Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przekroczone HC


Przemek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj byłem u gazownika, ponieważ dostaje już białej gorączki z moim lpg. Wczoraj w trasie spalanie 12,5 przy prędkości 100-120. Ponadto przy każdym wciśnięciu sprzęgła albo zgaśnie lub obroty będą minimalne. Serwis gazowy stwierdził, że instalacja działa poprawnie (chociaż do tego modelu poprzedni właściciel założył najgorsze badziewie :028: Jest znacznie przekroczone HC. Jutro jadę na sprawdzenie sprężania. Doradzono mi

-sprawdzić sprężanie

-sprawdzić zawory

-sprawdzić kopułkę

Poza tym coś jeszcze można z tym zrobić?

 

Za wszystkie sugestie będę bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

ten gazownik to lepiej niech sobie glowe sprawdzi!!! podjedz do innego tylko lepszego!! :D

 

moze to byc zle wyregulowana instalka lub padniety reduktor (jesli ma juz spory przebieg)

 

jesli ci sie zrobilo to z dnia na dzien to malo prawdopodobne zeby to byl silnik!!!! :/

 

podjedz do innego gazownika!!! ;)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba to jednak silniczek. Byłem na pomiarze sprężania.

1-10,5

2-4 po wlaniu oleju podskoczyło do 6

3-11

4-10,5

 

Większość mówi, że to wina pierścieni.

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekroczone HC to jesli sie nie myle oznaka spalanego oleju.

 

zacytuje fragment siebie z innego wątku:

 

 

...Troche mnie szokowala ta przekroczona norma na LPG wodorow (HC) - norma 100 a u mnie 600. Bylem dzis u mechaniora ogladal maximke posluchal pobadal cos tam poprawil i teraz mam 280 na benzynie i na LPG :) - czyli duza poprawa. Okazalo sie ze chodzila na wolnych obrotach na za ubogiej mieszance, stad ta nadwyzka. ..

 

chodzila mi maxi na wolnych na ubogiej mieszance bo jedna puche powietrza poprzedni wlasciciel niepotrzebnie wywalil, po zakupie brakujacego elementu i zalozeniu :

 

...No i oczywiscie pojechalem sprawdzic parametry spalin, bo bez tej puchy przekraczal normy wodorow (HC) kilka krotnie... no i teraz miesci sie w normie! i to bez 3 katalizatorow :) Koles na stacji byl w szoku ze 11 letnie auto z LPG cos takiego potrafi i tak pieknie miesci sie w normach

 

Bez tej puchy bral sobie silnik powietrze lewe ktorego nie mierzyla przeplywka, przez to mial uboga mieszanke. Kolego zobacz tez czy powietrza lewego gdzies nie dostaje.

 

Mam nadzieje, ze to Ci pomoze rozwiazac problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co to trzeba wyjaśnić co oznacza HC = Węglowodory = Paliwo

podniesione HC w wydechu pojawia się w paru przypadkach:

-zbyt uboga mieszanka

-zbyt bogata mieszanka

-wypadanie zapłonu

-za niskie sprężanie

-zbyt późny zapłon

 

w twoim przypadku za niskie sprężanie na 2 cylindrze i paliwo zamiast się spalić trafia do wydechu

więc czeka cię remont silnika by saliny oraz spalanie wrócił do normy :/

 

PS. widać że gazownik miał racje chodź trafia się wielu który naprawdę nie znają się na swoim fachy i zatrzymali się na poziomie Poloneza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

srodek ktory uszczelnia silnik jak jest na wykocnzeniu, polepsza sprezanie i takie tam... naprawde dziala kiedys [jak pracowalem na orlenie] przyjechal koles passatem ktory dymil jak czołg! dizel - wlał 1 puszke pochodzil pare minut i juz mniej dymil wlał 2ga... i pewnie poszedl sprzedac auto poki nie dymilo D: hyhyhy to sie wlewa normalnie do oleju do silnika... na allegro tego jest duzo na orelnie tez xpicie chyba za 25 zl ale nie pamietam:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceramizer pomoże jak masz porysowane gładzie cylindrów lub lekko zapieczony pierścień.

Jeśli jednak jest pękniety pierścionek, zatarty, lub podparty zawór, dziura w tłoku na nic się zda -

rozbieraj silnik póki jeszcze może szlif mozliwy - dalsza jazda może okazać się, że nawet szlif nie wyjdzie. Próba olejowa wskazuje raczej na nieszczelność - tłok - gładź cylindra, ale zawory też mogą być skończone.

Zrób jeszcze taki test - odpal i silnik i wyciągnij bagnet od oleju - popatrz czy nie lecą nim spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brałby.

faktycznie może być to zawór.

proponuję zdjąć głowicę i oblukać, przy okazji możesz wtedy popatrzeć na gładzie cylindrów, i podjąć decyzję o rozległości naprawy.

przy ubogiej mieszance zawory sie wypalają, lub gniazda zaworów - na jedno wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...