Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Koniec skrzyni biegów ? Pomocy !


franc821

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was. Mam chyba poważny(?) problem- przez moją głupotę!

Po ciężkim dniu pracy wracam do domu, jestem pod blokiem oczywiście nie ma nigdzie miejsca i już jestem zły, na dodatek jakaś Pani parkuje auto "pół godziny" -jestem b. zły, robi się luka no to jedynka i koniki się budzą, dwójka koła buksują + "turgulencje" (pada deszcz).....i nagle trzask - puszczam gaz wciskając sprzęgło ale biegu już nie zmieniam- NIE MOGĘ. Cały czas jest na drugim biegu a za bieg jałowy służy mi wciśnięte sprzęgło (autem oczywiście nie jeżdżę, choć powoli się da) Co mogło się stać???, czy zostanę bankrutem??? Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jak sam piszesz po wciśnięciu sprzęgła masz "luz" to raczej ten element jest sprawny i funkcjonuje prawidłowo.Jeżeli także po wyłączeniu silnika nie możesz zejść z dwójki na luż to stawiałbym w tym przypadku na zblokowanie-zakleszczenie się skrzyni biegów choć o takim przypadku w Micrach jeszcze nie słyszałem.W tym przypadku masz następujące możliwości

-wywalenie skrzyni i jej rozebranie wymagany garaż z kanałem narzędzia,chęci i umiejętności a w przypadku kupna jakiejś konkretnej części do skrzyni ceny proponowane przez ASO Nissana spowodują że od razu spojrzysz na opcje nr 2 ( o zamiennikach do skrzyń raczej zapomnij- no poza synchronizatorami ale raczej to nie to sądząc po Twoim opisie)

-poszukanie innej skrzyni i zrobienie przekładki-wymagania jak powyżej kosztowo powinieneś się zmieścić w kilkuset zł

-zanim się zdecydujesz na przekładkę skrzyni weź podnieś maskę i zobacz w takim samym modelu jak przemieszczają się wodziki przy skrzyni przy schodzeniu z dwójki na luz .Następnie weź młotek i jakąś przedłużkę i postaraj się solidnie puknąć w łapę wchodzącą do skrzyni starając się zachować kierunek siły taki sam jaki jest na wodziku w momencie schodzenia z dwójki na luz.Jeżeli zrobisz to umiejętnie to powinieneś ją rozblokować a jeżeli nie to i tak raczej będziesz robił przekładkę.

No i traktuj swoją Micrę z szacunkiem-na pewno się Tobie odwdzięczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Auto stoi u mechanika (i jeszcze trochę postoi- kolejka) który postawił WSTĘPNĄ diagnozę (na placu z lampą w ręce) "urwane mocowanie skrzyni (poducha czy cuś) i mówi: módl się zeby obudowa była cała". Na razie to tyle w temacie, jeszcze raz dzięki i pozdro.

 

[ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 18:58 ]

Mój mechanik się nie mylił - mocowanie skrzynki- zamiast trzech śrub, skrzynka wisiała na jednej. Już wszystko zrobione jak być powinno i tu moje ździwienie: wsiadam do auta i w miejscu gdzie wcześniej miałem pierwszy bieg (lewarek w pionie) ... jest luz, w miejscu gdzie kiedyś był luz jest dwójka itd. - wniosek jest jeden : przekładnia już wcześniej musiała być oberwana! To tylko moje przypuszczenie.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...