Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Projekt "Oszczedzaj antenę automatyczną..."


Cyklop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy proszę o pomoc w skonstruowaniu garażowej roboty systemu wyłączania i wysuwania na żądanie anteny automatycznej. Wiem, że antena wysuwa się wraz z załączeniem radia. A dokładnie mówiąc po przejściu radia ze stanu "standby".

Chcę skonstruować prototyp sterownika wysuwaniem się anteny. Potrzebuję odpowiedzi na pytanie:

Który to kabel odpowiedzialny jest za podawanie napięcia i jak to można przechwycić?

Ewentualnie jak to dokładnie działa?

 

Jak macie jakieś sugestie to zapraszam.

Ja zabieram się do szukania informacji w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sie noszę z zamiarem stworzenia czegoś podobnego ale jak narazie cierpię na chroniczny brak wolnego czasu.

 

Sygnal do sterownika anteny wychodzi z radia Niestety gdzieś zapodzialem klucze do wyjęcia mojego radyjka i w tej chwili Ci nie powiem jaki kolor dokladnie ma kabel za to odpowiedzilany - a mam wszytko pieknie opisane na wiązce co od czego. Sądze wystarczy wstawić wlącznik na tym kabelku tak by stwarzal przerwę w obwodzie miedzy radiem a anteną i zamykać nim obwód tylko wowczas gdy faktycznie zachodzi potrzeba wsunięcia lub wysunięcia anteny. Wlącznik mozna umiescic np w okolicach ręcznego. Wystarczy go ladnie wkomponowac i przedluzyc troszkę kabelek i powinno być git.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy musicie dorwać schemat kostki do waszego znaleźć przewód, który jest odpowiedzialny za podawanie sygnału na antenę - przeciąć go na pół i pomiędzy przecięcia wstawić zwykły włącznik (postaram się nabazgrać jakiś schemat, albo przerobie oryginał z Haynes'a) - ja tak zrobiłem u siebie ze światełkiem w bagażniku, bo mnie wkurzało to, że cały czas się świeciło. Co do anteny w mojej P10 to po prostu ją odłączyłem całkowicie i założyłem zwykłą na klapę na uchwycie od CB (President KF-150) i jest cacy - tylko trzeba masę zrobić, bo klapa jakimś dziwnym cudem nie ma połączenia z resztą budy (dziwne, albo tylko przy otwarciu tak jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem fajną stronkę z opisami złączy popularnych odbiorników samochodowych (http://www.pisi.com.pl/zlacza.htm), którą polecam dodać sobie do ulubionych lub gdzieś zapisać.

 

 

Jest tam opis złącza mojego radia. Posiadam (nie chwaląc się ;) ) radio Blaupunkt.

 

Złącze opisane jest w sposób:

 

[center:4363adaa74]iso2.gif [/center:4363adaa74]

 

 

Złącze zasilania:

5 - wyjście do sterowania anteny automatycznej (na tej końcówce pojawia sie +12V po włączeniu radia)

4 - zasilanie +12V bezpośrednio z akumulatora

6 - dodatkowe oświetlenie klawiszy (zwykle można nie podłączać)

7 - zasilanie +12V po stacyjce

8 - masa (minus zasilania, połączone z obudową)

 

W niektórych odbiornikach funkcja styków 4 i 7 jest zamieniona miejscami.

 

Z tego wynika, że potrzebuję się wbić z włącznikiem gdzieś na kablu nr 5. Miejsce obok drążka zmiany biegów tuż przy sterowaniu szybami to dobry pomysł.

 

Teraz Wyruszam na poszukiwanie jakiegoś pasującego do wnętrza włącznika.

Może uda się zrobić jakieś zdjęcia.

 

ja tak zrobiłem u siebie ze światełkiem w bagażniku

a gdzie zamontowałeś włącznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na boku na plastiku wypiłowałem sobie dziurę i dałem taki mały włącznik jak jest do listw komputerowych - jak mi się uda wrzucę foto.

Cyklop, czy Ty nie powinieneś mieć już anetny na dach stałej skoro masz rocznik '95? Czy tylko roczniki '96 ją miały.

Dobra ale jak masz tą automatyczną to musisz rozciąć kabel wychodzący z "5" w kostce i pomiędzy niego wstawić taki mały włącznik http://elektronika.led.com.pl/product_info...roducts_id=2150 i ładnie wszystko polutować, ewentualnie w razie potrzeby przedłużyć kable - tylko nie pomyl wyprowadzeń we włączniku. Ja takiego samego użyłem do bagażnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyklop, czy Ty nie powinieneś mieć już anetny na dach stałej

 

Tak mam w VIN napisane, więc jest OK. Zastanawiałem sie nad tym czy nie zmienić miejsca montowania anteny, ale doszedłem do wniosku, że to będzie za dużo ingerencji w blachę, żeby w dachu zrobić i łatać stary otwór by trzeba było.

 

Ten włącznik na pierwszy rzut oka wygląda odpowiednio do wnętrza, jednak jest dość drogi jak dla mnie. Poszukam w poniedziałek w zaprzyjaźnionym sklepie z częściami elektronicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyklop, ja to najchętniej w miejsce stałej wsadziłbym sobie normalną zwykłą antenę takie jak kiedyś były - taki pręt stalowy.

Ten włącznik to chodziło mi tylko o zdjęcie, żeby pokazać jak mniejwięcej to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Temat antenki przerabialem niedawno bo wymieniałem(złamali mi)wiec mówie tak:

ja smaruje własnie wazelina techniczna,co jakis czas wycieram bat bo wylazi brud itp ale ogólnie jest ok i wazelina spełnia swoje zadanie.Najwazniejsza rzecz to dbac o antenke w ZIMIE!!zeby nie zatarła od brudu i soli.Mysle ze jak sie o to zadba to ma chodzić i chodzić.

pozdro. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem wreszcie przełączniki.

 

Na poniższym zdjęciu widać dwa przełączniki, które wmontuję w widoczną zaślepkę.

 

nissan_antena1.jpg

 

Aha ten niebieski to już kolejny pomysł, związany ze światłem w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyklop, a po co aż 2 w jedną zaślepkę, wystarczy jeden. Drugi mału weź do bagażnika i wstaw tuż przed żarówką (w sensie elektrycznym) tzn przetnij przewód przed żarówką i wstaw tam włącznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem taki włącznik zamontowany w swojej p10tce, wkurzało mnie to, że przy włączaniu radia antena chowała się i startowało ponownie po uruchomieniu, więc włożyłem w obwód sterowania włącznik, trwało to może z 15 min, a zrobiłem to przy okazji montażu radia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się znaleźć czas i zamontować włączniki. Wszystko wygląda extra, jednak jeżeli chodzi o działanie to wynikł dodatkowy problem. Otóż podczas przekręcania kluczyka i uruchamiania silnika, odłączane zostaje zasilanie dochodzące do radia (i innych urządzeń np. wentylatora kabiny), co powoduje 5 sekundowe chowanie się anteny i ponowne wysuwanie. Trochę bez sensu.

Nie znam się za bardzo na elektronice. Wiecie jak to można rozwiązać?

 

A tutaj efekt wizualny:

nkp-antena4.jpg

 

nkp-antena3.jpg

 

Dwa przełączniki lepiej wyglądają. Tym bardziej, że jestem teraz przygotowany na kolejny pomysł. A o nim później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyłączanie się to jest normalny efekt, ponieważ w momencie odpalania jest bardzo duży pobór prądu z akumulatora i napięcie trochę przysiada. Dobrym rowiązaniem byłoby założenie jeszcze jednego włącznika na samo zasilanie anteny, a dokładniej tylko przekaźnika sterowanego przez włącznik w kabinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazek, ja też się nie zgodzę z Tobą, ponieważ w momencie rozruchu - uruchamiania silnika - jest tak duży pobór prądu z akumulatora, że chcąc nie chcąc napięcie na akumulatorze spada nawet do 7-8V przy którym radio już niekoniecznie chce działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...