Jastrząb Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Witam, właśnie zarejestrowałem sie na forum ponieważ mam pewniem projekt do wykonania :diabel2: forum odwiedzam bardzo często i już nie raz mi bardzo pomogło za co Wszytskim dziękuję. Przechodząc do sedna sprawy, posiadam Nissana Sunny 2.0dLX wersjce 3 drzwiową. NIe powiem że jestem zadowolony, jest to mój drugi nissan taki sam z tym samym silnikiem tylko z innym kolorem, tak naprawde losy tego autka ostatnio wisiały na włosku ale zostaje, nie oddam nikomu :kosci: Teraz pora na pewne zmiany dotyczące silnika, stary jest fajny i nieźle sie jeździ a i spalanie niezłe. Gorzej jest na trasie a wyprzedzanie np przy 105 lub 110km troszke uciążliwe, nie wspomne o prędkości Vmax 155km/h. Postanowiłem troszkę posiedzieć i pozbierać funduszy ("właśnie jeszcze je zbieram") i wymienić silnik ale............... i tu jest cały figiel, chcę wstawić silnik z Primery p11 CD20 ale z Turbiną ("90 dieslowskich koników w takim małym sunnym to musi jeździć :> ") patrzyłem na różnice i jest tam troszkę a mianowicie nawet pedał gazu jest elektroniczny a ja mam na lince. Wychodząc z założenia że dla chcącego nic trudnego, powoli zabieram sie za tą całą sprawę. I teraz tutaj zwracam się do was o Pomoc, na co muszę zwrócić uwagę, na co muszę być przygotowany i z jakimi przeróbkami się liczyć. Oczywiście skrzynia biegów będzie właśnie od tego silnika z turbiną. Jak coś będe pisał jaki jest progres Jeszcze jedno, jeżeli ktoś ma tylną lotkę na szybę do sunnego i chce ją sprzedać, mogę kupić za rozsądną cenę jak coś pisać na email. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skażony Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 /offtop/ dużo nie brakowało i licytował bym to atutko ( było wystawione na Allegro jeśli sie nie mylę) szerokości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 a ogladałeś sprzęgło?? cy w primerze jest linka czy hydrauliczne??? nie wiem ale bym sie za to nie zabierał, dużo pracy, tym bardziej z elektroniką i może wyjśc czasami wiecej niż warty sam samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 No sytuacja przeanalizowana, faktycznie zmian co nie miara. Może kiedyś to zrobie :027: nie odpuszczę. Teraz trzeba się nad czymś innym zastanowić, problem ten był już poruszony ale odpowiedzi nie było na niego, a mianowicie co zrobić aby ten Silniczek dostał torszkę wiecej mocy. Niestety z dieslem nie da się za dużo zrobić, może macie jakieś pomysły ?? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 nie wiem o co biega... 2.0D Ci mało?? mała kasta duży moment fura ładnie chodzi a,że muł - to tylko dizel. Ja nie narzekałem. moc jest wystarczająca astre wyciągałem z piachu, ani sie nie zająknął a i przyspieszenie miał przyzwoite. kup 1,4 albo 1,6 jak jesteś spragniony wrażeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 nie, nie o to chodzi aby latać jak szalony, fakt spalanie "małe jak nawet na uwczesne diesle" jestem bardzo zadowolony. Nie chce beznyniaka ponieważ "interesuje -tylko i wyłącznie" mnie diesel. Tak jak ktoś zauważył czasami brak mu "tchu", i właśnie zastanawiam sie czy choć troszkę da się coś z tym zrobić. No i jak da ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 załóż intercooler: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ght=intercooler TD to podobny silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 No wiem że różnic jest wiele wiele więcej, ale jeżeli koleś sprowadza z angli jakiś samochód z kierownicą po prawej stronie i silnikiem benzynowym, jedzie do warsztatu i przekłada kierownice tapicerkę oraz zamienia silnik benzynowy na diesla... no to jednak jest to możliwe tylko trzeba trochę czasu poświęcić. ale poza tym jak już mówiłem na razie się tego nie podejmę.... a tak zastanawiam sie nad tymi intercoolerami, raczej do zwykłego diesla to nie za działa tak dobrze. Jeszcze poczytałem i przejrzałem że faktycznie powietrze przez te plastikowe puszki to krąży niczym trąba powietrzna, może jakoś to by uprościć, może coś by dało. :028: [ Dodano: Sro 03 Paź, 2007 19:20 ] Dobra jeszcze coś dzisiaj sprawdziłem, a mianowicie że mam EGR. Bardzo ładny poradnik jest na forum (jak usunąć EGR za 2zł) zastanawiam właśnie się nad tym rozwiązaniem :> może coś da, a poza tym jeszcze te powietrze. W weekend popatrze co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 na początek zajrzyj tutaj: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic...647&start=0 Napewno prostszym i tańszym sposobem będzie zamiast swap to uturbienie zwykłego CD20. Wystarczy kolektor + turbinka + smarowanie + dolot i już powinno hulać W CD20 wtryskiwacze wydadzą (chyba, że chcesz dmuchać od 0,8 bar wzwyż ) jedyny problem to może być ciśnienie na pompie ale to też jest do ogarnięcia Jakbyś miał jakieś pytania to śmiało wal na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 nom popatrzyłem poczytałem, naprawde fajnych porad jest kilka, uturbienie diesla wiąże sie jeszcze z jedną rzeczą, a mianowicie ("z tego co wiem- może sie myle"), nie wystarczy tylko dodać turbine, kolektor, dolot, smarowanie turbiny. Jeszcze trzeba chłodzenie tłoków olejem, z tego co się orientuje turbo-diesle to mają. No jak już idziemy tropem to jeszcze intercooler oleju i powietrza narazie spokojnie w weekent wywalam EGR i zastanowie sie nad powietrzem. Zima sie zbliża nie ma co szaleć :mikolaj: [ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 15:59 ] Nom od dzisiaj nie mam EGR, w weekend czyszcze cały układ dolotowy, w rórce od egr tyle syfu było i jak se pomyśle że to z powrotem trafiało do cylindrów :zly: shiit. Narazie zauważalna poprawa, nie powiem ale coś w tym jest. :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Z tym chłodzeniem tłoków olejem (natrysk na denka) to jak jest to CD20 NA nie mają ale chyba nie zamierzasz robić go tak na +150 KM więc jak bezpiecznie dmuchniesz to nie powinno się nic dziać. Warto zadbać wtedy o dobre chłodzenie silnika(można dołożyć jeszcze jeden wentylator na chłodnicę) i powietrza (IC). W dieslu jak już pewnie wyczytałeś w przypadku zbyt dużej dawki paliwa masakrycznie rośnie EGT więc jak mu dodmuchasz powietrza (tylko nie za dużo) to temp. powinna troszkę spaść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 No racja aż tyle koników nie chce pakować , poza tym chce utrzymać relatywnie niskie spalanie :one: , nie stać mnie lać więcej :029: . Poza tym właśnie od dzisiaj mogę zapomnieć o bawieniu sie w turbo, kasy ubyło w pewnym stopniu - studia niestety :< ...... ale zarazem będe chciał zrobić coś nowego, i wątpie by ktoś to robił a mianowicie doładuje silnik sposobem dynamicznym :027: ....zobaczymy co z tego wyjdzie, narazie powiem że skracanie drogi powietrza w silniku diesla mija się z celem ponieważ wykorzystywana jest tam fala rezonansowa. Ale nie będe sie rozpisywał bo jestem w trakcie szkolenia oraz czytania lektury. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.