Gość Wittass Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 Jako ze jestem nowy na forum, to chcialbym sie przywitac i pozdrowic wszystkich. Teraz natomiast pierwszy post i pytanie do fachowcow: Micra K11 1.0 '95 - jak wejsc w tryb diagnostyki ? Podobno przy wylaczonym silniku , trzeba przekrecic stacyjke na ON i zewrzec 2 styki w laczu diagnostycznym ( pod bezpiecznikami w kabinie) w tym trybie miga kontrolka od diagnostyki . Tu o diagnostyce po angielsku : haynes says a way of checking the sensor is: *drive around to warm engine up *turn off engine *ignition on *open your fusebox cover *below the collection of fuses is a diagnostic connector. using a paperclip, short the 2 lower pins on the bottom left hand for 2 secs then remove *ecu's on diagnostic mode 1, the dashboard engine warning light should now flash. 5 long flashes then 5 short flashes means all fine, anything else means a problem. *now to check the lamda sensor, start the engine and hold it at 2000rpm. the ecu's in mode 2 where the engine warning light now represents what signals the lamda sensors sending to the computer. *at 2000rpm the warning light should normally be flashing on & off quickly bout 0.5 inbetween. if it's in one state quite long, then the sensor may be nackered. *turn engine & ignition off returns the ECU back to normal mode. Chcialbym potwierdzic te informacje. W zasadzie po co o to pytam : Wydaje mi sie ze Micra duzo pali i dlawi sie na pewnych obrotach np. "gaz do dechy" i wystepuje dlawienie , jak sie popusci gazu to dopiero "idzie". Przeplywomierz wyczyszczony , styki przelutowane , nowe filtry i swiece. Ja obstawiam uszkodzona sonde lambda , jak ja sprawdzic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mietex Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 Na szybko tłumaczenie na translatorze: " mówi sposób sprawdzania sensora jest: * jazda dookoła do ciepłego silnika w górze * wyłącz silnik * zapłon dalej * otwórz twoje pokrycie fusebox * pod zbiorem bezpieczników jest diagnostyczna wtyczka. używając spinacz, krótki 2 niższych szpilek na gruntownej lewie strona, ponieważ 2 sekund wtedy przenosi się * ecu na diagnostycznym trybie 1, światło ostrzegać silnika tablicy rozdzielczej powinno teraz zaiskrzyć się. 5 długich błysków wtedy 5 krótkich błysków znaczy wszystką dobrze, coś innego znaczy problem. * teraz sprawdzić sensor lamda, włączyć silnik i trzymać to o 2000rpm. ecu w trybie 2, gdzie ostrzeżenie silnika teraz świecą reprezentuje co zasygnalizuje sensory lamda posyłające do komputera. * o 2000rpm ostrzegane światło powinno normalnie iskrzyć się dalej & wyłączony szybko atak 0.5 będący pomiędzy. jeśli to jest w jednym stanie całkiem długo, wtedy sensor może być nackered. * zwróć się silnik & zapłon poza powrotami ecu do tryb zwykły. " A może jakiś <anglik> zrobi to dokładniej ? Przydałby się taki opis diagnostyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 sondę można sprawdzić normalnie przy pomocy miernika, na włączonym silniku, szukasz plusa na przewodzie od sondy, masa i na voltomierzu ma pokazywać od 0,3 do 0,6V (chyba nie jestem pewien tych wartości). Jak będzie Ci świrować z voltami ostro to sonda dziad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wittass Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 I jeszcze jedno pytanie : Jak sie odlaczy sonde lambda , to powinna sie swiecic jakas kontrolka (check engine) czy cos ? U mnie po odlaczeniu sondy , auto jezdzi tak samo jak z sonda , zadnej odczuwalnej roznicy w pracy silnika, zadna kontrolka (check engine) sie nie zapala . Sprawdzalem sonde na voltomierzu cyfrowym , ale wyniki dziwne na wolnych 0,4 V , na wyzszych swiruje nawet powyzej 1V, cizko cokolwiek zauwazyc na mierniku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Twoja micra nie ma kontrolki silnika, wiec nic Ci sie nie zaswieci, pojezdzij troche bez sondy, zatankuj to bedziesz czul roznice na biegu jalowym masz ciagle stałą wartość 0,4V ?? ona powinna się zmieniać cały czas ale oczywiście nie wykraczać poza granice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psujaut Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 znalazłem-może się przydać http://www.club-nissan.ru/publications/technolib/n_27/ [ Dodano: Pon 08 Paź, 2007 19:55 ] koledzy z mikry mam pytanie gdzie szukać odczytu kodów błędu skoro nie ma lampki check engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Może być lampka/dioda na obudowie komputera, ale nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psujaut Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 To auto należy do sąsiada ale nie widziałem żadnej lampki/diody na komie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.