Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Micra K11 diagnostyka


Gość Wittass

Rekomendowane odpowiedzi

Jako ze jestem nowy na forum, to chcialbym sie przywitac i pozdrowic wszystkich.

Teraz natomiast pierwszy post i pytanie do fachowcow:

 

Micra K11 1.0 '95 - jak wejsc w tryb diagnostyki ?

Podobno przy wylaczonym silniku , trzeba przekrecic stacyjke na ON i zewrzec 2 styki w laczu diagnostycznym ( pod bezpiecznikami w kabinie) w tym trybie miga kontrolka od diagnostyki .

Tu o diagnostyce po angielsku :

 

haynes says a way of checking the sensor is:

*drive around to warm engine up

 

*turn off engine

 

*ignition on

 

*open your fusebox cover

 

*below the collection of fuses is a diagnostic connector.

using a paperclip, short the 2 lower pins on the bottom left hand for 2 secs then remove

 

*ecu's on diagnostic mode 1, the dashboard engine warning light should now flash. 5 long flashes then 5 short flashes means all fine, anything else means a problem.

 

*now to check the lamda sensor, start the engine and hold it at 2000rpm. the ecu's in mode 2 where the engine warning light now represents what signals the lamda sensors sending to the computer.

 

*at 2000rpm the warning light should normally be flashing on & off quickly bout 0.5 inbetween. if it's in one state quite long, then the sensor may be nackered.

 

*turn engine & ignition off returns the ECU back to normal mode.

Chcialbym potwierdzic te informacje.

 

W zasadzie po co o to pytam :

Wydaje mi sie ze Micra duzo pali i dlawi sie na pewnych obrotach np. "gaz do dechy" i wystepuje dlawienie , jak sie popusci gazu to dopiero "idzie".

 

Przeplywomierz wyczyszczony , styki przelutowane , nowe filtry i swiece.

Ja obstawiam uszkodzona sonde lambda , jak ja sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko tłumaczenie na translatorze:

 

" mówi sposób sprawdzania sensora jest:

* jazda dookoła do ciepłego silnika w górze

 

* wyłącz silnik

 

* zapłon dalej

 

* otwórz twoje pokrycie fusebox

 

* pod zbiorem bezpieczników jest diagnostyczna wtyczka.

używając spinacz, krótki 2 niższych szpilek na gruntownej lewie strona, ponieważ 2 sekund wtedy przenosi się

 

* ecu na diagnostycznym trybie 1, światło ostrzegać silnika tablicy rozdzielczej powinno teraz zaiskrzyć się. 5 długich błysków wtedy 5 krótkich błysków znaczy wszystką dobrze, coś innego znaczy problem.

 

* teraz sprawdzić sensor lamda, włączyć silnik i trzymać to o 2000rpm. ecu w trybie 2, gdzie ostrzeżenie silnika teraz świecą reprezentuje co zasygnalizuje sensory lamda posyłające do komputera.

 

* o 2000rpm ostrzegane światło powinno normalnie iskrzyć się dalej & wyłączony szybko atak 0.5 będący pomiędzy. jeśli to jest w jednym stanie całkiem długo, wtedy sensor może być nackered.

 

* zwróć się silnik & zapłon poza powrotami ecu do tryb zwykły. "

 

A może jakiś <anglik> zrobi to dokładniej ?

Przydałby się taki opis diagnostyki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondę można sprawdzić normalnie przy pomocy miernika, na włączonym silniku, szukasz plusa na przewodzie od sondy, masa i na voltomierzu ma pokazywać od 0,3 do 0,6V (chyba nie jestem pewien tych wartości). Jak będzie Ci świrować z voltami ostro to sonda dziad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jeszcze jedno pytanie : Jak sie odlaczy sonde lambda , to powinna sie swiecic jakas kontrolka (check engine) czy cos ? U mnie po odlaczeniu sondy , auto jezdzi tak samo jak z sonda , zadnej odczuwalnej roznicy w pracy silnika, zadna kontrolka (check engine) sie nie zapala . Sprawdzalem sonde na voltomierzu cyfrowym , ale wyniki dziwne na wolnych 0,4 V , na wyzszych swiruje nawet powyzej 1V, cizko cokolwiek zauwazyc na mierniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja micra nie ma kontrolki silnika, wiec nic Ci sie nie zaswieci, pojezdzij troche bez sondy, zatankuj to bedziesz czul roznice :D na biegu jalowym masz ciagle stałą wartość 0,4V ?? ona powinna się zmieniać cały czas ale oczywiście nie wykraczać poza granice ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...