreszta za rok bedzie nas na pewno trojka w rodzince ) No ja też swego czasu ujeżdżałem kombiaka, ale wtedy byłem jeszcze kawalerem. Dziś też jest nas trójka i całkiem spokojnie mieścimy się w hatchback'u. Kombiaki w moim odczuciu są nieco głośniejsze i inaczej się prowadzą. Co wcale nie znaczy że odradzam kombi! Jak dorobię się kiedyś psa, to też zmienię na kombi albo jakiegoś vana pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NX Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Mam Primerke P11 1.6. Fajne autko ale lubi wysokie obroty, jest w miare dość dynamiczny(ale mógł by być lepszy gdy by miał jakieś 110, 115 koni to by był zarębisty silniczek, planuje go ztuningować na lato ) jest oszczędny nie chleje dużo benzyny. Ja z moim nie miałem żadnch awari nigdy i jestem z niego zadowolony. z wyprzedzaniem daje sobie nieźle rade... chociaż nigdy nie jeździłem 2.0, napewno jest lepszy, ale też napewno więcej pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Polecam w nowszej budzie i z silnikiem 2.0 (ładniej, ciszej, szybciej) Im młodszy tym lepszy,może zawieszenie wytrzyma trochę dłużej, a i w nowszych wersjach mozna liczyć na świetne wyposażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaroW Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 P11.144 - PIĘKNOŚĆ. Silnik 2.0 - to jest to. (nieco zmodyfikowany poprzednik, 130 hp na 140 hp) Wyposarzenie i wykończenie wnętrza - bardzo OK. Ponad 600 zmian konstrukcyjnych w porównaniu do poprzedniego modelu. Pozwolę sobie na umieszczenie fragmentu z opisu modelu: Primera model P11 o tajemniczym rozszerzeniu nazwy 144 trafiła na rynek polski jesienią 1999 roku. Był to drugi model Nissana skonstruowany specjalnie na rznek europejski. Oprócz zmian w wygladzie zewnetrznym w porównaniu z poprzednim modelelm zmieniono ponad 600 elementów konstrukczjnych, między innymi zmiany objęły silniki, skrzynie biegów, hamulce, poduszki powietrzne a także takie szczegóły jak uszczelki drzwwiowe, dzwaniki podłogowe i elementy wyposażenia wnętrza.Najważniejsze zmiany to: Silnik QG18DE o pojemnosci 1.8-litra i mocy 114 KM. Jest pierwsza jednostka napedowa w Europie spelniajaca dyrektywy CED IV w zakresie emisji spalin - norme która zacznie obowiazywac dopiero po 2005 roku. Silnik ten jest wyposazony w zmienne fazy rozrzadu, zaplon bezposredni i wlasny system diagnostyczny. Uklad wspomagania awaryjnego hamowania (Mechanical Brake Assist). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych pojazdów posiadajacych w standardowym wyposazeniu system rozpoznajacy sytuacje naglego hamowania. System Brake Assist, stanowiac integralny element ukladu przeciwposlizgowego ABS, rozpoznaje naglosc reakcji kierowcy i zwiekszajac odpowiednio nacisk na pedal hamulca, ustala maksymalny wydatek ukladu hamulcowego - czyli taki, który aktywuje ABS. Dzieki systemowi Nissan Brake Assist wszyscy kierowcy, niezaleznie od swych umiejetnosci, beda mogli w pelni wykorzystac wlasnosci ukladu hamulcowego i uzyskac mozliwie najkrótsza droge hamowania. Przekladnia bezstopniowa CVT (Hypertronic CVT M-6) z funkcja przelaczania sekwencyjnego. Jest pierwsza tego typu przekladnia oferowana w segmencie D samochodów osobowych. CVT (Continuosly Variable Transmission) dzieki eliminacji szarpniec powstajacych w czasie zmiany przelozen, pracuje lagodniej niz konwencjonalna przekladnia hydrokinetyczna, nie podwyzszajac przy tym nadmiernie zuzycia paliwa. Unikalna przekladnia CVT M-6 laczy zalety bezstopniowej przekladni CVT z szybkoscia i precyzja manualnej skrzyni biegów. Dwa tryby pracy: automatyczny z przekladnia bezstopniowa i manualny z sekwencyjna, 6-biegowa przekladnia, gwarantuja plynne przyspieszanie i znakomite osiagi. Reflektory ksenonowe. Jednym z elementów charakteryzujacych stylistyke Primery P11.144 jest zastosowanie reflektorów z calkowicie przezroczystym kloszem (clear-lens). Przy równoczesnym uzyciu nowej generacji zarówek ksenonowych, poprawiono blisko o 100% jasnosc i powierzchnie pola oswietlenia w porównaniu do klasycznego halogenowego zródla swiatla. Boczne poduszki powietrzne ochraniajace glowe i klatke piersiowa (Head and Thorax Protection System). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych w swojej klasie pojazdów, w którym zastosowano standardowo boczne poduszki powietrzne ochraniajace nie tylko klatke piersiowa, ale i glowe pasazerów w czasie bocznych kolizji. Komfortowe wnetrze. Primera P11.144 nalezy do najlepiej wyposazonych pojazdów w swojej klasie: wysokiej jakosci system audio z wbudowanym ukladem informacji o ruchu drogowym (TM - Traffic Management), pólautomatyczna klimatyzacja wnetrza i slynny juz system przeciwkradziezowy NATS (Nissan Anti-Theft System). Wyciszenie wnetrza. Specjalny zespól NVH (Noise, Vibration, Harshness) Nissana poswiecil ponad 6000 godzin na doskonalenie konstrukcji i ulepszenie takich czesci, jak elementy podwozia (ramy pomocnicze) i materialy dzwiekochlonne. " I dużo, dużo więcej. Fajne autko! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wader Opublikowano 18 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2005 Podzielam P11.144 to piekne auto i jest super- a jak zmodyfikowałes silnik-daj znać!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yorey Opublikowano 19 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2005 takie mądre przysłowie jest: lepsze jest wrogiem dobrego:) P11.144 to zepsuta wersja P11, a silnik QG18 - zakładam - wszyscy znamy i kochamy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 19 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2005 Jeździłeś? Fakty! Fakty sie liczą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wader Opublikowano 19 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2005 Trzeba fan klub załozyc 144- kto sie przyułacza-niech inni sie oblizują!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Mimo iż P11 mi się bardzo podoba 8) , to za jasnokremowym wnętrzem .144 i automatyczną klimą bym się oblizał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raptus Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Wyglada na to ze kazdy chwali swoje,P11 144 nie jest kiepowata.Ma lepszy przod chodzby przez lampy,ktore wygladaja lepiej od starych koloszy w p11.Jest pare niedociagniec np. paskudnie umiejscowione przyciski podnoszenia szyb,fatalnie niewygodnie ,wstyd!.O konsoli srodkowej w ktora caly czas uwadzam kolanem nie wspomne.Po za tym nie pasilo mi zawieszenie dlatego wywalilem amorki seryjne [MONROE OLEJAKI] i zakupilem koni sport jest troche twardo ale jezdzi to tera normalnie,jest wiele glupotek ktorych mozna by sie czepiac najgorsze jest to ze to co miala do d..y p11 nie poprawiono w 144.ja jestem zadowolony ze swojej napewno nie wziol bym starszej mam 1.8 przebieg 80 tys. zaledwie bez zadnej usterki jak narazie,niedlugo do sprzedania.W kazdym razie nie ma sensu sie spierac ja na slowo primera reaguje prawidlowo czy to taka czy taka wazne ze nissan a i tak od poczatku skladany w angli.mialem almerke z 1999 r. JAPAN to jest napewno solidniejsza maszyna poprostu jakos sie to czuje ze to nie anglia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devlin_Thyssen Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Tak się składa, że też niedawno kupowałem Primerę i trochę się naoglądałem. Wnioski: 1. P11.144 jest ( wg. mnie ) dużo ładniejsza od poprzedniczki - bardziej "cywilizowany" wygląd kloszy lamp na dzień dobry rzuca się w oczy, lepsze wyposażenie. 2. Silnik conajmniej 1.8 (z opinii innych posiadaczy potwierdzonych tym co czytałem, olej bierze 1.8 ale ten montowany w P12), a najlepiej 2.0 (nie kupuj 1.6, Primery generalnie nie są demonami przyspieszenia, a z 1.6 dramat) 3. Moja 1.8 pali 8.5 - 10.0 l/100km w mieście i jakieś 6-7 trasa, zauważyłem, że naprawdę dużo zależy od stylu jazdy, czasem różnice sięgają na tych samych odcinkach 2l/100km w zależności od tego jak depniesz. Również polecam Primerę z polskiego salonu - można spotkać naprawdę dobrze wyposażone (kupiłem taką z 2001r. z climatronikiem, elektryką przód, tył, grzane lusterka, fotele, spryskiwacze reflektorów itp bajery). Jak napisałem, przyspieszenie nie powala (ale jest wystarczające), za to auto jest bardzo wygodne i obszerne (w tym duży bagażnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Ja posiadam P11.144 Hb QG16 i jestem z niej zadowolony.Może nie jest demonem prędkości, ale daje radę. Zaraz po kupnie założyłem gaz i zrobiłem 15tyś bez problemu (głównie po mieście) spalanie 11-12 lpg. Był okres że musiałem jeździć po 160 km codziennie i jazda mnie nie męczyła (100-110km/h), a spalał przy tym 8,5-9lpg. Od wymiany oleju nie dolałem ani kropli (Shell Ultra Racing 10w60). Z wad to ma mały skręt i słabe blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Ja mam p11 td i nie narzekam.Najważniejsze że w zimie odpala bez problemu w takie duże mrozy czy to benz czy diesel !!! Ogólnie podoba mi się p11.144 i to srebrny kolor Mówie tutaj o przodzie czy klimatronik. Jeśli bym kupował w benz to na pewno 130KM p11 i 140KM po lifcie. Ale mam swojego traktorka i też jestem zadowolony. Ile ludzi tyle gustów i guścików . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.